Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » czwartek, 9 sie 2012, 00:49

Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 9 sie 2012, 10:20

kremer napisał(a):hehe ktoś tu ściemnia :) Cytryna dostanie kase od katara i w zamian zbuduje mu dakarówke. Przejęcie to pewnie złowrogo brzmi :)

Podobnie było na początku roku. Najpierw Nasser puślił ploty o swoich startach w WRC DS3, po czym Citroen stwierdził że o niczym nie wie:) Pare tygodni póżniej okazało się że Nasser jest trzecim kierowcą. Może francusi jeszcze nie wiedzą że Qatarczycy już ich wykupili :)

Pozatym przebąkiwali znów o budowie RRC a tu panowie z FIA zapowiadają że do 2015 roku te auta znikną z oesów :lol: kolejna nieudana klasa. S2000 chyba tez sie kończy, na S1600 też już postawiony krzyżyk.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez kremer » czwartek, 9 sie 2012, 11:43

S2000 tez się kończy bo będzie R5 :) R5 jak RRC 1.6 turbo z większa zwężka o 2mm, ale chyba mniej elektroniki i gorszy zawias.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Świat WRC

Postprzez PsoR » czwartek, 9 sie 2012, 12:00

I w końcu będzie to auto Agrupowe, a nie auto prowadzące się jak F1 :D
Więc moim zdaniem to dobry kierunek. :wink:
Avatar użytkownika
PsoR
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): czwartek, 26 sty 2012, 10:05
Lokalizacja: Wrocław/Jelenia Góra

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 9 sie 2012, 22:05

Red Bull Media House jako promotor - moim zdaniem strzał w 10. do NOS nie ma w ogóle co porównywać, po pierwsze firma - matka jest międzynarodowym koncernem, z międzyunarodowym autorytetem, którego na pewno nie może narazić na szwank z powodu paru milionów zielonych papierków. Poza tym RB promuje się przez wszelakie sporty motorowe i robi to spektakulatnie i skutecznie, jeśli przełożą tę sprawność działania na WRC no to w ciągu kilku sezonów postawią na nogi cały ten bajzel.

Przejęcie zespołu Citroena przez Katarczyków - przypomnicie sobie jak kupowali Stocznię Gdańską. Nawet wpłacili wadium, które im przepadło, być moze z takich własnei powodów Citroen wolał z niczym się nie wychylać dopóki kontrakt nie zostałl prtzyklepny i kasa nie pojawiła się na stole. O żadnym przejęciu nie może być mowy. Co im maja sprzedać? Garaż z narzędziami i biuro z inżynierami, którzy w każdej chwili stamtąd moga prysnąć jeśli ktoś im zaproponuje sensowniejsze warunki? Na pewno nie mogą im sprzedac prawa do nazwy i prawa do homologacji samochodu, tego mogą im udzielić na jakiś czas. Pożytek dla obu stron z tej transakcji byłby żaden. Katarczycy mieliby garaż, a Francuzom wpadłaby kasa jak za garaż, jednych i drugich to nie urządza. Myśle, ze chodzi wyłącznie o pozycję sponsora tytularnego, tak jak Abu Dhabi finansowało M-Sport, ale poza tym że zespół miał zapewnić bryczkę dla Al Quassimiego to Emirat do niczego się nie wpieprzał. Teraz idę o zakład,że będzie taki sam układ. Nasser dostanie taczkę, może nawet na Dakar, PSA zejdzie z kosztów utrzymania teamu, a Emirat będzie miał reklamę. Wszyscy zadowoleni - na jakiś czas.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 9 sie 2012, 22:12

Nasser faktycznie jest momentami za bardzo do przodu z niektorymi informacjami i to nie jest efekt tego, ze wie cos szybciej niz Francuzi z PSA :).
Mówił, że zostanie trzecim FABRYCZNYM kierowca Citroena. Citroen zaprzeczyl. I rzeczywiscie - Nasser nie jezdzi w fabryce tylko w zespole Qatar WRT. Niby i ma on scisle powiazanie z Citroen Racing no ale...
I to samo jest tutaj. Pewnie bedzie tak jak pisze żółtodziób. Qatar wrzuci w cala impreze sporo forsy, co pomoze Citroenowi utrzymac program rajdowy w ryzach, da to takze profity Nasserowi, ale wiadomosci ze Katarczycy niby PRZEJMUJA Citroen Racing sa z dupy wyjęte.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 9 sie 2012, 23:15

A być może chodzi i podobną współpracę jak ma Ford z M-sportem? Co o tym sądzicie?
Dakarówki raczej nie zrobią bo nie mają o tym zielonego pojęcia, po co ludziom z kasą niepewny samochód?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » piątek, 10 sie 2012, 10:45

Citroen nie ma zielonego pojęcia o Dakarze? Dobrze rozumiem to co napisałeś?
Skoro oni nie mają pojęcia o Dakarze to jakim cudem wygrali w 1991, 1994, 1995, 1996 ? Wiem wiem, to było dawno temu, to był inny rajd niż teraz, to było w Afryce a nie Ameryce Południowej, ale know-how mają :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez mototom » piątek, 10 sie 2012, 11:59

Dokładnie. Dawno bo dawno ale z takim zapleczem finansowym i doświadczeniem Nassera, Dakarówka niezła z tego mogła by wyjść. A jakie pojęcie miał VW jak wchodził w cross country?
Za kasę z Kataru mogą coś na Dakar zbudować. Nie zdziwiłbym się jak z Loebem w składzie. Inna sprawa, że nie mają specjalnie w ofercie żadnego SUVa którego, którego mogliby przez rajdy terenowe promować.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez wanderer » piątek, 10 sie 2012, 14:02

mototom napisał(a):Nie zdziwiłbym się jak z Loebem w składzie. Inna sprawa, że nie mają specjalnie w ofercie żadnego SUVa którego, którego mogliby przez rajdy terenowe promować.

Od pięciu lat Citroen ma w ofercie sporego SUV-a o nazwie C-Crosser.
Obrazek
A całkiem niedawno do sprzedaży trafił C4 Aircross, więc jest co promować. :)
Obrazek Obrazek
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Świat WRC

Postprzez mototom » piątek, 10 sie 2012, 14:12

O tym drugim to nawet nie wiedziałem.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 10 sie 2012, 15:23

Dobrze koledzy pisza o pojeciu Citroena na temat Dakaru. Zreszta maja doswiadczenie w rajdach plaskich a to tez cos na pewno daje.
Witcher1990 - nie wierze we wspolprace Qataru z Citroenem na zasadzie M Sport - Ford. Kraj a firma to jednak cos innego. Zwroc uwage, ze w przypadku Ford WRT budowa, rozwojem i wszelkimi sprawami "sportowymi" zajmuje sie M - Sport. Ford dowozi wszelkie komponenty, wspomaga Wilsona finansowo etc, ale jednak sporo do powiedzenia ma M - Sport. Wyobrazasz sobie, zeby kluczowa role w przypadku zespołu Citroena odgrywali Katarczycy? Nie wierze. Araby wspomoga ich finansowo, to na pewno. Dadza wsparcie Al Attiyahowi i byc moze wynegocjuja starty w Dakarze (no no, kto wie czy nie z Loebem w skladzie?), ale wszelkimi sportowymi sprawami nadal zajmowac sie bedzie Citroen Racing.

Co do Dakaru - maja co promowac, a po odejsciu Volkswagena, wejscie Citroena daloby duzo dobrego. Jesli Katarczycy faktycznie wejda w uklad z Citroenem, zbudowanie dakarowki jest bardzo możliwe.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » wtorek, 21 sie 2012, 22:26

Chętnie pomyślimy nad taką zmianą, ale z pewnością nie w tej chwili - oświadczył Jost Capito z VW. - Poza tym powinno się ustalić limit wieku dla trzeciego kierowcy, na przykład 25 lat.


Hmm mądrze gada, jeśli miałby sie 3 kierowca pojawić, taki limit byłby całkiem dobrym pomysłem :wink:
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » środa, 22 sie 2012, 02:40

A ja uważam, że Citroen nie ma pojęcia o WSPÓŁCZESNYM Dakarze. To co było 16 lat temu teraz praktycznie jest bezużyteczne. Doświadczenie w rajdach WRC - no mooooże da radę przeszczepić niektóre koncepcje. Niemniej - na chwilę obecną nie bardzo jest też jakaś konkurencja. Rozwijane przez prywatny zespół MINI, zbudowane w oparciu o wcześniejsze BMW, które nigdy nie błyszczały i jakiś amerykański potwór, który depcze MINI po piętach. Relatywnie nietrudno będzie skasować takie towarzystwo, tym bardziej że francuski organizator lubi pomóc swoim rodakom od czasu do czasu. Wejście Citroena w ten biznes w tym momencie jak najbardziej ma sens, tym bardziej jeśli ma się to odbyć za arabską kasę. Pomogłoby to też wypromować na rynku Cytrynowe atrapy terenówek, które są względnie nowe w ofercie i mam wrażenie, że mogą pozwolić Cytrynie zawalczyć o nową klientelę.

Co do układu M-Sport + Ford to absolutnie nie widzę tutaj żadnych wspólnych punktów z układem Citroen - Katar. Układ Forda z M Sportem jest taki a nie inny, ponieważ Ford jako taki ma słaby know how w temacie WRC, dlatego uznali że najlepiej będzie jak się tematem zajmie zewnętrzna firma no i tej koncepcji się trzymają. Citroen ma sztab inżynierów, ma odpowiedni dział wykonawczy i logistyczny. Jedyne z czym ma problem to kasa. Teraz trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie po co miałby zlecać Katarczykom budowę wozów i prowadzenie zespołu rajdowego i jeszcze im za to płacić? Ile, jakich i na jakim poziomie pojazdów wyczynowych zbudowano w Katarze? Po co przerywać ciągłość zespołu? Po co zwalniać ludzi, którzy rok rocznie przygotowują topowe bryki i zlecać robotę kolesiom, którzy do niedawna "serwisowali" conajwyżej wielbłądy? No, chyba, że Katar miałby zatrudnić ten sam zespół co do tej pory, ale nie rozumiem co by taki transfer miał dać Citroenowi. Możliwości są dwie, albo musieliby łozyć Arabom kasę mniej więcej podobną jak do tej pory (oni przecież nie będą prowadzić tego zespołu charytatywnie, będą chcieli coś z tego mieć), albo taka opcja jak ma teraz MINI, tzn znalezienie frajera który weźmie na siebie wszystkie ciężaryprowadzenia zespołu, a Citroen da budę i przyklei znaczek. Problem w tym,że taki wariant jest nie do utrzymania na dłuższą metę bez degradacji zespołu, co zresztą pięknie widać na przykładzie MINI. Moim zdaniem przejęcie zespołu Citroena przez Katarczyków to jest jakaś totalna abstrakcja, rzecz tak samo prawdopodobna jak to, ze Waldemar Pawlak od jutra stanie się zwolennikiem likwidacji KRUSu. Jedyna możliwość to wejście Kataru jako sponsora tytularnego, rzecz wielokrotnie przerabiana w różnych zespołach i to zarówno z Abu Dhabi jak i rozmaitymi koncernami. Myślę, że nie ma w tym nic niezwykłgo, że Citoren jest zainteresowany takim sponsorem, co więcej, widzę w tym same korzyści. W gospodarce idą chude lata, a PSA ostatnio jest nieźle w plecy jeśli chodzi o liczbę sprzedanych aut, decyzja o skasowaniu zespołu rajdowego może zapaść tak samo nagle i zaskakująco jak skasowano program Puga 908. W takich sytuacjach nie kalkuluje się, że szkoda ciekawej rywalizacji, tylko odcina się zbędny balast. Umowa ze sponsorem tytularnym jest po pierwsze daje kasę, a po drugie wiąże obie strony. Jedną zobowiązue do płacenia, a drugą do startowania w określonej ilości rund, taka umowa uprawdopodobniłaby, ze zapatrywania Citroena na WRC są dugoterminowe.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 22 sie 2012, 07:22

Ja nie rozumie podejścia Citroena w temacie 3kierowcy. Mają przecież Loeba,Hirvonena i Neuvilla oraz All-Attyaha który dokłada do interesu. Może się boją odejścia Loeba i Red Bulla,a wtedy braknie Topowego kierowcy i o tytuł będzie ciężko,a na rynku niema jakiegoś kierowcy który ma doświadczenie w WRC. Bo Neuvill nawet na drugiego kierowce nic nieda zespołu a co dopiero wybrać 3TOPowego drivera? Bo jakby został Loeb to nawet po odejściu Red Bulla to Qatar da kase i mamy Loeba,Hirvonena i Neuviella. W Fordzie P.Solberg,Sordo,Tanak a w VW Ogier,Latvala i Mikkelsen. Może coś ruszy się w Mini(?)ale kogo widzicie w tym zespole jak Sordo przejdzie do Forda? A jak nie przejdzie to kogo weźmie Wilson na drugiego kierowce?
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron