Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » sobota, 21 lip 2012, 13:45

A ja zaryzykuje stwierdzenie, że Ford od dawna nie zdobył tytułu wśród kierowców ponieważ od czasów Gronholma ich kierowcy byli i są za słabi na wyrównaną walkę z Loebem. Pod względem technicznym przecież ani Ford ani Citroen nie odstają od siebie, więc różnica tkwi w czynniku ludzkim. Największa nadzieja na tytuł dla Forda to odejście Loeba po 2012 i stabilniejsza jazda JML :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 21 lip 2012, 23:02

Tak to tez jest prawda no ale przecież Ford ostatni tytuł wsrod kierowców zdobył w 1981!! Wygrał wtedy Ari Vatanen, a żeby było ciekawiej był to dopiero drugi tytuł dla Forda! Więc nie tylko Loeb jest winowajcą ;)
Wierze, że JML jest w stanie uspokoić sie i zdobyć tytuł... ale nie w tym roku ;)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 22 lip 2012, 20:39

Matthias - Po roku 2000 spokojnie można powiedzieć, że Ford nie wygrał przez kierowców. Colin, który nie kończył połowy rajdów (tytuł w 2001 był na wyciągnięcie ręki, ale trzeba było zapieprzać na maksa i przycedzić w kamień na cięciu), Sainz który najlepsze lata miał za sobą, później Markko Martin który był dopiero na początku swojej fali wznoszącej i szybko został podkupiony przez peugeota no i na dokładkę Duval. A później to już był Loeb. Wczesniej to faktycznie, raczej słabe auta mieli. W tej chwili być może fiesta jest ciut gorsza od DS3 (sam nie wiem, ale mam jedno niewielkie podejrzenie, ze tak może być), ale na pewno Citroen jest w ich zasięgu. Tytuły producenckie zdobyte w poprzednich latach to też przykład na to, że Fordy są OK. Samochodu bym się nie czepiał w tej chwili.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 22 lip 2012, 21:23

Tak, masz racje. Przecież ja nic nie napisałem, że Ford przegrywał przez coś innego niż kierowców. To znaczy, w czasach grupy B, albo na początku 90. nie mieli dobrego auta, ale tak to zawsze byli gdzies w czołówce. Tylko tego przysłowiowego "czegos" brakowało.
Fiesta WRC wyglada teraz na naprawde mocna i aż zal, że od poczatku swojej "kariery" wygrała tylko 5 rajdów, podczas gdy DS3 dziesiec wiecej. Ale i tak wierze ze Ford może jeszcze zdobyć tytuł - z tym że prawdopodobnie po odejsciu Loeba.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 22 lip 2012, 23:31

Matthias Schmidt napisał(a):Tak, masz racje. Przecież ja nic nie napisałem, że Ford przegrywał przez coś innego niż kierowców. To znaczy, w czasach grupy B, albo na początku 90. nie mieli dobrego auta, ale tak to zawsze byli gdzies w czołówce. Tylko tego przysłowiowego "czegos" brakowało.
Fiesta WRC wyglada teraz na naprawde mocna i aż zal, że od poczatku swojej "kariery" wygrała tylko 5 rajdów, podczas gdy DS3 dziesiec wiecej. Ale i tak wierze ze Ford może jeszcze zdobyć tytuł - z tym że prawdopodobnie po odejsciu Loeba.


Uściślając pierwsza Sierra Cosworth też trochę nie-bardzo się miała do Delty. Była pędzona tylko na tył zatem ...

http://www.youtube.com/watch?v=puzJHpR6xdc

Daję max ocenę za wrażenia artystyczne, no, ale rajdy to nie drifting. W każdym razie polityka była dziwna, bo od 1985 roku produkowali czterołapną wersję XR4x4, która jednak miała trochę nie taki silnik jak trzeba (2,8 V6), za to czterołapny Cosworh z doładowaną dwulitrówą wyszedł dopiero w roku 90'tym. Przez parę lat nie mieli nawet bazy do zbudowania konkurencyjnego wozu, a potem jak już bazę mieli to sie pojawiła Toyota, a potem na dokładkę Subaru i Mitsubishi. Trudno mi jednak powiedzieć, czy Fordy w latach 90tych były porównywalne do aut konkurencji, rajdy się tym dało wygrywać jak by nie patrzeć. Ale lata osiemdziesiąte to z pewnością cienkie samochody. RS200 był cienki ogólnie, a tylnonapędowa "ścierka" nawet wspomagana mocą rycerzy Jedi nie miała prawa wiele zdziałać. Dlatego własnie wczesniej napisałem, że po roku 2000 można "rozgrzeszyć" samochody Forda, wczesniej nie koniecznie, a juź w latach 80tych to przede wszystkim trzeba winić samochody. Choć tak po prawdzie to jak się teraz zastanawiam to nawet po roku 2000 zdarzało się, że jeździli zabytkami. Sezon 03 zaczęli mocno przestarzałym i zdecydowanie odstającym od reszty autem, dopiero w jego trakcie wdrożyli tę wersję obwieszoną spoilerami jak choinka.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 30 lip 2012, 11:15

woocasch napisał(a):A ja zaryzykuje stwierdzenie, że Ford od dawna nie zdobył tytułu wśród kierowców ponieważ od czasów Gronholma ich kierowcy byli i są za słabi na wyrównaną walkę z Loebem. Pod względem technicznym przecież ani Ford ani Citroen nie odstają od siebie, więc różnica tkwi w czynniku ludzkim. Największa nadzieja na tytuł dla Forda to odejście Loeba po 2012 i stabilniejsza jazda JML :)

Niestety jest troche inaczej niz sadzisz, moze nie ma przepasci miedzy Fordem a Citroenem ale róznica jest wielka. Chocby z tego wzgledu ze Citroen to "pelna fabryka" a Ford to tylko"semi", a tak naprwade to MSport a nie Ford. Najlepszy przyklad to Hirvonen, pierwszy sezon w nowym samochodzie i gdyby nie team orders bylby liderem bez wielkiej napinki, w Fordzie ledwo nawiazywal walke z Loebam i to w niektórych tylko rajdach. Oczywiscie Loeb jest geniuszem i w Fordzie tez by wygrywal moze nie tak duzo i czesto a realnym zagrozeniem bylby tylko Ogier i Hirvonen.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » poniedziałek, 30 lip 2012, 13:11

Przecież Hirvonen jeszcze w =tum roku ani razu nie wygrał ani razu "0" a Loeb 5 więc rzeczywiście Hirvo górą
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » poniedziałek, 30 lip 2012, 13:19

wrc1600 skoro ta różnica jest taka wielka to jakim cudem Ford wygrywa odcinki specjalne i rajdy w tym roku? Fakt, że JML jedzie na maxa i przez to ma dużo przygód, ale mimo wszystko nie jest tak, że z przodu mamy same Citroeny, potem kilka minut przerwy i same Fordy. Nie twierdzę, że Citroen nie ma przewagi technicznej, bo ma, to jest jasne, ale nie jest to przepaść techniczna. To raz, a dwa to przecież Fordowi nikt nie broni stworzyć zespołu jak to określiłeś typu "pełna fabryka", ale widać nie chcą i tyle w tym temacie. Każdy producent ma swoją filozofię, jedni korzystają z tunera zewnętrznego takiego jak M-Sport czy Prodrive i mają sukcesy inni tą samą drogą nic nie osiągną, jak Hyundai+MSD. Tak samo korzystając z wewnętrznego działu sportu można być na topie jak Citroen czy Peugeot, a można też być "na dnie" jak Seat czy Skoda.
Co do Hirvonena, być może DS3 mu bardziej przypasował, być może jechanie bez presji walki z Loebem odblokowała go psychicznie, różnych "być może" jest wiele. A tak w ogóle to przecież rok 2011 nie był dla Mikko jakiś tragiczny, z tego co pamiętam to szanse na tytuł miał aż do ostatniej rundy, więc czy to jest taka wielka różnica między Fordem a Citroenem?
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 30 lip 2012, 13:24

@ wrc1600 - Też mam podejrzenie, że Ford nie jest tak szybki jak Citroen, ale to tylko podejrzenie, to po pierwsze a po drugie różnica nie jest duża jeśli jest. To ,ze wozy przygotowuje M-Sport a nie Ford motorsport to moim zdaniem nie stanowi o niczym, cały czas projekt prowadzi M-Sport i bywało,ze Fordy naprawdę wymiatały. To, że kierowcy nie potrafili tego wykorzystać to jest inna para kaloszy. To, że program prowadzi M-Sport oznacza jedynie mmniejszy dostęp do kasy, aczkolwiek PSA teraz też musi zaciskać pasa i nie wiem czy jest taki wielki wypas jesli chodzi o ich budżet.

Hirvonen - jest numerem 2, ale nie wiem co by było gdyby pozwolili mu pojechać na maksa. Nikt tego nie wiem, dlatego nie mogę się zgodzić z argumentrm "gdyby nie team orders". Tym bardziej, że nie doszło do sytuacji,ze Hirvo zatrzymał się na OSie, żeby się podłożyć Loebowi, to wszystko wyglądało raczej na to,ze jechał swoje, może i bez wielkiego ciśnienia, ale tez bez żadnej kalkulacji, że nie mozna zrobić czasu lepszego od Loeba. Jeśli chodzi o innych kierowców no to własnie nie bardzo jest punkt odniesienia. Latvala zniszczył sobie sam cały sezon, choć raz, kiedy udało mu się nie wydzwonic był lepszy od Hirvonena. Ogier kibluje w S2000. Petter to już nie jest ten sam co kiedyś. Krótko mówiąc Hirvonen w tym roku nie ma trudnego zadania. To, że zdobywa więcej punktów niż w zeszłym sezonie to nie świadczy o lepszej jakości samochodu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 30 lip 2012, 13:53

żółtodziób napisał(a):Hirvonen - jest numerem 2, ale nie wiem co by było gdyby pozwolili mu pojechać na maksa. Nikt tego nie wiem, dlatego nie mogę się zgodzić z argumentrm "gdyby nie team orders". Tym bardziej, że nie doszło do sytuacji,ze Hirvo zatrzymał się na OSie, żeby się podłożyć Loebowi, to wszystko wyglądało raczej na to,ze jechał swoje, może i bez wielkiego ciśnienia, ale tez bez żadnej kalkulacji, że nie mozna zrobić czasu lepszego od Loeba. Jeśli chodzi o innych kierowców no to własnie nie bardzo jest punkt odniesienia. Latvala zniszczył sobie sam cały sezon, choć raz, kiedy udało mu się nie wydzwonic był lepszy od Hirvonena. Ogier kibluje w S2000. Petter to już nie jest ten sam co kiedyś. Krótko mówiąc Hirvonen w tym roku nie ma trudnego zadania. To, że zdobywa więcej punktów niż w zeszłym sezonie to nie świadczy o lepszej jakości samochodu.


To jest prawda, że Hirvo (podobnie jak i Ostberg) wcale nie musza byc superszybcy w tym sezonie, by zdobywac duże punkty. Ułatwia im sprawe konkurencja. Ale i tak uważam, że Mikko jest w CItroenie szybszy i może nawet to nie kwestia tego, że miedzy DS3 a Fiesta jest jakas przepasc. Raczej chodzi o to o czym pisze woocasch. Sam Hirvo przyznawał, że lepiej czuje sie w Citroenie, niż w Fordzie, bo DS3 bardziej pasuje do jego stylu jazdy. DS3 - ka jest jakby spokojniejsza, a Fiesta bardziej agresywna. Mikko nigdy nie byl jakims brawurowym i agresywnym kierowca, stad ta różnica. Poza tym, w Fordzie spoczywała na nim presja lidera. Walczył o tytuł (a przynajmniej w założeniu) ale chyba po 2009 troche mu siadła psychika i nie było mu łatwo pokazywac to co potrafił. Teraz jest numerem 2 (sprawe traktuje dosłownie - pięć drugich miejsc! ;)) i nie spoczywa na nim presja. Sam przyznał przed sezonem (co mnie akurat troche rozczarowało), że woli byc numerem 2 niz pretendentem do tytułu. Zreszta, odkad przestano mowic o nim jeżdżące pieniądze, czyli wtedy kiedy jezdzil obok Gronholma, to naprawde błyszczał. Sezony 2006 i 2007 byly w jego wykonaniu naprawde OK. I dopiero potem (za wyjatkiem 2009) mowilo sie że jest za słaby, że sie wozi na JML, etc.

Nie uważam też, że miedzy Fordem a Citroenem jest przepasc i wierze że kierowcy Forda wreszcie zaczna to regularnie pokazywac, bo naprawde boje sie o przyszlosc Forda.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 30 lip 2012, 14:30

A może to w tym łatwiejszym prowadzeniu Cytryny leży ta przewaga? Może Fiesta bywa czasem kapryśna i troszkę zaskakuje kierowce, a wtedy to już łatwiej o błąd
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 30 lip 2012, 18:29

Tez jest taka możliwosc choc i tak uważam że to zalezy od kierowcy. JMLowi Fiesta na pewno bardziej pasuje niż Hirvonenowi. Ale może coś w tym faktycznie jest.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » poniedziałek, 30 lip 2012, 20:15

Nasser jesr po kwalifikacjach na exe quo 2-4 miejscu w rzutkah tuż za prowadzącym
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » wtorek, 31 lip 2012, 09:48

Chyba kilka osób zle mnie zrozumialo, nie twierdze ze jest przepasc miedzy Fordem a Citroenem. Chodzi tak naprawde o male szczególy, pieniadze, testy i ulepszanie samochodów. To ze Citroen jest pod tym wzgledem lepszy nie oznacza ze bedzie mial kilkuminutowa przewage jak ktos tu sugeruje bo tak byc nie moze z prostego powodu, zalacznik FIA. Chodzi o te dziesiate czesci sekundy na kazdym kilometrze, konstrukcje czy wywazenie samochodu itd. Nie jest zadna tajemnica ze Ford ma problemy m.in. na duzych wysokosciach w Meksyku. Te wszystkie detale decyduja ze jest jak jest. Celowo uzylem przykladu Hirvonena, kilka sezonów w Fordzie i praktycznie jeden sezon z szansa na tytul, po przejsciu do Citroena ma szanse na tytul w pierwszym sezonie podobnie jak mial Ogier. Niestety nazwijmy to pech w Portugalii i oficjalne team orders w innych przypadkach spowodowaly ze jest 2. Jesli chodzi o team orders to zdarzyly sie 2 razy w tym roku (Argentyna i Nowa Zelandia), czego nie ukrywal Citroen. Hirvonen nie musial zatrzymywac sie na odcinku jak to mialo miejsce w Fordzie, wystarczy ze zwolnil na kilku ostatnich zakretach, zreszta Citroen wydaje sie to robic dyskretniej niz Ford. Staram sie opierac moje wypowiedzi na faktach i obserwacjach a 7 praktycznie nie zagrozonych tytulów w ostatnich 9 latach mówia same za siebie.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » wtorek, 31 lip 2012, 09:50

marrcus napisał(a):Przecież Hirvonen jeszcze w =tum roku ani razu nie wygrał ani razu "0" a Loeb 5 więc rzeczywiście Hirvo górą

Przypomnij sobie dlaczego nie wygral ani razu.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron