Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » czwartek, 19 kwi 2012, 20:58

speedyzxz napisał(a):
żółtodziub napisał(a):Fakt, żeby być precyzyjnym to musiałbym napisać że "widzę bardzo niewielkie szanse na tytuł" zamiast "nie ma szans", wyszedłem jednak z założenia, że czytający wyczują o co chodzi.


Czyli że nie ma szans na tytuł, przy tempie jaki prezentuje? Myślę że jeszcze nie do końca poznaliśmy je jeszcze. Do Loeba może zabraknąć, bo asfalty przed nami. ale Hirvonen hmm



Ujmę to tak - przy tempie jakie prezentuje nie ma szans na tytuł. Co do tego że nie do kńca jego tempo poznaliśmy to mogę przyznać rację, choć uważam, że poznaliśmy je na tyle, że można wyciągać wnioski. Co do Hirvonena to styknie, że "oskubie" Pettera z punktów na szutrach. Asfaltowym wymiataczem nie jest, ale Petter też nie jest. Za to czego nie zrobi Hirvonen na asfalcie to może zrobić Sordo i to bez żadnej kalkulacji. Na Loeba jest za krótki, ale z Petterem to sobie poradzi. No, chyba że do końca sezonu będzie jeździł Fordem i grał na Pettera, ale to mało prawdopodobne.

Myślę że nie wiemy tego jeszcze jeśli chodzi o porównanie Mikko-Petter
Monte - Solberg, choć im dłużej rajd przebiegał Hirvonen lepiej cisnął.


Monte to Monte. Trudno na jego podstawie cokolwiek oceniać. Równie dobrze można powiedzieć, że Petter nie wygrął RMC nawet na poziomie IRC, co jednak Hirvonenowi się udało, ale to by było też przegięcie. Ten rajd nigdy nie jest taki sam ani nawet podobny.

Szwecja - Hirvo, to akurat mnie nie dziwi


To ze nie dziwi to nie zmienia faktu, że punkt dla Mikko. Można tylko się spierać, czy to o czymkolwiek świadczy, Szwecja jest jedna w całym kalendarzu, Loebowi też tam nie poszło, ale nie będie to miało żadnego przełożenia na dalszą rywalizację.

Meksyk - Hirvo, ale zgadzam się z tezą że góry pomogły Cytrynie, choć przyznam że przewaga spora więc rajd i tak na + dla Mikko


No właśnie.

Portugalia - nie mamy porównania, błąd Pettera, w naprawde ciężkich warunkach na początku rajdu, późniejszych wyników nie ma co porównywać, o co innego walczyli, ale Petter był szybszy od Latvali, (który może się lekko załamał swoją postawą? oby nie)


Nie wiem co dokładnie ma w głowie JML, ale na pewno nie panuje tam zbyt wielki porządek. Może właśnie takie jest jego normalne tempo, tzn, w sytuacji kiedy nie szarżuje nadmiernie ryzykując? Tak czy owak JML to nie jest równy i opanowany kierowca, dużo się dzieje pod jego kopułą i trudno rozgryźć co konkretnie. Poza tym jednak jak dla mnie to właśnie może nie plus dla Hirvonena ale poważny minus dla Pettera. Trudne warunki to zawsze fory dla doswiadczonych kierowców, tym razem Petter jednak dał ciała, czego zresztą nie krył Loriaux:

http://rajdy.autoklub.pl/news/loriaux-wsciekly-na-kierowcow,41823

Także coby nie mówić chyba jeszcze nie wszystkie karty odkryte :)


Wszystkie to będą odkryte jak się sezon skończy. Pytanie czy jest ich odkrytych wystarczająco dużo na chwilę obecną. Moim zdaniem tak. Nawet zakładając, że okaże się konkurencyjny na szutrach, nawet zakładając, że się na szutrach jakoś podzielą punktami (choć do końca tak nie bedzie, bo trzeba się liczyć z tym, że jeśli Cytryny w jakimś szutrowym rajdzie będą szybsze to istnieje duże prawdopodobieństwo, że obydwie Cytryny będą sybsze, a przypadku Fordów to tak nie będzie) to na asfalcie raczej nie ma szans.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 3 maja 2012, 20:32

Pojawiają się przecieki dotyczace kalendarza na przyszły rok. Ponoć bez Grecji i Nowej Zelandii, za to z RPA i Brazylią. Co Wy na to?

1. Akropol jest bardzo legendarny i chyba ciężko sobie wyobrazić sezon bez niego, aczkolwiek są chyba w kalendarzu rajdy do których sentyment jest większy.
2. Nowa Zelandia zazwyczaj nie jest rozgrywana razem z Australia w sezonie, a w 2013 ponoć ma ona być.
3. Brazylia nie przekonuje mnie za bardzo pamiętając rajd Kurtyby w IRC (był jakiś taki mdły), ale z drugiej strony rajd Kurtyby nie musi mieć nic wspólnego z Brazylią w WRC. Nigdy tam nie byłem na rajdach więc nie mam pojecia jak tam one wyglądają (za wyjątkiem właśnie Kurtyby).
4. RPA jest jak dla mnie super opcją i fajny byłby powrót do Afryki. Wprawdzie nie w Kenii, ale to zawsze mógłby być Rajd Safari :)

Moim zdaniem dobry byłby jeszcze rajd USA i Rosji jako drugiego zimowego rajdu obok Szwecji/Norwegii. Chyba dobrze byłoby mieć dwa rajdy w śniegu, a rozegranie Szwecji i Norwegii osobno mija sie z celem. Zresztą - właśnie po to połączono Szwecje i Norwegie i jest to jako jeden Rally Sweden.
Za to wyrzuciłbym Meksyk do którego - co już wspominałem - nie mam zbyt wielkiej sympatii.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » piątek, 4 maja 2012, 22:32

Akropol ze wzgledów finansowych raczej wypadnie.
Po Nowej Zelandii "nikt nie bedzie plakal mimo swietnych odcinków specjalnych", duze koszty i nic w zamian jak stwierdzil Citroen.
Sa tez znaki zapytania przy rajdzie Sardynii ale pewnie zostanie (mam nadzieje)
Brazylia lub RPA, z tym ze sa brane pod uwage 3 lokalizacje w Brazylii, termin 2 tygodnie po Argentynie, RPA baza w Durbanie.
Dyrektor Rajdu Portugalii stwierdzil ze ciezko bedzie utrzymac rajd w WRC po 2015 bo FIA chce ograniczyc ilosc rund w Europie kosztem Rosji i Indii.
Poza tym Rajd GB przenosi sie na pólnoc w okolice Sunderlandale nie jestem pewien od kiedy.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 13 maja 2012, 16:37

Sebastien Loeb to jest naprawde gigant - http://wyscigi.autoklub.pl/news/nocny-sukces-loeba,42613

Pewnie, ze to nie są żadne międzynarodowe i "wielkie" wyścigi, ale sądzę że mało który mistrz świata WRC, czy F1 wystartowałby w czymś "nieswoim" i ot tak sobie wygrał. Naprawde, Loeb ma szanse odejść z WRC i nawojować coś w GT ;)

No i dublet Sebastien Loeb Racing :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » niedziela, 13 maja 2012, 18:06

Matthias Schmidt napisał(a):Sebastien Loeb to jest naprawde gigant - http://wyscigi.autoklub.pl/news/nocny-sukces-loeba,42613
wystartowałby w czymś "nieswoim" i ot tak sobie wygrał. Naprawde, Loeb ma szanse odejść z WRC i nawojować coś w GT ;)

No i dublet Sebastien Loeb Racing :D


Porsze Sebastien Loeb Racing to raczej swoje jak już !!! tym bardziej ze aż 4 wozy ma
Prawie jak seria Porsze Sebastian Loeb series ;pp
Ostatnio edytowano poniedziałek, 14 maja 2012, 02:02 przez marrcus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 13 maja 2012, 19:34

Ech... nie zrozumiales ;)
Chodzi mi o to, że Loeb generalnie jest rajdowcem i od lat jeździ w rajdach właśnie. A wyścigi GT nie są mu tak znane i nie jeździ tam tak długo, a zaliczył jedynie kilka(?) wyścigów. Słowo nieswoim dałem w cudzysłowiu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Karol » poniedziałek, 14 maja 2012, 00:33

Loeb już startował w 24h Le Mans i był bardzo konkurencyjny, więc żadna nowość, że potrafi też się szybko i równym tempem przemieszczać po torze wyścigowym.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 14 maja 2012, 16:07

Nowosc nie nowość - zasługuje na wielkie uznanie, zwłaszcza że różni się jednak 24h godzinny wyscig gdzie zmieniasz sie jeszcze z dwójką kierowców, od 30 minutowego(?). Jest różnica w samym "rozegraniu" wyścigu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 17 maja 2012, 14:06

To tylko pokazuje jak wyjątkowym i ponadprzeciętnym kierowcą jest Loeb. Potrafi w zupełnie innych okoliznościach odnośić równie "perfekcyjne weekendy" co w rajdach. Wróże mu pełną kolejnych sukcesow emeryture :P Widać ciągnie go coraz bardziej do wyścigów.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 17 maja 2012, 14:26

O właśnie. Tez uważam, że zaczyna coraz bardziej angazować się w wyścigi, a widząc jeszcze jego wyniki i wyniki całego Sebastien Loeb Racing, to już w ogóle może być chętny na zmianę - z rajdów na wyścigi. W WRC już niczym nie zaskoczy, a w wyścigach owszem ;)
Też wróżę mu pełną sukcesów emeryture :D
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » wtorek, 29 maja 2012, 09:51

Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 29 maja 2012, 11:27

Oby z Lancią to była prawda :) jednak kurcze czy Ypsilon nie jest nieco za mały? Przecież to jest płyta Pandy, co innego gdyby mieli model wielkości Punto, to bazując na rozwiązaniach z Abartha Grande Punto S2000 mieliby dobry start do dalszego rozwoju. Zresztą działania Fiata co do WRC są jakby nieprzemyślane. Zrobili całkiem udane Punto S2000, potem odpuścili ten projekt i auto stało się niekonkurencyjne, a teraz chcą jakby wejść z mniejszym modelem. Czy nie lepiej by było zrobić coś w stylu Mini i Fiesta RRC, mieliby i WRC i auto do rozgrywek regionalnych :) A może taka właśnie będzie ta Lancia :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 29 maja 2012, 12:18

Trzymam kciuki za Lancie :)
Jeszcze okaże sie że zrobi się naprawde baardzo ciekawie. Citroen, Volkswagen, Lancia, miejmy nadzieje że Ford. Czwórka + gdzieś tam jeżdżące Mini. To już byłoby coś. Oby to była prawda.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » wtorek, 29 maja 2012, 13:31

Matthias w tym składzie brakuje mi japończyka
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » wtorek, 29 maja 2012, 13:35

@ woocash - Ypsilon nie jest wcale taki mały. 10 cm mniejszy od Fiesty. Poza tym przecież nie zbudują WRC na Delcie, a oprócz tych dwóch rzeczy to mają w ofercie już tylko zliftingowany amerykański szmelc, który nadaje się do orania pola co najwyżej... Mnie bardziej martwi to,ze Lancia zeszła na psy stylistycznie (Delta to jeszcze jak cię mogę, ale Ypsilon czy Musa to jest jakieś paskudne rokoko, nijak to się ma do starej Delty Integrale) i w ogóle jako marka. Jeszcze niedawno Thesis czy Lybra to były naprawdę fajne auta, wiadomo, ze niespecjalnie poważane, ale utwardzony i dowalony chromem i skórą Chrysler 300C to jakaś pomyłka. Lepiej od razu było wziąć na warsztat Dodge'a Ram, albo Abrahmsa, wiele gorzej by to nie wyglądało, a przynajmniej nadawałoby się to na wieś albo na poligon.

@ Matthias - no i właśnie tak apropos Mini - coraz więcej producentów widzi sens startów w WRC, ale nie BMW. Od samego początku mówiłem,że spieprzyli sprawę. Nawet jak Richards z czegoś tam się nie wywiązał to jednak zbudował im obiecujący samochód, wystarczyło sprawę pchnać na odpowiednie tory, zamiast tego woleli znaleźć frajerów którzy pociągna im team fabryczny za swoją kasę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość