Mad Max napisał(a):Ja do tej wypowiedzi dorzuciłbym jeszcze wczorajszą sytuację z Ostbergiem który po utracie tylnego spojlera wycofał się dalszej jazdy twierdząc że auto lata po całej drodze i że ledwo daje je się utrzymać na tej drodze.Honiclbr napisał(a):Kwestia aero moim zdaniem, które pracuje przy dużej prędkości, ale przy niższych już nie, co było widać na Monte i Szwecji u Hanninena i u Meeke'a w Szwecji. Co ciekawsze, Hyundai i M-Sport nie miał takich problemów jak na razie.Kit_Car napisał(a):Takie pytanie trochę poza konkursem, nie macie wrażenia że te nowe WRC są nadsterowne? Meekeowi uciekł tył i wypadł,na os5 też miał nadsterowność i wpadł w zaspę, Hanninenowi uciekł tył i wydzwonił w świerka, na monte też było parę akcji że tył uciekał, zwłaszcza jak przychodziło kierowcom hamować w zakręcie .
Istotne jest tu podejście projektantów, inżynierów i samego kierowcy w kwestii ustawień auta. Im bardziej kładziony jest nacisk na wydajności pakietu aero, tym bardziej zawęża się warunki w których to najlepiej działa. Jak wszyscy wiemy, w rajdach warunki są nieporównywalnie bardziej zmienne niż w wyścigach zatem dużo trudniej jest znaleźć kompromis w ustawieniach. Do tego mogą dojść wszelkiego rodzaju uszkodzenia elementów odpowiedzialnych za przyczepność aerodynamiczną o co w rajdach (szczególnie na nawierzchni szutrowej) nie będzie trudno. Moim zdaniem to wszystko sprawia że kierowcy w tym sezonie nie raz będą zaskakiwani przez swoje auta.