Uddeholm Swedish Rally

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez wanderer » czwartek, 11 lut 2016, 18:51

Witcher1990 napisał(a):Ja pamiętam poprzedie edycje rajdu gdzie były mierszane warunki bo ten rajd zawsze tak wygląda- drugi przejazd wychodzi szuter. I jakoś płaczu nie pamiętam.

Może dlatego, że wcześniej nigdy nie było tak źle jak podczas tej edycji i kierowcy nie mieli wcześniej tyle do powiedzenia. Poza tym, niewielu może sobie pozwolić żeby coś wprost powiedzieć. Taki Ogier może, bo praktycznie nie ma mocnych na niego i bez tego rajdu i tak zdobędzie mistrzostwo. A jak Meeke kiedyś krytykował organizatorów Rajdu Australii, to wlepili mu karę czasową. Z Kubicą podobnie, wieszali na nim psy tylko dlatego, że otwarcie powiedział to, co i tak wszyscy myśleli.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21


Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez martin.h » czwartek, 11 lut 2016, 18:56

Zoe napisał(a):Nie rozumiem podwójnych standardów. Jak na Monte się nie wstrzelisz z oponą i ciśniesz po śniegu na slicku, to co? Jest bezpiecznie, bo zmienne warunki to nieodzowna część Monte i tradycja, tak?

Na Szwecji warunki będą mieszane w podobny sposób. Polecisz po lodzie albo po rozkopanym lodzie zmieszanym z szutrem. Bywa.


Nie porównujmy Monte i Szwecji bo to 2 zupełnie inne rajdy, w Monte załogi mają szpiegów, poza tym w Szwecji prędkości są chyba jednak większe. No i na Monte można wybrać opony tutaj nie.

Po za tym widziałeś jak wyglądają odcinki? W większości jest to błoto, tam śniegu i lodu jest bardzo mało, będzie niebezpiecznie jak wpadniesz w zakręt z prędkością 150 km/h i okaże się, że za zakrętem jest zmarznięta koleina lub śnieg/lód, a Ty na oponie nie masz już kolców.

I jeszcze jedno, takie warunki nie mają nic wspólnego z "jajami u kierowcy", tutaj będzie ruletka. Lub jednak nie.
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez SOKÓŁ » czwartek, 11 lut 2016, 19:27

Wszystko wskazuje na to że jednak chyba Szwecja się odbędzie
https://www.facebook.com/RedBullMotorsp ... =2&theater
SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez wanderer » czwartek, 11 lut 2016, 19:38

A ja obstawiam, że rajd może się skończyć po piątkowym etapie w Norwegii.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Shaitan » czwartek, 11 lut 2016, 20:55

Nigdy nie słucha się dobrze narzekania zawodników, bez względu na to czy ma to miejsce w WRC, Formule 1 czy innym sporcie, w którym "kiedyś tak nie narzekali jak teraz". Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że z każdym sezonem w sportach motorowych zespoły coraz bardziej zbliżają się do perfekcji i coraz większe znaczenie mają małe detale, które decydują o zwycięstwie lub o porażce. Samochody są coraz bardziej niezawodne i szansa na zyskanie pozycji kosztem awarii rywala są relatywnie mniejsze niż były wcześniej. Każdy dba o swój tyłek, swoją konkurencyjność i swoje bezpieczeństwo. Dzisiaj standardy bezpieczeństwa są na nieporównywalnie wyższym poziomie i świadomość zagrożenia własnego życia przez kierowcę jest znacznie inna w dzisiejszych czasach.
Trudno się zatem dziwić, że kierowcy znajdujący się w szczelnym kokonie bezpieczeństwa nie chcą się z niego wychylać. Podobnie rzecz się ma z warunkami, w których zawodnik czuje się konkurencyjny. Odnoszę wrażenie, że kierowcy stają się coraz mniej uniwersalni i odporni na wystąpienie ekstremalnych i nietypowych warunków. Dlatego też sfera ich komfortu jazdy jest znacznie węższa. Nikt z nich nie czuje się gorszy, ale każdy chce mieć pewność, że walczy w jak najbardziej równych warunkach.
Jeszcze słowo apropo naszego marudy, czyli Seba Ogiera :wink: . Zgadzam się w tej materii z Lorenzo, który niedawno powiedział, że kierowcy posiadającemu przewagę nad konkurentami nie wolno się zrelaksować i przestać dążyć za wszelką cenę do jej utrzymywania a nawet zwiększania. Seb wszystkimi swoimi kontrowersyjnymi opiniami tak naprawdę stara się poprawić jeszcze bardziej swoją sytuację, by być w jak najmniej niekorzystnym położeniu w stosunku do reszty zawodników. A jeśli się da mieć dodatkową nad nimi przewagę, poza tą którą już posiada a wynika z różnicy w umiejętnościach, to będzie jeszcze lepiej. Może nie przysparza mu to popularności, ale na pewno nie pogarsza jego pozycji, jeśli chodzi o traktowanie najlepszego zawodnika w RMŚ.
Avatar użytkownika
Shaitan
N3
 
Posty: 328
Dołączył(a): środa, 30 paź 2013, 19:08

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez gregortest » piątek, 12 lut 2016, 09:01

No cóż ...
Zaczynacie mówić o bezpieczeństwie... to troszkę dziwne, bo od zawsze wiadomo, że rajdy do bezpiecznych nie należą.
Kwintesencją rajdów jest zmienna nawierzchnia.
Ale to od kierowcy zależy siła nacisku na pedał gazu i to on decyduje jak i gdzie wyprostować prawą nogę.
To jedna sprawa.
Druga to taka ,że nawet w sytuacji pod bramkowej , kiedy nagle wpadnie z szutru bez kolcy na lód, to ma się wybronić i to są właśnie jego umiejętności w przystosowaniu się do warunków jakie stwarzają starty w rajdach. I tym różnią się od wyścigów. Bo oto w tym sporcie chodzi. gdyby było inaczej, nie jeżdzili by w MC po lodzie na slicku, nad 50 metrowymi przepaściami itp.
Tak im zależy na bezpieczeństwie ?
Ktoś tutaj napisał, o oponach na deszcz...
Dlaczego zgodzili się na taką sytuację , dlaczego nie ma dowolności w oponach na asfalt ?
Kiedyś były 4 rodzaje opon, potem 3... czy to podnosiło koszty ? Wcale.
Dlaczego nie można docinać deszczówki ? - przecież to bezpieczniejsze.
Od dawna wiadomo, że w całym tym światku, to Ogier zachowuje się jak baletnica. Fuka, ma humory i biadoli najwięcej.
Heniutek dobrze powiedział- krótko i treściwie.
W sytuacji kiedy Ogierowi zaczynają się schody, traci panowanie nad swoimi słowami ,a potem sią kala i przeprasza.
Skoro juz tak dużo osiągnął w tym tak bardzo niebezpiecznym sporcie rajdowym niech idzie do wyścigów, tam jest pełne BHP.
JA bym ich wsadził do seryjnych aut z silnikiem 1300 klatką i zabezpieczeniem niezbędnym do startów i gwarantuję, że Sebuś da ciała.
Poza tym czy Loeb kiedyś narzekał ???
niestety ale ten sport powoli przeradza sie kompletny 0-1 poziom. Jak przed tv.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Dani » piątek, 12 lut 2016, 09:19

Interesujące jak to będzie wyglądało, chwycił dość spory mróz, ale nadal nie ma śniegu.Ciekawe w ogóle czy ktoś miał okazję jeździć w takich warunkach- na zmrożonym szutrze. :D
Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 12 lut 2016, 10:32

Ptaszek na 1szym OS-ie pofrunął :D Tempo R5-tce na poziomie ogona wurców. Fiu fiu fiu, będzie dzwon albo czołówka w rajdzie ;)
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez makki » piątek, 12 lut 2016, 10:48

Dani napisał(a):Interesujące jak to będzie wyglądało, chwycił dość spory mróz, ale nadal nie ma śniegu.Ciekawe w ogóle czy ktoś miał okazję jeździć w takich warunkach- na zmrożonym szutrze. :D

W takich warunkach w poprzednich latach polewaczki polewały odcinki wodą. Nie było śniegu, ale był przynajmniej lód.
gregortest - całkowicie zgadzam się z Twoją opinią co do opon. Cały czas mówi się o bezpieczeństwie w rajdach, Opona jest jednym z najważniejszych składowych bezpieczeństwa w tym sporcie. A ogranicza się rodzaje opon i ich ilość. Gdzie tu sens? Argumentem miało być zmniejszenie kosztów, ale i wyrównanie szans zawodników z mniejszym budżetem. Ale to przecież bzdura.
makki
N2
 
Posty: 161
Dołączył(a): czwartek, 8 mar 2012, 15:20

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Cendra » piątek, 12 lut 2016, 11:35

Czemu Latvala ma tak kiepskie czasy?
Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez passta134 » piątek, 12 lut 2016, 11:39

Latvala ukręcił półośke...
passta134
 
Posty: 40
Dołączył(a): wtorek, 2 wrz 2014, 17:26

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez The Prisoner » piątek, 12 lut 2016, 12:11

ZbyszekChaosu napisał(a):Ptaszek na 1szym OS-ie pofrunął :D Tempo R5-tce na poziomie ogona wurców. Fiu fiu fiu, będzie dzwon albo czołówka w rajdzie ;)

Trzeba wziąć pod uwagę, że Al-Qassimi, Camilli i Bertelli zdecydowanie odstają. Na Torsby 1, jednak 8 samochodów R5 dojechało przed H. Ptaszkiem. Na ten moment (po OS 3) 11. miejsce w generalce WRC 2.
Ale oczywiście życzę jak najwyższej pozycji.
The Prisoner
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 2 maja 2013, 13:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 12 lut 2016, 13:13

Jest teraz przewidzimy jakiś serwis? Ogier naprawia auto, i jestem ciekawy czy jest zmuszony radzić sobie sam do końca dnia czy po prowizorycznej naprawie poleci do serwisu? nie mogę znaleźć rozkładu, a przerwa pomiędzy OS-ami sugeruje że może być jakiś serwis teraz.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez andrew88 » piątek, 12 lut 2016, 13:21

Tylko zmiana opon. Przerwa jest teraz taka długa, bo planowo miał być przejeżdżany jeszcze jeden oes i miał on zaczynać drugą pętlę.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Uddeholm Swedish Rally

Postprzez Sylwek_GSi » piątek, 12 lut 2016, 13:28

Odwołali nawet dwa bo OS 5 i OS6 teraz czekamy na OS7. Czyli jednak bez serwisu.
Ktoś albo coś powstrzyma Ogiera? zaczynam wątpić.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości