Super 2000 Plus za WRC ?

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 25 paź 2007, 08:38

!ADI! napisał(a):No i tutaj moje pytanie, czym różnią się od siebie WRC i S2000+?
Oprócz dyfra i skrzynii?


WRC i S2000+ różnią sie od siebie głównie tym że S2000+ nie istnieje :lol: nie powstało jeszcze nawet na papierze wiec co tu porównywać? to tylko pomysły bliżej nie sprecyzowane. Moim zdaniem to krok w dobrą strone wszystkie te zmiany. Choć mam nadzieje że ten PLUS bedzie o niebo ciekawszy od S2000 ktore niczym specjalnie nie imponuje.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno


Postprzez Mroowa » czwartek, 25 paź 2007, 09:52

Tylko Ciekawe w jaki sposób ograniczą koszta ... swoje będzie musiało kosztować.. już S1600 miało być dla młodych jak było każdy wie...
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 25 paź 2007, 10:28

WRC tez mialy byc tanie i miały przyciągnąc nowych producentow no i przyciągneły tylko że na chwile ide o zaklad ze jezeli to S2000+ powstanie w 2009 roku to w 2019 znów bedzie za drogie i ktoś znow wymyśli cos nowego. Zawsze tak było czy to z B-grupą, A-grupą, F2, S1600 czy obecnie z WRC. Ale ja jestem za :!:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez lordpix » czwartek, 25 paź 2007, 11:17

Mnie się pomysł podoba. Tzn nie s2000+ ale zmiany. Te nowe WRC to jeżdżą jak po sznurku jak się je porówna do starszych rajdówek (technika jazdy oczywiście też się zmieniła, ale za duzo jest pomagaczy).
Auta powinny nie mieć żadnej elektroniki - nie psuły by się tak często, tanio by było a i szanse równe bo łatwiej takie auto zrobić.
Jak dla mnie rajdówka powinna mieć napęd 4x4 stały 50/50, ok 300 koni, turbo i tyle :D
Wprowadzić jeszcze opony na asfalt, szuter, śnieg (nie żadne tam miekkości mieszanek i inne pierdoły) i szanase wygrania dostaje wielu szoferów.
Pewnie coś do tego trzeba dodać ale początek widze taki.
gg: 3984793
https://picasaweb.google.com/lordpix moje zdjęcia
Avatar użytkownika
lordpix
N3
 
Posty: 382
Dołączył(a): wtorek, 22 cze 2004, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / czasem Zawoja

Postprzez martin.h » czwartek, 25 paź 2007, 13:41

!ADI! napisał(a):No i tutaj moje pytanie, czym różnią się od siebie WRC i S2000+?
Oprócz dyfra i skrzynii?


Technologią. Porównaj sobie ceny podzespołów do WRC i do S2000. Obecnie dobre S2000 kosztuje ok. 250-300 tyś Euro, a za tę kwotę ciężko jest kupić używanego Subaru S11, a co dopiero nowego S12b.

Według mnie pomysł jest świetny. Wystarczy odprężyć silnik, zamontować turbo i już mamy S2000+. Tylko czy układ przeniesienia napędu z S2000 poradzi sobie z momentami na poziomie 500-600 Nm, bo takich pewnie można się spodziewać. FIA musi to poważnie przemyśleć by nie popełnić tego błędu co z S1600.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Marmetal » czwartek, 25 paź 2007, 17:16

Czytając to co tu piszecie nabrałem pewnego optymizmu do tej całej sprawy i również jestem za :). Super 2000+ będą po prostu lepszą wersją Super 2000. W krajowych i regionalnych rozgrywkach w użyciu będą S2000, a w MŚ S2000+, lepsze i nieco droższe, ale nie cztery razy droższe. To ma sens, oby wszystko poszło w dobrym kierunku, a będzie dobrze!
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez !ADI! » czwartek, 25 paź 2007, 17:35

martin.h napisał(a):
!ADI! napisał(a):No i tutaj moje pytanie, czym różnią się od siebie WRC i S2000+?
Oprócz dyfra i skrzynii?


Technologią. Porównaj sobie ceny podzespołów do WRC i do S2000. Obecnie dobre S2000 kosztuje ok. 250-300 tyś Euro, a za tę kwotę ciężko jest kupić używanego Subaru S11, a co dopiero nowego S12b.

Według mnie pomysł jest świetny. Wystarczy odprężyć silnik, zamontować turbo i już mamy S2000+. Tylko czy układ przeniesienia napędu z S2000 poradzi sobie z momentami na poziomie 500-600 Nm, bo takich pewnie można się spodziewać. FIA musi to poważnie przemyśleć by nie popełnić tego błędu co z S1600.


Nie wiem czy wiesz, ale właśnie najdroższymi elementami WRC są skrzynia z dyfrem/dyframi.
Wydaje się to logicznym, że będzie różnica w cenie. A ja się pytam z mechanicznego pkt widzenia. Może rzeczywiście mało precyzyjnie.

Po dłuższym przemyśleniu, cieszy mnie taki układ spraw. Bo gdyby doszło do zupełnego przeobrażenia obecnych aut WRC to producenci mieliby przesłanki do wycofywania się. A tak to przy pewnych konstrukcyjnych zmianach WRC będzie można zmienić na nowe WRC.

Co do obaw a skrzynie, to zapewne nie będzie z tym problemu.
Skoro będzie tak jak teraz, że mamy Sadeva i Xtracka, które budują homologowane przez FIA skrzynki, czyli nie będzie wyścigu zbrojeń. A gdy takowego nie ma, to nie ma także głupich awarii. Można zrobić "topornego" ale wytrzymałego "sekwenta".

Podoba mi się pomysł lordpix. Jeden typ opon. Ewentualnie do wyboru docinanie.

Z tego co widzę, to po prostu powrót do starych A8. Ale z ujednoliconymi niektórymi podzespołami.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez szirer205xs » piątek, 26 paź 2007, 01:40

mi też się bardzo podoba pomysł z oponami, bo jak dla mnie to główny winowajca spadku efektywnoci zarówno wród samochodów grupy N, S2000 jak i WRC na asfalcie, a takich przeciez nawierzchni jest u nas najwięcej. szczególnie kiedy patrzy sie na ennki to widać że czasem kierowca by chciał jakiegos boka zapiąć ale opona nie chce się odkleić :)
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez bialazzz » piątek, 26 paź 2007, 18:16

!ADI! napisał(a):
Podoba mi się pomysł lordpix. Jeden typ opon. Ewentualnie do wyboru docinanie.


O ile dobrze pamiętam to taki pomysł wejdzie w życie wraz z sezonem 2008. Pirelli ma być jedynym dostawcą i chyba będzie jeden bierznik na sucho i mokro.
Avatar użytkownika
bialazzz
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela, 2 kwi 2006, 19:39

Postprzez !ADI! » piątek, 26 paź 2007, 19:40

bialazzz napisał(a):
!ADI! napisał(a):
Podoba mi się pomysł lordpix. Jeden typ opon. Ewentualnie do wyboru docinanie.


O ile dobrze pamiętam to taki pomysł wejdzie w życie wraz z sezonem 2008. Pirelli ma być jedynym dostawcą i chyba będzie jeden bierznik na sucho i mokro.


To że będzie tylko Pirelli to wiem. Reszty nie jestem pewien.
Ale maksymalne ujednolicenie jest moim zdaniem kluczem.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 29 paź 2007, 15:03

wracajac do tematu: kiedys pisano jeszcze o takiej możliwości że nowa klasa powstawałaby na bazie S2000 lub gr.N czyli subaru i mitsubishi nie bylyby na straconej pozycji. byc moze dlatego Mitsubihi nieco zwleka z debiutem lancera, przepisy sie powinny nie dlugo juz określić zeby producenci mogli rozpocząc pierwsze prace nad nowymi rajdowkami. Wg nie byłby to świetny pomysł. WRC powinno być prosta i ciesze sie że FIA wreszcie robi cos w tym kierunku.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez ictus » piątek, 9 lis 2007, 02:46

ograniczenie wyboru opon nie wydaje mi sie dobrym rozwiazaniem... koszty opon przy obednych buzdetach to na prawde drobne... a dobry kierowca nie tylko potrafi kracic kierownica ale tez ustawic samochod/dobrac opony
za to wprowadzenie jakiejs klasy RWD to bylby pomysl na przywrocenie dawnego klimatu rajdow
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez lordpix » piątek, 9 lis 2007, 11:50

ictus napisał(a):ograniczenie wyboru opon nie wydaje mi sie dobrym rozwiazaniem... koszty opon przy obednych buzdetach to na prawde drobne... a dobry kierowca nie tylko potrafi kracic kierownica ale tez ustawic samochod/dobrac opony


Ale chodzi o to, że porównanie umiejętności kilku kierowców jest możliwe jeśli zapewni się w miarę podobny sprzęt. A o taki łatwiej gdy samochody są proste a wybory opon ograniczone. Poza tym jeśli mają zejść z kosztami to muszą ciąć wszędzie. Nie tylko dyfry i skrzynie. Tu troche, tam troche i auta będą tańsze, kierowców więcej i widowisko będzie.
Jeszcze pare lat temu jak się oglądało relacje z rajdu to do końca pierwszej dziesiątki były takie nazwiska, że hoho! A teraz? Walka 2 kierowców i trzeci Hirvonen. Mało.... :roll:
gg: 3984793
https://picasaweb.google.com/lordpix moje zdjęcia
Avatar użytkownika
lordpix
N3
 
Posty: 382
Dołączył(a): wtorek, 22 cze 2004, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / czasem Zawoja

Postprzez Pałka » piątek, 9 lis 2007, 16:57

bialazzz napisał(a):
O ile dobrze pamiętam to taki pomysł wejdzie w życie wraz z sezonem 2008. Pirelli ma być jedynym dostawcą i chyba będzie jeden bierznik na sucho i mokro.


Tak ma być, podobno będą te opony specjalnie mniej przyczepne żeby było efektownie.
http://www.scr.civ.pl/ Obrazek
Avatar użytkownika
Pałka
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2005, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez !ADI! » piątek, 9 lis 2007, 18:26

Uprzedziliście mnie, też to chciałem napisać :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości