Rajd Polski A.D. 2014

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 29 cze 2014, 10:34

Wie ktoś czemu Mads nie wrócił?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Kruk » niedziela, 29 cze 2014, 10:53

Zapewne uszkodzenia samochodu były zbyt duże.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez maciotacio » niedziela, 29 cze 2014, 11:35

W DS3 po rolce uszkodziła się klatka, dlatego nie jedzie.
Avatar użytkownika
maciotacio
N2
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 19 wrz 2012, 11:58

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez RALLYjupik26 » niedziela, 29 cze 2014, 12:16

http://www.youtube.com/user/RALLYjupik26?feature=mhee
RALLYjupik26
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): czwartek, 7 lip 2011, 13:51
Lokalizacja: Okolice Żywca

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Domson » niedziela, 29 cze 2014, 12:39

RALLYjupik26 napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=w7NSFLElvxU&feature=youtu.be


Kubica slajdem na kruklankach :)



W świetnym miejscu stoją Ci na zewnętrznej....
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez edwardkrasz » niedziela, 29 cze 2014, 13:18

Kamień na cięciu na którym przeciął oponę Robert Kubica i nie tylko on
https://www.youtube.com/watch?list=UUIi ... YiNePuLF5Q
edwardkrasz
N1
 
Posty: 61
Dołączył(a): niedziela, 7 kwi 2013, 12:35

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez edwardkrasz » niedziela, 29 cze 2014, 13:21

edwardkrasz
N1
 
Posty: 61
Dołączył(a): niedziela, 7 kwi 2013, 12:35

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez -=KrzysiekWRC=- » niedziela, 29 cze 2014, 13:39

Kubica 13minut spóźnienia na PKC 24A, czyli przegrupowanie po ostatnim Power Stage'u. Ciekawe co narobił na 3km dojazdówki :?:
TC24A 13M LATE 02:10
Avatar użytkownika
-=KrzysiekWRC=-
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): sobota, 1 sty 2005, 21:51
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez Domson » niedziela, 29 cze 2014, 13:41

-=KrzysiekWRC=- napisał(a):Kubica 13minut spóźnienia na PKC 24A, czyli przegrupowanie po ostatnim Power Stage'u. Ciekawe co narobił na 3km dojazdówki :?:
TC24A 13M LATE 02:10


Może jakas awaria. Rano tez się spóźili bo alternator uległ awarii
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez -=KrzysiekWRC=- » niedziela, 29 cze 2014, 14:02

Domson napisał(a):
-=KrzysiekWRC=- napisał(a):Kubica 13minut spóźnienia na PKC 24A, czyli przegrupowanie po ostatnim Power Stage'u. Ciekawe co narobił na 3km dojazdówki :?:
TC24A 13M LATE 02:10


Może jakas awaria. Rano tez się spóźili bo alternator uległ awarii


Póki co kara zniknęła :) Miejmy nadzieję, że to był błąd (w porę zauważony)
Avatar użytkownika
-=KrzysiekWRC=-
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): sobota, 1 sty 2005, 21:51
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez woocasch » niedziela, 29 cze 2014, 14:04

maestro napisał(a):Byłem na OS Chmielewo i tylko na tym się skończyło po pierwsze dlatego, że sam pojechałem po drugie za dużo ludzi i dalekie bardzo dalekie parkingi. Na początek pojechałem na OS Chmielewo miejscowość Dąbrówka i co ciekawe Policja nie wpuszczała aut musiałem zostawić przy drodze obok gospodarstwa. Pytam się policjanta daleko na OS 1,5 km i to było kłamstwo bo na OS było z 3 km. Spora grupa ludzi szła i za chwile ciach kontrola biletów jak nie masz to kupić można pewne osoby chciał nie płacić ale po chwili stwierdziły, że za 35 zł nie będą ganiać KM po polach. [...] Szkoda tylko, że masa ludzi zwijała się po przejechaniu 20 aut.

Pytanie, o której przyjechałeś na OS? Jeżeli piszesz o parkingu zlokalizowanym "przy" PW10 to ja osobiście wjechałem na niego około 7:15 czyli niecałą godzinę przed startem odcinka i jakoś miejsce jeszcze było. I z tego parkingu do odcinka było tak jak podane było 1,5km - sprawdzałem to dzień wcześniej. Więc musiałeś zaparkować dużo dalej, skoro szedłeś aż 3km. A co do kontroli biletów, no to nie ma się co dziwić, wiadomo że w takich miejscach zawsze kontrole są wzmożone :)
A teraz co do moich wrażeń, to rajd w tym roku miał dla mnie charakter rodzinny bo zabrałem na niego żonę i niemal dwuletniego synka, więc plan był aby na spokojnie zobaczyć jak dużo się tylko uda. Zaczęliśmy od środowej wizyty w parku serwisowym i to była dobra decyzja bo można było niemal dotknąć aut (mam na myśli fabryki), a nie stać daleko za barierkami. Potem testowy, serwis, rally fan park, Miłki, Wieliczki, znowu rally fan park i "zwiedzanie" Mikołajek, Chmielewo i Baranowo i do domu bo mimo, że synowi rajd się bardzo podobał to jednak nie można przeginać :) Oceniając organizację to ze względu na łatwość dojazdów trzymałem się punktów widokowych i zawsze bez korków dojeżdżałem do parkingów i udawało się szybko zostawić auto. Jak dla mnie obsługa tego aspektu rajdu była OK. Ochrona i zabezpieczenie też ogólnie OK, za wyjątkiem ekipy chyba z Jastrzębia (bo mieli auto z rejestracją SJZ) przy PW9 na Wieliczkach. Goście nie ogarniali tematu, w wyznaczonym do przechodzenia przez OS miejscu nie puszczali ludzi, tylko tak niemal otwarcie kazali iść 100m dalej i przebiegać przez pole - totalna porażka, bo w innych miejscach takie same przejścia były "otwarte" cały czas. Na domiar złego ludzie stali tam gdzie nie powinni i nikt im nie zwracał uwagi, na domiar złego nie odróżniali akredytowanych fotoreporterów od gości w kamizelkach odblaskowych, które zapewne każdy z nas ma w samochodzie :)

A co do sportowych aspektów rajdu, to wszystkie WRC robiły robotę, nawet uczący się auta, ponad 50letni Hołek cieszył oko. Jednak to co robi czołówka to już kosmos :) Top kierowców w WRC2 też jechała tak, że czasem można było zapomnieć, że jadą w R5 a nie WRC :)

Szczerze to jak zawsze są rzeczy do poprawki, ale ja oceniam ogólnie rajd bardzo dobrze i oby WRC pozostało u nas co najmniej przez następne dwa lata :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez BartekRally » niedziela, 29 cze 2014, 14:28

Widział ktoś wczoraj wypadek Kangura na Chmielewie? Źle wylądował po hopie czy jak bo z daleko nie było widać
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez edwardkrasz » niedziela, 29 cze 2014, 17:49

LOTOS 71 Rajd Polski Rally Poland OS 17 Stare Juchy

https://www.youtube.com/watch?v=zk2Mc_SQgxg


podpisujemy link! _SebaSTI
edwardkrasz
N1
 
Posty: 61
Dołączył(a): niedziela, 7 kwi 2013, 12:35

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez żółtodziób » niedziela, 29 cze 2014, 19:25

woocasch napisał(a):Oceniając organizację to ze względu na łatwość dojazdów trzymałem się punktów widokowych i zawsze bez korków dojeżdżałem do parkingów i udawało się szybko zostawić auto


No to albo trafiłeś wyjątkowo dobrze albo ja wyjątkowo źle. Muszę oczywiscie brać pewną poprawkę, bo ziom który miał mnie pilotować okazał się geograficznym beztalneciem, podawał sprzeczne informacje, ale nawet jak sam wziąłem mapę to w paru przypadkach nie byłem w stanie poprawnie wywnioskować jak się dostać na PW. Ludzie od zabezpieczenia też nie byli w stanie niczego powiedzieć, raz wręcz wskazali drogę przez pastwiska z działajacymi pastuchami. Muszę jednak przyznać,że w prau przypadkach udzielili precyzyjnych informacji.

Kolejna rzecz która mnie rozwaliła to scena koło przejazdu kolejowego. Prawda, przylazła jedna laska która chciała zrobić ujęciae życia telefonem komórkowym i nie chciała słuchać poleceń safeciarzy, ale też probekm rozwalał się o to,że kazali stać nie za czerwoną taśmą tylko za wyimaginowaną linią 5 metrów od czerwonej taśmy. Bo czegoś im zarakło i nie mogli drugiej dać. Laska się wykłócała i oczywiscie to dowodzi sporej ilosci słomy w wiadomej części garderoby, ale prawda jest taka, że gdyby tasma była tam gdzie być powinna to by nie było problemu. Na koniec kolo w okullarach i z modną fryzurą zagroził, że odwołają odcinek. Nie wytrzymałem i odpaliłem,że może niech cały rajd odwołają - nie bardzo wiedział jak to zripostować, zresztą nie oczekiwałem riposty. Wkurzyło mnie w tym wszystkim podejście do tematu - zamiast ruszyć głową i wbić te słupki 5 metrów dalej wydzierają się na niesfornych ludzi, a jak napotykają na oprór to jeszcze dają do zrozumienia, że łaskę robią. Inna rzecz która mnie wkurzyła to zupełnie bez sensu pozamykane drogi dojazdowe, zamiast kilkaset metrów przed trasą oesu to na samym początku. Te drogi jednocześnie mogłyby posłużyć jako zaplecze parkingowe, ale jak się stawia zakaz ruchu to się mocno komplikuje życie kibicom. Jeszcze inny wąt mam do policji - pierwszy raz od 25 lat pomyślałem sobie, że może przydałoby się ZOMO. Wlazło towarzystwo na dachy budynków, podeszło dwóch jegomościów w mundurach rozpocząły się kilkunastominutowe pertraktacje. Nosz kurde bele - ja bym ich strzelił armatką wodną to by pospadali. Ogólnie jestem liberałem w tych sprawach, uważam że jak ktoś chce ryzykować swoje własne życie to proszę bardzo, ale skoro żyjemy w kraju z takim a nie inym prawem i jeśli rzeczywiscie organizator odpowiada za bezpieczeństwo widzów to niestety ale trzeba przestrzegać ogólnie obowiązujących zasad. Jeśli ktoś tego nie rozumie to niech sobie poszuka innych zainteresowań niż rajdy, niech jedzie polować na nosorożce do Afryki i wtedy rzeczywiscie nie będzie miał kogo pozywać jak go któryś stratuje.

Ogólnie jednak trzeba przyznać, że organizator stanął na wysokości zadania. Oesy były przygotowane dobrze, nie widziałem miejsc, które by się jakoś przedwcześnie rozlatywały lub były jakieś zbyt miękkie (acz nie byłem na Litwie i na razie jeszcze nie doczytałem szczegółów jak to tam wyglądało, wiem tylko ze była wtopa), widać że organizator włożył w to mnóstwo wysiłku i za to należą się brawa. Punkty widokowe też zostały wyznaczone bardzo fajnie. Jedyne czego można się przyczepić to duże odległości między odcinkami. Biorąc pod uwagę przepustowość mazurskich dróg odległości były za duże, ale jak rozumiem trzeba było znaleźć jakiś kompromis między atrakcyjnością, pewnością stanu odcinków i kompaktowością rajdu. Jeśli do tego dorzuci się bardzo krótki czas na organizację to absolutnie nie robiłbym z tego pretensji, a raczej sugestię co należy poprawić w latach przyszłych. Podobnie zresztą należy traktować to co napisałem w poprzednim akapicie - zdecydowanie z tego rozgrzeszam organizatorów, zaniedbania były ogromne a czasu niewiele. Kibice jednak mogą się poczuć w ten sposób zaniedbani i nie chcieć więcej przyjeżdżać. Ja się nie zniechęcę, ale ziomek co nie ogarnia mapy to już mi marudził, ze tyle łażenia i w ogóle trzeba się spinać. Dlatego uważam, że mimo iż organizatorzy spisali się absolutnie nie wolno im spoczywać na laurach. Rajdowy fanatyk wybaczy bardzo wiele, ale zwykły zjadacz chleba, który jedzie na rajd tylko dlatego ze to WRC to takimi rzeczami może się bardzo łatwo zniechęcić.

No i Litwa - osobny rozdział. Organizator nie mógł z tym zrobić nic, ale może dzięki takiemu a nie innmu obrotowi sprawy będzie mógł w przyszłym roku. Nie wiem, albo zmarginalizować Litwę, niech to będą tylko dwa oesy, a cały dzień podzielony na trzy pętle - jedna krótka pętla w PL, i pozostałe dwie jak w tym roku, tylko z dwoma litewskimi odcinkami a nie czterema, a jeśli dzieki temu co było w tym roku komuś w FIA otworzyła się prawidłowa klapka w głowie to może w ogóle out z tą Litwą. Komplikacja logistyczna a do tego brak odpowiedniej jakości dróg - może to będzie argument, którymi można będzie w ogóle wykluczyć Litwę z harmonogramu. Na pewno leży to w interesie samego organizatora, bo organizatorowi przede wszystkim ta Litwa życie komplikuje, a drugiej kolejności zawodnikom, a kibicom to chyba najmniej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rajd Polski A.D. 2014

Postprzez adamlen » niedziela, 29 cze 2014, 20:19

żółtodziób napisał(a):No i Litwa - osobny rozdział. Organizator nie mógł z tym zrobić nic, ale może dzięki takiemu a nie innmu obrotowi sprawy będzie mógł w przyszłym roku. Nie wiem, albo zmarginalizować Litwę, niech to będą tylko dwa oesy, a cały dzień podzielony na trzy pętle - jedna krótka pętla w PL, i pozostałe dwie jak w tym roku, tylko z dwoma litewskimi odcinkami a nie czterema, a jeśli dzieki temu co było w tym roku komuś w FIA otworzyła się prawidłowa klapka w głowie to może w ogóle out z tą Litwą. Komplikacja logistyczna a do tego brak odpowiedniej jakości dróg - może to będzie argument, którymi można będzie w ogóle wykluczyć Litwę z harmonogramu. Na pewno leży to w interesie samego organizatora, bo organizatorowi przede wszystkim ta Litwa życie komplikuje, a drugiej kolejności zawodnikom, a kibicom to chyba najmniej.



Jeśli chodzi o Litwę to z pewnością są tam oesy znacznie lepsze niż te które wybrano, strona litewska tłumaczyła się opadami deszczu przed rajdem, ale jak dla mnie to nie jest wytłumaczenie. Sami Litwini już przed rajdem i w trakcie pisali na zagranicznych forach, że mają u siebie znacznie lepsze oesy a dlaczego ich organizator wybrał takie pozostaje nie zrozumiałe.

Co do Polskich oesów to bardzo podobała mi się ich nawierzchnia, twarda, w większości szeroka. Martwią trochę wysokie średnie prędkości, ale jeśli FIA ani kierowcy nie mają zastrzeżeń to Ja również nie. Co do bezpieczeństwa również były głosy niezadowolenia (np kibice stojący na wypadkowej zakrętu), ale to bardziej wina niewiedzy lub brak dyscypliny kibiców niż samego organizatora. Myślę, że były to jednak sytuacje jednostkowe. Najważniejsze, żeby tegoroczny rajd był punktem odniesienia do kolejnych eliminacji, i aby każda kolejna była jeszcze lepsza.

Co do czołówki i Polaków to:
Ogier: Jest najlepszy bez dwóch zdań, ale inni wcale nie są daleko. Można już obstawiać Mistrza w tym roku.
Mikkelsen: postraszył Seba, później albo sam odpuścił, albo dostał takie polecenie.
Latvala: Prawdziwy Fighter z dużą ilością pecha.
Hirvonen: Jechał spokojnie i bez błędów, może jakby Ford tak nie odstawał od VW powalczyłby o podium.
Ostberg i Meeke: Jechali podobnie z wskazaniem na Ostberga.
Kubica: Tempo nawet w tak silnej stawce na szutrach ma na TOP 6, ale Kubica jest Kubica jego TOP 6 nie interesuje, więc atakuje. Nie mi oceniać czy to lepiej czy gorzej jechać wolniej i dojechać czy walczyć i stracić pozycję, jednak tak jak sam mówi. Kiedyś szczęście i Jemu dopisze.
Hołowczyc i Sołowow - może troszkę poniżej oczekiwań, ale jednak TOP 10 w WRC jest daleko z przodu względem kierowców startujących okazyjnie.
Bouffier - nie było za wiele informacji czy miał jakieś problemy czy nie, ale spodziewałem się nieco lepszego tempa. Tanak i Ketomaa byli poza zasięgiem kogokolwiek, ale strata jednak spora, a może nowe Dmack-i są nie takie złe jak ich malują.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1233
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron