Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 7 sty 2012, 13:35

Matthias Schmidt napisał(a):Reklamę typu "Martin Tomczyk poleca siec Crowne Plaza" będzie można puscić max w kilku krajachAkurat Tomczyk prędzej reklamowałby Schaeffler Group


No z tego co mi wiadomo, od przyszłego sezonu Tomczyk ma jeździć dla BMW...

Matthias Schmidt napisał(a):Obawy BMW na pewno dotyczyły między innymi promotora. To, że sprawę zawalili nie zależy tylko i wyłącznie od tego, ale miedzy innymi. Jakby Eurosport miał się faktycznie wziąć za WRC, byliby na pewno spokojniejsi o WRC, co za tym idzie znaleźliby większy sens w programie Mini WRC. DTM daje promocję w całej Europie, z Niemcami na czele, a to nie jest byle co. Z jakiegoś powodu zależy im na obecności w DTM i nam nic do tego. Pewną rzeczą jest fakt, o ktorym już pisałem - powinni podchodzić obiektywnie i do Mini i do BMW w DTM. Tego na tą chwilę nie ma.


Zmienić promotora w momencie kiedy Antonov siedzi w pierdlu to nie jest trudna rzecz, średnio dobry sztab prawników łatwo by taki kontrakt rozwalił. Sądzę jednak, że nie ma takiej potrzeby. Antonov to nie Ecclestone, o tym co zmalował nie pisali na pudelek.pl ani na żadnym innym podobnym gównie. Cały były ZSRR to jest jedna wielka ściema, Polska zresztą też. nikt nigdy nie prześwietlił tych szybko zdobytych fortun, jedyny który beknął za cokolwiek to był Rywin, który był chłopcem na posyłki i nawet nie widział na zdjęciu kasy o której nawijał z Michnikiem. Mimo to na całym świecie podpisuje się z takimi ludźmi kontrakty, przyczyna jest prosta - pecunia non olet. To oczywiscie niemoralne, ale tak to działa, czy się to komuś podoba czy nie. Nie wierze, że im się promotor nie spodobał, we współczesnym biznesie takie rzeczy nie mają znaczenia. Volkswagenowi to jakoś nie przeszkadza, kalkulują wyłącznie koszty i potencjalne korzyści i nic poza tym. Dobry przykład masz w F1, afera szpiegowska... Czy od McLarena odwrócił się jakiś istotny sponsor? Nie, ponieważ ciągle był to dobry interes. Jedyny tego typu przypadek jaki znam w ostatnich latach to Renault i ING, które katapultowało się po pamiętnej aferze z dzwonem. Tyle,że la ING nie był to powód a pretekst, kryzys sektora bankowego plus do tego słabe wyniki zespołu z perspektywą spadkową - to były prawdziwe powody a nie żadne święte oburzenie.

Co do braku relacji w Eurosporcie - również nie wierzę, żeby to był powód. pisałem o tym wcześniej i podtrzymuję to - relacje w TV nie są tutaj najważniejsze. Tym bardziej, że dobrze poinformowane źródło twierdzi, że mają wrócić do ES. Wszystko się jeszcze okaże, ale jeśli tak będzie to pada ostatnia z tych trochę mniej irracjonlnych przesłanek do nie angażowania się w ten projekt.


Teraz bardziej ogólnie w sprawie fabryk/niefabryk. Promować markkę można oczywiście prywatnymi zespołami, ale tylko w teorii. W praktyce żeby się skutecznie promować trzeba wygrywać. Jeśli nie mistrzostwa to przynajmniej niektóre rajdy. Dopóki w stawce będzie choć jeden profesjonalny fabryczny zespół to nikt nie zbuduje wozu stricte dla prywaciarzy. Gdyby jednak wszystkie fabryki się wycofały to jak najbardziej jest możliwe przejęcie przez teamy prywatne tego cyklu, jeszcze rok, dwa lata temu taki obrót sprawy był całkowicie realny. Jestem temu przeciwny, bo to by obniżyło poziom rywalizacji. Po co nam drugie IRC albo ERC? Duża kasa to z jednej strony zapewnienie najwyżsego poziomu technicznego a z drugiej angaż obiektywnie najlepszych kierowców, a nie tych co mają najwięcej własnego siana. Z pnktu widzenia kierowcy to też plus, nie musi sobie zawracać głowy masą drobnych sponsorów. samymi kontraktami to może i się zajmuje manager, ale im więcej sponsorów tym więcej eventów do obskoczenia, fotosów do wykonania i filmów do nakręcenia. Zdecydowanie lepiej mieć jednego, dwóch dużych niż całą mase drobnych. Poza tym brak testów, albo ich mały wymiar. W prywatnym zespole kasa idzie na starty i niewiele ponad to zostaje. W fabrycznym start w rajdzie to jest tylko finał całego przedsięwzięcia. Dlatego bardzo bym nie chciał, żeby rajdy czy wyścigi na poziomie mistrzostw świata były oparte na prywatnych zespołach.

=========================================================================================================================

Edit: właśnie przeczytałem, że NOS zwija żagle. No i proszę - taki to jest właśnie problem. Promotor to tylko jeden element układanki, nie jest trudno znaleźć firmę, która obstawi rajd kamerami i zmontuje materiał.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » sobota, 7 sty 2012, 13:54

żółtodziób napisał(a):No z tego co mi wiadomo, od przyszłego sezonu Tomczyk ma jeździć dla BMW...


Tak, ale niewiadomo na razie jakich BMW będzie mieć sponsorów (choć pewnie Crowne Plaza jest wśród nich, co było widać na prezentacji), ale Tomczyk na swoim kombinezonie BMW na RoC nie miał reklam Crowne Plaza, w przeciwieństwie do Priaulxa. Nieważne, z Schaefflerem odniosłem się do 2011.

Co do braku relacji w Eurosporcie - również nie wierzę, żeby to był powód. pisałem o tym wcześniej i podtrzymuję to - relacje w TV nie są tutaj najważniejsze. Tym bardziej, że dobrze poinformowane źródło twierdzi, że mają wrócić do ES. Wszystko się jeszcze okaże, ale jeśli tak będzie to pada ostatnia z tych trochę mniej irracjonlnych przesłanek do nie angażowania się w ten projekt.


No, poczekaj. Ludzie z BMW mówili o niejasnej sprawie z promotorem jako jednym z powodów ich niepewności. Podobno dlatego nie zgłosili się do WRC. Więc to na pewno jest część sprawy, choć racja jest, że na pewno to nie jest jedyna rzecz, która sprawia, że BMW podchodzi do tematu jak podchodzi. Negocjacje z Eurosportem zaczeły się niedawno, a BMW o sytuacji z promotorem mówiło wcześniej.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » sobota, 7 sty 2012, 16:36

Po pierwsze mnie dziwią słowa Neil Duncansona z NOS"dla mnie to bardzo rozczarowujące po 11 latach pracy nad promocja w WRC. ...jednak potraktowano nas podle..."
Po pierwsze jakie 11lat? Po drugie podle? Robili marne relacje w stosunku do Eurosportu.
Kolego Orange Mistrzostwa Świata bez producentów by wyglądało tak:
VW by się wycofał na samym starcie. Tak jak reszta producentów. Auta które startują teraz by startowały nadal ale by się nie rozwijały z powodu braku nowych homologacji. Tunerzy by tuningowali je ale nie na takim poziomie jak to robi fabryka. FIA nie widziała by sensu robić taki cykl dla prywaciaży bo większość zamożnych by startowała na kontynencie swoim. A po drugie FIA nie miałaby interesu. Kiedyś można było startować każdym autem nawet seryjnym, prototypami itp. Dopiero od A grup się zaczęły takie standardy. Tu zgadzam się z kolega Matthiasem w 100%. Jak byśmy chcieli więcej WRC to można byłoby zrobić na starych WuRCach ponieważ było więcej marek niż 3-4.ale nie równe w walce, chyba że tylko te co startowały np.do 2003. Wtedy taki prywaciaż miałby do wyboru Focusa,Xsare,206,Impreze, Corolla, Lancer, Fabia etc.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » sobota, 7 sty 2012, 16:42

Prestiż - wystarczyło by gdyby były umowne miejsca na aucie, na każdym aucie gdzie ma byćwyraźnie eksponowane logo producenta np na masce, na szybie i na tyle, duże logo producenta, wtedy było by cholernie widoczne co to za auto, jaki producent itp. Do tego każdy kierowca miałby na kombinezonie takie samo logo i byłby wszędzie prezentowany jako kierowca danego producenta i juz mamy prestiż bo wszędzie jest widoczne logo producenta. W tej chwili kierowcy prywatnie nie zawsze miająloga producentów samochodó na aucie i dlatego niekoniecznie są utożsamiani z daną marką. Co wcale nie znaczy ze tak musi być. To tylko teoria ale można założyć że producent mogłby nakazać prywatnemu kierowcy żeby utożasmiał się z marką poprzez właśnie to o czym pisałem na początku. Wtedy mielibyśmy prestiż i to większy niż obecnie!
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » sobota, 7 sty 2012, 18:22

logo producenta na samochodzie żeby było widać kto jest producentem auta - co za bezsens !!!
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » sobota, 7 sty 2012, 18:39

marrcus napisał(a):logo producenta na samochodzie żeby było widać kto jest producentem auta - co za bezsens !!!

bezsens? 8) to po co Loebowi loga citroena na aucie, na kombinezonie, na czapce i szlag wie gdzie jeszcze? no po co, skoro każdy wie że Loeb jeździ Citroenem.
Rajdy ogląda nie tylko garstka fanatyków takich jak my ale też masa ludzi, którzy nie koniecznie muszą wiedzieć że fiesta to ford i że loeb jeździ Citroenem. Tak samo jak ty nie musisz wiedzieć że Małysz skakał w 2000 którymś roku na nartach Fiszera.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez orange » sobota, 7 sty 2012, 19:21

Narty. Zakladamy, ze w narciarstwie jest jak w WRC, tylko dwoch producentow ktorzy oplacili homologacje i tylko fabryczni maja do nich dostep. Reszta moze walczyc na uzywanych po fabryce jak je producent odsprzeda. I ktos kto ma talent i chcialby na Polsportach nie moze bo to nie sa te jedyne sluszne. Tu konczy sie sport a zaczyna platforma marketingowa dla wybranych, ktorzy oplacili sie na rzecz FIA. I gdzie tu prestiz jezeli nie wygrales z wszystkimi, tylko z dwoma innymi bo pozostalym odebrano prawo wystartowania chociazby na Polsportach. Na razie
orange
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 30 lis 2011, 21:42

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » sobota, 7 sty 2012, 20:35

Matthias Schmidt napisał(a):No z tego co mi wiadomo, od przyszłego sezonu Tomczyk ma jeździć dla BMW...Tak, ale niewiadomo na razie jakich BMW będzie mieć sponsorów (choć pewnie Crowne Plaza jest wśród nich, co było widać na prezentacji), ale Tomczyk na swoim kombinezonie BMW na RoC nie miał reklam Crowne Plaza, w przeciwieństwie do Priaulxa. Nieważne, z Schaefflerem odniosłem się do 2011.


Racja.


Matthias Schmidt napisał(a): poczekaj. Ludzie z BMW mówili o niejasnej sprawie z promotorem jako jednym z powodów ich niepewności. Podobno dlatego nie zgłosili się do WRC. Więc to na pewno jest część sprawy, choć racja jest, że na pewno to nie jest jedyna rzecz, która sprawia, że BMW podchodzi do tematu jak podchodzi. Negocjacje z Eurosportem zaczeły się niedawno, a BMW o sytuacji z promotorem mówiło wcześniej.


Są prawdziwe powody i są preteksty. Okazja,zeby zrobić mocne wejscie do WRC moze się szybko dla BMW nie powtórzyć, a problemy z promotorem to od samego początku było wiadomo że sa przejściowe, nawet dla takiego leszcza jak ja. Myślę, że jest cała kolejka chętnych na miejsce NOS, to ciągle jest łakomy kąsek. Jak widać nie ma problemu, żeby pokazać IRC, żeby pokazać Dakar, żeby pokazać WTCC, nie wspominając już,że taka popierdółka jak TVP za chwilę ma obsługiwać Euro. To naprawdę nie jest takie trudne, oczywiscie wymaga znacznie większych środków niż transmisja z meetingu lekkoatletycznego, ale różne telewizje robią podobne rzeczy od wielu lat i nie jest to wyzwanie na miarę wysłania człowieka na księżyc. Po drugie skoro my sie dowiadujemy teraz, że NOS dostaje kopa w dupę, to znaczy, że ludzie z tego środowiska muszą się conajmniej liczyć z takim rozwojem sprawy od roku. Moim zdaniem to jest pretekst, dokładnie taki sam jak w przypadku Renówki i ING. Nawet jeśli ktoś w to śmie wątpić to przecież nikt głośno nie powie, że firma która powołuje się na uczciwość postępuje cynicznie.

Sylwek_GSi napisał(a):marrcus napisał(a):logo producenta na samochodzie żeby było widać kto jest producentem auta - co za bezsens !!!bezsens? to po co Loebowi loga citroena na aucie, na kombinezonie, na czapce i szlag wie gdzie jeszcze? no po co, skoro każdy wie że Loeb jeździ Citroenem.Rajdy ogląda nie tylko garstka fanatyków takich jak my ale też masa ludzi, którzy nie koniecznie muszą wiedzieć że fiesta to ford i że loeb jeździ Citroenem. Tak samo jak ty nie musisz wiedzieć że Małysz skakał w 2000 którymś roku na nartach Fiszera.


Tylko że tutaj zamiast loga masz nadwozie. Trochę poprzerabiane, ale nie na tyle,żeby nie można było tego zidentyfikować jako coś o co się potykasz codziennie na ulicy. Narty to jest co innego, wszystkie wyglądają w telewizorze tak samo i napis jest jedynym elementem pozwalającym odróżnić jednego producenta od innego.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez marrcus » sobota, 7 sty 2012, 21:02

narty to bym porównał bardziej do opon, pomalowane są ale model idze poznać, a jak szybko jedzie to reklam sie nie odczyta
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » sobota, 7 sty 2012, 21:41

żółtodziób[quote="Sylwek_GSi napisał(a):marrcus napisał(a):logo producenta na samochodzie żeby było widać kto jest producentem auta - co za bezsens !!!bezsens? to po co Loebowi loga citroena na aucie, na kombinezonie, na czapce i szlag wie gdzie jeszcze? no po co, skoro każdy wie że Loeb jeździ Citroenem.Rajdy ogląda nie tylko garstka fanatyków takich jak my ale też masa ludzi, którzy nie koniecznie muszą wiedzieć że fiesta to ford i że loeb jeździ Citroenem. Tak samo jak ty nie musisz wiedzieć że Małysz skakał w 2000 którymś roku na nartach Fiszera.


Tylko że tutaj zamiast loga masz nadwozie. Trochę poprzerabiane, ale nie na tyle,żeby nie można było tego zidentyfikować jako coś o co się potykasz codziennie na ulicy. Narty to jest co innego, wszystkie wyglądają w telewizorze tak samo i napis jest jedynym elementem pozwalającym odróżnić jednego producenta od innego.[/quote]

mądrze piszesz żółtodziobie - ale postaw się w miejscu innego człowieka. Zarówno Ty jak i ja z daleka poznamy sylwestke DS3 WRC cz fiesty czy innego auta na ulicy, ale np już moja żona - nie odróżni citroena od forda nawet gdyby jechały obok siebie. Może poznać co najwyżej po kolorze i po to potrzebne jest logo, zresztą żadnej ameryki nie odkryłem. a jakbyś obkleił fieste hirvonena tak jak Citroena Loeba pewnie połowa ludzi, zwykłych ludzi nie zauważyła by różnicy w relacji telewizyjnej
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 sty 2012, 00:49

@Sylwek - zgadza się, dużo ludzi nie odróżnia samochodów od siebie. Ale moim zdaniem oni nie stanowią targetu. Nawet jeśli są użytkownikami to nie podejmują decyzji o zakupie tego czy innego modelu, a jeśli już muszą coś kupić to zdają się na krewnych/znajomych. Często mnie przypadał ten wątpliwy zaszczyt, ale odkąd jeden lamus miał czelność wyjechać z pretensjami że mu źle samochód wybrałem podczas gdy wada była praktycznie nie do wykrycia (źle zmontowany rozrząd, w czasie jazdy odpadła rolka napinacza i wiadomo jakie były tego następstwa... dodam jeszcze że zignorował moją sugestię, żeby zmienić rozrząd tak czy owak, nie słuchać zapewnień poprzedniego właściciela, że "zostało jeszcze 30 000") odmawiam tego typu przysług. Nie zmienia to faktu, że samochody to się z reguły kupuje "komisyjnie" ktokolwiek sprzedawał auto ten wie, że przyjeżdża z reguły cała ekipa mniejszych lub większych znawców.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Jarek55511 » niedziela, 8 sty 2012, 04:02

Kobieta? Ba mój kumpel 20lat ma i nie wiedział jakim autem Kołtun wyj...w Gorzanowie:-D
A moja dziewczyna pozna na słuch że jedzie Impreza. Ale temat jest inny. I nie mówcie że bez porządnych relacji jest dobrze? Bo nie jest. Mamy tylko dwuch producentów a było ich za czasów Eurosportu sporo: Peugeot, Subaru, Citroen, Ford, Skoda, Seat, Hyundai i tu była promocja i byli producenci i sponsorzy,któżi dawali grube mln.na transfery kierowców i im płacili zamiast brać od nich kase jak jest teraz. Np. Przejście Colina z Subaru do Forda. Nie mówcie że będzie dobrze bez relacji. Co mamy w polsce? To samo. Każdy narzeka na brak sponsorów,a sponsorzy na brak relacji w tv.i koło się zamyka. Nie wiem czemu w latach 80.jeździło tyle fabrycznych B grup? Dzięki lepszym/liberalnym przepisą? A może coś innego ciągło ich? Żeby teraz ktoś tak przyciągnął fabryki do tego cyklu jak wtedy.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 8 sty 2012, 10:55

Jarek55511 napisał(a):A moja dziewczyna pozna na słuch że jedzie Impreza


No to szacuneczek :)

Sylwek_GSi napisał(a): a jakbyś obkleił fieste hirvonena(...)


Jakoś żaden z nas jeszcze nie przyzwyczaił się do przejscia Hirvo do Citroena ;)

Sylwek_GSi napisał(a):Prestiż - wystarczyło by gdyby były umowne miejsca na aucie, na każdym aucie gdzie ma byćwyraźnie eksponowane logo producenta np na masce, na szybie i na tyle, duże logo producenta, wtedy było by cholernie widoczne co to za auto, jaki producent itp. Do tego każdy kierowca miałby na kombinezonie takie samo logo i byłby wszędzie prezentowany jako kierowca danego producenta i juz mamy prestiż bo wszędzie jest widoczne logo producenta. W tej chwili kierowcy prywatnie nie zawsze miająloga producentów samochodó na aucie i dlatego niekoniecznie są utożsamiani z daną marką. Co wcale nie znaczy ze tak musi być. To tylko teoria ale można założyć że producent mogłby nakazać prywatnemu kierowcy żeby utożasmiał się z marką poprzez właśnie to o czym pisałem na początku. Wtedy mielibyśmy prestiż i to większy niż obecnie!


Nie chodzi tutaj o naklejki, bo ja też mogę sobie na swoim aucie nakleić logo i co to zmieni? Chyba źle zrozumiałeś. Moim zdaniem chodzi nie o logo na masce, czy gdziekolwiek indziej. Chodzi o zaangażowanie producenta w projekt.
Ostatnio edytowano niedziela, 8 sty 2012, 13:58 przez Matthias Schmidt, łącznie edytowano 1 raz
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 sty 2012, 12:04

Matthias - no niestety, Sylwek ma rację, chodzi o naklejki, a moim zdaniem wystarczy rozpoznawalna buda. Przypomnij sobie historię Subaru w Polsce. Markę tak naprawdę spopularyzował Hołowczyc, żaden Sainz czy McRae. Colin to uczynił tą markę kultową na skalę globalną, ale wtyde polska to był jeszcze trzeci świat a nie jak teraz drugi i pół, więc tę markę kojarzyła może garstka małolatów zbierających obrazki z gumy Turbo. To własnie jest też przykład na wszystko o czym pisałem. Nie potrzeba relacji w TV, nie potrzeba wielkiego loga na samochodzie, potrzeba tylko sukcesu w prestiżowej serii plus jakaś skoordynowana akcja promocyjna. Tak samo to działa na skalę globalną teraz jest net, jest lepsza dostępność do produktów, poziom wiedzy ludzi jest znacznie większy dlatego nawet w Polsce spokojnie można wykorzystywać międzynarodowe sukcesy do promocji marki, sama zasada, same czynniki wzbudzające zainteresowanie danym produktem pozostały takie same. To samo zauważyli już dawno amerykanie - kto wygrywa w niedzielę w Nascar ten w poniedziałek ma kolejkę klientów. A czy jest w to zaangażowany producent czy nie to mało kogo obchodzi. Powinno za to obchodzić procducenta, bo to on może na tym najwięcej wygrać, ale najwyraźniej BMW ma jakąś inną filozofię.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 8 sty 2012, 13:57

Zależy jak na co patrzeć. Jakoś nie przekonuje mnie argument, że "gdyby nakleili logo na masce, to WRC mimo że bez producentów stałoby się bardziej prestiżowe niż obecnie". Może pod względem promocji, to ta naklejka jest najważniejsza, ale na pewno nie pod względem prestiżu. Do czego dążę - WRC bez zaangażowania się producentów w sport stałoby się mało atrakcyjne i prestiżowe.

Trzeci świat w sprawę nie ma co angażować ;)

Zgadzam się natomiast z Twoim stwierdzeniem, że najlepszą promocją są zwycięstwa i sukcesy i zresztą nie jest to odkryciem Ameryki.

FIA zerwała już podobno umowę z NOS.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron