Rajd Korsyki

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Thomas » sobota, 3 paź 2015, 11:09

nie musisz wierzyć w tym przypadku, takie są fakty... na szutrze też było ich sporo. Wygląda na to, iż jedynie w MC, przy niskich temperaturach dały ogromną przewagę. Obecnie pewnie modyfikacja Michelina, również zniwelowała różnicę. SZKODA
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ


Re: Rajd Korsyki

Postprzez BartekRally » sobota, 3 paź 2015, 11:14

Na pewno po najechaniu na kamień opona przygotowana do samochodu rajdowego traci ciśnienie. Zwykła drogowa Pirelli wytrzymuje ale rajdowa dla RK już nie. Wiesz czemu go wynosi? Bo jest za szybko, jak by miał Micheliny i szedł poza limitem też by go wynosiło.

Jak się tnie tam gdzie się ciąć nie powinno efekt jest widoczny momentalnie
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Re: Rajd Korsyki

Postprzez TomMaz » sobota, 3 paź 2015, 11:28

BartekRally napisał(a):Na pewno po najechaniu na kamień opona przygotowana do samochodu rajdowego traci ciśnienie. Zwykła drogowa Pirelli wytrzymuje ale rajdowa dla RK już nie. Wiesz czemu go wynosi? Bo jest za szybko, jak by miał Micheliny i szedł poza limitem też by go wynosiło.

Jak się tnie tam gdzie się ciąć nie powinno efekt jest widoczny momentalnie


Powiedz to Ogierowi który twierdzi że wczoraj w nic oponą nie trafił ;) Czyli jeszcze w Monte Carlo Kubica wiedział jak ciąć ale na Korsyce się oduczył :) Wiadomo nie jest to normalne że się łapie 2 kapcie na 1 OSie , z drugiej strony nie jest też normalne że na rajdzi easfaltowym miejscami droga jest mieszaniną błota i kamieni które spłynęły z gór.

Narazie nie ma co gdybać , później pewnie Kubica się wypowie w jakich okolicznościach złapał te kapcie, może zwiedział pobocza.

W każdym razie Pirelli miały być atutem w tym rajdzie (w kontekście prędkości) ale przez to co zrobiły ulewy znacznie odstają od Michelina - tu chodzi mi o wypowiedzi także Bertelliego i Prokopa, a nie kapcie Kubicy

Jak się nie ma bieżnika to ciężko jeździć po błocie i stojącej wodzie, gdyby nie popadało to przewaga na Michelinem mogła być znaczna...

Obrazek
Ostatnio edytowano sobota, 3 paź 2015, 11:37 przez TomMaz, łącznie edytowano 3 razy
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Thomas » sobota, 3 paź 2015, 11:31

BartekRally napisał(a):Na pewno po najechaniu na kamień opona przygotowana do samochodu rajdowego traci ciśnienie. Zwykła drogowa Pirelli wytrzymuje ale rajdowa dla RK już nie. Wiesz czemu go wynosi? Bo jest za szybko, jak by miał Micheliny i szedł poza limitem też by go wynosiło.

Jak się tnie tam gdzie się ciąć nie powinno efekt jest widoczny momentalnie



Bertelli:

"Jazda na tych oponach w tych warunkach to piekło, są gówniane. Michelin na błocie i wodzie mają wielką przewagę"

masz jeszcze jakieś pytania? :roll: spadanie z obręczy na szutrze to też pewnie skutek cięć ;)

cięcia swoją drogą, ale relacja live pokazała, że tną wszyscy, na jednym cięciu myślałem, że Latvala wyleci w skarpę...niestety nadzieje dotyczące Pirelek z początku sezonu okazały się płonne :( Szkoda...

BTW, ciekawe, który mądry z FIA wpadł na pomysł wyeliminowania opon deszczowych na takie warunki...Safety First, akurat
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » sobota, 3 paź 2015, 12:18

Kubica ma powazny problem, ale nie z oponami tylko ze stylem jazdy. Kapec to jest w 90% wina zawodnika. Wielokrotnie urywal kola na cieciu tak wiec ilosc kapci to nie wina opon. Na MC jak sobie przypominam byly to super opony i atut, a teraz to dobre wytlumaczenie. Jak sie wsadza w ciecie pół auta za kazdym razem to w koncu kapec musi sie trafic no cudów nie ma. Natomiast prowadzenie auta w porownaniu pirelli - michelin to zupelnie inna sprawa. Krotko mowiac kapec to pomijajac losowe przypadki to wina zawodnika, a pirelli wiek jak robic opony, zeby sie nie rozpadały no juz bez przesady.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez BartekRally » sobota, 3 paź 2015, 12:25

viper napisał(a):Kubica ma powazny problem, ale nie z oponami tylko ze stylem jazdy. Kapec to jest w 90% wina zawodnika. Wielokrotnie urywal kola na cieciu tak wiec ilosc kapci to nie wina opon. Na MC jak sobie przypominam byly to super opony i atut, a teraz to dobre wytlumaczenie. Jak sie wsadza w ciecie pół auta za kazdym razem to w koncu kapec musi sie trafic no cudów nie ma. Natomiast prowadzenie auta w porownaniu pirelli - michelin to zupelnie inna sprawa. Krotko mowiac kapec to pomijajac losowe przypadki to wina zawodnika, a pirelli wiek jak robic opony, zeby sie nie rozpadały no juz bez przesady.


Wyznawcy tego nigdy nie zrozumieją
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Re: Rajd Korsyki

Postprzez maciotacio » sobota, 3 paź 2015, 12:28

@viper
Po pierwsze, porównaj sobie bieżniki Pirelli i Michelina.
Po drugie, na takim poziomie jakim są MŚ każdy to robi. Czyli wg Ciebie ma omijać cięcia i jechać po całym syfie który wyrzucają na asfalt pozostałe załogi ?
Po trzecie, Michelin na Monte to zupełnie inna opona niż teraz.
Avatar użytkownika
maciotacio
N2
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 19 wrz 2012, 11:58

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » sobota, 3 paź 2015, 12:45

maciotacio napisał(a):@viper
Po pierwsze, porównaj sobie bieżniki Pirelli i Michelina.
Po drugie, na takim poziomie jakim są MŚ każdy to robi. Czyli wg Ciebie ma omijać cięcia i jechać po całym syfie który wyrzucają na asfalt pozostałe załogi ?
Po trzecie, Michelin na Monte to zupełnie inna opona niż teraz.

Powiedzialem bieznik to jedno, a kapec to drugie. Ja nie twierdze ze pirelli sa lepsze od michelina tylko ze kapec to kwestia stylu jazdy. Zasada jest prosta. Im wiecej wsadzisz auta w ciecie tym wieksze prawdopodobieenstwo uszkodzenia opon. Ty wypowiadasz sie tak jak by kubica byl jedynym zawodnikiem co przejezdza przez ciecie a inni jada inna droga, a moze po prostu trzeba pojechac wolniej i zamiast wsadzac 3/4 auta to trzeba wsadzic 1/4 w ciecie. Tylko mi nie mow ze bedzie wolniej :). No bedzie ale bedzie calo. Jak sie ma gorsze opony to sorry ale trzeba wolniej jechac,a jak sie podejmuje ryzyko to pretensje do siebie a nie do opon. 1 miejsce kubicy na 1 oesie nie bylo przypadkiem, ale jestem pewien ze duzo nadrobil na cieciach. Jezeli pojedziesz ponad limit to kazda opone zatluczesz. Trzeba sie nauczyc wykorzystywac to co masz a nie to co chcesz miec tzn. Jezeli na pirelli mozesz przejechac zakret z predkoscia 80 a na michelin 90 to trzeba pokonac zakret na 80 i tyle, a nie tlumaczyc sie ze to wina opon.
Dam ci taki przyklad. Jak bedziesz chcial sie scigac w zimie na letnich z kolegami co jezdza na zimowych to zawsze bedziesz z tylu albo po za droga. Jezeli wszyscy wiedza ze w takich warunkach pirelli sa gorsze bo maja gorszy bieznik to trzeba jechac wolniej a nie probowac nadrabiac cieciami bo to ma krotkie nogi a efekt jest jaki jest.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Zajcev » sobota, 3 paź 2015, 12:48

aż mi się przypominają te zachwyty nad Pirelli, as w rękawie RK, Pirelli genialne, Michelin beee, setki memów na portalach społecznościowych, gdzie szydzono z Michelin..
Gdy RK wygrywa OS, Pirelli są wspaniałe, gdy jednak łapie kapcia, Pirelli straszne, złom, itp. tak samo gdy zachwycano się, że zrezygnował z M-Sportu, ile tutaj mówiono, że wszędzie będzie lepiej, tylko nie w M-Sporcie, genialne rozwiązanie - własny team i opony Pirelli. Efekty sami widzimy.

Inną kwestią jest to, że wiedząc, jaka jest sytuacja, wyjechać z jednym zapasem? rozumiem, wszyscy tak zrobili, ale jeśli Pirelli jest takie złe, to nie lepiej było wyjechać na 2 zapasach?


Hmm co teraz? wina producenta felg?

Obrazek
Ostatnio edytowano sobota, 3 paź 2015, 13:00 przez Zajcev, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Zajcev
N4
 
Posty: 2227
Dołączył(a): piątek, 23 lip 2004, 11:21
Lokalizacja: Moscow

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Diwados1 » sobota, 3 paź 2015, 12:50

A tak sie dobrze zapowiadało, i wyszło jak zwykle. Kolejny sezon stracony przez fatalne uwazam decyzje. Wiem, ze wszystkich aspektów pracy Roberta w bajce zwanej WRC nie znamy ale,to co mozna zobaczyć to dramat. Zero efektów bo uwazam, ze pewne nie małe doświadczenie w sportach motorowych Kubica ma, i fajnie, ze uda mu sie wygrać odcinek ale cały sezon to dzwony, kłopoty z autem itd. Kubico -maniacy mogą mnie zlinczować ale patrząc na to co robi Kajetanowicz w ME uwazam, ze kasę powinni zainwestować właśnie w niego bo facet w tym roku radzi sobie wręcz doskonale i nie ma doświadczenia w ME. Wracając do Kubicy i jego jazdy w Citroenie RRC Miał świetne wyniki nawet na tle WRC bo mało do nich tracił ale te auta były wolniejsze i przez to bezpieczniejsza nie zbliżał sie tak czesto do granicy. Wsiadł w WRC ktore na granicy praw fizyki po oesie sie porusza i tu pojawia sie problem bo nie potrafi jeszcze znaleźć tych momentów gdzie trzeba odpuści i stad wypadki, kapcie itd. Szkoda bo uwazam, ze Lotos ma podstawy do zerwania finansowania Roberta.....zobaczymy
Diwados1
 
Posty: 41
Dołączył(a): sobota, 29 sie 2015, 10:55

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » sobota, 3 paź 2015, 12:54

Diwados1 napisał(a):A tak sie dobrze zapowiadało, i wyszło jak zwykle. Kolejny sezon stracony przez fatalne uwazam decyzje. Wiem, ze wszystkich aspektów pracy Roberta w bajce zwanej WRC nie znamy ale,to co mozna zobaczyć to dramat. Zero efektów bo uwazam, ze pewne nie małe doświadczenie w sportach motorowych Kubica ma, i fajnie, ze uda mu sie wygrać odcinek ale cały sezon to dzwony, kłopoty z autem itd. Kubico -maniacy mogą mnie zlinczować ale patrząc na to co robi Kajetanowicz w ME uwazam, ze kasę powinni zainwestować właśnie w niego bo facet w tym roku radzi sobie wręcz doskonale i nie ma doświadczenia w ME. Wracając do Kubicy i jego jazdy w Citroenie RRC Miał świetne wyniki nawet na tle WRC bo mało do nich tracił ale te auta były wolniejsze i przez to bezpieczniejsza nie zbliżał sie tak czesto do granicy. Wsiadł w WRC ktore na granicy praw fizyki po oesie sie porusza i tu pojawia sie problem bo nie potrafi jeszcze znaleźć tych momentów gdzie trzeba odpuści i stad wypadki, kapcie itd. Szkoda bo uwazam, ze Lotos ma podstawy do zerwania finansowania Roberta.....zobaczymy

Kubica podejrzewam ze wielkiego wyboru nie mial, bo pirelli wylozylo kase, a wiadomo,ze jej szukal. Problem w tym ze kubica po raz kolejny jedzie ponad limit tego czym dysponuje.
Co do kajetanowicza nawet nie poruszaj tematu, bo bedzie balagan :). Juz to przerabialem.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez gorki » sobota, 3 paź 2015, 12:56

Też tak uważam. W motosporcie chyba nikt nigdy nie dostał takiego kredytu zaufania jak Kubica, a efektów po prostu brak. Na to już się nawet nie da patrzeć i zakrawa o farse. Kajto jakoś nigdy nie ma kłopotów z autem, z kapciami czy z dzwonami. Robert niech jednak wraca do wyścigów, w których był geniuszem.
gorki
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota, 26 lis 2011, 16:40

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » sobota, 3 paź 2015, 13:10

Zajcev napisał(a):aż mi się przypominają te zachwyty nad Pirelli, as w rękawie RK, Pirelli genialne, Michelin beee, setki memów na portalach społecznościowych, gdzie szydzono z Michelin..
Gdy RK wygrywa OS, Pirelli są wspaniałe, gdy jednak łapie kapcia, Pirelli straszne, złom, itp. tak samo gdy zachwycano się, że zrezygnował z M-Sportu, ile tutaj mówiono, że wszędzie będzie lepiej, tylko nie w M-Sporcie, genialne rozwiązanie - własny team i opony Pirelli. Efekty sami widzimy.

Inną kwestią jest to, że wiedząc, jaka jest sytuacja, wyjechać z jednym zapasem? rozumiem, wszyscy tak zrobili, ale jeśli Pirelli jest takie złe, to nie lepiej było wyjechać na 2 zapasach?


Hmm co teraz? wina producenta felg?

Obrazek

Zdjecie mowi wszystko. Musial dobrze przylozyc jak zlamal zewnetrzna czesc felgi ktora jest najmocniejsza. Nawet michelin ze stali by tego tego nie wytrzymal. Ciac tez trzeba umiec to bardzo wazny element rajdowy. Nie zdziwil bym sie jak by drugi kapec byl knsekwencja tego samego ciecia.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez maciotacio » sobota, 3 paź 2015, 13:20

Kolego viper,
ja jedno, a Ty drugie i możemy sobie tak gdybać w nieskończoność. Ani ja, ani Ty nie widzieliśmy onboardu z przejazdu w porównaniu z innymi. I wyciąganie z twojej strony tak śmiałych wniosków, bez żadnej sensownej podstawy jest trochę nie na miejscu. Z mojej strony w tym temacie, bez odbioru.
Avatar użytkownika
maciotacio
N2
 
Posty: 193
Dołączył(a): środa, 19 wrz 2012, 11:58

Re: Rajd Korsyki

Postprzez TomMaz » sobota, 3 paź 2015, 13:25

viper napisał(a):Zdjecie mowi wszystko. Musial dobrze przylozyc jak zlamal zewnetrzna czesc felgi ktora jest najmocniejsza. Nawet michelin ze stali by tego tego nie wytrzymal. Ciac tez trzeba umiec to bardzo wazny element rajdowy. Nie zdziwil bym sie jak by drugi kapec byl knsekwencja tego samego ciecia.


I chcesz powiedzieć że na wszystkich rajdach asfaltowych które do tej pory przejechał też źle ciął ale jakimś cudem kapci nie łapał na cięciach ???

Apropo mocno przyrżnął , ok wiem jakie zdanie macie o Gutowskim , no ale...

"Analiza onboardów. Cały zespół stoi i stara się znaleźć miejsce, gdzie poszła druga guma. Nie sposób go wypatrzeć... Pierwszą łatwiej. Na zwykłym, płytkim, wyrobionym cięciu. Żadnego uderzenia w przeszkodę. Pękały jak baloniki..."

Swoja drogą skoro w oponie nie ma powietrza to skąd możesz mieć pewność że felga nie strzeliła już po jego zejściu ?
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości