Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Cendra » poniedziałek, 19 gru 2011, 23:03

Avatar użytkownika
Cendra
A6
 
Posty: 1179
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 15:09
Lokalizacja: Ciechanów/Warszawa


Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 19 gru 2011, 23:50

Cendra napisał(a):Bardzo dobra wiadomość: http://rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=35328

Nawet bardzo dobra ;)
Jeśli inwestują kasę w młodego to będą jeździć dłużej niż do 2013.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez scooby14444 » wtorek, 20 gru 2011, 00:02

rafal85 napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):WRC są "upraszczane" od kilku lat, zdaje się już w 2005 roku, kiedy debiutował Ford Focus II WRC (ostatni rajd 2005 roku ) nie posiadał już żadnych aktywnych dyferencjałów, od sezonu 2006 była to juz norma, wszystkie fabryczne wozy nie miały aktywnych dyfrów


z tego co się orientuje to centralny mechanizm różnicowy pozostał aktywny, a zakazano aktywności z przodu i tyłu


W nowych WRC (1.6T) podobnie jak w Super 2000 nie ma wcale centralnego dyferencjału. Przedni i tylny dyfer są oczywiśce pasywne. Brak centralnego dyfra spowodowały że nowe WRC prowadzi się trudniej, przez co pewnie więcej dzwonów.
Ostatnio edytowano wtorek, 20 gru 2011, 01:05 przez scooby14444, łącznie edytowano 1 raz
scooby14444
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): poniedziałek, 7 lut 2011, 01:05

Re: Świat WRC

Postprzez Bomber » wtorek, 20 gru 2011, 00:40

scooby14444 napisał(a):W nowych WRC (1.6T) podobnie jak w Super 2000 nie ma wcale centralnego dyferencjału.


wow, a napęd jest przekazywany za pośrednictwem ślimaków winniczków z blokadami na ich malutkich skorupkach:)
Bomber
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): wtorek, 12 wrz 2006, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez scooby14444 » wtorek, 20 gru 2011, 00:44

Bomber napisał(a):
scooby14444 napisał(a):W nowych WRC (1.6T) podobnie jak w Super 2000 nie ma wcale centralnego dyferencjału.


wow, a napęd jest przekazywany za pośrednictwem ślimaków winniczków z blokadami na ich malutkich skorupkach:)


Poczucie humoru to masz na pewno :) , ale na rowiązaniach napędów to chyba się za bardzo nie znasz. Co cię tak dziwi? brak centralnego dyfra?
scooby14444
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): poniedziałek, 7 lut 2011, 01:05

Re: Świat WRC

Postprzez PSYCHObójca » wtorek, 20 gru 2011, 02:06

zrezygnowano ze środkowego dyfra w celu obniżenia masy.
zamiast niego jest jedynie sprzęgło które rozpina napęd w chwili zaciągnięcia
hamulca ręcznego
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 20 gru 2011, 13:28

Trochę zmian się zapowiada - Neuville wurcem (swoją drogą ciekawe jak sobie poradzi), Paddon pojedzie Fabią S2000. Zobaczymy też co z Mini, bo w czwartek ma być wszystko jasne.

MSGRacing - zapewniam Cię, że zamieszania tu nikt nie robi. Faktem jest po prostu, że coraz głośniej mówi się o odejściu Citroena. Słyszałem o tym kilkukrotnie, a ten dział nazywa się Świat WRC i mam prawo, aby zamieścić tu taką czy inną wiadomość i podzielić się z Wami własnym zdaniem. Czy nie tak?
Temat Loeba i jego odejścia jest bardzo delikatny, bo nikt nie ma prawa komuś życzyć końca kariery, czy radzić mu emeryturę. Zwłaszcza, że chyba mało kto z nas ma kontakt z Sebem :)
Ale wiesz jak jest. WRC traci na widowisku przez niego. Ma prawo jeździć ile mu się chce, a my nie możemy w to ingerować. To tylko moja opinia - najlepszy moment na zakończenie kariery przez Loeba to lata 2011 - 12. Ale to tylko moja własna opinia, bo on i tak zrobi jak chce.
A swoją drogą temat dominacji Loeba i nudy w WRC przez niego jest "stary jak świat" i po prostu nieco bez sensu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » wtorek, 20 gru 2011, 13:58

Matthias Schmidt napisał(a):Faktem jest po prostu, że coraz głośniej mówi się o odejściu Citroena. Słyszałem o tym kilkukrotnie, a ten dział nazywa się Świat WRC i mam prawo, aby zamieścić tu taką czy inną wiadomość i podzielić się z Wami własnym zdaniem. Czy nie tak?

Plotki i nic więcej ;)
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 20 gru 2011, 14:15

Mogą to być plotki, zdaję sobie z tego sprawę, ale niech nikt mi nie mówi o zamieszaniu.... :roll:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » wtorek, 20 gru 2011, 15:49

Brak centralnego dyfra (tak właśnie mi się wydawało, że zostały całkiem zlikwidowane) oznacza ni mniej ni więcej jak szperę 100% .
No może zamieszanie to za mocne słowa.
Mam dziwne przeczucie JML kontra Loeb w tym roku to będzie coś jak za czasów Gronholma w Fordzie. Nowi kierowcy w nowych autach. Dzieje się więcej już teraz niż przez ostatnie dwa czy trzy lata. Sezon 2012 myślę będzie jeszcze bardziej przełomowy.
Jeśli do tego Eurosport (bo Sky będzie myślę płatne) przejmie prawa medialne to już w ogóle będzie się działo :D
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez rafal85 » wtorek, 20 gru 2011, 18:21

scooby14444 napisał(a):
rafal85 napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):WRC są "upraszczane" od kilku lat, zdaje się już w 2005 roku, kiedy debiutował Ford Focus II WRC (ostatni rajd 2005 roku ) nie posiadał już żadnych aktywnych dyferencjałów, od sezonu 2006 była to juz norma, wszystkie fabryczne wozy nie miały aktywnych dyfrów


z tego co się orientuje to centralny mechanizm różnicowy pozostał aktywny, a zakazano aktywności z przodu i tyłu


W nowych WRC (1.6T) podobnie jak w Super 2000 nie ma wcale centralnego dyferencjału. Przedni i tylny dyfer są oczywiśce pasywne. Brak centralnego dyfra spowodowały że nowe WRC prowadzi się trudniej, przez co pewnie więcej dzwonów.


to co napisałem tyczyło się zmian w autach WRC po 2006 roku, WRC (1.6T) i S2000 fatyczne nie mają centralnego mechanizmu różnicowego, a jedynie sprzęgło odłączające tył.
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 20 gru 2011, 18:44

MSGRacing - zgadzam się, też zdaje mi się, że rok 2012 może być tym historycznym, gdy Loeb straci tytuł. A już na pewno można oczekiwać ciekawej walki na linii Loeb - Latvala, liczę też na Pettera. Generalnie walka w tym roku była w zasadzie wewnętrzną walką Citroena, Mikko jeździł szybko i równo, ale uważam, że mógłby być lepszy. Z drugiej strony - gdyby nie pech w Finlandii, Mikko odniósłby zwycięstwo i zdobyłby tytuł. No ale nie gdybajmy. JML zdaje się być nieco waleczniejszy, chyba muszę przyznać też ze szybszy (przy takiej formie Mikko, sądzę, że przejście do Cytryny może go z powrotem uskrzydlić). W Fordzie będzie jeszcze Solberg, no a Loeb się starzeje :)
Tak na serio, to wydaje mi się, że Mr. Perfect nie będzie mieć łatwego zadania. JML jest w miarę porównywalny do niego na asfaltach, nie mówię tu o szutrach, bo tam spokojnie może z Loebem wygrywać. Mikko niestety będzie stanowić tło, choć obstawiam, że i Szwecję i Finlandię to właśnie Hirvo wygra. I czekam na jakieś wygrane Pettera.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez scooby14444 » wtorek, 20 gru 2011, 19:28

MSG Racing napisał(a):Brak centralnego dyfra (tak właśnie mi się wydawało, że zostały całkiem zlikwidowane) oznacza ni mniej ni więcej jak szperę 100% .

Dokładnie, jest to sztywne połączenie, gorsze w tym jest jednak to że podział momentu jest non stop 50:50 między osie. Nie dość że spore utrudnienie dla kierowcy to jeszcze widowiskowość jazdy na tym cierpi.
Sprzegło rozłączające w czasie ciągnięcia ręcznego musiało być zamontowane bo inaczej blokowało by cztery koła. Takie rozwiązanie napędu było fabrycznie np. w nissanie sunny gti-r, tylko że tam zdaje się bez sprzęgła.
Według mnie roawiązanie dużo gorsze, jedyny plus tego taki że wyrównuje różnice między różnymi samochodami (aktywne dyfry mogły być programowane na wiele sposobów, siła szperowania zmieniała się praktycznie cały czas w zależności od sygnałów z wielu czujników. Poza tym konstrukcyjnie dyfry miały zazwyczaj podział momentu nierównomierny ( z przewagą na tył) przez co samochody były łatwiejsze w prowadzeniu i bardziej widowiskowe)
Ostatnio edytowano wtorek, 20 gru 2011, 21:14 przez scooby14444, łącznie edytowano 1 raz
scooby14444
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): poniedziałek, 7 lut 2011, 01:05

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » wtorek, 20 gru 2011, 19:43

Tzn widowiskowość i traci i zyskuje. Bo jednak jakby się rozpinało to czasem tył byłby słabszy i nie uślizgiwałby się aż tak. Z drugiej strony jakby na tył było np 65% mocy to by bardziej się ślizgał tył. Jak dla mnie dobre posunięcie jest trudniej, prostsze i tańsze auto, wyrównana walka :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez wrc1600 » wtorek, 20 gru 2011, 22:30

Jestem ciekaw wyników Ogiera w 2012, bedziemy dobre porównanie mozliwosci WRC i SWRC z topowym kierowca w srodku. Podobnie ma sie sprawa z Paddonem, zobaczymy czy tez bedzie odstawal od stawki SWRC tak jak PWRC w tym sezonie.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron