Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 18 gru 2011, 12:24

Nie uważam, że Loeb miałby zakończyć karierę ze względu na odejście Citroena. Tylko w 2012 w wieku 38 lat, czy w 2013 w wieku 39, to byłby czas na emeryturę. A przynajmniej w WRC, chętnie zobaczyłbym Seba ścigającego się w Le Mans, czy też Dakarze. No ale jeszcze nie ma 2012, odejście Citroena to tylko plotki, więc nie roztrząsajmy.

I jak pisze woocasch skupmy się prędzej na Monte Carlo 2012 :)
Zwłaszcza, że zapowiada się ciekawy sezon.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » niedziela, 18 gru 2011, 15:39

Pemo napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):na dzien dzisiejszy tylu gosci zapowiada starty w MŚ autami WRC, liczba po prawej to ilośćrund

Volkswagen S. Ogier 13
A. Mikkelsen 6


Z tymi dwoma to się chyba trochę zagalopowałeś ;)

Sylwek_GSi napisał(a):
Zacytuje słowa Tsjoena z 2010 roku , przed rajdem Du Var...


Loeb jechał w du Var w 2009 roku.


Sprostowanie: Mikkelsen to chyba jedyny gość z mojej listy, ktory nie bedzie jeździł WRC, tylko FabiąS2000 i to do końca nie wiadomo w ilu rundach. To bardziej moje zyczenie jak realia:) Ale stawiam go jako murowanego kandydata do 2 miejsca w Polo WRC w 2013 r.

Z Rajdem Du Var - racja - ale ten czas leci

Plotki, plotkami ale cos w tym jest, wygląda na to że w 2013 mozemy pozegnać Citroena, ale pojawi sie Peżocik i w zasadzie nie wiele sie zmieni. Citroen z tego co pamietam, a nie wiele pamietam to nieźle radził sobie w dakarze. Oni jak juz sie za coś biorą to zawsze na poważnie.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 18 gru 2011, 16:09

Tak, i to mi się u Francuzów podoba. Angażują się na maxxa, robią wszystko na maxa. I dlatego wygrywają. A nie tak jak zrobiło to BMW z Mini (mimo całej mojej ogromnej sympatii do tej marki). Jeśli miałoby to się sprawdzić nie obawiałbym się o konkurencyjność Peugeota.

Co do Mikkelsena - moim zdaniem też to właśnie on znajdzie się w Volkswagenie. Jest młody i utalentowany. Nie sądzę by wzięli Hanninena, który jest starszy od Ogiera, a jego staż w WRC jest właściwie zerowy (nie licząc SWRC, itp.)
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » niedziela, 18 gru 2011, 16:33

Matthias Schmidt napisał(a):Nie sądzę by wzięli Hanninena, który jest starszy od Ogiera, a jego staż w WRC jest właściwie zerowy (nie licząc SWRC, itp.)

Skoda dość mocno odcina się od VW i też już nie liczę na starty Juho w WRC.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 18 gru 2011, 20:29

Powiem nawet więcej - nie chciałbym Hanninena w Volkswagenie. Nie można mu odmówić umiejętności, bo nie wygrywa się SWRC, czy IRC za ładny uśmiech. Ale uważam, że obok Ogiera powinno znaleźć się miejsce dla młodego talentu, takiego jak właśnie Mikkelsen.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez Loeb1987 » poniedziałek, 19 gru 2011, 00:17

VW ma za dużo kierowców których obserwuje ;) Czy Mikkelsen się załapie to tego nie wiem.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat WRC

Postprzez roboM » poniedziałek, 19 gru 2011, 12:06

Witam wszystkich, przeglądam forum od jakiegos czasu (5lat) ale z braku czasu na pisanie rzeczowych postów nie udzielałem sie :)
Sylwek_GSi napisał(a):Nowe slicki są dużo wolniejsze niżstare. Pozatym ciężko mówić o oponie z bieżnikiem jako slick. Te stare miały jedynie nacięcia -[/i]
Co do opon temat jest prosty. FIA zakazała uzywania nażynek do wycinania bieznika w oponach asfaltowych jak i szutrowych. wczesniej opony miały tylko inna miekkosc(4 miekkosci) a dociecie jak i głebokosc bieznika była tylko dostosowana do potrzeb kierowcy ktory decydował czy zostawic pełnego slicka(fasolke) czy otworzyc opone itp... Jednak by jeszcze bardziej wyrównac loterie oponiarska FIA nakazała producentowi zastosowanie uniwersalnego bierznika ktory bedzie dobry na sucho,deszcz,i syf i tylko 2 twardosci przez co opona musiala miec inna konstrukcje i mieszanka jest twardawa w porównaniu z klasycznym slickiem . opona dalej jest nazywana slickiem bo jest to opona ktora nie wytrzyma wiecej niz 500km oesowych i działa kiedy jest ciepła.
w obecnej chwili mamy opony bez mozliwosci dociecia.
Asfalt miekka
Asfalt twarda
snieg z kolcem monte
snieg bez kolca
snieg cienki z długim kolcem
Szuter - jeden rodzaj mieszanki. (dlatego np D-mack moze byc szybszy na błocie i zimnym podłozu bo ma miekka mieszanke)

Co do roznicy genreacji starych i nowych WRC zdziwilibyscie sie ile podzespołów np Citroen wpakował z C4 do DS3. nowe WRC maja mniejszy moment i moc co daje sie odczuc przy predkosciach powyzej 140-150 gdzie poprostu puchna w porownaniu do 2 litrowych silników. Co do predkosci w zakrecie , inaczej rozłozona masa, lepiej zbalansowane zawieszenie daje mozliwosci przeniesienia wiekszej szybkosci przez zakret auta.


Koncern PSA musi sie wkoncu okreslic za co jaka marka bedzie odpowiedzialna, utrzymujac 2 projekty w rajdach : Cytryna WRC , Pug s2000(r4t) znów była by to czasami walka miedzy soba a i utrzymanie ich na najwyzszym poziomie pochłonie wiele milionów. Wejscie Puga w WRC i trzymanie R4T w nizszych seriach bedzie dobrym ruchem. technologie jak i doswadczonych procowników maja a do tego zmiana mistrza wsrod konstruktorów przyniesie dodatkowe korzysci. Citroen skupi sie na rajdach długodystansowych (moze z modelem DS4 lub wymysla jakiegos małego 4x4) i jak w takim tempie beda sie rozwijac i FIA ich nie zabije to nie długo bedziemy mieli mistrzostwa swiata RALLY RAID i kilka marek.
Avatar użytkownika
roboM
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 17 gru 2011, 17:21

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 19 gru 2011, 17:10

Czemu w końcu się musi określić. Komuś się chyba nudzi bo nikt po za kilkoma mediami i kibicami nie robi z tym zamieszania. Jak narazie sprawa jest Jasna Citroen w WRC a Peugeot dla "prywatnych" i zmiana z 207 na 208 na nowych przepisach. Tyle wiemy. Spekulować owszem sobie można bo wieczory są długie itd ale nie ma się spinać.
Chciałem przypomnieć że przed erą kontrolowanych opon były oprócz slicków jeszcze medie i deszcze i każda o różnej twardości. Zimówki oprócz trzech różnych wysokości kolców (wąskie opony na Szwecję i Norwegię) miały po dwa wzory (te na Szwecję i na Monte).
Co do odchodzenia Loeba to zrobi co mu się będzie podobało, a nie to co się komuś podoba czy dlatego, że będzie ciekawiej. Proszę Was.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Rock240 » poniedziałek, 19 gru 2011, 17:19

Co do predkosci w zakrecie , inaczej rozłozona masa, lepiej zbalansowane zawieszenie daje mozliwosci przeniesienia wiekszej szybkosci przez zakret auta.

Witam to chyba tez moj pierwszy post(oczywiscie z braku czasu) ale widze po "wypowiedzi" ze wie Pan o czym pisze i z tad moje pytanie:
mianowicie juz w starych wrc mowilo sie ze ciezko uzyskac lepsze rozlozenie masy gdyz tak naprawde juz niewiele mozna bylo zmienic (mowimy o cofnietym silniku wglab kabiny i jego jak najnizszym polozeniu (tutaj przyklad np boxer Subaru), ustawieniu foteli gdzie np pilot nie zawsze widzial droge, zapasowki, wszystkie przelaczniki, etc. wogole bylo: jak najnizej i jak najlzej aby uzyskac jak najlpiej rozlozony srodek ciezkosci. Wiec co wedlug Pana zmienilo sie w nowych wrc bo mi sie wydawalo ze w mniejszym autku jakim jest ds3 i fiesta bedzie wlasnie trudniej niz w C4 czy Focusie manewrowac?
Drugie pytanie dot bedzie owego zawiasu i jego balansu. Wydawalo mi sie ze juz w starych wrc ach z zewnatrz najwieksza roznice widac bylo po kacie ustawienia samego amortyzatora ktory mial ponoc lepiej pracowac (szczegolowa budowa fabrycznych wrc i tak jest owiana takemnica) ale co nowego w ds3 i fiescie? Prosze o wytlumaczenie moich pytan Pozdrawiam
Rock240
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2011, 01:31

Re: Świat WRC

Postprzez MaxiA7 » poniedziałek, 19 gru 2011, 18:07

po ilości dachowań na luźnych nawierzchniach nowych WRC stwierdzam że jednak są mniej stabilne niż stare 2.0 WRC
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 19 gru 2011, 18:18

No to im chodziło.
Auta mają mechaniczne dyfry. I są jakby powrotem do tego co było w pierwszych WRC i są trudniejsze do prowadzenia. Widać jak te auta się uślizgują w porównaniu do poprzednich. Co za tym idzie jest więcej wypadnięć z drogi.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez roboM » poniedziałek, 19 gru 2011, 19:52

Witam ponownie,

@MSG Racing, tak racja a opony były poważnym problem logistycznym ponieważ transport tylu kontenerów z oponami na kazda temperature ,pogode etc... kosztował majątek.
teraz w dobie "kryzysu" oszczednosci to piorytet i sa liczone w milionach $$ z tego tytułu. Jednak FIA zasłania sie tym ze chce wyrównac szanse wszystkich nie tylko tych co maja najlepszych szpiegów i szpeców od ogumienia;)

@Rock240, niestety nikt tego nie wie dokładnie co jest tajemnica gridu starych i nowych WRC (procz fabyki) ale łatwo sobie to wyobrazic ze nowe maja prawie identyczne rozstawy kół (szerokosc i rozstaw osi) a jednak sa o dobre kilkanascie centymetrów krótsze i nizsze. Do tego mniejsza masa wyjsciowa auta dała popis do przekładania podzespolów tak by ciezsze były tam gdzie trzeba, a nawet wzorem F1 przesówaniu balstu(w tym przypadku czesci itp) by rozkład masy dawał auto neutralne w prowadzeniu osiagi z czym kierowca moze w kazdej chwili zrobic by auto był nadsterowne lub podsterowne poprzez styl jazdy i warunki na drodze.
co do ustawienia pochylenia amortyzatorów to wyzsza szkoła jazdy i nie zawsze sie sie opłaca . polecam porównac tylne zawieszenie fiesty i ds3 :D 2 odmienne filozofie i widac to gołym okiem na zdieciach.

@MSG Racing, moze nie wszyscy wiedza ale 2009 i 2010 w WRC juz były mechaniczne dyfry, co dla Mikko było duzym plusem bo jego styl jazdy pomogł odzyskac troche predkosci do Loeba lecz ten drugi juz tez zaczał mowic ze przywykł do wiekszych poslizgów i teraz potrafi nawet szybciej niz z elektronika.

@MaxiA7, auta sa mniej stabilne w szybszych zakretach przez ciut krotszy rozstaw osi, a dachowania tylko z tego powodu sa ze ciezko jest w obecnych WRC wyczuc granice kontrolowanego slajdu a jazda praktycznie hamowaniem tylko poprzez stawianie auta bokiem czy to w zakrecie czy nie , jest bardzo trudna na drodze gdzie nie widac konca zakretu. a zeby nie stracic predkosci robi sie wszystko a pozniej dachuje.

p.s przepraszam za literówki ale zaraz mnie żona przegna od tej stronki :)
Avatar użytkownika
roboM
N1
 
Posty: 70
Dołączył(a): sobota, 17 gru 2011, 17:21

Re: Świat WRC

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 19 gru 2011, 20:53

Chyba nie powiesz, że złym jest mały wybór opon? Ok nie ma tej loterii ale teraz bardziej liczą się umiejętności i jak każdy ma powiedzmy to samo to widać kto jest lepszy.
Auta są krótsze czyli bardziej nerwowe. To też utrudnia jazdę.
Ok wcześniej już też były mechaniczne dyfry ale teraz są jeszcze inaczej zrobione. Citroen narzekał na to że musieli od nowa projektować napęd co pochłonęło kasę. Było o tym w WRC na początku roku chyba przy opisie DS3 WRC.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Świat WRC

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 19 gru 2011, 21:05

WRC są "upraszczane" od kilku lat, zdaje się już w 2005 roku, kiedy debiutował Ford Focus II WRC (ostatni rajd 2005 roku :?: ) nie posiadał już żadnych aktywnych dyferencjałów, od sezonu 2006 była to juz norma, wszystkie fabryczne wozy nie miały aktywnych dyfrów, nie licząc prywatne teamy. Teraz to samo, do tego doszły zwykłe skrzynie bez hydrauliki, mogę się mylić ale chyba zakazano też chłodnic tarcz hamulcowych na asfalt. Ktoś tutaj kiedyś przeżywał, że wyniki Loeba są spowodowane jedynie tym że wówczas, a był to sezon 2000 któryś, WRC były naszpikowane elektroniką. Loeb miałby być wówczas Elektronicznym cyborgiem, jeżdzącym jak robot. Okazało się że obecnie mamy wozy bardziej zbliżone do satrej Agrupy niż WRC po 2000 roku, mimo to mistrzostwa świata zgarnia nadal ten sam gość :lol:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: Świat WRC

Postprzez rafal85 » poniedziałek, 19 gru 2011, 23:01

Sylwek_GSi napisał(a):WRC są "upraszczane" od kilku lat, zdaje się już w 2005 roku, kiedy debiutował Ford Focus II WRC (ostatni rajd 2005 roku ) nie posiadał już żadnych aktywnych dyferencjałów, od sezonu 2006 była to juz norma, wszystkie fabryczne wozy nie miały aktywnych dyfrów


z tego co się orientuje to centralny mechanizm różnicowy pozostał aktywny, a zakazano aktywności z przodu i tyłu
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron