I jak pisze woocasch skupmy się prędzej na Monte Carlo 2012

Zwłaszcza, że zapowiada się ciekawy sezon.
Moderator: SebaSTI
Pemo napisał(a):Sylwek_GSi napisał(a):na dzien dzisiejszy tylu gosci zapowiada starty w MŚ autami WRC, liczba po prawej to ilośćrund
Volkswagen S. Ogier 13
A. Mikkelsen 6
Z tymi dwoma to się chyba trochę zagalopowałeśSylwek_GSi napisał(a):
Zacytuje słowa Tsjoena z 2010 roku , przed rajdem Du Var...
Loeb jechał w du Var w 2009 roku.
Matthias Schmidt napisał(a):Nie sądzę by wzięli Hanninena, który jest starszy od Ogiera, a jego staż w WRC jest właściwie zerowy (nie licząc SWRC, itp.)
Co do opon temat jest prosty. FIA zakazała uzywania nażynek do wycinania bieznika w oponach asfaltowych jak i szutrowych. wczesniej opony miały tylko inna miekkosc(4 miekkosci) a dociecie jak i głebokosc bieznika była tylko dostosowana do potrzeb kierowcy ktory decydował czy zostawic pełnego slicka(fasolke) czy otworzyc opone itp... Jednak by jeszcze bardziej wyrównac loterie oponiarska FIA nakazała producentowi zastosowanie uniwersalnego bierznika ktory bedzie dobry na sucho,deszcz,i syf i tylko 2 twardosci przez co opona musiala miec inna konstrukcje i mieszanka jest twardawa w porównaniu z klasycznym slickiem . opona dalej jest nazywana slickiem bo jest to opona ktora nie wytrzyma wiecej niz 500km oesowych i działa kiedy jest ciepła.Sylwek_GSi napisał(a):Nowe slicki są dużo wolniejsze niżstare. Pozatym ciężko mówić o oponie z bieżnikiem jako slick. Te stare miały jedynie nacięcia -[/i]
Co do predkosci w zakrecie , inaczej rozłozona masa, lepiej zbalansowane zawieszenie daje mozliwosci przeniesienia wiekszej szybkosci przez zakret auta.
Sylwek_GSi napisał(a):WRC są "upraszczane" od kilku lat, zdaje się już w 2005 roku, kiedy debiutował Ford Focus II WRC (ostatni rajd 2005 roku ) nie posiadał już żadnych aktywnych dyferencjałów, od sezonu 2006 była to juz norma, wszystkie fabryczne wozy nie miały aktywnych dyfrów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości