Ogier po przejściu z VW do M-Sportu stracił tylko trochę szybkości z winy auta
Latvala po przejściu z VW do Toyoty stracił tylko trochę szybkości z winy auta
Mikkelsen...po odejściu z VW do Hyundaia stracił w każdym rajdzie średnio po 5 pozycji.
Z regularnego bywalca na podium na pozycję w drugiej połowie pierwszej dziesiątki.
Odkąd jeździ Hyundaiem jest w ogóle nie widoczny. Kiedyś obstawiał bym, że on w tym momencie będzie tam gdzie jest teraz Tanak, który z kolei przez wielu był skazywany już na porażkę.
Wielu kierowców jak np Latvala, Meeke i inni po zmianie zespołu wskazują, że największy problem to zmuszenie samochodu aby pracował tak jak ten którym jeździli poprzednio i żeby pasował do ich stylu jazdy. Zgodnie po czasie przyznają, że to jest błąd, że nie da się zmusić auta samym setupem aby pracowało tak jak chcieli.
Mikkelsen w wywiadzie ze stycznia mówił podobnie
Fragment:
"W poprzednim sezonu starałem się sprawić aby działał tak jak byłem do tego przyzwyczajony, ale być może ten samochód trzeba prowadzić takim jakim jest, tak jak pozostali przejechali nim 5 lat. Spróbuję teraz sporo z tego skopiować i prowadzić tak jak jest.
Dużo zależy od tego jak oni podchodzą do zakrętów oraz do tego jaki maja setup. Ja hamuję troszkę później i wprowadzam auto w zakręt lekko hamując aby skręcił. Sposób w jaki próbowałem ustawić auto był prawdopodobnie lepszy do skrętu, ale dużo gorszy dla przyczepności. Wygląda to prosto gdy widzi się te różnice, ale jeździłem w ten sposób 10 lat i zmiana jest trudna."
Wygląda więc na to, że osoba przygotowująca auto pod siebie ma ogromny handicap z tego tytułu ponieważ opracowuje auto do swojego stylu jazdy. Koledzy z zespołu muszą się dostosować.
Suma summarum może być tak, że mimo, iż Hyundai to świetne auto to wymaga specyficznego stylu jazdy o którym nawet mistrz Loeb wspomina.