Rajd Argentyny

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez Booogi » niedziela, 6 maja 2007, 23:49

Elmot był ciekawy, bo Lechu w kapciach jeździł, gdyby mniej przygód było i rzadziej drzewa na drodze stawały byłoby to samo co z Loebem.

Jak Makinnen zdobywał 4 tytuły pod rząd to sie mówiło o dominacji, ale Loeb poprostu zdemolował reszte w kilka sezonów wygrywająć 32 rajdy.

Powtórze mistrz świata 2007 jest już znany.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez rallyspeed » poniedziałek, 7 maja 2007, 00:01

Chodziło mi o to że jak się dzieli skórę na niedzwiedziu to na koniec niektórzy moga sie zdziwić. Chociaż widac że na razie Loeb bierze wszysto jednak mała awaria i 10 punktów w plecy jeśli Fin wygra.

W autoklubie Gronholm wyjawił że c4 mniej zużywa opony od forda i związane jest to z rozkładem masy - oby fosusy zostały poprawione.
Najciekawiej było by wtedy gdyby czołówka miała niemal takie same samochody i liczylby się tylko kierowca.Niestety jest inaczej.

ps.Napewno Loeb uczy się każdego odcinka na pamięć z onboardów bo często je pokazywał telewizji w strefie serwisowej w poprzedim
roku :D :D :D Senna też robił wszysto żeby być najlepszym i sporo analizował ze swojej jazdy.Na onboarach widać że Loeb cześciej niż inni podczas pierwszej petli poprawia opis zgłaszjąc uwagi pilotowi i często na drugiej pętli Geonholm dostaje baty.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Marmetal » poniedziałek, 7 maja 2007, 10:42

Prawda jest taka, że Loeb jest zdecydowanie lepszy od rywali, a i auto jest lepiej przygotowane. To składa się na kolejne zwycięstwa i jeśli rajdówka nie zawiedzie to Francuz wciąż będzie wygrywał. Niestety traci na tym widowiskowość tej wspaniałej dyscypliny. Scenariusz jest taki jaki napisał Picias. Pierwszy Loeb, za nim Gronholm, a za nimi Mikko. Tak też było w Argentynie i tak może być na koniec sezonu. Cieszy postawa Latvali, który wyrasta na godnego następcę wielkich Finów. W Cordobie zameldował się jako czwarty na mecie. Henning Solberg przyzwyczaja się do auta i odparł ataki Daniego Sordo. Siódmy był Chris Atkinson, któremu ciągle czegoś brakuje. Niby szybki, ale jednak czasy nie są rewelacyjne. Stohl w tym roku ma pecha i Xsarą niewiele może. Szkoda, ale jeszcze wiele rajdów do rozegrania. Najbardziej jednak żałuję Pettera Solberga, kolejny pechowy sezon i awarie Subaru. A jechał nieźle... Mam nadzieję, że karta się odwróci. W PCWRC rywalizacja jest bardzo zacięta i wyrównana. Tym razem wygrał Villagra przed Araim, ale jednak ten drugi wywindował się na czoło klasyfikacji. Kuzi nie ukończył rajdu i wrócił bez punktów. Następna eliminacja na Sardynii, gdzie wystartuje Kościuszko. Może po dobrym starcie motocyklistów Orlenu w tamtych rejonach także i Michałowi się powiedzie? Zobaczymy.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 7 maja 2007, 11:46

slabe wyniki zespołu subaru to raczej wina auta-fakt jest jakby szybsze ale co z tego skoro sie sypie. Dominacja Loeba wg mnie to tylko iwyłącznie zasługa umiejętności francuza. C4 i Focusy są na bardzo zbliżonym poziomie co widac po ilości wygranych rajdów czy OS-ów, Gronholm jak sie spręży to wygrywa Hirvonen też. Gdy Loeb jeździł Xsarą również wygrywał,mówiło sie że to zasługa samochodu. Teraz dostał C4 i dzieje sie to samo co przez kilka lat startów Xsary. A czy xsara była az tak szybsza od reszty? nie sądzę-wystarczy popatrzeć na auto Stohla to praktycznie auto Loeba z tamtego roku a widac iż Manferd nie dośc że nie potrafi zrobić przyzwoitego wyniku to jeszcze notuje nagminnie gorsze rezultaty niz w zeszłym roku za kółkiem 307.
dopoki Loeb nie zacznie wolniej jeździć a kiedyś naprewno tak sie stanie to wtedy inni będą wygrywać bo jak widać obecnie nikt nie może sie z nim równać. i bravo to chyba najbardziej równo jeźdzący i najszybszy kierowca jakiego widziałem w ciągu ostatnich 12 lat nawet lepszy niż Tommi Makinen w latach swojej świetności)
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Gustaw » poniedziałek, 7 maja 2007, 12:25

tak jako ciekawostke Sylwek to dopisze ze auto Stohla czy Carlssona nie ma absolutnie nic wspolnego z zeszloroczna Xsara ktora Loeb startowal
Colin, simply the best
Gustaw
A5
 
Posty: 957
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:03

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 7 maja 2007, 12:53

a skąd wiesz zaglądałeś pod maske ? do silnika ? gdsybyś był pracownikiem Citroena albo Kronosa to bym ci uwieżył a tak to cóż :lol:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 7 maja 2007, 13:57

Sylwek_GSi napisał(a):a skąd wiesz zaglądałeś pod maske ? do silnika ? gdsybyś był pracownikiem Citroena albo Kronosa to bym ci uwieżył a tak to cóż :lol:


A to znaczy, że Ty chyba jesteś pracownikiem Citroena albo Kronosa, bo skoro jesteś taki przekonany, że to auto takie jak Loeba, to musiałeś zaglądać pod maskę i do silnika. :lol: :twisted:
O albo się Borowczyka nasłuchałeś :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez rallyspeed » poniedziałek, 7 maja 2007, 14:14

Ford jest gorszy od citroena nieważne xsary,c4 czy b15. Nieznaczy to jednak że fordy nie moga wygrywać oesów. Na pewnych odcinkach c4 jest wyraźnie szybsze od innych, na innych trochę mniej.Skoro w c4 opony zuzywały sie o wiele mniej to znaczy już że pod tym wzgledem mieli przewage.
Samochody wcale nie sa takie podobne przecież jak Marcus jeździł 206 to też ze wszystkimi wygrywał. A citroen to juz wogóle jest fenomen bo jest i szybki i rekordowo niezawodny. Pamietacie awarie focusa jak jeździł nim Colin- na monte nawet zaczą kopać swoją rajdówke ze złosci na awaryjność. Ale przecież wszystko sie kiedyś kończy.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 7 maja 2007, 14:41

!ADI! napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):a skąd wiesz zaglądałeś pod maske ? do silnika ? gdsybyś był pracownikiem Citroena albo Kronosa to bym ci uwieżył a tak to cóż :lol:


A to znaczy, że Ty chyba jesteś pracownikiem Citroena albo Kronosa, bo skoro jesteś taki przekonany, że to auto takie jak Loeba, to musiałeś zaglądać pod maskę i do silnika. :lol: :twisted:
O albo się Borowczyka nasłuchałeś :)


a może i tak, a może i nie, tego nie możesz wiedzieć :P
ja tylko stwierdzam fakty, Loeb Xsarą wygrał prawie 30 rajdów a Stohl notuje kiepskie rezultaty, nawet jak na swoje możliwości. Stohl ma zeszłoroczną specyfikacje Xsary więc teoretycznie to samo auto co leb w tamtym roku. Ja nie wiem jakie są róznice ale fakt faktem ze to Xsara i tamto była xsara i nie wieże żeby była aż taka przepaśc miedzy autem stohla i starą xsarą loeba. Powiem więcej mógłbym sie założyć o grube pieniądze ze Loeb Xsarą Stohla mógłby z powodzeniem wygrać każdy rajd!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Saruto » poniedziałek, 7 maja 2007, 18:37

Napewno C4 ma lepszy rozkład masy, nawet o tym Groszek wspominał.
Pozatym Loeb to fenomen :)
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez Hultay WRC » poniedziałek, 7 maja 2007, 19:51

Sylwek_GSi napisał(a):
!ADI! napisał(a):
Sylwek_GSi napisał(a):a skąd wiesz zaglądałeś pod maske ? do silnika ? gdsybyś był pracownikiem Citroena albo Kronosa to bym ci uwieżył a tak to cóż :lol:


A to znaczy, że Ty chyba jesteś pracownikiem Citroena albo Kronosa, bo skoro jesteś taki przekonany, że to auto takie jak Loeba, to musiałeś zaglądać pod maskę i do silnika. :lol: :twisted:
O albo się Borowczyka nasłuchałeś :)


a może i tak, a może i nie, tego nie możesz wiedzieć :P
ja tylko stwierdzam fakty, Loeb Xsarą wygrał prawie 30 rajdów a Stohl notuje kiepskie rezultaty, nawet jak na swoje możliwości. Stohl ma zeszłoroczną specyfikacje Xsary więc teoretycznie to samo auto co leb w tamtym roku. Ja nie wiem jakie są róznice ale fakt faktem ze to Xsara i tamto była xsara i nie wieże żeby była aż taka przepaśc miedzy autem stohla i starą xsarą loeba. Powiem więcej mógłbym sie założyć o grube pieniądze ze Loeb Xsarą Stohla mógłby z powodzeniem wygrać każdy rajd!!!!!!!!!

Nie rozumiem Twojego postępowania, najpierw zarzucasz Gustawowi że niby nie wie, czym jeździ Stohl, że nie jest pracownikiem Citroena i go obsmiewasz a potem sam opierasz się na domysłach, jakbys to ty był jakims inżynierem czy kimś innym i przyjmujesz swoje domysły jako fakt... :roll: :?:
Większość z nas może opierać się tylko na informacjach z drugiej reki, więc wytykanie braku bezpośrednich doświadczeń u innych to trochę jak w powiedzeniu "przyganiał kocioł garnkowi". Nikt z nas takim wozem nie jechał, a kierowcy nie zawsze chcą a nie zawsze moga mówić w szczególe o tym czym jeżdżą(czy Citroen bedzie się chwalił kibicom że daje najwyższe specyfikacje prywatnym kierowcom, albo że daje okrojone wersje?). Poza tym, jaki ma interes fabryka w tym, by udostępniać samochód w najwyższej specyfikacji prywaciarzom? Po to by objeżdżali fabrycznych?

Na pewno Stohl to nie jest najwyzsza półka, ale samochód też raczej już najszybszy nie jest. Pamietasz "bajkę o Peugeocie"? Wystarczył JEDEN sezon dobrego samopoczucia i cała przewaga poszła się przejść i jakoś nie wróciła. A rajdówka Stohla a rajdówka Loeba to conajmniej jeden sezon różnicy w technologii...(plus okrojenie dla obnizenia ceny)
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez rallyspeed » poniedziałek, 7 maja 2007, 20:52

Oczywiście że prywaciaże mają okrojone wersje.Tak było za Hołka i każdy o tym mówił że fabryka nie da takiej samej specyfikacji bo nie chce żeby ktos objeżdżał ich kierowców.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Booogi » poniedziałek, 7 maja 2007, 23:48

chyba trzebaby założyć nowy temat na tą dyskusje:)
Moje odczucia są takie, że Gronholm jest w stanie walczyc z Loebem, ale naprawde musi sie napinac i ryzykowac jakiegos dzwona. Tymczasem Seb jedzie z jakims zapasem caly czas i nie daje sie zmusi do bledu.
Poprostu to jest koleś na innym poziomie:)

A co do całych RSMŚ idzie to w fatalnym kierunku, kilka lat temu było nawet 6 zespołow fabrycznych, teraz ledwo 3. Koszty maja spadac, a kalendarz jest tego zaprzeczeniem. Do tego wiekszosc rajdow w tej samej scenerii i odchodzenie od asfaltów. Jakoś te super medialne stadionowe oesy też nie przyciagają milionowych widowni, chyba nie tędy droga.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rallyspeed » wtorek, 8 maja 2007, 00:37

W F1 w 2008r mają powrócić do zwykłych nadwozi z prostymi spojlerami i ma być ograniczony rozwój bolidów. To samo powinno byc w WRC. Samochody na poziomie np roku 2000 i bez żadnego aktywnego dyfra zwykle paliwo(jeżeli jest to możliwe) opony prawie seryjne tak żeby wytrzymały cały rajd i były w dobrym stanie(ewentualnie bardzo trwałe bez większego skupiania się na przyczepności ).Jak najmniej elektroniki
ograniczon ilość dalekich rajdów do 3(rotacja co roku albo 2 pozostałych), mniejsze wpisowe. Silniki powinny być mniej wysilone i przejeżdzać np:5 rajdów. Po co wyciskać z silnika jak najwięcej, mieć o 0,4 lepszy czas do setki i wyższy moment jeśli to znacznie skarca żywotność jednostki.
WRCe jeździłyby minimalnie wolniej ale znacznie taniej.
Jednak ograniczenie rozwoju samochodów nie jest takie proste i nie wiem czy fabryki zgodziłyby się na to.
Jakby nie było FIA za wolno myśli.
W Polsce można by dopuścić do startów WRC wyprodukowane do 2000r jeśli są do załatwienia i byłoby super i w miare tanio.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez chodek » wtorek, 8 maja 2007, 01:07

Bomba pomysł!

Proponuję do ograniczenie pojemności w klasie WRC do 700 cm3 tak, żeby mogły startować fiaty 126p i cc700, do tego każdy z teamów powinien jeździć na seryjnych oponach Dębica, jedynym dostawcą do światowego czepionatu ma być polska firma, zaszalejem, a co! Niezłym pomysłem było by przejeżdźanie 5 rajdów na jedym komplecie-fajnie wymysliłem co nie?

Oesy maksymalnie po 5 kilometrów, wytyczę jeden pod stodołą i zaporszę czołówkę WRC, zawsze to będzie lepiej, niż w Argentynie :lol:

rallyspeed ty się zastanów co za bełkot produkujesz! Niech jakiś mod zrobi tu poządek!
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron