Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Świat WRC

Postprzez karluum » sobota, 2 wrz 2017, 17:38

Homologacja jest największą przeszkodą w rajdach. Niech auto będzie dowolne, zbudowane przez dowolnego tunera/prywaciarza w oparciu o regulamin techniczny. Niech będzie paszport techniczny każdego samochodu i niech będzie sprawdzana zgodność z nim.
Stosowanie tylko homologowanych części to koszty...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22


Re: Świat WRC

Postprzez Witcher1990 » sobota, 2 wrz 2017, 18:12

Ale czy to przyciągnie kierowców takich jak Suninen, Prokop, Ostberg żeby od podstaw zrobili swój samochód, obsługiwali go i testowali po rajdzie aby rozwinąć konstrukcję?

Chyba, że chodzi Ci o coś innego?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Świat WRC

Postprzez karluum » sobota, 2 wrz 2017, 22:24

Witcher1990 napisał(a):Ale czy to przyciągnie kierowców takich jak Suninen, Prokop, Ostberg żeby od podstaw zrobili swój samochód, obsługiwali go i testowali po rajdzie aby rozwinąć konstrukcję?
Chyba, że chodzi Ci o coś innego?

Kierowców może nie ale zespoły czy tunerów tak. Ja naprawdę nie widzę problemów by takiego np. VW napdędzał silnik Mitsubishi czy Fiata ze skrzynią jakiegoś węgierskiego dostawcy i z amortyzatorami z Krosna :)
Czemu Ostberg nie mógłby coś tam zmienić sobie w aucie bez udziału M-Sportu? Albo czemu Dytko nie mógłby zbudować auta w kategorii WRC? Oficjalny producent tylko podraża koszty i komplikuje sprawę.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » niedziela, 3 wrz 2017, 18:24

karluum napisał(a):
Witcher1990 napisał(a):Ale czy to przyciągnie kierowców takich jak Suninen, Prokop, Ostberg żeby od podstaw zrobili swój samochód, obsługiwali go i testowali po rajdzie aby rozwinąć konstrukcję?
Chyba, że chodzi Ci o coś innego?

Kierowców może nie ale zespoły czy tunerów tak. Ja naprawdę nie widzę problemów by takiego np. VW napdędzał silnik Mitsubishi czy Fiata ze skrzynią jakiegoś węgierskiego dostawcy i z amortyzatorami z Krosna :)
Czemu Ostberg nie mógłby coś tam zmienić sobie w aucie bez udziału M-Sportu? Albo czemu Dytko nie mógłby zbudować auta w kategorii WRC? Oficjalny producent tylko podraża koszty i komplikuje sprawę.

Ja byłbym przeciw bo to mogło by obniżyć prestiż mistrzostw. To jest za wiele, lepiej jak by dany warsztat mógl zbudować WRC na podstawie samochodu producenta którego nie ma w MŚ i tylko ten warsztat mógłby zbudować auto tego producenta i rozwijać je dopuki się on nie pojawi, rozwiązanie takie jak w F1(dostarczany silnik a zespoł buduje swoją bude) też by było ok ale nie wiem czy beda jacyś chętni....
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 3 wrz 2017, 21:23

Prywatni mogą budować R5 i jakos nie widać wysypu tych aut. O ile w Azji jeszcze ktoś tym jeździ to w Europie czy WRC już nikt. Budowa wurca jest dużo bardziej skomplikowana niż R5, zostawmy więc to fabrykom, żeby potem nie okazało się że Mini Gorbana jest szybsze.
Z tego co wiem to auto rajdowe musi bazować na aucie seryjnym. Tym różnią się rajdy od wyścigów. W wyscigach mamy tor i prototypy a w rajdach zwykłe drogi i "podkręcone" cywilne auta. Nie ma więc mowy o budowaniu budy, można co najwyżej dostosować istniejącą karoserie.
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » niedziela, 3 wrz 2017, 23:03

Nie mniej jednak nowe WRC 2017 mają mocno przeprojektowane budy pod względem aerodynamiki. Byle kto też tego nie zrobi.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 13:38

No to chyba mamy Mikkelsena w Cytrynie http://rajdy.autoklub.pl/news/mikkelsen ... iego,79082
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 17:30

Hehe, nie ma innej opcji. Koreańczykom francuski nie jest potrzebny. Ale trzeba przyznać, że Citroen umie uczyć się na błędach. Już w połowie roku zaczęli korzystać z usług Mikkelsena. Teraz czekamy na ruch Ogiera.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: Świat WRC

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 4 wrz 2017, 20:12

To chyba juz nie jest tajemnica, ze Mikkelsen pojdzie do Citroena :D sadze, ze Ogier tez moze przejsc do Citroena. Szansa na powrot Forda jest raczej mizerna, a Seb innej opcji niz Citroena na przyszly rok nie ma.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Świat WRC

Postprzez miszczu140000 » poniedziałek, 4 wrz 2017, 21:44

ZbyszekChaosu napisał(a):Prywatni mogą budować R5 i jakos nie widać wysypu tych aut. O ile w Azji jeszcze ktoś tym jeździ to w Europie czy WRC już nikt. Budowa wurca jest dużo bardziej skomplikowana niż R5, zostawmy więc to fabrykom, żeby potem nie okazało się że Mini Gorbana jest szybsze.
Z tego co wiem to auto rajdowe musi bazować na aucie seryjnym. Tym różnią się rajdy od wyścigów. W wyscigach mamy tor i prototypy a w rajdach zwykłe drogi i "podkręcone" cywilne auta. Nie ma więc mowy o budowaniu budy, można co najwyżej dostosować istniejącą karoserie.

No mogą ale chyba niewszędzie może startować. Jest w europie Mitsubishi r5 i startuje chyba w uk albo szwecji ale nie może startować w ERC czy WRC i to chyba jest największy problem że nie ma dużo takich aut. A co do tego ze prywatne warsztaty moga budowac WRC to jest to dobry pomysł ale wtedy jeśli beda pewne warunki o ktorych pisalem
Avatar użytkownika
miszczu140000
N3
 
Posty: 434
Dołączył(a): piątek, 27 lis 2015, 11:22

Re: Świat WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 5 wrz 2017, 09:52

W ERC i WRC2 nie mogą startować auta klasy R4, Klasa R5 ma jeden regulamin i jak auto jest z nim zgodne to startujesz. Nikt tym jednak nie jeździ w wymienionych cyklach bo woli Fiestę albo Skodę, czyli samochody szybsze i bardziej niezawodne. No sory ale jak masz auto z M-Sportu albo z jakiejś szopy w Szwecji to wybór jest prosty. Ketoma jest dość szybki i jeździ tym Mirage z sukcesami w Azji ale chyba tylko ze względu na brak konkurencji. W Europie jest dużo słabiej, przegrywa nawet z Lancerami: https://www.ewrc-results.com/final/36901-sm-vaakuna-ralli-2017/ https://www.ewrc-results.com/final/28173-sm-vaakuna-ralli-2016/
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » wtorek, 5 wrz 2017, 10:23

Matthias Schmidt napisał(a):To chyba juz nie jest tajemnica, ze Mikkelsen pojdzie do Citroena :D sadze, ze Ogier tez moze przejsc do Citroena. Szansa na powrot Forda jest raczej mizerna, a Seb innej opcji niz Citroena na przyszly rok nie ma.
Dokładnie będzie tak jak piszesz. Wszystko zależało od Forda który nie wróci i moim zdaniem będzie tak nawet jeśli MSport i jego kierowcy zdobędą tytuły. Jak widać Mikkelsena może być pewni w Citroenie na przyszły sezon - Ogier w MSporcie nie zostanie bez względu na to jaką kasę mu Malkolm zaproponuje bo nierozwijana tak jak konkurencja Fiesta będzie odstawać, a biorąc pod uwagę ostatnie wypowiedzi Seba o tym jak dużo zawdzięcza Cytrynie można też być pewnym że ze sobą rozmawiają, do tego Matton ze względu na ten sezon stoi pod ścianą i jeśli nie poprawi wyników to mu zetną łeb pod Wieżą Eiffla. Meeke niestety straci posadę, nie wiem co zrobić ze Stefankiem i dla niego przewiduję jakiś tema B albo czwarte auto na wybrane rund bo chyba raczej nie będzie się zmieniał z Breenem jak w zeszłym roku.
Toyota jest zainteresowana Tanakiem i podobnie jak w przypadku Ogiego - Ott nie zostanie w MSporcie bez względu na kasę i sentymenty i przejdzie do Toyoty
Do głównego MSportu wróci Evans i będzie jeździł Suninen który w swoich dwóch startach bardzo ładnie się zaprezentował
W Hyundaiu sytuacja przejrzysta i zmian nie będzie.

Hyundai bez zmian - Neuville Sordo Paddon
Citroen - Ogier Mikkelsen Breen
Toyota - Latvala Tanak Lappi
MSport - Evans Suninen (DMack może by tak w końcu Tidemand)
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Świat WRC

Postprzez woocasch » wtorek, 5 wrz 2017, 11:05

Patrzą na to co tu napisali:
https://www.rallye-magazin.de/wrc/artik ... mmt-ogier/
to Mikkelsen nie jest takim pewniakiem. Jeżeli Citroen zakontraktuje Ogiera to może być różnie. Ale wygląda na to, że Lefebvre ma już zajęcie na przyszły rok, będzie "reklamować" C3 R5.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Świat WRC

Postprzez deiman » wtorek, 5 wrz 2017, 12:55

Ciekawa sytuacja. Lefebvre ma czas i moze pojezdzic sobie R5. Peugeot wciaz nie potwierdzil startow w przyszlorocznch Mistrzostwach RX.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Świat WRC

Postprzez Mad Max » wtorek, 5 wrz 2017, 13:38

woocasch napisał(a):Patrzą na to co tu napisali:
https://www.rallye-magazin.de/wrc/artik ... mmt-ogier/
to Mikkelsen nie jest takim pewniakiem. Jeżeli Citroen zakontraktuje Ogiera to może być różnie. Ale wygląda na to, że Lefebvre ma już zajęcie na przyszły rok, będzie "reklamować" C3 R5.
Ten news jest taki z czapy że nie mam pytań, jaki byłby sens powrotu Loeba po prawie 4 letniej przerwie ?? i na ile miałby wrócić?? na sezon może dwa, Loeb w przyszłym roku będzie miał 44lata i sam mówił że o pełnym sezonie raczej nie może być mowy - z tego co kojarzę to Gronholm też nie wierzy w taki scenariusz powrotu - po co im Loeb na dwa sezonu skoro mogą zatrudnić Ogiera na najbliższe np 7lat, a z Mikkelsenem przy boku sznasa na ponowną dominację jest więcej niż wysoka. Do tego Mikkelsen też raczej dla zabawy nie uczył by się i nie pisał o nauce Francuskiego.
Niby Matton wcześniej mówił że Hiszpania będzie wyznacznikiem składu na kolejny sezon... i co... i Al Qassimi... no nie żartujmy sobie. Zarówno dla Mikkelsena jak i Ogiera sytuacja zaczyna wyglądać podobnie jak przed tym sezonem że mają mały wybór, a właściwie to jeszcze mniejszy, dlatego obaj będą musieli trochę zejść ze swojej ceny żeby jeździć, dlatego też widzę ich obu w Citroenie.
No i właśnie z tym reklamowaniem C3 R5 ładnie do mojej układanki wpisał mi się Stefan.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron