Informacja prasowa:
W najbliższy weekend na trasie z Wujskiego do Tyrawy Wołoskiej odbędzie się XI i XII Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.
Tradycyjnie BWG ściąga na swoją trasę najlepszych kierowców wyścigowych w Polsce. Do zawodów zgłosiło się 41 zawodników. Jak wiadomo, kwestia tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji generalnej jest już rozstrzygnięta, jednak o tytuł v-ce mistrza Polski walczy nadal Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer Evo IV), który ma 2 punkty przewagi nad Pawłem Hildebrańskim (Alfa Romeo 155). Ostatniego słowa nie powiedzieli jeszcze Janusz Jania, Jarosław Hebzda (obaj Mitsubishi Lancer Evo VI) i Bartłomiej Steinhof (Opel Corsa VK S1600), którzy pod nieobecność Pawła Dytki na pewno włączą się do rywalizacji o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej XI i XII Rundy GSMP.
Nie zabraknie też atrakcji dla miłośników starych samochodów, na starcie bowiem pojawią się dwa znakomicie odrestaurowane Porsche 911, Fiat 500 oraz Zastava 110. Na 4 rundy przed zakończeniem sezonu walka toczy się również o tytuły w poszczególnych grupach i klasach, zatem rywalizacja o zwycięstwo w XXIX Bieszczadzkim Wyścigu Górskim „LOTOS” zapowiada się znakomicie.
Sponsorem Generalnym Wyścigu jest Grupa LOTOS. Organizator Automobilklub Małopolski w Krośnie i współorganizatorzy Automobilklub Biecki i Jasielski Klub Motorowy i Ratownictwa Drogowego zapraszają do odwiedzenia trasy wyścigu, jednocześnie przypominając kibicom o zachowaniu należytego bezpieczeństwa na trasie Wyścigu.
Bieszczadzkiego Harmonogram XXIX Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego „LOTOS”
XI i XII Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski
Góry Słonne, 12-14 września 2003 r.
12.09.2003
14:00-19:30 Odbiór administracyjny, wydawanie dokumentów Biuro Zawodów- Sanok, AUTO-SERVICE Jan Przybyła ul. Reymonta 6
14:00-20:00 BK-1 Sanok, AUTO-SERVICE Jan Przybyła ul. Reymonta 6
13.09.2003
7:00-19:00 Zamknięcie trasy.
9:00 Odprawa z zawodnikami
9:30 Jeden podjazd zapoznawczy bez pomiaru czasu (nieobowiązkowy)
11:00 Start do dwóch podjazdów treningowych XI Rundy GSMP
14:00 Zgłaszanie zespołów sponsorskich
14:30 Ogłoszenie listy startowej XI Rundy GSMP
15:00 Start do pierwszego podjazdu wyścigowego
18:00 Ogłoszenie wyników prowizorycznych XI rundy GSMP
20:00 Ogłoszenie wyników oficjalnych XI rundy GSMP - MOSiR Sanok
20:30 Konferencja prasowa organizatora i uczestników - MOSiR Sanok
14.09.2003
8:00- 8:30 BK-1 dla zawodników startujących tylko w XII rundzie GSMP - Park maszyn
START.
7:00-17:00 Zamknięcie trasy.
9:30 Jeden podjazd zapoznawczy bez pomiaru czasu.
11:00 Start do podjazdu treningowego XII rundy GSMP (obowiązkowy)
12:00 Zgłaszanie zespołów sponsorskich
12:30 Ogłoszenie listy startowej
13:00 Start do pierwszego podjazdu wyścigowego
16:00 Ogłoszenie wyników prowizorycznych.
18:00 Ogłoszenie wyników oficjalnych
Wręczenie nagród XI i XII Rundy GSMP - okolice STARTU
OPIS TRASY BIESZCZADZKIEGO WYŚCIGU GÓRSKIEGO
Bieszczadzki Wyścig Górski rozgrywany jest na trasie okazjonalnej pomiędzy miejscowościami Załuż - Tyrawa Wołoska, liczącej 4688m. Trasa Wyścigu, to fragment drogi krajowej nr 28 na odcinku Sanok - Przemyśl, to najpiękniejsze serpentyny w Polsce. Trzy czwarte odcinka trasy to same zakręty (8 zakrętów prawych i 6 lewych). Start do podjazdów zlokalizowany jest w miejscowości Wujskie (379 m.n.p.m), natomiast meta na szczycie gór Słonnych (650 m.n.p.m.). Najbardziej interesujące miejsca widokowe to:
Rejon PO 3 –„SZYKANA”
Rejon PO 4 – pierwszy lewy nawrót
Rejon PO 11 – doskonały punkt widokowy na całą dolną część trasy
Rejon PO 21 – Widoczne 3 nawroty (okolice parkingu)
Po raz pierwszy trasa Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego uzyskała teraźniejszy kształt (trasa została gruntownie zmieniona - została poszerzona do 9m, na nawrotach do 10-14m; na wszystkich nawrotach zamontowane bariery energochłonne - metalowe podwójne w pionie) w 1988r. Jest to jedyny tor homologowany dla "szuflad" i formuł. Trasa znana jest w Polsce jako trudna technicznie, z licznymi zakrętami (nawrotami) o dużej różnicy wzniesień (5,4%), bezpieczna oraz widowiskowa. W trakcie każdej rundy mistrzostw trasę odwiedza kilka tysięcy widzów.
CHARAKTERYSTYKA TRASY:
- Długość trasy: 4688m;
- Różnica wzniesień - 271m;
- Średni wznios - 5,4 %;
- Ilość zakrętów- 8 prawych, 6 lewych;
- Szerokość trasy - 9-14 m
Oficjalna strona Automobilklubu Małopolskiego w Krośnie
www.amk-krosno.prv.pl
Aktualna klasyfikacja Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski
www.pzm.com.pl/gorskie
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...
ryspol.net.pl