Stec nie zajmuje się samochodami do wyścigów płaskich a jedynie górskich, z czego specjalizuje się konkretnie budowa Mitsubishi Lancerów, oczywiście również i do rajdów. W przypadku zakupu auta GT3 wystarczy spora ilość kapuchy i skontaktowanie się z przedstawicielem, który takie zabawki oferuje
Z budową jest różnie, niektóre samochody budowane są przez zewnętrznych tunerów, niektóre w fabrycznych oddziałach. Prodrive zajmował się budową Aston Martinów i teraz Bentleya Continental GT3. Bodajże w przypadku Ferrari taką satelitarną stajnią był Kessel Racing. Od szwajcarów auta miał Stańco (który raczej już odszedł z wyścigów na rzecz rajdów terenowych), w ich barwach jeździł Michał Broniszewski. Porsche samo buduje i konstruuje swoje wyścigówki. BMW do którego podałeś link to chyba nie jest oryginalne M3 GTR E92 jakie startowało w klasie GT2 w wyścigach długodystansowych, szczególnie w USA. Wygląda na to, że to przygotowana wyścigówka na bazie seryjnej M3jki, pewnie do VLN bądź innej niemieckiej serii wyścigowej. Co do zakupu auta DTM, to jeśli chodzi o najnowszą specyfikację to jest to w zasadzie niemożliwe. Po prostu takie auta nie są dostępne dla prywatnych odbiorców, pomijając oczywiście, że nigdzie poza DTM nie można się nimi w praktyce ścigać a cena jest zapewne horrendalna. Starsze generacje też utrzymują wysokie ceny. Dla przykładu:
http://www.racing24.com/prototype-and-g ... r-dtm.html A jest to 11 letni samochód
Sporo DTMów było w Czechach, Charouz miał C-klasse a wcześniej CLK-DTM, sztuk pewnie co najmniej 3, Bohemia Racing Team jeździło na Audi A4, z tego co pamiętam w ubiegłym roku Kostka na ich aucie wygrał bodajże mistrzostwa czech albo FIA CEZ. Ogólnie większość aut wyścigowych wyższych klas jest do kupienia w zasadzie "od ręki", wystarczy odpowiednia ilość kapuchy gdyż sprzedaż aut klienckich podejrzewam, że stanowi ważną część działalności w przypadku na przykład Porsche, Audi czy Ferrari.
Orientacyjne ceny:
http://www.racecarsforsale.com/prototype-and-gt-cars/Oczywiście trzeba doliczyć jeszcze drugie tyle na części zamienne, odpowiednie zaplecze techniczne i inżynierskie.
Po chwili googlowania:
Ferrari - Kessel Racing
Lamborghini - Reiter Engineering
Audi - Audi Sport customer racing
Mercedes - AMG (czyli tak jak u Audi dział sportu de facto)
Bentley, Aston Martin - Prodrive
Jaguar XKR GT3 był zbudowany przez brytyjski Apex Motorsport
Dużo informacji można też uzyskać na stronach
http://gt3europe.com/ ,
http://www.fiagtseries.com/ i
http://gt4cup.com/ na temat kto jakie auta wystawia i pewnie też tym tropem można dojść kto je buduje i sprzedaje.