Puchar Polski Radical Motorsport Polska

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez voytec » niedziela, 4 kwi 2010, 11:08

marecki napisał(a):"Radical Motorsport Polska podaje, że zgłosiło się już około 150 uczestników.


Rozumiem, że na szkolenie. Może z tego wyłoni się parę osób, które nie potraktują tego (gł. z racji potrzeby dysponowania niezbędnym budżetem) jako jednorazową przygodę. Oby. Może akurat "w tym szaleństwie jest metoda", gdzie otoczka i właściwe dla tego wymagania finansowe nakręcą popyt. Nie oszukujmy się, dla pewnej grupy osób takie względy mają znaczenie, pomijając fakt zwykłej nieśwadomości, że istnieją inne ciekawe możliwości.

Cena zakupu bolidu do stworzenia własnego prywatnego teamu nie jest niska, bo sięga 60-65 tys. euro,


To chyba za SR3 RS? Chociaż... oficjalna cena w fabryce to ok. 90k€, zatem w grę pewnie wchodzi zakup na takich warunkach przy podpisaniu umowy na obsługę logistyczno-serwisową lub... używka po fabrycznej odbudowie. Wspomniane 150kPLN z reklamy TG to za RS4 oferowane przez inne przedstawicielstwo.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp


Postprzez mateusz.z » poniedziałek, 5 kwi 2010, 21:00

Witam

Reprezentuję markę Radical Motorsport Polska. Dziękuję za Wasze zainteresowanie naszymi działaniami.
W tej chwili jesteśmy w trakcie przygotowania atrakcyjnej oferty dla kierowców chcących wziąć udział w wyścigowej serii Radical 2011 w Polsce. W maju tego roku odbędzie się prezentacja dla zawodników WSMP, a na początku czerwca dla zawodników kartingowych. W czerwcu również planujemy zorganizować testy dla zainteresowanych zawodników na torze Poznań. Za dział motorsportu w polskim przedstawicielstwie Radicala odpowiada Maciek Marcinkiewicz.

Użytkowany przez nas samochód to model SR3 RS. Szacujemy, że na Torze Poznań będzie miał czasy na poziomie Porsche 911 Cup, przy dużo lepszej trakcji (zasługa małej wagi i niskiego środka ciężkości).

Sześć fabrycznie nowych egzemplarzy tego modelu będzie wykorzystywane przez Radical Racing Academy, która rozpoczyna swoją działalność na Torze Poznań już 11. maja.

W planach naszej serii na przyszły rok zakładamy udział 12-14 samochodów. Mamy duże zainteresowanie ze strony zawodników polskich i zagranicznych.
Wyścigi będą miały format: 40 minut z obowiązkowym pit stopem na ewentualną zmianę kierowców.
W ofercie będzie kompleksowy zakres usług – zarówno zakup fabrycznie nowych egzemplarzy jak i wynajem, organizacja wyjazdów na zagraniczne wyścigi jak i szkolenia. Zakupione samochody można serwisować we własnym zakresie jak i skorzystać z naszej oferty pełnej obsługi. Każdy klient będzie mógł korzystać z naszego wsparcia technicznego. Będziemy dysponowali magazynem części na torze.

Chętnie odpowiem na wszelkie Wasze dalsze pytania zawarte w tym temacie
Avatar użytkownika
mateusz.z
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 1 kwi 2010, 21:14

Postprzez voytec » czwartek, 8 kwi 2010, 15:03

mateusz.z napisał(a):Chętnie odpowiem na wszelkie Wasze dalsze pytania zawarte w tym temacie


Witam!

Czy idea wyścigowej serii Radical w PL obejmuje możliwość startów samochodem nabytym z/lub za pośrednictwem innego zródła niż Radical Motorsport Polska? Czy musiałby to być wyłącznie SR3 RS?

Pozdr.!
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez mateusz.z » niedziela, 11 kwi 2010, 21:38

Witam

samochód nie musi być kupiony za pośrednictwem Radical Motorsport Polska, może być kupiony w każdym innym miejscu, może to być także egzemplarz używany. Musi to być jednak model SR3 RS dokładnie w takiej samej specyfikacji co startujące.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
mateusz.z
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 1 kwi 2010, 21:14

Postprzez mateusz.z » czwartek, 22 kwi 2010, 18:18

Z przyjemnością informujemy, że nasza wyczekiwana strona www.RadicalPolska.pl właśnie ruszyła. Odwiedzający ją od razu zrozumieją, na co musieli tak długo czekać - już teraz dostępny jest kompletny zakres informacji odnośnie całej działalności Radical Motorsport Polska i sylwetka brytyjskiej marki Radical Sportscars. Zainteresowani znajdą kompletne dane oferowanych na polskim rynku samochodów wraz z listą wyposażenia i cenami oraz oferty korzystania z naszych usług: Radical Racing Academy oraz innych szkoleń, imprez typu corporate events, organizacji udziału w wyścigach i treningach oraz własnej serii wyścigowej. Zapraszamy!
Avatar użytkownika
mateusz.z
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 1 kwi 2010, 21:14

Postprzez krist » piątek, 23 kwi 2010, 21:36

Polecam dział wynajem, ubawiły mnie ceny zwłaszcza w połaczeniu z takim oto dictum:

Wynajem samochodu Nie obejmuje źadnego rodzaju ubezpieczneia. Założeniem wynajmu jest poznanie stylu jazdy i realiów samochodu tego typu, a nie ściganie się bądź przygotowanie do wyścigów. Nie jest to okoliczność do ryzykowania i poznawania granic możliwości kierowcy i samochodu.

Rozumiem że za tych skromnych pare tysięcy można się poturlać po torze :) Dawno się tak nie uśmiałem, dzieki!
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez MSG Racing » piątek, 23 kwi 2010, 21:47

Jak zwykle ktos chce u nas w kraju kogos zrobic w ch... i puscic z gola dupa :/
Sorki nie mam polskich liter :(
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez voytec » sobota, 24 kwi 2010, 09:20

krist napisał(a):Polecam dział wynajem, ubawiły mnie ceny zwłaszcza w połaczeniu z takim oto dictum:

Wynajem samochodu Nie obejmuje źadnego rodzaju ubezpieczneia. Założeniem wynajmu jest poznanie stylu jazdy i realiów samochodu tego typu, a nie ściganie się bądź przygotowanie do wyścigów. Nie jest to okoliczność do ryzykowania i poznawania granic możliwości kierowcy i samochodu.


krist: Wiesz, może to za wcześnie śmiać się z cen, bo to stosunek popytu i podaży zweryfikuje plany oferenta. Ja tam mam swój pogląd na sprawę, po części go już uprzednio w tym wątku wyraziłem, ale z drugiej strony nie stanowię bezpośredniego targetu i tutaj akurat nie a propos kwestii finansowej, co zdrowo-rozsądkowej skorelowanej z oczekiwaniami.
Jedno, co mi się nasuwa na myśl to usilne skojarzenie, że pomysłodawca i włodarz tego projektu jest być może fascynatem motoryzacji i okazjonalnego ścigania, ale nie miał/ma z tym wspólnego za wiele od strony praktycznej, za to ma spore grono "doradców", niekoniecznie mocno zaangażowanych w inwestycje f-my. Tak , czy inaczej udostępnianie na wynajem tego rodzaju samochodu wyczynowego bez opcji ubezpieczenia tegoż, stanowi wciąż niedopracowaną jeszcze ofertę (brak wglądu w umowę odpowiedzialności za szkody), albo zwykłą pomyłką biznesową. Jasne, że udział własny w postaci franszyzy może mieć miejsce, gdyż nikt nie będzie przeprowadzał postępowania likwidacyjnego dla drobnego uszkodzenia, ale wszystko inne powinno być objęte ubezpieczeniem komercyjnym i to nawet nie tyle pod kątem osoby wynajmującej, co odpłatnie użyczającego Radicala, bo w przeciwnym razie ten ostatni przed wynajmem musiałby pobierać kaucje (poza franszyzą) opiewającą na sumę = wartość auta, aby zabezpieczyć swoje roszczenia. Już widzę te tabuny chętnych do przelewu lub gości z czarnymi walizeczkami kręcących się po Torze Poznań... Żadne podpisanie papierka, ani nawet weksla itp., nie gwarantuje tutaj niczego, a przynajmniej nie zapewnia odpowiedniego bezpieczeństwa w szybkim ściągnięciu należności -> to taka gratis porada dla f-my. Oczywiście stosowne ubezpieczenie bedzie odpowiedni drogie, a to znowu przeniesie się na ceny wynajmu/szkoleń, ale nikt chyba nie mówi, że to będzie prosty, łatwy interes i raczej brano to pod uwagę już od etapu planowania. Z kolei "Kowalski" musiałby być bardzo beztroski, żeby wsiadać do takiej zabawki, zwłaszcza chcąc jedynie zapisać tylko kolejne doświadczenie życiowe i nie liczyć się z tym, że jako amator ma prawo popełnić zwykły błąd, czy to rozbijając szufladę, czy nawet doprowadzając do defektu technicznego, który jak wiemy również może być kosztowny. I tutaj wcale nie trzeba jechać na rekord toru. Z innej strony "zawodowiec" również nie skusi się na "poznanie stylu jazdy i realiów samochodu tego typu, a nie ściganie się bądź przygotowanie do wyścigów. Nie jest to okoliczność do ryzykowania i poznawania granic możliwości kierowcy i samochodu". Taka opcja jest IMO zbyt optymistyczna.
Taki zapis ma jedynie sens w przypadku pierwszego poziomu szkolenia osoby, która nie miała dotąd żadnego praktycznego doświadczenia w ściganiu, bądź jej kwalifikacje są wciąz zbyt małe do ostrej jazdy Radicalem (a to weryfikuje np. instruktor wg indywidualnej oceny).
Aha, fajnie, że jest dosyć rozbudowana strona internetowa, ale dla wizerunku warto pokusić się o szczegółową korektę, nie tylko literową, ale również merytoryczną, np. w dziale dot. instruktorów - nie, to nie był Rajd _Kostaryki_ 2004 :wink:

MSG: Ale co się martwisz - jeśli np. gors grupy docelowej dojdzie do wniosku podobnego do Twojego to akurat w przypadku takiego przedsięwzięcia ten "ktoś" będzie zobligowany zweryfikować założenia, albo poczynić bardziej znaczące ruchy, więc spokojnie.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez MSG Racing » sobota, 24 kwi 2010, 15:19

Wszystko ładnie pięknie tylko jedna rzecz mnie tutaj martwi w tym zapisie.
On sam będzie zamiast przyciągać to będzie odstraszał ludzi chętnych do pojeżdżenia.
Możliwe że przed jazdą trzeba będzie podpisać umowę a tam będzie zapis, że wszystkie uszkodzenia są pokrywane z własnej kieszeni. To obawiam się również nie poprawi sytuacji.
Zobaczymy co z tego będzie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez voytec » sobota, 24 kwi 2010, 16:00

MSG Racing napisał(a):Wszystko ładnie pięknie tylko jedna rzecz mnie tutaj martwi w tym zapisie.
On sam będzie zamiast przyciągać to będzie odstraszał ludzi chętnych do pojeżdżenia.
Możliwe że przed jazdą trzeba będzie podpisać umowę a tam będzie zapis, że wszystkie uszkodzenia są pokrywane z własnej kieszeni. To obawiam się również nie poprawi sytuacji.


Na "chłopski rozum" to właśnie tak to póki co wygląda, że dostajesz do podpisania umowę, iż bieżesz na siebie odpowiedzialność finansową za ew. uszkodzenia. A jeśli tak to jest to znaczący samobój. Za opcję do ewentualnego przyjęcia uznałem wcześniej wyłącznie tę część zapisu, dotyczącą ostrego "upalania" na czas lub między sobą przez świeżaków na podstawowym etapie szkolenia, gdzie nie jest to trudne do wyegzekwowania, kiedy jedzie przed wszystkimi egzemplarz z instruktorem regulującym tempo. Do tego aktywowane limitery spięte z ECU, no problem.
A tak poza tym to z pewnością nikt _rozsądny_ nie posadzi 4 liter w Radicala wyłącznie po to, aby sobie podkręcić ego lansując się z prędkością defiladową.
BTW, na dostępnej, płatnej bramce Zielonego Piekła, przed wjazdem również masz widoczny napis z informacją, że wszelka rywalizacja nosząca znamiona sportowej jest zabroniona. To ma być drogowy odcinek testowy ze zniesionymi ograniczeniami. A jak jest w rzeczywistości to sami wiecie :wink: ; ja też wiem, czułem, widziałem i w ten punkt gór Eifel udałem się bynajmniej wyłącznie dla widoków :wink:
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez THIM » poniedziałek, 7 cze 2010, 23:01

Panie Mateuszu, mam kolejne pytanie - wg Waszej strony internetowej, wszystkie serie w Europie są zorganizowane na zasadzie klas zbiorczych różnych modeli, ponadto jest kilka klas, które pewnie czasem jeżdżą razem. Czy na pewno u nas uda się zebrać wystarczająco liczną klasę dla jednego modelu?
Pozdrawiam
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mateusz.z » sobota, 12 cze 2010, 21:28

Rzeczywiście do wyścigów Radicala w innych krajach dopuszczane jest kilka modeli samochodów. Wynika to między innymi z tego, że serie te mają już kilka lat doświadczenia i wielu zawodników korzysta jeszcze z aut początków serii. W Polsce seria rozpoczyna się w przyszłym roku, a więc z założenia musi korzystać z najnowszych konstrukcji. Biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowanie ze strony zawodników chcących wziąć udział w serii nie będzie problemów z zebraniem odpowiedniej ilości. Na dzień dzisiejszy po wstępnych ustaleniach z czeskim przedstawicielem Radicala planowane jest, aby każda runda polskiej serii była jednocześnie rundą czeskich mistrzostw i w związku z tym będzie wydzielona klasa dla modeli SR4 LE, na których bazują nasi południowi sąsiedzi. Wiodącym autem w naszej serii będzie oczywiście model SR3 RS 1500 260KM, który będzie najszybszym autem w serii. Rożnice pomiędzy SR4LE a SR3 RS nie są na tyle duże, żeby miało to wpływ na bezpieczeństwo podczas wyścigu. Dzięki połączeniu tych serii mamy gwarancję pełnego obłożenia toru, a co za tym idzie - bardzo atrakcyjnych wyścigów. W przypadku dużego zainteresowania ze strony zawodników zagranicznych z innymi modelami, rozważymy możliwość dopuszczenia innych modeli, ze stałym założeniem, że najszybszym modelem będzie SR3 RS 1500. W przyszłym sezonie napewno nie będzie dopuszczany model SR8. Dotyczy to również planowanego wyścigu, który odbędzie się podczas weekendu WSMP we wrześniu na torze w Poznaniu (wyścig 50 minut z obowiązkowym pit stopem na ewentualną zmianę kierowcy). W tej chwili mamy jeszcze możliwość wynajęcia samochodów na ten wyścig dla polskich kierowców.
Avatar użytkownika
mateusz.z
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 1 kwi 2010, 21:14

Postprzez pi0ter » wtorek, 17 sie 2010, 21:35

W zeszłym tygodniu miałem okazję porozmawiać z Mateuszem Żuchowskim, rzecznikiem prasowym Radical Motorsport Polska. Zapis tej rozmowy znajdziecie tu. Zapraszam do lektury!
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Postprzez THIM » czwartek, 30 wrz 2010, 11:39

Pojawiła się informacja o testach:

http://wyscigi.autoklub.pl/news/testy-r ... ikow,32228

Szkoda, że takie drogie - prawie 2000 zł netto za 48 km. FXS kosztowała 500 zł za 5 okrążeń, ponadto nie trzeba było mieć wykupionej licencji. Ale przyznam, że już myślałem, że sprawa ucichła całkiem.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości