Puchar Polski Radical Motorsport Polska

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Puchar Polski Radical Motorsport Polska

Postprzez marecki » wtorek, 30 mar 2010, 12:28

Ciekawe czy to wypali w 2011r. Auto całkiem fajne. :roll:
Ostatnio edytowano wtorek, 30 mar 2010, 19:31 przez marecki, łącznie edytowano 1 raz
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22


Postprzez Karol » wtorek, 30 mar 2010, 16:30

Nie wypali ;)
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez MSG Racing » wtorek, 30 mar 2010, 16:33

Też mam takie wrażenie ale chciałbym się mylić.
Obawiam się że nie beże to za tani puchar a brak mediów na wyścigach i w ogóle wyścigów w naszym kraju nie będzie sprzyjał powstaniu tego pucharu.
eeeh...
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez marcind89 » wtorek, 30 mar 2010, 17:17

Z tego co piszą w TopGear, 2 egzemplarze zostały już sprzedane. W sumie cena 150 tys. netto za "bolid" przyspieszający do setki poniżej 3 sekund nie jest przesadzona. Zwłaszcza że zawiera jeszcze uzyskanie licencji wyścigowej NRDL i udział w serii wyścigowej Radical Cup, Lightweight Cup lub KW Berg Cup (informacje z reklamy w TG)
marcind89
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela, 21 lut 2010, 12:44

Postprzez marecki » wtorek, 30 mar 2010, 19:29

Oby los tej nowej inicjatywy nie spotkał się z Pucharem Formuły X Sport.
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez krist » wtorek, 30 mar 2010, 22:08

widziałęm takiego wynalazka na ostatniej imprezie Berg Trophy 2009 i nie wiem czy to kwestia auta, deszczowej pogody czy zawodnika ale kręcił sie tragicznie i po 1 dniu spakował do domu. Ogólnie lepsze wrażenie zrobiła Jema, moze sie myle ale Radical na ciasnych trasach szału nie robi. A puchar nie ma szans, kolejki na auto po 150 tysi jakoś nie widać , mimo tego że piekielnie szybkie. Oby sie chociaż te 2 sztuki pojawiły, bo to naprawde fajne wrażenia zostawia.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez mm » wtorek, 30 mar 2010, 23:14

a ja mam inne pytanie - jakoś nigdzie nie znalazłem odpowiedzi/informacji - kto stoi za tym pucharem, jego promocja, itd??
Chodzi mi o Zawodników, nie sadze by robił to ktoś nie związany z wyścigami.

pozdrawiam
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez THIM » środa, 31 mar 2010, 02:15

Na filmie na yt to nie Stańco jeździ?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Glitol » środa, 31 mar 2010, 06:55

W Raporcie na TVN Turbo latał tym M. Marcinkiewicz
Ozdoba polskich dróg - pijany chłop w rowie przykryty rowerem
Glitol
A5
 
Posty: 735
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kakao » środa, 31 mar 2010, 10:32

Z tego co udało mi się dowiedzieć, to stoi za tym poznańska agencja eventowa
http://www.gtpolonia.vitall.com.pl/

i jej właściciel

http://www.goldenline.pl/marek-pantkowski

pomijając to kto za tym stoi, pomysł bardzo fajny, ale obawiam się, że cenowo nie będzie to różowo wyglądać. jeśli temat wogóle ruszy to frekwencję będą raczej robić dotychczasowi klienci GT Polonia, a nie zawodnicy i młodzieź z kartingu. można się zatem spodziewać raczej niskiego poziomu sportowego pucharu i wielu dzwonów podczas pierwszego deszczu.

było już w polsce kilka podobnych inicjatyw (np. funcup) ale zawsze rozbijało się o koszty.

tak czy siak życzę organizatorom powodzenia.
kakao
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 10:50

Postprzez bryś » środa, 31 mar 2010, 21:13

Ja tak od strony technicznej co z serwisem jeśli części mają być oryginalne to jazda cały sezon plastikową mydelniczką ,będzie bardzo droga na naszych dziurawych drogach . Co innego jeśli serwis w własnym zakresie te auta mogą być wtedy tańsze od wielu innych pucharów .
bryś
 
Posty: 43
Dołączył(a): piątek, 21 gru 2007, 14:39

Postprzez voytec » czwartek, 1 kwi 2010, 00:25

bryś napisał(a):Ja tak od strony technicznej co z serwisem jeśli części mają być oryginalne to jazda cały sezon plastikową mydelniczką ,będzie bardzo droga na naszych dziurawych drogach .


No tak, i te korki=stłuczki i oraz nieobliczalni ukraińscy kierowcy ciężarówek...
Delikatnie przypomnę, żę te szufladki mają scigać się po torach i nawet nasz - sztuk 1, akurat nawierzchniowo nie kuleje.
Jeśli ktoś by się uparł na górskie to wybierze też trasę sprzyjającą sprzętowi.

Co do powodzenia projektu - IMO - realnie to eventy, szkolenia + pseudo ściganie dla zasobnych yuppies z PL i nie tylko (np. target ze wschodu, może Skandynawii, chociaż tam też się rozkręca podobna inicjatywa) - żadna poważna sportowo pucharowa seria na szczeblu krajowym (u nas). Sprzyja też temu preferowana forma finansowania - okazjonalny wynajem lub leasing. Większość objedzie "parę" razy TP, w odbiciu lustra zobaczy Schumachera i to wystarczy. Jeśli trafi się bardziej ambitny to może i wyskoczy na zagraniczną wycieczkę, która go z dużą dozą prawdopodpieństwa bedzię drogo kosztować (w sensie morale, bo do portfela nikomu nie zaglądam), gdy trafią się tam kierownicy godni tego sprzętu - może przy retorycznie pojetym środku motywacyjnym wpadnie od nich ktoś do nas. Watpię, że ktokolwiek myślacy perspektywicznie pokusi się na taki ruch w karierze kierowcy wyścigowego (np. nasi kartingowcy). Inni cel osiągną szybko. Oczywiście wierzę (bo to jest zasadne i logiczne), żę będą próby pokazania szybkości Radicala w WSMP, ale to czysto marketingowo, z odpowiednią wkładką sportową.
Powyższe po minucie przemyśleń i bardzo chciałbym się nie mieć racji.

Co innego jeśli serwis w własnym zakresie te auta mogą być wtedy tańsze od wielu innych pucharów .


Hmm, tak szczerze to specjalnie z tej okazji nie nastawiałbym się na Twoim miejscu na szukanie wzorców i robienie form do nadwozia ww. w iście ekspresowym tempie. Ideą pomysłodawców jest raczej "powiew topowych rozwiązań w nucie luksusu", czyli własna kadra + lista życzeń wysyłana do Peterborough.

I jeszcze:
Oby los tej nowej inicjatywy nie spotkał się z Pucharem Formuły X Sport.


Wiesz, może to nie do końca jest tożsame, bo jednak grupa docelowa jest IMO trochę inna.
Ale skoro nie wypaliło w przypadku tego, wydaje się całkiem sensownego (nie jeździłem) francuskiego ścigadełka to tutaj z przesadnym optymizmem też należy zachować umiar.
Tak, sport samochodowy na pewnym poziomie nigdy nie będzie tani i tym samym popularny, jak komplet: koszulka-spodenki-getry-korki + piłka, ale kluczem do poprawy tego stanu rzeczy jest tutaj dostosawać koszty do możliwości finansowych w miejscu działania. I dlatego wciąż zachodzę w głowę, dlaczego zawsze musimy coś kupować super markowego, mega topowego itp. itd., czyli podsumowując = nader drogiego, zamiast skorzystać z gotowych pomysłów i rozwiązań, jednak zrobić to SAMI w PL, gdzie koszty wytworzenia (czynnik intelektualny, produkcja) nadal są i jeszcze jakiś czas będą niższe niż w krajach rozwiniętych ekonomicznie. I proszę nie piszcie mi aby, że to awykonalne, że co z kwestią myśli technicznej, że technologie itd., bo to świadczyłoby o braku rozeznania, co tworzą zapaleńcy w zaciszach maleńkich garaży lub "z nudów" na ekranach komputerów, kiedy środowiska programowe -CAD, Autodesk, xRobot itp. są im dobrze znane. Kiedyś z kolegą stworzyliśmy przestrzenny projekt + symulacje obciążeniowe (el.spawanych, na ściskanie/skręcanie/odkształcanie i absorbcję energii) samochodowej ramy kratownicowo-rurowej spełniającej wymagania konstrukcyjno-wytrzymałościowe FIA.
Inny znajomy buduje kit-cara RWD na podst. własnego projektu, także solidnie przemyślanego i policzonego:
Rama
Da się i tyle. W rozsadnych kosztach, bo najdroższy jest zawsze prototyp.
Sorry za przydługawego offa.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez MSG Racing » czwartek, 1 kwi 2010, 06:43

Nie powiem rama jak w Race Tuaregu :) no ale takie one muszą być.
Właśnie też mnie dziwi czemu u nas nie dopuszczą (homologują w PZM) czegoś naszej rodzimej produkcji? Było kilka projektów formuł za małe pieniądze. nawet szayowóz nadałby się (z silnikiem 1.1 z CCS lub SCS).
Kiedyś jak Szaye zapytałem to powiedział że to przeforsować to największy problem, bo za szybkie.... eeeh
Podobna rzecz tyczy się kombinezonów, foteli, pasów itp. Są u nas ludzie którzy to robią, są uczelnie które mogą wykonać badania i wystawić certyfikat potwierdzający zgodność z normami nawet FIA. Ale nie wiem czy to tak ciężko wymyślić czy w PZM myślą tak żeby na tym zrobić 1mln złoty do własnej kieszeni.
Skorzystali by wszyscy na tym, zawodnicy wyścigowi, rajdowi, producenci polscy i sam sport....
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez marecki » czwartek, 1 kwi 2010, 07:08

"Radical Motorsport Polska podaje, że zgłosiło się już około 150 uczestników. Cena zakupu bolidu do stworzenia własnego prywatnego teamu nie jest niska, bo sięga 60-65 tys. euro, natomiast niskie są koszty utrzymania, które wynoszą zaledwie 10 proc. w porównaniu do konstrukcji ligi FIA GT.
Dostępne będą cztery poziomy szkolenia, z których podstawowy (Teaser) kosztować ma 1,5 tys. złotych. Uczestnik przejedzie kilka okrążeń poznańskiego toru - na początek zapoznawcze, później na pełnym gazie.
Radical Motorsport Polska ma także zamiar uruchomić serię wyścigową, do której w pierwszej kolejności zaproszeni zostaną kierowcy ze specjalną licencją. Drzwi do kariery w nowej serii będzie mogła otworzyć także szkółka Radical Racing Academy."
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez bryś » czwartek, 1 kwi 2010, 09:09

Nie mam zamiaru budować form choć kleiłem już jednego w Niemczech i stąd wiem ile kosztują oryginalne części. Poza tym jest dużo innych konstrukcji typu szuflada lepszych od Radicala . Podobnie będzie jak z polskimi formułami ,pojawiają się sporadycznie w rękach zapaleńców na naszym torze i nie ma ich nawet tyle by zrobić im zawody :wink:
bryś
 
Posty: 43
Dołączył(a): piątek, 21 gru 2007, 14:39

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość