ORLEN w wyscigach

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez aderon » czwartek, 11 lut 2010, 08:47

Zejdźcie w końcu z tego Lukasa. To świetny zawodnik. Jeździ bardzo równo i szybko. Pamiętajcie, że Porsche są różne. Śledził ktoś na żywo Dubaj? Chłopaki świetnie pojechali. Najszybszy w ekipie był Robert, chociaż wszyscy pięknie jechali. Gdyby nie pewne przygody, mogli nawet wygrać. A przecież startowały porschaki, które miały po 470 - 480 KM oficjalnie (a ile naprawdę). Nasz zespół z 420 KM świetnie walczył. Robert jest jeszcze młodym zawodnikiem, ale z Polaków ma największe doświadczenie w tym samochodzie i myślę, że osiągnie wielkie sukcesy. Oczywiście mamy jeszcze kilku innych zdolnych zawodników jak Lisowski i Sawicki, ale myślę, że dzięki Polakom w Supercupie sport ten na tyle zostanie spopularyzowany, że może znajdą się sponsorzy na nasze krajowe jeżdżenie i wszyscy na tym skorzystamy. A Lisek i Sawicki też będą jeździli w tym roku w niezłych seriach. Coś się dzieje i dziękujmy mocno Orlenowi za to, że cokolwiek robi. Oby takich więcej. A normalne jest, że zawsze znajdą się krytykanci. Wspomagajcie taki Orlen i wychwalajcie, bo oni pewnie też są zainteresowani tym, aby było o tym głośno, a przede wszystkim pozytywnie. A poza tym to chamstwem jest, że na jedynym konkretnym forum wyścigowym pisze się źle o tak wielkim wydarzeniu jakim jest start polaków w wielkiej serii. Dodajcie im otuchy i kibicujcie, a nie wypisujcie głupoty.
aderon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2009, 09:46
Lokalizacja: Polska


Postprzez poinformowany » czwartek, 11 lut 2010, 08:47

Własnie na orlenowskich testach był jeden z mistrz z cee'da i okazało się, że to nie tak łatwo przesiąść się z Kii na Porsche. To może być nauczką dla innych, którzy myślą, że jak tylko wsiądą do jakiegoś "potwora" to pokażą jacy z nich mistrzowie.
Owszem rządzi pieniądz. Najpierw trzeba mieć kasę, a potem się ścigać. Sponsoring to nie filantropia. Nikt (raczej nikt) nie da pieniędzy jakiemukolwiek kierowcy, który uważa się za asa. Trzeba mieć talent (supertalent) lub znajomości.
poinformowany
 
Posty: 23
Dołączył(a): środa, 3 lut 2010, 20:00

Postprzez mm » czwartek, 11 lut 2010, 10:25

rownie dobrze orlen moglby wsadzic w wyscigi dakarowych motocyklistow - dzial PR tak by to opisal, ze bez znaczenia na wynik sukces bylby murowany!

a tak powaznie - nie ma co wybrzydzac - oczywiscie z pkt widzenia marketingowego najlepsze byloby F1 badz jakas seria typu 24h.
wtcc, dtm, fiagt, itp - kicha - slabiej to sprzedac, przy duzych kosztach.

sponsoring F1 ma 2 wady:
1. juz tam mamy czlowieka, ktory bez naklejki orlenu daje sobie rade,
2. naklejka na bolidzie = nie bedzie innego projektu.

a dla wyscigow najlepiej byloby, by zaczely byc rozpoznawalne w Polsce, nie tylko Kubica, ale to co mamy. Fakt tor w Poznaniu jest jaki jest, ale jezeli byloby zainteresowanie mediow to gwarantuje wam, ze infrastruktura tez by sie zmienila.

zakonczmy wiec dyskusje o tym czy lepszy (a raczej, ktory jest gorszy) - Robert, Lisek, Maciek, czy jeszcze ktos - kazdy z nich jest zawodnikiem, kazdy robi to co lubi i kazdy jest dobry. Kazdy z nich poswiecil duzo czasu, kasy, wiele serca w ten sport.
wielu jest zdolnych i utalentowanych.

Jako Kibice cieszmy sie, ze orlen wejdzie w cokolwiek zwiazanego z samochodami (poza dakarem), a nie np. w szermierke, badz inne warcaby.


o kwestiach finansowych nie bede sie rozpisywal. nie ma znaczenia czy koszty projektu beda porownywalne z naklejka na bolidzie F1, ile osob zarobi po drodze - wazne, ze cos sie ruszy, ze holowczyc i spolka przestana miec wylacznosc na orlen ;)

pzdr
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jugen28 » czwartek, 11 lut 2010, 13:06

"O czym ty mówisz? :lol: Lukas jeździ w serii Porsche bodaj 4 lata, Giermaziak może i jeździ w różnych seriach ale to że pokonał Lukasa na testach świadczy chyba o tym jaki Lukas jest szybki..."

Kolego,jak nie masz zbytnio pojęcia to nie pisz takich głupot.Lukas jest szybki,ślepy chyba tego nie widzi.Giermaziak też jest szybkim kierowcą.Jeżeli będzie tak,że to właśnie obaj będą jeździć w orlenie to wtedy okaże się jak to jest i do tego czasu wstrzymaj się z opowiadaniem takich pierdół bo tego się czytać nie da!!!!Skupmy się na tym,że Orlen planuje fajną i ciekawą inicjatywę,która mocno wesprze i spopularyzuje polski światek wyścigowy.
jugen28
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 9 lut 2010, 13:02

Postprzez pi0ter » piątek, 12 lut 2010, 13:48

Moim zdaniem pomysł Orlenu nie jest głupi. GT1 World Championschip, WTCC, DTM, LMS - wszystkie te serie chłoną znacznie większe sumy niż Porsche Supercup. Mimo iż cykl w tej chwili jest mało medialny, to jednak odbywa się przy F1 i jest najszybszym monomarkowym pucharem na świecie, a to są solidne argumenty dla PR-owców płockiego giganta.
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Postprzez THIM » piątek, 12 lut 2010, 22:34

Jasne, ktokolwiek będzie tam jeździł i dlaczego (pieniądze, talent, znajomości), chwała Orlenowi. A jak PR potrafi przekuć przedostatnie miejsce na sukces, to może zatrudnimy takich cudotwórców, żeby piali nad WSMP?

pi0ter napisał(a):[Porsche Supercup] jest najszybszym monomarkowym pucharem na świecie


O, nie, World Series by Renault jest szybsze...
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pi0ter » sobota, 13 lut 2010, 20:26

Osobiście wypociny speców od PR-u traktuję z dystansem, ale trudno się dziwić, że firma wybiera taką dyscyplinę, która wymaga relatywnie niskich nakładów i którą ma szansę dobrze sprzedać. A odnośnie WSMP, to nie zaszkodziłoby gdyby w końcu dostrzeżono potrzebę sprzedaży tego „produktu”.

THIM napisał(a):
pi0ter napisał(a):[Porsche Supercup] jest najszybszym monomarkowym pucharem na świecie

O, nie, World Series by Renault jest szybsze...

Zależy, co traktujesz jako puchar monomarkowy? Jeśli masz na myśli serię gdzie wszyscy używają tego samego sprzętu, to GP2 i IndyCar Series są nawet szybsze. Wśród rozgrywek dla samochodów spokrewnionych z pojazdami drogowymi najszybsze są właśnie puchary organizowane przez Porsche.
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Postprzez rudyx » niedziela, 14 lut 2010, 13:09

Oczywiście, że tak. Porsche Supercup uznawane jest za najszybszy puchar monomarek. Dlatego, że wszystkie inne sa wolniejsze. :D Mówimy tu o autach tzw " drogowych", które tak naprawde z drobnym retuszem albo bez, mogą pomykać po drogach publicznych. Co zaś tyczy się porównywania Porche z single-seaterami, tzw formułami, to jest to po prostu inna bajka. Chyba nie pomylę się, jak napiszę, że Porsche to czasy zbliżone do Formuły Renault 2.0 i to w starej specyfikacji. Eurocup leje temu potworowi po kilka sekund.. To tak gwoli ścisłości. Kierowca single -seatera jadąc tym "potworem", to ma czas jescze na czytanie komiksów. :lol: :lol: :lol:
Życie jest brutalne? Nie, to ludzie sa brutalni.
rudyx
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 25 gru 2009, 13:09
Lokalizacja: UE

Postprzez THIM » niedziela, 14 lut 2010, 19:25

Dla mnie puchar monomarkowy to przedsięwzięcie organizowane przez producenta samochodów, który sprzedaje samochody na preferencyjnych warunkach w celu promowanie swojej marki. Z nagrodmi, nazwą serii zawierającą nazwę producenta i promocją jako samochody tej firmy. Gdyby w PWRC został tylko Mitsubishi Lancer i jakimś zbiegiem okoliczności wszyscy używaliby tej samej wersji, to wciąż nie byłby to puchar monomarkowy. GP 2 i IndyCar Series też bym za takie nie uznał. A to, czy samochód ma dach i może jeździć po drogach, nie ma IMHO znaczenia. Zwłaszcza, że zarówno Porsche jak i formułę można przystosować do jazdy po drogach, tylko zakres modyfikacji będzie inny.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez rudyx » niedziela, 14 lut 2010, 19:42

THIM i twierdzisz, że Porsche sprzedaje fury po preferencyjnych cenach? Chyba sie mylisz. Za taką kasę można kupić spoko takie Porsche w salonie, ale bez specyfikacji wyścigowej. Co do single-seaterów, żadna z tych serii nie jest zaliczana do pucharów monomarkowych, chociaż spełniaja kryteria określone przez THIMA. Puchary są tylko dla aut turystycznych. Mam takie przeświadczenie i nie znajduję żadnej innej przyczyny, dlaczego Porsche jest pucharem, a WSbR nim nie jest. Powodem może być to, że WSbR czy GP2, czy inna cholera, silnik ma np. Renault, a auto Tattusa czy Dallary, albo Loli. Tylko w taki sposób mogę to sobie wytłumaczyć. reszta jest chyba zawarta w szczegółowych regulaminach FIA. Preferencja cenowa czy inna, nie jest chyba warunkiem aby nazywać się CUP. To nie ta droga, mam wrażenie.
Może się jednak mylę.
Życie jest brutalne? Nie, to ludzie sa brutalni.
rudyx
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 25 gru 2009, 13:09
Lokalizacja: UE

Postprzez THIM » niedziela, 14 lut 2010, 19:51

Jeśli jest jakaś oficjalna definicja takiego pucharu, to niech ktoś pokaże. Ja nie znam, więc piszę, jak ja to widzę.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pi0ter » poniedziałek, 15 lut 2010, 16:16

Przypuszczam, że takowej nie ma. Rozumiem, co miałeś na myśli, po prostu chodziło Ci o cykl firmowany przez producenta samochodów. Można przyjąć, że puchary monomarkowe to każde zawody, w których panuje unifikacja sprzętowa, wynikająca nie z przypadku (jak w przykładzie z PCWRC), tylko z regulaminu. Tak właśnie jest w GP2, IndyCar, Formule Le Mans i wielu innych seriach, zarówno dla „blaszaków”, jak i single-seaterów. Samo określenie puchar monomarkowy kojarzy mi się jednak z samochodami turystycznymi, dlatego też kilka postów wyżej napisałem, że Porsche Supercup to najszybsze tego typu wyścigi na świecie. Zresztą chyba nie ma sensu dalej tego roztrząsać.

rudyx napisał(a):Co zaś tyczy się porównywania Porche z single-seaterami, tzw formułami, to jest to po prostu inna bajka. Chyba nie pomylę się, jak napiszę, że Porsche to czasy zbliżone do Formuły Renault 2.0 i to w starej specyfikacji. Eurocup leje temu potworowi po kilka sekund.. To tak gwoli ścisłości. Kierowca single -seatera jadąc tym "potworem", to ma czas jescze na czytanie komiksów. :lol: :lol: :lol:

Ja myślę, że jest nawet gorzej. Samochód GT może być szybki na prostej, ale ze względu na sporą masę i ubogą aerodynamikę w zakrętach jest daleko tyle w stosunku do większości bolidów jednomiejscowych.

Ostatnio na forum Wyprzedź Mnie wypowiedział się na ten temat Kuba Giermaziak:
Gdy pierwszy raz wsiadłem do Gallardo z F.Renault to wydawalo mi się, że wszystko stoi w miejscu i musialem sie mocno powstrzymywać, żeby nie przestrzeliwywać zakrętów. Bardzo chciałbym kontynuować karierę w single seaterach, jednak wygląda na to, że ten sezon spędze w GT. Powodem są oczywiście pieniądze jak i popularność serii w naszym kraju. Prosty przykład-gdy przesiadłem się z F.Renault do GT3 to wszyscy mi gratulowali i chwalili, bo "w końcu wsiadam do prawdziwego auta".... Mimo, że jest 5-6 sekund wolniejsze niż Renault :) I jak tu ludziom wytłumaczyć co to F3.

Wracając do sedna, czyli do Orlenu, oficjalne obwieszczenie planów miało nastąpić na początku miesiąca, jest połowa, a tu cisza...
Avatar użytkownika
pi0ter
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 16 kwi 2008, 11:18

Postprzez Krecik » poniedziałek, 1 mar 2010, 18:33

wiadomo już coś?
Avatar użytkownika
Krecik
A5
 
Posty: 554
Dołączył(a): piątek, 25 lis 2005, 14:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez knastol » piątek, 5 mar 2010, 10:24

www.wyscigowypuchar.pl
Avatar użytkownika
knastol
 
Posty: 29
Dołączył(a): poniedziałek, 17 mar 2008, 09:55
Lokalizacja: gniezno / poznan

Postprzez kurczak » poniedziałek, 8 mar 2010, 14:31

Ktos już wie jacy kierowcy bedą w orlenie jezdzili????
lasf.lt

RWD!!!Litwo ojczyzno moja rajdowa ;) Przygotowywanie i Serwis BMW E30 318is Warszawa-Okęcie ul. Wagonowa 5
Avatar użytkownika
kurczak
N2
 
Posty: 172
Dołączył(a): środa, 9 sie 2006, 17:15
Lokalizacja: okęcie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości