ORLEN w wyscigach

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez MSG Racing » środa, 10 lut 2010, 01:04

Do tego Orlen powiedział że na F1 ich nie stać. Myślałem że pomysł z wyścigami bezie wiązał się ze startem w 24Le Mans (szkoda) ale Posche Supercup towarzyszący wszystkim wyścigom Formuły 1 też nie jest głupi. W końcu te wyścigi na żywca ogląda nie mniejsza ilość kibiców niż kwalifikacje F1. Do tego są one w eurosporcie i innych stacjach. WTCC może i jest medialnie na wysokim poziomie ale chyba jednak nie na wyższym.
Dobór kierowców jak zwykle nieco dziwny. Jednak nasz ciemny naród uwierzy w to co powiedzą w TV szczególnie w TVP1 i w ten sposób zostanie odkryta kolejna dyscyplina sportu motorowego w naszym dziwnym kraju.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez jugen28 » środa, 10 lut 2010, 14:41

Ja uważam,że wybór Giermaziak + Lukas byłby optymalny.Ten 1 jest młody,jeździ dobrze i szybko,ma już doświadczenie w jeździe i obyciu na różnych torach i dobrze się zapowiada. Lukas natomiast jest kierowcą w pucharze porsche,nieraz pokazywał,że jest szybki,tyle,że zespoły w których startował nie pozwalały mu na walkę z najlepszymi.W Polsce zdobywał mistrzostwo pokonując Stańce.Miał epizod w BMW gdzie również pokazał się ze świetnej strony co świadczy o tym,że potencjał ma całkiem spory.Obserwuje tych dwóch chłopaków i powiem,że na pewno ich wybór będzie dobry.Co do wyników testów to podobno były one w przypadku ich dwóch bardzo podobne.Kto jest szybszy tak na serio okazałoby się podczas ich wspólnych startów.Sam pomysł Orlenu jest niezły,na pewno nakręcą to medialnie i dobrze,niech się dzieje jak najwięcej w tych sportach motorowych u nas.
jugen28
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 9 lut 2010, 13:02

Postprzez Loeb1987 » środa, 10 lut 2010, 16:28

jugen28 napisał(a):zespoły w których startował nie pozwalały mu na walkę z najlepszymi.

:shock: co Ty człowieku gadasz, jakoś jego partnerzy w zespołach radzą sobie dużo lepiej.
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jugen28 » środa, 10 lut 2010, 16:58

No tak,nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawe ale to nie do końca tak kolorowo jest.Taki choćby odgórny przykład,żebyś to dobrze pojął: Alonso jest mega szybkim kierowcą,a jak usadzili go w Mclarenie za Hamiltonem,który był liderem to jakoś nie szło mu tak jak powinno.Tyle na ten temat.
jugen28
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 9 lut 2010, 13:02

Postprzez nick555 » środa, 10 lut 2010, 17:41

Ja miałbym kandydata. Pamiętacie Łukasza Zielińskiego? On z Liskiem w dowolnej kolejności, byliby wg mnie nie do przejścia. Szkoda że się chłopak juz nie pojawia...
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez BartekRally » środa, 10 lut 2010, 17:55

jugen28 napisał(a):No tak,nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawe ale to nie do końca tak kolorowo jest.Taki choćby odgórny przykład,żebyś to dobrze pojął: Alonso jest mega szybkim kierowcą,a jak usadzili go w Mclarenie za Hamiltonem,który był liderem to jakoś nie szło mu tak jak powinno.Tyle na ten temat.


O czym ty mówisz? :lol: Lukas jeździ w serii Porsche bodaj 4 lata, Giermaziak może i jeździ w różnych seriach ale to że pokonał Lukasa na testach świadczy chyba o tym jaki Lukas jest szybki...

Dodam, że testowali na deszczu czyli miał większe szanse oraz lepszą wiedzę na temat zbalansowania 997
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Postprzez MisiekClio » środa, 10 lut 2010, 20:11

No to ja uderze w abstrakcje:
"Co bym zrobil gdybym byl Orlenem" - przypominam, ze jest to najwieksza firma w calym regionie tzw. nowych czlonkow w Unii, a to do czegos zobowiazuje:
Rozwazylbym 3 opcje:

1. Seria najwiekszych klasykow wyscigowych
LeMans, Daytona, Sebring, Spa, Nurburgring, Suzuka (niekoniecznie wszystkie w jednym sezonie)
Wyscigi dlugodystansowe.
Dlaczego?
a. Bo nie bylo tam Polakow - pisanie historii od zera
b. Bo latwo to sprzedac - zauwazcie, ze kazdy start Polaka w Monte Carlo spotyka sie z wiekszym zainteresowaniem niz np: w Meksyku, czy innej Irlandii
c. Bo latwo i tanio nakrecic swietny dokument "o trudzie i znoju" takiej imprezy. Ewa Ewart bedzie polecac.
d. bo ciemnemu narodowi mozna wytlumaczyc, ze auto 24h smigalo na oleju Platinum :)
e. Nie trzeba wystartowac w LMP1, mozna w GT..... i przypadkiem zalapac sie na podium, a przy odrobinie szczescia wygrac.

Kto w tej wersji mialby jezdzic: 1 solidny kierowca zagraniczny z 2 ligi, ktoremu niestety trzeba placic (np. Pantano, Enge, moze nawet nizej typu Blekeemolen, albo ktorys z niefabrycznych DTM)
Kolejny wybrany przez ORLEN odgornie oraz jeden wybrany droga eliminacji z ogolnopolskich testow na torze wsrod kierowcow z licencja. Przy okazji mozna kolejny program / film z tego skrecic.

2. Wejscie w FIA GT ( od tego roku ma status MŚ) - na zasadzie sponsora tytularnego zespolu "prawie fabrycznego" - z wprowadzeniem jednego polskiego kierowcy

3. DTM - za: otoczka serii absolutnie z pierwszej ligi
przeciw: koszty, zasieg tylko na zachodnia Europe praktycznie z wylaczeniem UK. Jezdzenie w ogonie, bo na na "fabryke" nawet Orlen na dzien dzisiejszy jest za krotki - chyba, ze w formie nalepki na tylnym skrzydle, ale to nie to samo.

Dlaczego nie wszedlbym w Porsche:
bo samochody sa rowne i nie bedzie sie dalo:
a. wygrac przewaga sprzetowa
b. w przypadku porazki zwalic na sprzet, co zgrabnie kupujemy (byc moze slusznie) w odniesieniu do naszych Dakarowych asow.
c. w tej serii nie jezdzi nikt o kim mozna powiedziec - "kierowca F1". W kazdej z wymienionych wyzej serii tych nazwisk jest sporo.
A wyscigi dla Polaka to F1.
Jak nie ma kogos z F1 to nie ma nikogo.
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez woytek » środa, 10 lut 2010, 20:38

MisiekClio powinieneś już dawno mieć etat w dziale marketingu w Orlenie!
Pięknie by było...
Avatar użytkownika
woytek
N3
 
Posty: 484
Dołączył(a): sobota, 23 sty 2010, 14:04

Postprzez rudyx » środa, 10 lut 2010, 21:07

Argumenty do przyjęcia i powiedziałbym rzeczowe. Może też się lekko wymądrzę:
- Porsche w każdej wersji do odrzucenia z powodu monomarki/ chyba że, jak wieść niesie, obsługę zrobi obcy team. Wtedy tylko Sawiski, gdyby był planowany, jechałby szybko. Reszty towarzystwa nie widzę / daje tu o sobie znać słaba postawa w konfrontacji wewnątrzzespołowej- Lukas, Germaziak.
-GT oczywiście dałaby radę nawet bez Enge, albo innego gościa. Mam wrażenie, że u nas zbyt mało mówi się o realiach wyścigowych, a dużo więcej o bajerach. Sawicki, proszę bardzo, szybki i dałby radę jako lider każdego zespołu.Auto nie ma znaczenia.
Germaziak, niestety, nie pokazał się nigdy jako partner kolegów z zespołu. Mam wrażenie, że w Motoparku ciągle był 5-6 kierowca zespołu. Inni przychodzili,odchodzili a on ciągle bez sukcesów.
Lukas, nie spełniony talent. Bez żadnych sukcesów, bo o wyścigach w koło komina nie chce wspominać. Obaj wydali ogromne pieniądze, wyjechali full kilometrów i nie dało to nic. Oczywiście być może mają duży potencjał, ale nie mnie wypowiadać się na ten temat. To musiałby stwierdzić fachowiec.
-Co do wyboru przez Orlen, to między bajki można wrzucić myśl o jakimś kluczu. Proszę was, Kurnicki jest w stanie przeforsować każdy projekt, łącznie z Baszem w Porsche:))))). Reszte zrobią ludzie z PR. Odtrąbią wszem i wobec sukces, zwalą winę za porażkę na asfalt albo coś.Tajemnica, że chcą stworzyć team? Gdyby chcieli wejść w F1 ze sponsoringiem, to rozumię, ale to. Dla mnie bajer. Ciekawostką tylko, że Kuba Germaziak puścił plotkę o swoich startach w F3 niemieckiej i jakiś startach w GT.Oczywiśćie ze sponsorami, bo coś się niby ma zmienić? Wszyscy kręcą i Orlen i Germaziak. Ogólnie temat tabu.Ciekawe kogo tak naprawdę wybiorą do tego teamu, bo dla mnie to tak oni przekonywujący jak prezesi tej firmy, którzy za prezesowanie w firmie ,od 1-12 miesięcy, kasowali po kilka milionów odprawy. Tym orlenowskim kluczem jest tworzony sponsoring w naszym kraju.
Życie jest brutalne? Nie, to ludzie sa brutalni.
rudyx
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek, 25 gru 2009, 13:09
Lokalizacja: UE

Postprzez Martin_B » środa, 10 lut 2010, 21:32

Chciałbym zobaczyć Orlen na sidepod'ach Renault. Myślę że jest to koszt około 6-7 mln euro za sezon. Czy to dużo? za prestiż? ilość odbiorców? zaistnienie na zawsze w archiwach F1?

Czy lepiej płacić 30.000 zł TVP1 za każdą emisje tej samej 30s reklamy trafiającej do bardzo, ale to bardzo (w porównaniu z F1) ograniczonej ilościowo grupy odbiorców?
Avatar użytkownika
Martin_B
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2004, 10:09
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez SVLA » środa, 10 lut 2010, 22:05

Martin_B napisał(a):Chciałbym zobaczyć Orlen na sidepod'ach Renault. Myślę że jest to koszt około 6-7 mln euro za sezon.


duuuuuużo więcej... znacznie... :) Gdyby sprzedawali jedno z najlepiej widocznych miejsc na bolidzie za 7 mln euro, to cały budżet zespołu na sezon musiałby wynieść jakieś 40-50 mln euro.... a te budżety to jakaś trzykrotność tej sumy :)
SVLA
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 15:08

Postprzez Martin_B » środa, 10 lut 2010, 22:42

ING płaciło Renault 40 mln euro rocznie a było sponsorem tytularnym zespołu. Byli w nazwie zespołu na sidepodach, płetwie, nosie, przednim skrzydle, kombinezonach, kaskach i wielu innych rzeczach :) Ja mówiłem tylko o sidepod'ach.
Avatar użytkownika
Martin_B
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2004, 10:09
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Booyac » środa, 10 lut 2010, 22:50

podobno budzety na 2010 rok szczuplejsze wiec kto wie... :) poza tym spora czesc wplywow stanowia dywidenty z umowy concorde. ale patrzac realnie to i tak 90% przekazu nie trafia do targetu wiec interes kiepski
a wracajac do tematu to jestem przekonany ze jakby dac szanse czolowce z ceeda to by sie chlopaki dobrze odnalezli, lukas jak jechal w ceedzie to byl daleko
ScyZzoR Squad Kielce
-=www.scyzzor.com=-
Booyac
N1
 
Posty: 85
Dołączył(a): poniedziałek, 11 lip 2005, 12:20
Lokalizacja: Kielce

Postprzez SVLA » środa, 10 lut 2010, 23:00

Martin_B napisał(a):ING płaciło Renault 40 mln euro rocznie a było sponsorem tytularnym zespołu. Byli w nazwie zespołu na sidepodach, płetwie, nosie, przednim skrzydle, kombinezonach, kaskach i wielu innych rzeczach :) Ja mówiłem tylko o sidepod'ach.


właśnie. więc same sidepody spokojnie wyceniliby na 10-15 mln euro. leciutką rączką... ;)
SVLA
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 15:08

Postprzez THIM » czwartek, 11 lut 2010, 03:12

Booyac napisał(a):a wracajac do tematu to jestem przekonany ze jakby dac szanse czolowce z ceeda to by sie chlopaki dobrze odnalezli, lukas jak jechal w ceedzie to byl daleko


To prawda, że chłopaków z Cee'da można by tam zatrudnić, ale tu rządzi pieniądz. Cóż, nic nowego ;) Lukas faktycznie się w Kijance nie popisał, ale nie można go po tym oceniać, ZTCW jego start był mocno spontaniczny. Ciężko się w jeden weekend przestawić z tylnosilnikowca na FWD.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron