HOBBY REPLIKA - TIGER SroadsteR

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez Bartosz Cieluch » środa, 25 lis 2009, 10:20

Co do oryginalnego CATERHAMA - super, konkurencja to bardzo ważna sprawa 8).
Natomiast inne repliki 7 czy także COBRY czy jakiekolwiek inne... Problem pojawia się na płaszczyźnie bezpieczeństwa. Zasadą było, że dopuszczało sie do wyścigów auta zarejestrowane, ale ponieważ zasady rejestracji są delikatnie mówiąc niejasne (mój rzeczoznawca szuka najlepszego tła dla zdjęć i nawet nie słucha moich wywodów dot. zawieszeń) więc bardzo obawiam się o bezpieczeczeństwo nawet nie tych ludzi co będą jeździć takim sprzętem, ale tego, że mogą pozabijać innych! Oczywiście spartaczone auto nie bedzie się dobrze prowadzić a np: tak jak w Le Mans 130% czasu najlepszego eliminuje zawodnika żeby nie zagrażał, ale jakieś zagrozenie jest....8) Nie chciałbym się w to zagłebiać bo oczywiście na końcu jest komisja techniczna i to ona ostatecznie ocenia czy auto pojedzie czy nie! Chciałbym aby ten temat był otwarty na ludzi, żeby dał obraz ile realnie osób będzie zainteresowanych tą klasa w formie jakiej moja firma proponuje, czyli rama Sroadster z klatką z silnikiem 2,0 zetec.... Chcę stworzyć fajny puchar a im wiecej pomysłów tym dalej... Tym bardziej że mam jakąś kase na nagrody i mam zamiar ją wydać :)
Pan Samochodzik
Avatar użytkownika
Bartosz Cieluch
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): poniedziałek, 26 maja 2003, 08:54
Lokalizacja: Poznań


Postprzez THIM » środa, 25 lis 2009, 14:10

Dowolne przeróbki w dwulitrowym silniku nie zapewnią małych kosztów - jeden weźmie serię i będzie miał 170 KM, drugi kupi silnik z WTCC mocniejszy o sto i ten pierwszy pójdzie do domu, bo nawet nie zdąży przejechać dziesięciu okrążeń, bo zostanie zdublowany.
Owszem, dużo ludzi ma w garażach pochowane różne repliki, kit-cary itd, ale nie mają np. klatki zgodnej z zał. J, bo w takiej na nadmorskim bulwarze wyglądaliby jak... małpa w klatce ;)
Parę lat temu stworzyliście niezły regulamin - 2-litrowa N-ka, jak pamiętam z utraconą homologacją, była odpowiednim punktem wyjścia.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez voytec » czwartek, 26 lis 2009, 00:17

Bartosz Cieluch napisał(a):Nie sądzę aby klasa ruszyła od 2010 od poczatku sezonu bo wspominany tu i uwdzie Pan U powiedział że auta musza same jechać, bo nie można łączyć zamknietych i otwartych samochodów...


A od kiedy tak i na jakiej podstawie? Przeciez w 2005r. Tigery bez problemow jezdzily w jednym biegu z HSami "z dachem" i A/N-1150. Nic sie w tym wzgledzie w wytycznych FIA nie zmienilo. Chyba widzimisie to jednak za malo, aby tworzyc precedens? Tym bardziej, ze sa to konstrukcje z klatka typu cela, z siatka nad glowa i od strony kierowcy. Konsekwentna obstawanie przy tym, zeby jednak umozliwic starty z turystykami ma sens tym bardziej na wstepnym etapie takiego projektu, gdzie sila rzeczy na poczatku beda problemy z odpowiednim poziomem frekwencji, pomimo deklaracji i entuzjazmu ze strony potencjalnych zainteresowanych startami takim autem.
Co do silnika i przeniesienia napedu - regulaminowo musi to byc okreslone z dopuszczalnymi przerobkami wlacznie. Zadna wolna amerykanka. Tak jak napisal THIM - jesli ma to miec znamiona pucharu to nie moze zalezec w tak znaczacej mierze od zasobnosci portfela. Proponuje Nkowe silnik, skrzynie + most z danym przelozeniem lub opcja dopuszczonych przelozen (wtedy kazdy dobierze wedle preferencji, konfiguracji toru itp). Agregat to oczywiscie najchetniej Zetec z Focusa MK1 ST, ale z racji dostepnosci powaznie rozwazylbym jego bazowa wersje, czyli 2.0 16v 130KM. Tak czy inaczej jestem zainteresowany.

Możemy przygotowac zestaw zmontowany oprócz mechaniki (tzn plastiki, klatka, wężyki, rurki, zbiornik itp) za około 25tys zł


Kto mialby to budowac? T-C? LPM?

BTW, Krist, a nie lepiej byloby zakupic rame z klatka, zawiasem oraz niezbednym poszyciem i we wlasnym zakresie odstosować do silnilka motocyklowego? Ew. na podstawie istniejacej juz takiej kompletacji zbudowac to we wlasnym zakresie, tym bardziej, ze chyba w BT nie byloby tak ortodoksyjnie pod wzgledem homolgacyjnym. Fakt, gra warta zachodu, bo chociaz Intechem to nie bedzie, to frajde i tak da ogromna.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez kot » czwartek, 26 lis 2009, 00:36

Stary regulamin traktowal o ence bez zmiennych faz i długosci kolektora, jednak jak by go potraktowac powaznie to prawie zaden konkretny sinik nie miesci sie do siudemki bez skracania kolektora czy miski...Historia starych prób ze sierrowskim ohacem juz mamy za soba. Bartek wyszedł z okresloną propozycja. Jak sie komus podoba to do Bogucina po zestaw, a jak nie to oczywiscie może sobie pogadac, tylko co z tego?
kot
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota, 4 lut 2006, 23:13

Postprzez THIM » czwartek, 26 lis 2009, 20:16

kot napisał(a):Jak sie komus podoba to do Bogucina po zestaw, a jak nie to oczywiscie może sobie pogadac, tylko co z tego?



To, żeby Wam zasugerować inne opcje. Bo może pewnego dnia ktoś z wypowiadających się na forum, albo nie wypowiadających się, ale myślących tak samo, do Was dołączy. Poza tym, po to jest forum internetowe, żeby sobie pogadać. Jak chcecie robić puchar we dwóch, to proszę, tylko po co ten temat tutaj?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez krist » piątek, 27 lis 2009, 14:58

coś sie nie moge dodzwonic, opcje z kupnem nadwozie rozważe bo jest sensowna, tylko sprawa kosztów, funt tanieje i gotowe auta w Anglii można za te pieniądze kupić. Na silnik samochodowy sie namówić nie dam, i myśle że kto pojedzie raz z motocyklowym już też nie będzie chciał innego, no i z mojego punktu widzenia fajnie by było gdyby w Polsce czy to na WPP czy GSMP była klasa w której można wystartować, ale jak nie to też nie będe rozpaczał, będzie klasa w Bergu, będzie caterhamów kilka i X-bow i na pewno będą szybsze ale taki urok wyścigów, kto ma sprzet ten wygrywa.
Caterhamy sie zrobiły modne od czasu jak Stig pojechał r500, może sie znajdzie jeszcze paru "snobów" bez urazy, moze ktoś ma jakieś samoróbki w garażu, jeśli to przejdzie BK to czemu nie mogą jechać razem.
Bo że wypali klasa jednolita to mi sie wydaje mało prawdopodobne.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez loco667 » środa, 2 gru 2009, 11:26

Witam,

Mam caterhama z pelna klatka fia, systemem gasniczym, wylacznikiem pradu itd. Zalezy mi, aby jechac w WPP ze wszystkimi w open, jak na fotce powyzej i to najchetniej oczywiscie w nadchodzacym sezonie. Jak bedzie puchar w 2011, to tez bardzo chetnie ;-)

Pozdrawiam,
Tomek
loco667
 
Posty: 2
Dołączył(a): czwartek, 22 paź 2009, 15:05

Poprzednia strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron