ME w Wyścigach Górskich

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez Hubertos » poniedziałek, 3 cze 2019, 19:59

Roman Baran startował, Dubaia i Czapki chyba nie było. A podjazdów nie dzielili zapewne z powodu dużych opóźnień.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno


Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez rafalze-ce » poniedziałek, 3 cze 2019, 22:09

andrew88 napisał(a):Poza Waldemarem Kluzą reszta naszych kierowców nie przyjechała do Sternberka, czy odpuścili tylko podjazdy treningowe?
Trochę nie podobało mi się, że dzisiaj organizatorzy nie dzielili każdego podjazdu na dwie części. Ciekaw jestem czy tak już pozostanie, czy dzisiaj tak zrobiono, aby w rezultacie różnych zdarzeń na trasie nie przedłużać oczekiwania na kolejne podjazdy. Trochę zepsuło mi to plan na 4 różne miejscówki i w efekcie wyszło ich 2,5. Ok, były przerwy w trakcie podjazdów, ale dobrze by było wiedzieć za ile czasu będą wznowione jazdy (oczywiście wiem, że takiej informacji komentator nie jest w stanie podać, bo nie wiedzą tego pewnie sami sędziowie). Ode mnie przejazd jednego z goniących dwójkę włoskich liderów - Miloša Beneša: https://youtu.be/IeF5YinV_P4

W sobotę byliśmy na Vyskovie a pod wieczór dojechaliśmy do '' naszych '' na Strenberku . Jeśli byłeś tylko w sobote to i tak się ciesz. Niedziela zaczęła się planowo o 8.30 i tyle z planu. Współczuje tym zawodnikom którzy siedzieli na '' górze '' prawie do 14 . Tylu przerw jeszcze chyba nikt nie pamiętał , nawet jak były deszcze to zawody szybciej jechały. drugi podjazd trochę lepiej ale i tak z góry zjezdzali dopiero ok. 19 . Troszkę się nam wyjazd przedłużył bo z polany nie szło zjechać . Ogólnie weekend i tak na plus , duża zasługa ekipy no i pogoda też pomogła. W niedzielę z naszych widziałem na pierwszym przejezdzie Barana ale na jakiejś awarii bo wolno jechał a Kluza na dwóch przejazdach.
rafalze-ce
N3
 
Posty: 229
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 21:58
Lokalizacja: Zebrzydowice, SCI

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez Hubertos » wtorek, 4 cze 2019, 01:04

Niestety, ale góry mają swoje plusy, jak i minusy. Do tego potężna obsada nie zawsze się sprawdza ;/.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » poniedziałek, 15 lip 2019, 23:08

Na Limanową zgłosili się już m.in. Felix Pailer, Petr Trnka, Ferdinand Madrian, Christoph Lampert, Szymon Łukaszczyk. Już jest fajnie, a będzie jeszcze lepiej :)
Tu ujawniają stopniowo kolejnych zgłoszonych: https://www.facebook.com/GSMPpzm/

A zobaczcie co się szykuje na przyszły sezon EHCC:
https://www.fia.com/news/e1-cars-welcom ... nship-2020
https://www.fia.com/news/gt-cup-cars-el ... nship-2020
https://www.fia.com/news/2020-european- ... uring-cars
I jeszcze jedna kategoria została do odkrycia. Bardzo grubo to wygląda. Ciekawe jak pomieszczą wszystkich chętnych na Ecce Homo :D
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » piątek, 29 maja 2020, 22:49

Wobec odwołania tegorocznego sezonu Mistrzostw Europy miałbym prośbę o podzielenie się jakby było wiadomo co z czeskimi wyścigami górskimi w tym roku. Wybrałbym się żeby pooglądać samych Czechów, jeśli zawody byłyby blisko polskiej granicy. Na GSMP wszędzie mam daleko.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » czwartek, 11 cze 2020, 22:00

Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » wtorek, 7 lip 2020, 23:24

Wobec braku mistrzostw Europy w tym roku zapraszam na relację z mistrzostw Czech.
Vrbenský vrch 2020 - tylko sobota
Wobec brak Ecce Homo i Limanowej w tym roku chciałem zaliczyć przynajmniej jeden profesjonalny wyścig górski. Wszystkie tegoroczne rundy GSMP są zbyt daleko ode mnie. Kalendarz czeskich wyścigów śledziłem już jakiś czas, ale zawsze kiedy szła ich runda blisko granicy, to pokrywała się z jakimś rajdem. Tym razem było inaczej :) Wyścig pod Vrbnem pierwotnie nie widniał w kalendarzu mistrzostw Czech, ale chyba dzięki sytuacji z koronawirusem niespodziewanie awansował do głównego cyklu. Organizacyjnie wygląda to tak, że druga liga przygarnęła pierwszą. Lista zgłoszeń była bardzo interesująca. Przez długi czas na liście widniał nawet Felix Pailer (zgłosił się do całego cyklu drugiej ligi), ale niestety w poniedziałek wycofał zgłoszenie :(
Zawody odbywały się około 30-40 km od granicy, więc nie można było nie pojechać. Dojazd miałem bezproblemowy, bo znałem go między innymi z trasy na Ecce Homo. Planowałem pozostawić samochód na wyznaczonym parkingu, z którego miało być bezkolizyjne dojście do pierwszej strefy kibica: https://maverickrescue.webnode.cz/_file ... D%C3%89REM)%20%20s%20p%C5%99%C3%ADstupem%20do%20div%C3%A1ck%C3%BDch%20%20z%C3%B3n%20a%20strategick%C3%A9%20body%20(BP)%20Vrbensk%C3%BD%20vrch%20Vrbno%20pod%20Prad%C4%9Bdem%20%203.-5.7.2020.pdf Bardzo mi odpowiadała taka możliwość, bo nie przepadam za przemieszczaniem się trasą. Martwiło nieprecyzyjne zaznaczenie miejsca parkingu (mogli to zrobić na mapie lub zdjęciu satelitarnym). Myślałem, że parking będzie ładnie oznaczony. Dotarłem na miejsce z zapasem czasu. Widziałem kilka samochodów zaparkowanych przed parkiem maszyn, ale chciałem dojechać na wyznaczony parking, a nie parkować tak trochę na dziko. Pojechałem dalej, po 2-3 km nie znajdując żadnego znaku kierującego zawróciłem i skręciłem w boczną drogę, która wydawała mi się dojazdem do parkingu. Zaparkowałem i poszedłem w poszukiwaniu ścieżki, której oznaczenia też szukałem. Po około kilometrze przeczuwając, że trafiłem źle wróciłem się do samochodu i zaparkowałem tak jak reszta. Zapas czasu rozmył się i zrobiło się bardzo na styk. Nabyłem karnet za 100 koron i udałem się na trasę przez park maszyn. Wchodząc na trasę wiedziałem, że jestem na spóźnieniu, a nie wiedząc kiedy ruszy podjazd czym prędzej zszedłem z drogi. Przebijałem się przez gałęzie ściętych drzew do pierwszego zakrętu tracąc mnóstwo czasu. Okazało się, że niepotrzebnie. Widząc przemieszczających się jeszcze trasą kibiców dołączyłem do nich i dotarłem do pierwszej strefy kibica.
Na miejscu wrażenie bardzo słabe, bo taśma daleko od drogi, a do tego drogę zasłaniały drzewa - pięknie. Alternatywny widok z kolei zasłaniali safeciarze. Początkowo wahałem się gdzie stanąć, bo wszędzie było źle. Na rozmyślaniu straciłem kilku zawodników. Nagle w odległości kilkudziesięciu metrów dostrzegłem dwójkę kibiców stojących bliżej drogi, więc niezwłocznie do nich dołączyłem. Okazało się, że byli z Dzierżoniowa (pozdrawiam). Fajnie był spotkać Polaków, bo czułem się trochę wyalienowany wśród czeskiego języka. Najpierw ruszała druga liga i już tam można było spotkać ciekawe maszyny: https://youtu.be/M9NET1pw1iE Widok słaby, ale podczas tej imprezy praktycznie nie dało się znaleźć czystego kadru. Podjeżdżała już pierwsza szuflada: https://youtu.be/tJcIZ20zuaU Po kilkunastu podjazdach dostrzegł nas safeciarz i kazał się przemieścić za pasku. Po kilku minutach nastała przerwa i zaczął się zjazd, w trakcie którego zobaczyliśmy samochody, które nie podjeżdżały. Chłopaki wyjaśnili mi, ze na górze też jest park maszyn. Taki układ wydłużał czas trwania podjazdów. Kolejny ciekawy pojazd: https://youtu.be/3U0aoIaIefg I pierwsza liga - w akcji Milos Benes (chyba urzędujący mistrz): https://youtu.be/Mvz0PCjcr94
Na kolejny podjazd oczywiście zmiana miejscówki, ale po drodze jeszcze fragment zjazdu przez szykanę: https://youtu.be/HkIi9hB-Uv4 Ponownie szału nie było. To miejsce nie było przewidziane jako strefa kibica, ale kilka osób tam stało, więc ustawiliśmy się również. Po tej przygodzie Toyoty nastała chwila przerwy: https://youtu.be/bN606R3pZdA Marek Rybnicek (z tego co mówił spiker w Fabii po Igorze Drotarze): https://youtu.be/NX3lkmSaXig Tu z kolei David Komarek w McLarenie po Rybnicku - genialna maszyna: https://youtu.be/A5GCj0r9WuU Jedno z najbardziej efektownych ujęć - Vaclav Janik w Normie: https://youtu.be/vv3kEpr_04Y (te marchewy to miód na moje serce).
W przerwie pajączek: https://youtu.be/o9Yv3V-tEJc Pomiędzy podjazdami można było zobaczyć ciekawy pojazd z epoki: https://youtu.be/wKaG2k6dgR8
Zmieniłem miejsce na widok na poprzednią partię od przodu. Była to praktycznie ostatnia sensowna miejscówka przed metą. Pomiędzy podjazdami kursował autobus relacji Vrbno pod Pradedem - Bruntal: https://youtu.be/DR5-fS2-6DA Przed startem wypatrzyłem sympatycznego żuczka: https://youtu.be/4ZSfLplGU2k Wracjąc do części sportowej - Fabia TDI: https://youtu.be/NfccuR6sN6U Kolejny pojazd - Suzuki Swift zatrzymał się z awarią, więc kolejny zawodnik został zatrzymany: https://youtu.be/ohQCmR80JyA Kilka minut później zaistniała groźba, że z awarią zatrzyma się Lancer: https://youtu.be/8us5qPvDlbo Ale zdołał dotrzeć do mety. Tymczasem taki fajny gitku chodził mi po przedramieniu: https://youtu.be/IXdrr0J_R7U Najpierw podstawiłem mu palec, na który wszedł, a następnie roślinkę, na którą zszedł :) Jeszcze jeden pojazd w akcji - Demon Car: https://youtu.be/B9NmokBopMs
I zmiana na ostatni podjazd wyścigowy tego dnia. Pozostała ostatnia divacka zona - szykana. Oczywiście ponownie bez w pełni czystego widoku. Ustawiłem się tak żeby widzieć dohamowanie, bo spodziewałem się festiwalu marchew w wykonaniu co najmniej Komarka, Rybnicka i Janika. Audi z drugiej ligi: https://youtu.be/eh8G7z1Z_wk Podjechała część zawodników z drugiej ligi, ale nie następował zjazd samochodów z górnego parku maszyn. Zjechał jak dobrze pamiętam tylko autobus z Bruntalu i nastała dłuuuga przerwa. Zaczynało się robić późno, część kibiców już zeszła z trasy, ale nie ja. Bo skoro już zapłaciłem za karnet, to chciałem go wykorzystać do cna. W końcu na trasie ponownie pojawił się autobus do Bruntalu, a po nim nastąpił zjazd zawodników z góry. Takie mam wrażenie jakby ta przerwa była ustawiona pod ten autobus. Przejechało raptem 4-5 samochodów i znowu przerwa, a po chwili straż pożarna na trasie. Nosz @#$%*! tyle czekania i znowu przerwa. W pewnym momencie zacząłem się obawiać, że będzie zbyt póxno i organizatorzy będą musieli otworzyć drogę, a ja czekam tu bezowocnie. Na szczęście podjazd wznowiono, a ja zostałem wynagrodzony m.in. przejazdami Rybnicka: https://youtu.be/pJQJz7YFETE i Komarka: https://youtu.be/GeqWyLXxSbU (tu trochę przedobrzyłem z zoomem na końcu, bo zbyt emocjonowałem się tym samochodem). Przejechał Benes zamykający stawkę, a ja miałem wrażenie, że zabrakło Janika (na którego marchewy też się czaiłem). Schodząc do samochodu i przechodząc przez park maszyn potwierdziłem swoje spostrzeżenie dostrzegając zaparkowaną szufladę Janika. Przed 19:00 mogłem wracać do domu. Tym razem bez przygód.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » sobota, 22 sie 2020, 16:38

Kolejna runda mistrzostw Czech, niestety zakończona przedwcześnie.
Albrechtický Kopec 2020 - tylko sobota
W normalnych okolicznościach ten wpis powstałby za 3-4 dni, bo miałbym dużo nagrań i wrażeń, ale dzisiaj niestety doszło do nieszczęśliwego wypadku na trasie, który przedwcześnie zakończył zawody.
Kolejny wyścig górski bardzo blisko polskiej granicy, więc nie sposób było się nie wybrać. Ponownie były to łączone zawody z mistrzostwami Czech. Obsada jeszcze grubsza niż we Vrbnie. Na liście m.in. Felix Palier (w końcu miałem nadzieję, że zobaczę go w tym roku), Sebastien Petit w nowej lub przerobionej szufladzie, z Francji jeszcze zawodnik w Renault R.S. 01, Dan Michl w Lotusie Elise. Poza tym jeszcze mnóstwo innych ciekawych konstrukcji, dlatego oczekiwałem mocno tej soboty, bo to też raczej ostatnia wizyta na profesjonalnym wyścigu górskim w tym roku.
Dojazd miałem bezproblemowy, tylko musiałem wyjechać o nieco nieludzkiej godzinie - 4:30. Było to spowodowane bardzo wczesnym pierwszym podjazdem treningowym już o 7:30, co chyba było następstwem przyjęcia dużej liczby zgłoszeń.
Dotarłem na miejsce z około półgodzinnym zapasem, więc w miarę komfortowo. Tym razem dojechałem od mety, bo uznałem, że od startu jest zbyt monotonnie - proste i patelnie. Niespodziewanie, wchodząc na trasę, spotkałem znajomego fotografa. Ustawiłem się na drugim zakręcie przed metą, a kolegę zostawiłem na kolejnym. Tu znowu niespodziewanie spotkałem ekipę z Kłodzka, której reklamowałem w zeszłą niedzielę ten wyścig na Jodłowniku i jak widać namówiłem ich. Sympatyczne spotkanie.
Po przywitaniu oddaliłem się trochę od nich żeby mieć lepszy widok pod kamerę. Niektórzy jechali typowo jak zapoznanie z trasą - spokojnie: https://youtu.be/sB47vuxPnJs Część zawodników szła już odważniej: https://youtu.be/N7dPhF_lU6E Mogło to wynikać z tego, że jeździli na tej trasie już w zeszłym roku. Tu jedna formuła wyprzedziła drugą: https://youtu.be/9ArBNEkZiFw Jedna z chyba dwóch szuflad, które nagrałem: https://youtu.be/9GTi0T-7DQE Jedyne Porsche w stawce: https://youtu.be/Yb63rtcE8Co Z ciekawszych ciekawszych samochodów był jeszcze Huracan GT3: https://youtu.be/HrXw7WJYboc W akcji, jak się później okazało, najszybszy kierowca - Marek Rybnicek, dysponujący Fabią po Drotarze: https://youtu.be/lRo182LtLsc Po przejeździe tego BMW: https://youtu.be/XzB3sIY8LqM na krótkofalówkach sędziów dało się słyszeć wielkie poruszenie. Z trasy wypadł zawodnik i pilnie wzywana była karetka. Nie spodziewałem się, że ktoś będzie jechał tak ostro już na pierwszym treningu. Podszedłem do ekipy z Kłodzka żeby mieć tłumaczenie tego co mówią na radiu, bo ja po czesku prawie nic nie rozumiem. Po chwili chłopak od nich spostrzegł, że widać od nas feralne miejsce - nie wyglądało to dobrze: https://youtu.be/daon8Mv_VPQ Jak pokazano mi na zeszłorocznym onboardzie to miejsce, to było tam bardzo szybko. W międzyczasie zadzwonił kolega - fotograf, który w trakcie podjazdów zszedł bliżej miejsca wypadku z informacją, że zawodnik jest zakleszczony w samochodzie i będą musieli go wycinać. Samochodu nie potrafił rozpoznać, bo przód przestał istnieć. Dostrzec można było prowadzoną akcję reanimacyjną. Po dłuższej chwili zaniepokoiliśmy się, że karetki obecne na miejscu nie odjeżdżają - źle to wróżyło. Ponowny telefon do kolegi i okazuje się, że zawodnik jest w stanie ciężkim i czekają na śmigłowiec. Tu jeszcze była nadzieja. Początkowo myśleliśmy, że ucierpiał Oskar Benes, bo widniał jako ten, który wystartował, a nie osiągnął linii mety. Koledze udało się zidentyfikować rozbity samochód - był to Lancer. Nie pasowało mi to, bo Benes miał jechać Fiestą. Po kilku kolejnych minutach nadleciał śmigłowiec: https://youtu.be/NQ8AL0d0U64 Po wylądowaniu załoga ratownicza niespiesznie udała się w kierunku zawodnika. Znowu trwało to kilka minut i śmigłowiec nie odlatywał. Nadzieja niestety ulatywała... W końcu zasłonięto ciało kierowcy. Poczekaliśmy jeszcze na potwierdzenie smutnego faktu od sędziego - niestety zawodnik zmarł, a zawody zostają przerwane. Poczekałem jeszcze chwilę na kolegę i od niego dowiedziałem się kto rzeczywiście zginął, był to Jiří Los. Tu wspomniany, zatrzymywany na zeszłorocznej Limanowej: https://youtu.be/l2Wkjyxir1E
Miała być gruba sobota, ale wyszła zbyt gruba...
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » piątek, 21 maja 2021, 08:59

Ecce Homo ma iść z kibicami :)
W poniedziałek mają podać szczegóły. Mam nadzieję, że nie uzależnią wstępu od szczepienia, bo nie jestem pewien czy uda się zaszczepić w przyszłym tygodniu.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » niedziela, 30 maja 2021, 21:23

Zapraszam na garść wrażeń z sobotniej wizyty w Czechach.
Ecce Homo Šternberk 2021 - tylko sobota
W maju planowałem dwukrotnie wybrać się do Czech - na Rallysprint Kopna i na Ecce Homo. O ile Kopną z powodu braku szczepienia z żalem odpuściłem tak z wizyty w Sternberku bardzo nie chciałem rezygnować. Widziałem też przy okazji wyjazdu do Chorwacji, że na granicy nikt nie stoi. Zaplanowałem sobie, że w piątek jeszcze pojadę na rozpoznanie żeby na darmo nie zrywać się w sobotę rano. Wybrałem granicę w mało uczęszczanym miejscu i ku mojemu zadowoleniu nikt nie stał, a jadąc nawet nie do końca wiedziałem, że już jestem w Czechach.
W sobotę było tak samo, ale dawno się nie gubiłem, więc niedaleko u celu pojechałem źle. Do tej pory chyba niektóre skrzyżowania jeździłem trochę na czuja, ale tym razem intuicja mnie zawiodła. To w połączeniu z niespodziewanym objazdem we Vrbnie sprawiło, że czasu pozostało mało, więc kiedy się zorientowałem, że pojechałem źle, to od razu włączyłem nawigację. Trasa została wyznaczona przez Sternberk, a więc miałem zrobić koło względem tego jak zawsze jeździłem. To sprawiło, że dotarłem trochę na styk. Zaparkowałam niedaleko Lipinskego Oblouka, bo zwyczajowo chciałem stanąć na zewnętrznej tej szybkiej partii. Tu nastąpił zgrzyt, bo w tym roku stanie tam było zabronione. Próbowałem coś rozmawiać z safeciarzem lub stanąć dalej z prądem trasy, ale bezskutecznie. Zastanawiam się czy w przyszłych latach to miejsce będzie jeszcze dostępne czy raczej należy poszukać innej widowiskowej miejscówki. Podjazd treningowy za chwilę miał ruszać, a ja jeszcze nie byłem w jakimkolwiek miejscu, które nadawało się do nagrywania. Postanowiłem, że awaryjnie idę na poprzedzającą patelnię - Fajovą zatackę. Po drodze jeszcze spotkałem Fastera (którego pozdrawiam), chwilę porozmawialiśmy i zaraz podjazd zaczęły samochody historyczne, więc czym prędzej ruszyłem w dalszą wędrówkę. Dziwne było to, że w tym roku nie było samochodu, który zamykał trasę. Kilka samochodów niestety przegapiłem, choć tych godnych uwagi było może ze 2-3. Odniosłem wrażenie, że w tym roku było mniej ludzi, praktycznie wszyscy to Czesi. Niewiele samochodów podjechało i nastała długa przerwa. Jeden z zawodników zgubił olej i zdaje się zatrzymał się gdzieś na trasie. Kiedy podjazdy wznowiono spina zaliczył Pavel Kotek w BMW M3: https://youtu.be/KyxeMNadAVg Ku mojemu rozczarowaniu nie podjeżdżał Felix Pailer, który obok Karla Schagerla był jednym z powodów dla których nie chciałem opuścić Ecce Homo w tym roku. Po zakończeniu drugiej części podjazdu udałem się jezdnią na kolejną patelnię - Sojkovą zatackę. Tu zostałem na zjazd zawodników, a następnie zszedłem na partię, gdzie zawodnicy wychodzą bardzo blisko bariery i widoczny jest dojazd do patelni.
O ile do tej pory pogoda była w porządku, tak teraz w trakcie zjazdu pierwszej grupy kierowców pojawił się deszcz, który niedługo ustał, ale nim podjazd rozpoczęła druga grupa, to znowu zaczęło padać. Chmurki niewielkie, deszcz przelotny. Podjazd ruszył dopiero po ustaniu opadów. Nawierzchnia nie we wszystkich miejscach była mokra, bo pod drzewami było sucho. Ponownie do podjazdu nie przystąpił Pailer. Jak sprawdzałem wyniki podjazdów wyścigowych, to wygląda na to, że Felix może nawet nie przyjechał do Czech. Mam nadzieję, że przyjedzie może na Limanową lub na inny wyścig do Czech. Za to udało mi się złapać całkiem efektowny przejazd Schagerla: https://youtu.be/NVoYiIi-jhs Na trasie pojawiło się kilka formuł i szuflad, ale wyjechał samochód ratowniczy, który pełnił też funkcję informującą o zakończeniu podjazdu. Byłem pewien, że coś się stało na trasie, bo warunki do łatwych nie należały. Niestety i stety to było jednak zakończenie podjazdu, a więc ku mojemu wielkiemu rozczarowaniu nie przystąpili do niego m.in. Merli, Faggioli, Trnka, Benes, Bormolini, Petit, Degasperi. Tego się nie spodziewałem, bo myślałem, że zawodnicy ci będą chcieli poćwiczyć jazdę na mokrym wobec niepewnej pogody w niedzielę.Podsumowując z wyjazdu jestem średnio zadowolony, bo przepadła jedna szybka miejscówka na rzecz wolnej. A jak już przyszło być na szybkiej to spadł deszcz i tyle widziałem w akcji czołówkę najszybszych zawodników. Po niemiłej niespodziance na zakończenie chyba do przemyślenia mam żeby za rok pojechać na dwa dni na Ecce Homo.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez Hubertos » poniedziałek, 31 maja 2021, 13:04

Pailer rozbił Lancie nie tak dawno, stąd jego nieobecność. W Limanowej też go raczej nie będzie, bo startuje w Mistrozstwach Austrii, a nie Europy.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » poniedziałek, 31 maja 2021, 21:12

Masz na myśli to zdarzenie: https://youtu.be/H00a4ruNOF4?t=251 ? Wydaje się, że było miękko i nic nie ucierpiało.
W Limanowej był dwa lata temu, ale rozbił samochód na pierwszym sobotnim treningu. Powinna być szansa zobaczyć go w Czechach koło Vrbna, albo Albrechtic.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez gokacper » poniedziałek, 31 maja 2021, 22:26

gokacper
N2
 
Posty: 166
Dołączył(a): poniedziałek, 19 cze 2017, 22:59
Lokalizacja: Chybie,Śląskie

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » piątek, 30 lip 2021, 21:07

Zapraszam na relację z ubiegłego weekendu.
12. Wyścig Górski Limanowa 2021
W lipcu najważniejszą imprezą jest dla mnie Wyścig Górski Limanowa. Jest to praktycznie jedyna runda GSMP na której, począwszy od roku 2017, jestem za każdym razem. Głównie z tego względu, że stanowi również rundę Mistrzostw Europy, a do tego nie mam na nią bardzo daleko, bo trochę ponad 300 km. W porównaniu do Ecce Homo tu na plus wypada, że jak jest dobra pogoda, to czołówkę zawodników można zobaczyć nawet 7 razy.
W tym roku nieco rozczarowany byłem listą zgłoszeń, która była słabsza niż dwa lata temu. Szkoda, że Czesi nie stawili się bardziej licznie, bo dysponują fajnymi maszynami i znacząco uatrakcyjniali listę.
Do tej pory przyjeżdżałem do Starej Wsi w momencie, kiedy zawodnicy zjeżdżali do parku maszyn po pierwszym podjeździe treningowym. Ale w tym roku postanowiłem, że chcę być na wszystkich biegach. Takie postanowienie podjąłem późno, bo dopiero w tygodniu wyścigowym. Niezbyt zdecydowanie szukałem możliwości żeby się przespać na miejscu z piątku na sobotę. Przez chwilę przeszła przez głowę myśl żeby ewentualnie przespać się na miejscu w samochodzie, ale chyba bym się nie odważył. Pozostał, więc wyjazd o 4:30, co nielekko mnie przerażało.

sobota
Niełatwo było wstać, dlatego wyjechałem po 4:40. Na autostradzie zaskoczył mnie niemały ruch o tej porze. Do tego kilkusetmetrowa kolejka do bramek na Sośnicy i czasu na dojazd zaczęło coraz bardziej ubywać.
Dotarłem na miejsce, zaparkowałem samochód i żwawym krokiem ruszyłem w stronę startu. Kiedy się tam znalazłem od razu zerknąłem na godzinę - pozostawało bodajże 10 minut do startu, więc nawet nie próbowałem iść jezdnią, tylko od razu bokiem pod górę. Momentalnie zaczynało ze mnie kapać, bo oprócz wysiłku dochodziła jeszcze temperatura. Pominąłem kilku pierwszych zawodników, z czego słyszałem, że jednego chyba obróciło. Niemało zrypany dotarłem do pierwszego planowanego miejsca - PO 5. Tu spotkałem dwójkę znajomych z mediów i jako, że byli oni pierwszy raz na Limanowej, to miejscówkami w zasadzie podążali za mną. Lawetą po awarii została zwieziona Fiesta Sebastiana Steca. Następnie obrałem PO 9.
Kolejny podjazd to PO 13 - szybkie miejsce z widowiskowym odjazdem szuflad, z podwozi których sypały się iskry. Miejsce odwiedzane przeze mnie w 2017 i 2018 roku. W 2019 roku też tu robiłem przymiarkę, ale odpuściłem, bo chyba nie szło tak stanąć, aby widzieć całą partię. W tym roku też nie byłem pewny widoku jaki zastanę, ale było idealnie. Miejsce to wybrał też kolega fotograf, ale kilkanaście metrów dalej. Kiedy do niego zagadnąłem jakiś kibic zapytał kto to jest. Później już w trakcie podjazdu wywiązała się między nami rozmowa. Dość fachowo komentował przejazdy. Dowiedziałem się, że kiedyś miał krótki epizod z wyścigami górskimi, ale głównie ścigał się w rajdach. Twarz skądś kojarzyłem, ale poprosiłem o podanie nazwiska. Okazało się, że tym kibicem był Sławomir Ogryzek. Oczywiście, że pamiętałem takiego kierowcę (kto by nie pamiętał), więc rozmowa zeszła od razu na tematy rajdowe, w tym m.in. starty kierowcy. Fajnie się rozmawiało, ale cierpiały na tym nagrania, bo często nie były prowadzone od początku. Z mojej strony też może mało kulturalne było, kiedy podczas konwersacji co rusz odwracałem się do rozmówcy plecami żeby nagrywać. Mimo to miłe spotkanie. W międzyczasie zadzwoniono do mnie z noclegu, że muszę zdążyć się zakwaterować do godziny 20:00, bo później zamykają obiekt i się nie dostanę. Wypadek w trakcie tego podjazdu miał Bratschi w Lancerze. Zdarzenie to wyeliminowało Szwajcara z udziału także w części niedzielnej. A iskry poleciały spod szuflad Trnki i Fagiollego.
Ostatni sobotni podjazd zawsze spędzam w okolicy PO 6, bo miejsce jest niezłe, a przede wszystkim mamy już już bliżej do samochodu. Stąd nagranie Mariusza Steca w strasznie napompowanej Fieście: https://youtu.be/iGYkQSOiy3g Początkowo widok miałem idealny, ale tuż przed startem dosłownie prawie przed nosem stanęła mi dziewczyna fotograf w kamizelce. Jakoś się nie zebrałem do tego żeby ją poprosić czy może się trochę przesunąć i w rezultacie musiałem nagrywać z wysoko wyciągniętej ręki. Ku mojej uldze dziewczyna zniknęła na czas przejazdów ścisłej czołówki. Im bliżej było końca, tym coraz więcej przerw się pojawiało, a ja co rusz nerwowo sprawdzałem godzinę. W pewnym momencie koło nas został zatrzymany Petit, a jako, że to był tylko trening dla rywalizujących w Mistrzostwach Europy, to Francuz musiał kontynuować jazdę od miejsca zatrzymania. Szkoda, bo chciałem zobaczyć jego szufladę idącą w tym miejscu pełnym ogniem. Podjazd niedługo później dobiegł końca. Już nie czekałem na zjazd zawodników, tylko żwawym krokiem ruszyłem w dół. Zmachany dotarłem do samochodu. Zdążyłem jeszcze po drodze zaliczyć sklep, na czym bardzo mi zależało wobec zbliżającej się niedzieli. Zakwaterować udało się około 20 minut przed dwudziestą. Zjadłem coś, ogarnąłem się i szybko zmorzył mnie sen.

niedziela
Nocleg opuściłem o godzinie 7:00, bo miałem ambitny plan dotrzeć jak najwyżej od startu - jak się uda, to nawet do PO 23. Tylko przeszedłem przez park maszyn, a już czułem zmęczenie. Zawołali mnie znajomi, niezbyt entuzjastycznie do nich podszedłem, bo nie chciałem dokładać niepotrzebnych odległości. Kiedy dowiedzieli się jaki mam plan, to stwierdzili, że dotrę na około 20 minut przed startem biegu. Ja w tamtym momencie bardzo wątpiłem w to, że dam radę tam dotrzeć. Kiedy już byłem na trasie myślałem tylko o tym żeby dotrzeć przynajmniej do PO 15 i będzie ok. Docierając tam sprawdziłem czas i był na tyle niezły, że podjąłem decyzję o kontynuowaniu marszu, choć zmęczenie coraz bardziej narastało.
Wiedziałem po wczorajszej rozmowie z jednym z kamerzystów, że ponoć gdzieś przed PO 23 sypią się iskry spod szuflad, więc pytałem napotkanych kibiców gdzie może być to miejsce, ale żaden nie wiedział. Ostatecznie zdecydowałem się na dohamowanie przed PO 23. Było szybko, ale iskier nie było.
Na kolejny podjazd (pierwszy wyścigowy w Mistrzostwach Europy) zszedłem na PO 15 - patelnię znaną mi sprzed dwóch lat. Do tej pory było gorąco, ale teraz ochłodziło się i momentami pojawiał się dosyć silny wiatr, więc trochę marzłem. Podmuchy dwukrotnie były tak silne, że aż wyrwały palik z ziemi i lądował on na trasie. Na szczęście przed podjazdami zdążał go zabierać jeden z fotografów. Niestety w trakcie tego biegu z awarią zatrzymała się szuflada Petita. Do tego nie wystartował do niego Bormolini formułą. Spadło kilka kropel deszczu, ale nie uczyniły nawierzchni mokrej.
Z tego co pamiętam z lat poprzednich, to po tym podjeździe następował przejazd pojazdów zabytkowych w stronę startu, ale w tym roku go nie było.
Na ostatni bieg wyścigowy ponownie ulokowałem, podobnie jak w sobotę, koło PO 13. Mocno się zachmurzyło, tak że aż się ściemniło i trochę pokropił deszcz. W pewnym momencie do bariery na środku mojego kadru, gdzie widziałem samochody od tyłu, przyczepiono kamerę typu GoPro całkowicie psując ujęcie. Na szczęście wypatrzyłem ją zawczasu i poprosiłem o przesunięcie. Nie było z tym problemu. Widoku nie miałem do końca idealnego, ale było w miarę ok. Wywieszono chyba flagę olejową (później się dowiedziałem, że stanowi ona również ostrzeżenie przed zmienną przyczepnością nawierzchni). Część kierowców z dużym respektem podeszła do tego ostrzeżenia, ale część jechała jakby go nie było. Na szczęście przed przejazdem czołówki flaga zniknęła. Szuflady Fagiollego i Trnki sypały iskrami jeszcze bardziej niż wczoraj. Tu przejazd Czecha, który zajął trzecie miejsce w generalce: https://youtu.be/pIoJEVxxGNA Widać, że bardzo mu leży zamiana Ligiera na Normę. Christianowi Merli zmiana warunków pogodowych nie przeszkodziła w ustanowieniu nowego rekordu trasy. A może nawet to, że było chłodniej w tym pomogło? Do ostatniego podjazdu obok Bormoliniego nie przystąpił również Napione, więc jechała tylko jedna formuła.
Na zjazd zszedłem do PO 6 żeby już mieć bliżej do samochodu. Zostałem jeszcze na ceremonię mety, bo dosyć długą chwilę czaiłem się na nagranie trzech zwycięskich szuflad, ale cały czas kręcili się tam ludzie, więc o czystym kadrze mogłem zapomnieć. Wykorzystałem moment kiedy się trochę przerzedziło i wykonałem ujęcie. Nie wiem czy to było racjonalne, bo obstawiam, że straciłem na to oczekiwanie około kilkunastu minut, jak nie więcej. A w tym czasie już mogłem być w drodze do domu.
A propos powrotu, to zwyczajowym jest korek na skrzyżowaniu w Mszanie Dolnej, ale tym razem stałem też za nim. Widziałem przynajmniej jeden samochód, który zawracał, a że oczekiwanie na minimalne przesunięcie się do przodu trwało długo, to odpaliłem nawigację żeby zobaczyć o co chodzi. Okazało się, że ponoć jest stłuczka, a nawigacja proponowała objazd, więc z niego skorzystałem. W pewnym momencie niespodziewanie padło polecenie skrętu w prawo w wąską drogę, więc je wykonałem. Przejechałem jeszcze kawałek i trafiłem przed czyjeś podwórko. Niemało się nagimnastykowałem żeby zawrócić. Kiedy wracałem do drogi głównej natknąłem się na samochód z przeciwka, ale że to było skrzyżowanie to bez problemu mogliśmy się minąć, bo było szerzej. Problem w tym, że był jeszcze jeden samochód. Pani nim kierująca nieco się cofnęła do wysokości wjazdu na posesję i myślałem, że tam wjedzie i mnie puści, ale tylko stała. Zdecydowałem, że przejmę inicjatywę i sam wjadę na zjazd. Wjeżdżam i nagle łup przodem. Oczywiście z mojej strony poleciało mięso, bo bałem się, że coś uszkodziłem. Na szczęście nic się nie stało. Kiedy opuszczałem wjazd zobaczyłem z jakiego przełamania spadłem. Panią najpewniej też tu doprowadziła nawigacja w poszukiwaniu objazdu korka, bo później dogoniłem ją. Pozostała część drogi do domu obyła się bez przygód. Nie wiem tylko jak pojechały lawety z samochodami zawodników, bo kilka z nich wyprzedzałem dopiero na autostradzie
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: ME w Wyścigach Górskich

Postprzez andrew88 » czwartek, 9 cze 2022, 00:07

Zapraszam na krótką relację z tradycyjnej wizyty w Czechach.
Ecce Homo Šternberk 2022 - tylko sobota
Odkąd pierwszy raz pojawiłem się na tym wyścigu górskim w 2017 roku, to sobotni wyjazd do Czech na rundę Mistrzostw Europy stał się obowiązkowym punktem sezonu. Na liście dziwiła nieobecność wicemistrza Europy - Simone Fagiollego. Prawdopodobnie Włoch w tym roku będzie startował tylko w mistrzostwach swojego kraju. Szkoda, bo to był według mnie główny rywal dla mistrza Europy - Christiana Merli. Ok, na liście byli dosyć szybcy Petr Trnka, Milos Benes czy Sebastien Petit, ale to nie to samo. Chociaż Trnka po zmianie bolidu z Ligiera na Normę okazuje się być całkiem szybkim zawodnikiem. Zastanawiam się nad motywacją Merliego, który nie ma za bardzo poważnej konkurencji. Ale nie ma co przesadnie narzekać, bo na liście zgłoszeń widniały aż 42 szuflady i formuły. Do tego Karl Schagerl w VW Golfie Rallye, Felix Pailer w Lancii Delcie i jeszcze kilka atrakcyjnych samochodów z dachem, więc zapowiadało się fajnie.
Zastanawiałem się tylko czy jechać na sobotnie treningi, czy może na niedzielne podjazdy wyścigowe. Wybór uzależniałem od pogody. Chodziło o to żeby nie było deszczu, albo było go mniej niż w pozostałym dniu. Do piątku sprawdzałem prognozę pogody dla Sternberka i wychodziło na to, że w sobotę ma być w miarę ok. Tylko pokazywany był nieznaczny przelotny deszcz i niestety wiatr, którego mam już dość. Nie sprawdzałem warunków na niedzielę, bo wybrałem wyjazd na sobotę.
Mało brakowało, a mógłbym nie pojechać, bo pomimo ustawienia budzika w telefonie, to nie zadzwonił on. Nie pierwszy raz. Na szczęście od jakiegoś czasu mam tak, że budzę w okolicach godziny o której mam wstać. Tak było i tym razem, więc wyjechałem tylko kilka minut później niż planowałem. Znowu źle pojechałem w Czechach (przypuszczam, że w tym samym miejscu, co w zeszłym roku), ale tym razem szybko się kapnąłem i po sprawdzeniu nawigacji szybko wróciłem na właściwą drogę. Za rok już się tu chyba nie pomylę.
Dotarłem trochę na styk zwyczajowo na parking przy Lipinskim Oblouku. Mimo tego, że w zeszłym roku zostałem tu pogoniony z zewnętrznej, to miałem zamiar ponowić próbę stania w tym miejscu. Idę i zaglądam - żaden kibic tu nie stoi, ale idę dalej za taśmą i pytam pierwszego safeciarza czy tu mogę stać. Odpowiedź była odmowna, pytam czy koło drugiej osoby z zabezpieczenia mogę i tu jest odpowiedź po mojej myśli. Podszedłem do tej osoby i otrzymałem potwierdzenie. Elegancko. Stałem około 4 m od drogi, więc gorzej niż w latach ubiegłych, ale nie było co narzekać. Jedynie pogoda doskwierała, bo dosyć silnie wiało co rusz ściągając mi kaptur, co wybitnie mnie irytowało. Stąd widowiskowy przejazd Trnki: https://youtu.be/IcMYlpYQ0-4 Koło mnie chyba z powodu awarii podjazd zakończyli kierujący Porsche i formułą. Z dołu lawetą zwozili Clio i Lancera.
Teraz szybko przeniosłem się na Sojkovą Zatackę na zjazd zawodników. Tu spotkałem znajomego fotografa, z którym chwilę porozmawiałem. Miałem w planach pójść na partię przed długim dojazdem do Krvavej Zatacki (na pierwszej części podjazdu chciałem zobaczyć jaki tu jest widok, a później przenieść się na dojazd do Krvavej Zatacki), a kolega jeszcze trochę dalej pod prąd trasy, więc udaliśmy się razem. Jeszcze dla pewności spytałem o której godzinie rusza drugi podjazd, bo tego nie sprawdziłem zawczasu. Kolega odpowiedział, że o 13:00. A to spoko, bo mieliśmy jeszcze ponad godzinę czasu. Ruszyliśmy jezdnią, ale dochodząc do Krvavej Zatacki okazało się, że podjazd rusza zaraz. Awaryjnie zająłem miejsce na tej patelni. Dobrze, że tylko na w większości pojazdy historyczne z pierwszej części drugiego podjazdu. Niebawem zaczął padać lekki deszcz, który przyczynił się obrotu jednej z historycznych szuflad: https://youtu.be/0F5IF8aR6s0 Ta część podjazdu się skończyła i wśród pojazdów zamykających podjazd pojawiło się m.in. dakarowe Iveco Jaroslava Valtra.
Teraz przeniosłem się zgodnie z planem na długi dojazd do Krvavej Zatacki. Tu spotkałem Motulskiego z kolegą (których pozdrawiam). Zdziwiony byłem, że w terenie zalesionym nadal odczuwalny jest wiatr. Tą część podjazdu postałem z chłopakami. Ponownie spadł deszcz, ale mocniejszy, bo nawierzchnia jezdni była widocznie mokra. Opad zaczął się jakoś po tym jak podjazd skończyły samochody z dachem, a propo nich, to przejazd Karla Schagerla w VW Golfie Rallye z wielokrotnymi marchewami na dohamowaniu: https://youtu.be/4Ojs43RTwQw Niektóre bolidy i szuflady szły fajnie w tych niełatwych warunkach. Późniejszy zwycięzca zawodów - Christian Merli pojechał zachowawczo.
Schodząc z trasy zauważyliśmy stojącego Lotusa Elise Dana Michla. Samochód Czecha był dziwnie zwrócony przodem pod prąd podjazdu. Tegoroczną wizytę na Ecce Homo zakończyłem na zjeździe w Sojkovej Zatce, gdzie odprowadziłem chłopaków.
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron