"uruchomienie" klasy diesel wsmp/dsmp 2009

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

"uruchomienie" klasy diesel wsmp/dsmp 2009

Postprzez mm » niedziela, 1 mar 2009, 21:07

Czytam newsa
http://www.autoklub.pl/23576,news.html
i ciekaw jestem bardzo w jaki sposob i kogo chce promowac Volkswagen Racing Polska?
Golfow niewiele juz pozostalo, wiec ciekawe czy inne marki, ktorymi wystartuja zawodnicy (nie tylko vw ma przeciez diesle) beda wspomagane przez ww Firme...
A tak przy okazji VW racing Polska - to cos zwiazane z VW czy Rodzina G.?
pozyjemy, zobaczymy co wykluje sie w Kielcach za tydzien.
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Karol » niedziela, 1 mar 2009, 22:10

Sądząc po http://www.vwracing.pl/, rodzina G. pod innym szyldem.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez mm » niedziela, 1 mar 2009, 22:57

tak myslalem, ale nie chcialo mi sie wpisac w googla...
czyli co?
VW PR tworzy klase diesli w ktorej daje puchary na rundy i kase na koniec sezonu. Klase, w ktorej beda mogli startowac miedzy innymi bracia G.

pomijam kwestie tworzenia klasy, mozliwosci strtow Adamowi i Marcinowi - nie znamy szczegolow, bo te dopiero za tydzien beda,

Pomysl dobry, ale trzeba bylo zrobic cos takiego jak jeszcze wiecej golfow bylo w kraju, czyli po zakonczeniu pucharu.
W sumie kazdy pomysl, by ozywic rywalizacje i przyciagnac wiecej zawodnikow/aut na tor jest porzadany!

ciekawe co z tego wyniknie, moze jakies inne diesle sie pojawia...
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aderon » poniedziałek, 2 mar 2009, 08:41

Po co ta agresja. G robią dobrą robotę. Diesle są tańsze w utrzymaniu. Reaktywacja tej klasy w dobie kiedy WTCC wygrywają mistrzostwa dieslem jest bardzo słuszną decyzją. Poza tym dlaczego mieć za złe G., że wspomagają klasę w której startują. A kogo mają wspomagać? Kijanki? Porschaki? Nie gaśmy inicjatywy kogoś, kto chce w tej upadającej dyscyplinie coś dobrego zrobić. Kartingi już dawno upadły przez komercję. Właśnie niedrogie klasy mogą jeszcze próbować reaktywować ten sport. A poza tym bracia G. chyba nie wystartują dieslem. Może wystawią jakiegoś Golfa, tak jak w tamtym roku. Ponadto jeśli wprowadzają jakieś działania namawiające i przyciągające zawodników do diesla, to robią sobie sportową konkurencję (jeśli diesla w ogóle wystawią). Oczywiście ktoś może zarzucić VW to że chcą ubić na tym interes sprzedając auta do sportu, ale nie widzę w tym niczego złego. Gdyby KIA tego nie robiła, to wyścigi w Polsce pewnie już całkiem umierałyby. Dlatego cieszmy się z tego, że ktoś jeszcze chce w tym kraju podjąć się próby ratowania tego sportu.
aderon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2009, 09:46
Lokalizacja: Polska

Postprzez mm » poniedziałek, 2 mar 2009, 10:15

z mojej strony nie ma zadnej agresji.
poprostu uwazam, ze pare lat za pozno ten pomysl powstal, ale mam nadzieje, ze znajda sie chetni.
mm

a tak z ciekawosci - czemu diesle sa tansze w utrzymaniu? mniej pala? mniej sie psuja? mniej opon zuzywa sie w dieslu? nie rozumiem - prosze o wyjasnienie - nigdy nie mialem sam diesla, nie scigalem sie takowym - wiec nie wiem.
Ale pamietam, ze vw golfy pucharowe byly awaryjne.
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aderon » poniedziałek, 2 mar 2009, 12:19

Silniki diesla są mniej wyżyłowane i są trwalsze. To ważne. daje to możliwość tańszych startów. Za stosunkowo niewielkie pieniądze (jak na ten sport) można pojeździć. Dodatkowo w długim dystansie może jechać kilku zawodników jednym autem, a do tego jeszcze ktoś może nim pojechać w sprincie. Przecież nie jest tajemnicą fakt, że ten sport rozwija się słabo głównie przez koszty. Na super OS AW Poznań, czy ALT organizowany przez SSS zgłasza się prawie po stu chętnych. Zainteresowania zatem nie brakuje. Problemem jest kasa. Poza tym ów G. próbuje przepchnąć w tym roku zwrot wpisowego (lub jego części) zawodnikom przy spełnieniu kilku prostych warunków. To naprawdę już coś. Gdyby wszyscy mieli tyle własnej inicjatywy, to może na polskich wyścigach byłoby bardziej tłoczno. Zachęcam do myślenia. Może macie jakieś pomysły, które mogłoby pomóc w startach większej rzeszy zawodników.
aderon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2009, 09:46
Lokalizacja: Polska

Postprzez marecki » poniedziałek, 2 mar 2009, 12:30

aderon napisał(a):G robią dobrą robotę. Dlatego cieszmy się z tego, że ktoś jeszcze chce w tym kraju podjąć się próby ratowania tego sportu.
:) Bardzo dobrze powiedziane.
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez bzyq » poniedziałek, 2 mar 2009, 12:31

od razu zaznaczam, że nie miałem styczności z klekotami w płaskich, i opieram się na opinii innych, ale z tego co słyszałem, to puchar Golfa wcale nie należał do tanich. słyszałem o 200-250 tysiącach na sezon. Więc aż tak bardzo tani to nie był
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez mop » poniedziałek, 2 mar 2009, 13:15

aderon napisał(a):Silniki diesla są mniej wyżyłowane i są trwalsze. To ważne. daje to możliwość tańszych startów. Za stosunkowo niewielkie pieniądze (jak na ten sport) można pojeździć. Dodatkowo w długim dystansie może jechać kilku zawodników jednym autem, a do tego jeszcze ktoś może nim pojechać w sprincie.


No nie wiem czy silnika diesla sa tansze.
Jak w kazdej klasie zacznie sie pogon za moca, na poczatku elektronika, potem wieksze turbiny potem dalej i dojdziesz do takiej samej pogoni mocy jak w turbo benzynie.
Na pewno nie ma co liczyc na to ze klasa diesli bedzie "tania". Nawet w tanie kia picanto mozna wrzucic tyle kasy, ze czlowiek sie siwy robi, a co dopiero w mocnego diesla.
Benzyna tez mozna w kilku poleciec w dlugim, nie widze przeszkod.
Tansza opcja niz diesel bedzie chociazby civic type r z seryjnym motorem +wydech, krotkie 4 5 6, zawias, hamulec i masz fajne bezawaryjne auto. i tansze niz takie golf np.

aderon napisał(a):Przecież nie jest tajemnicą fakt, że ten sport rozwija się słabo głównie przez koszty. Na super OS AW Poznań, czy ALT organizowany przez SSS zgłasza się prawie po stu chętnych. Zainteresowania zatem nie brakuje. Problemem jest kasa.


To nie kwestia kosztow. Na ALT superoes itp ludzie jezdza z jednego waznego powodu. Nie potrzeba klatki. Startujesz samochodem ktorym jezdzisz na codzien. Glowna bariera w wyscigach jest to - ze potrzebujesz drugie auto, z klatka i pelnym wyposazeniem.
Na ALT przyjezdzaja ludzie przetestowac swoje drogowe auta, w tym miedzy innymi ja.

aderon napisał(a):Może macie jakieś pomysły, które mogłoby pomóc w startach większej rzeszy zawodników.


Wyscigowy puchar polski z mocno okrojonymi wymaganiami. Tz. stare homologacje, graty do samochodu z utracona homologacja i dopuszczenie nigdy niehomologowanych samochodow (bez glupiego obowiazku "robienia" homologacji za 3000zl jak w e1)

Przerobki - dwie klasy np Open i druga cos jak eNka odpowiednio skonfigurowana (bo wiadomo ze i tak nikt nie bedzie tego sprawdzal)
www.przybyszewski.org

Boje sie predkosci.

www.ferodoracing.pl
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez MisiekClio » poniedziałek, 2 mar 2009, 13:21

Eeee znam takich co za polowe tej kwote w pucharze latali i jeszcze mieli dobre wyniki... Chyba, ze sie psulo... A psulo sie czesto...

Co nie zmienia faktu, ze wyscigowy Golf tanim samochodem nie byl.
No i ile tych samochodow w Polsce zostalo?

A przygotowanie nowego klekota od zera moze sie okazac drozsze niz zwyklego samochodu. A i wyniki takiej "samoroby" sa watpliwe.
No i gdzie to pozniej sprzedac?

Pomysl dobry, aczkolwiek chyba ciut spozniony.
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez mm » poniedziałek, 2 mar 2009, 13:56

1. koszty czy to benzyna, czy diesel - na pewnym poziomie sa duze - to oczywiste.
2. podstawowe pytanie ile golfow zostalo w Polsce, a ilu osobom bedzie sie chcialo budowac/kupowac cos do tej klasy i co ma ich do tego przekonac?
3. piszecie o kosztach - moje pytanie - jezeli na Ceeda nie ma tylu chetnych co by sie wydawalo, ze mogloby byc, to czemu maja byc na diesla (przy pewnie podobnych kosztach)?
Przeciez jakby chciec to i w dsmp mozna byloby zrobic klase ceeda - dopuszczajac np. tansze opony...
4. czy klasa diesla - na takich zasadach - jest juz gdzies w Europie - mam na mysli najblizsze nas - Czechy?

uwazam, ze dobrze tutaj podyskutowac, zeby ludzie w Kielcach na zebraniu wiedzieli o czym rozmawiac.
A przede wszystkim to na cos takiego musi byc rynek - a nie wiem czy w Polsce znajda sie chetni, miejmy nadzieje, ze tak, ale osobiscie watpie...
No chyba, ze beda nagrody za runde 2x wieksze niz w Ceedzie i jeszcze lepsza oprawa medialna.


misiekClio - gdzie to pozniej sprzedac - no do wttc, LE Mans, w ostatecznosci na dakar :wink:

pozdrawiam
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez aderon » poniedziałek, 2 mar 2009, 16:31

bzyq napisał(a):od razu zaznaczam, że nie miałem styczności z klekotami w płaskich, i opieram się na opinii innych, ale z tego co słyszałem, to puchar Golfa wcale nie należał do tanich. słyszałem o 200-250 tysiącach na sezon. Więc aż tak bardzo tani to nie był

Na ten rok można wypożyczyć w Polsce Golfa kompletnego za około 100000 z oponami i paliwem za cały cykl DSMP. Oczywiście to też nie tak mało, ale dużo mniej jak słyszałeś.
aderon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2009, 09:46
Lokalizacja: Polska

Postprzez mm » poniedziałek, 2 mar 2009, 18:18

100.000 / 5 rund = 20.000 za runde.
20.000 / 4 osoby = 5.000 (przy zalozeniu zmniejszenia kosztow jednego zawodnika, ale kosztem uzyskania wyniku - wiecej zmian).

5.000 za osobe za 45min jazdy (minus tankowania, zmiany kol, przesiadki), czyli jakies 43 minuty max w wyscigu.
Oczywisice plus pare minut treningu oficjalnego.
Dochodza jeszcze treningi platne - tu nie wiemy jakie dodatkowe koszta, czy w cenie?
dodac koszty stale udzialu w imprezie - wpisowe, dojazd, spanie...
pozostaje kwestia ubezpieczenia i dowozu na zawody, ale to rozumiem, ze juz w cenie.

albo inaczej 100.000 / (5x180min) = 111 zlotych za minute wyscigu (bez treningow).

wychodzi calkiem pokazna kwota, ale jak juz kiedys pisalem - nie jest to sport dla biednych...

mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bzyq » poniedziałek, 2 mar 2009, 19:29

aderon napisał(a):Na ten rok można wypożyczyć w Polsce Golfa kompletnego za około 100000 z oponami i paliwem za cały cykl DSMP. Oczywiście to też nie tak mało, ale dużo mniej jak słyszałeś.


Z pełnym serwisem samochodu w cenie?

kurcze. Szczerze mówiąc to i tak fura piniądzów.
Może mi ktoś przybliżyć, ile (pi razy drzwi) kilometrów robi się w w płaskich?
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MisiekClio » poniedziałek, 2 mar 2009, 20:10

bzyq napisał(a):Z pełnym serwisem samochodu w cenie?

kurcze. Szczerze mówiąc to i tak fura piniądzów.
Może mi ktoś przybliżyć, ile (pi razy drzwi) kilometrów robi się w w płaskich?


Latwo obliczyc: 90 okrazen Poznania x 4 km= 360km.
I w zaleznosci w ilu jedziecie, wychodzi na glowe albo troche ponad 100km, albo troche mniej niz 100km...


Tyle, ze w kolko, wiec jak sie nie ma z kim akurat scigac, to wieje nuuuda.... Chyba, ze akurat Prosiak przechodzi obok :)

A cena w sumie niezla - jesli tylko faktycznie pelny serwis + jakies znosne slicki sa w cenie...
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron