Co to jest sportowe OC

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez RedKivi » niedziela, 4 sty 2009, 23:44

Klasyka gatunku-będzie dokument zgodności historycznej opisywał to samo co homologacja, którą tez trzeba było w swoim czasie kupić.
A już wszyscy się cieszyli jak to góry kwitną:)
Avatar użytkownika
RedKivi
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2005, 10:15


Postprzez bzyq » poniedziałek, 5 sty 2009, 01:09

swoją drogą dziwi mnie przepis ( o ile jest, a nie jestem tego w tym momencie w stanie zweryfikować ) o dokumencie zgodności z HS. Zawsze było, że HS ma być zgodny ze spec gr. A i basta. Moze kogoś denerwuje wysoka frekwencja w HS?

cipsy123:
w Twoim przypadku akurat homo w E1 to chwalebny czyn :)
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez RedKivi » poniedziałek, 5 sty 2009, 09:47

No z tym HS to trochę dziwnie było-
można w/g Szczechury mieć wszystko co jest w homologacji danego wozu i wówczas obowiązującego załącznika J. I według niego to nie miała być tania klasa-tylko dla pasjonatów z kasą.
Tylko to rodzi problem z dostępności wielu części.
Na przykład skąd wziąć oryginalne wahacze z Nissan Motorsport Europe szukam od 5 lat i nawet cienia nie znalazłem-
albo temat skrzyni biegów-skąd mam mieć ori Hewlanda do sunny kit-car?
Jakby można było stosować jakieś współczesne rozwiązania nie odbiegające jakoś drastycznie od stosowanych w oryginałach i na to mieć jakąś krajową homologacje to jeszcze wtedy sens by był.
Ale powielać A-grupową homologację nazywać ją Kartą Zgodności i brać z nią 1000 pln to gruby absurd.
Przecież po to było BK żeby komisarze techniczni sprawdzali czy dne auto nadaje sę o klasy, w której jest zgłoszone.
A w kwestii CRX-a to kiedyś taki wóz mógł jechać w grupie H jako "nadwozie identyfikowalne z modelem homologwanym" i jeździł kilka lat.
I komu to przeszkadzało?
A teraz znowu może po uiszczeniu 2500:)

a wracając do tematu Sportowego OC to jest na 6 stronie reguainu ramowego
http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_samochodowy/wyscigi_gorskie/regulaminy_2009/1_Reg_GSMP_2009.pdf
Avatar użytkownika
RedKivi
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2005, 10:15

Postprzez bzyq » poniedziałek, 5 sty 2009, 12:53

wg mojej interpretacji nie jest jednoznacznie napisane, ze ma być to soprtowe OC. Napisane jest tylko, że samochód sportowy musi posiadać aktualną polisę OC.
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez cipsy123 » poniedziałek, 5 sty 2009, 13:12

bylem w hdi jest takie ubezpieczenie zwy.500% czyli ja ma poj do1600 wyliczyla mi 5800 tylko nie zroz. czy to z ulga czy bez .jak by tak bylo to nikt nie pojawi sie na gsmp.
Avatar użytkownika
cipsy123
 
Posty: 24
Dołączył(a): wtorek, 8 sty 2008, 21:21

Postprzez RedKivi » poniedziałek, 5 sty 2009, 13:28

Ciekawe kto to może wiedzieć i dlaczego jest wyróżnione na czerwono.
Tam gdzie są zmiany to jest na czerwono...
Ech-dobrze by było to teraz wiedzieć-bo jak trzeba oc sportowe + kartę zgodności to odpadam.
Avatar użytkownika
RedKivi
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2005, 10:15

Postprzez bzyq » poniedziałek, 5 sty 2009, 13:38

w sumie, to można złożyć pismo z zapytaniem do GKSSu z prośbą, o pisemną odpowiedź. w razie W zawsze zostaje mocny glejt.
a tak po prawdzie, to nie wiem o co chodzi, ale póki był Strzelecki w GKSS, to wszystko było normalnie. a odkąd go zabrakło, tak zaczyna się ....
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez krist » poniedziałek, 5 sty 2009, 18:10

Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o to samo.

A tak serio to sam, jak nie lubie PZM i nie życze im dobrze, pomyślałem że może jednak jest jakaś nadzieja na opamietanie, HS sie ładnie rozwijała, obnizyli dla historyków wpisowe, może była szansa na odbudowe wyścigów górskich. Ale jeśli to prawda że bedzie ta karta zgodności za 1000 i to sportowe OC to sytuacja wraca do beznadziejnej normy.

http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_ ... eg_SWG.pdf

Widział ktoś to?? Ciekawy jestem co sądzicie??
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez yapko » poniedziałek, 5 sty 2009, 19:08

No! Druga liga gorska :D Tylko szkoda ze dotycza jej rowniez karty zgodnosci (HS, mam racje?), sportowe OC (do wyjasnienia) i pewnie ubior taki jak w GSMP. Ale ruch w dobra strone, wpisowe na ludzkim poziomie itd.

No i ciekawe czy mozna zrobic B1C1 kiedy kwalifikuje sie juz do BC?
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez THIM » poniedziałek, 5 sty 2009, 19:28

Co do OC, to może ktoś przytoczyć zeszłoroczny regulamin?

krist napisał(a):http://www.pzm.pl/userfiles/file/sport_ ... eg_SWG.pdf

Widział ktoś to?? Ciekawy jestem co sądzicie??


Hmm, nie podoba mi się fragment dot. licencji - B1C1 jest OK, a BC już "za dobra". Powinni dopuszczać wszystkich, także z R1.

W sumie wymagania niewiele mniejsze niż w GSMP (stary fotel i pasy, okrojona nieco klatka). Ale kto wie, może wypali, w odróżnieniu od 3L...
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez RedKivi » wtorek, 6 sty 2009, 01:36

a kto mi powie do czego jest wspomniana karta zgodności historycznej, skoro samochody mają być zgodne z kartą homologacyjną?
Skoro auto jest zgodne z homologacją to wspomniana karta zgodności jest dublowaniem tejże czy jakieś odstępstwa można mieć i tam są opisywane?
Avatar użytkownika
RedKivi
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2005, 10:15

Postprzez 5turbo » wtorek, 6 sty 2009, 09:53

A gdzie wogole pisze ze ta karta zgodnosci kosztuje 1000 zloty?
www.5turbo.com

Nowe natchnienie Promot 76/84
Nowsze Dallara F393
Avatar użytkownika
5turbo
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): środa, 26 paź 2005, 14:55
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez RedKivi » wtorek, 6 sty 2009, 10:04

A to na zawodach mówił Szczechura-szef BK.
A tutaj jest regulamin z A.D. 2008 roku
i na stronie 6 jest zapis o aktualnym OC
http://www.pzm.wroclaw.pl/dodatki/regulaminy/2008/sporty_samochodowe/wyscigi_gorskie/gsmp_2008_all.pdf
W roku 2009 na tej stronie jest dopisek OC SAMOCHODU SPORTOWEGO
Czyli jakaś zmiana w regulaminie jest tylko nie wiem czym to skutkuje-czy jest to jakiś błąd kogoś kto się chciał wykazać czy jakieś działania celowe.
Wybaczcie mi drążenie tematu ale jakoś jestem tym żywo zainteresowany.
Ostatnio edytowano wtorek, 6 sty 2009, 10:12 przez RedKivi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
RedKivi
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2005, 10:15

Postprzez 5turbo » wtorek, 6 sty 2009, 10:10

RedKivi napisał(a):A to na zawodach mówił Szczechura-szef BK.


Hmm na rozdaniu mowil ze to za free ma byc
www.5turbo.com

Nowe natchnienie Promot 76/84
Nowsze Dallara F393
Avatar użytkownika
5turbo
N2
 
Posty: 184
Dołączył(a): środa, 26 paź 2005, 14:55
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez RedKivi » wtorek, 6 sty 2009, 10:13

Na rozdaniach nie bywałem-nie było po co:) ale prowadziłem wiele rozmów na ten temat-w trakcie zawodów.
Aha czytam teraz regulaminy RPP i RSMP na 2009rok i tam w wymaganych dokumentach jest mowa o zwykłym OC-bez zastrzeżenia OC SAMOCHODU SPORTOWEGO.
To tylko w górach mamy mieć sportowe?
=================================================
Wziąłem sprawy w swoje ręce i zadzwoniłem do PZM i napisałem maila z prośba o interpretacje wspomnianego zapisu. GKSS ma to uprzystępnić i dokonać interpretacji.
Avatar użytkownika
RedKivi
 
Posty: 25
Dołączył(a): sobota, 22 sty 2005, 10:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron