WSMP/DSMP 2009

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez Albert » niedziela, 15 lut 2009, 15:12

Fan wyścigów napisał(a):Albert: chyba za bardzo się przemądrzasz. Wartości mocy rzuciłem dla przykładu. Ktoś napisał, że benzyny z dieslami nie mają szans.


wartości mocy są bezsensu żucone dla przykłądu bo nic nie pokazują.
Nie lubię jak ktoś piszę coś, a potem to staje się prawdą objawioną.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31


Postprzez schwepes » niedziela, 15 lut 2009, 18:23

Albert napisał(a):a jeździmy KM czy Nm kolego ? na silniku czy na kołach ? trochę mylisz pojęcia ze sobą, coś jak porównywanie jabłek do gruszek

Momentem na kołach, co jest równoznaczne z mocą na silniku. Ten temat był już wielokrotnie tutaj (i nie tylko tu) przerabiany.

Ważniejsza jest krzywa momentu obrotowego. Im bardziej jest płaska w użytecznym zakresie obrotów silnika, tym lepiej samochód przyśpiesza.

Ważniejsza, nieważniejsza. Skoro wykres mocy i momentu jest ze sobą jednoznacznie powiązany, to nie można mówić że któryś z nich jest ważniejszy. Poza tym lepszy przebieg momentu ze względu na osiągi, to nie ten płaski, tylko ten o większym polu pod wykresem.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Albert » niedziela, 15 lut 2009, 18:28

schwepes napisał(a):
Ważniejsza jest krzywa momentu obrotowego. Im bardziej jest płaska w użytecznym zakresie obrotów silnika, tym lepiej samochód przyśpiesza.

Ważniejsza, nieważniejsza. Skoro wykres mocy i momentu jest ze sobą jednoznacznie powiązany, to nie można mówić że któryś z nich jest ważniejszy. Poza tym lepszy przebieg momentu ze względu na osiągi, to nie ten płaski, tylko ten o większym polu pod wykresem.


Dokładnie, ważniejsze jest pole pod wykresem, a to ma bezpośrednie przełożenie poprzez poszczególne biegi i przełożenie główne skrzyni biegów na użyteczny moment/moc na kołach.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez Fan wyścigów » niedziela, 15 lut 2009, 19:48

Rzuciłem te moce tak dla porównania. Ale widzę, że mam za niski poziom do wiedzy niektorych forumowiczów. Sorki. Ale mam nadzieję że większość załapała co miałem na myśli.

Uważam, że benzyna bez turbo spokojnie może byc konkurencyjna dla turbodiesla.
A w polskich realiach na razie diesle są bez szans nawet w klasie do 2,0.
Przystępne cenowo benzyny np. alfa 147 GTA są bardzo szybkie i diesle w podobnej cenie napewno nie są szybsze a wolniejsze. Tani diesel to popucharowy golf.
Tylko nie pisz, że można teraz w garażu zrobic mocnego diesla (tak samo benzyny) bo chyba dobrym przykładem dla Ciebie będzie te audi ktore masz w obrazku.
W garażu nie da się samemu zrobić szybkiego auta na tor. Podkreślam szybkiegio, tzn. takiego które chociaż na jednym okrążeniu zrobi dobry czas (przyzwoity), nawet jeśli ma się więcej niz 500Nm.
Fan wyścigów
N2
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 22 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Albert » niedziela, 15 lut 2009, 19:55

W garażu nie da się samemu zrobić szybkiego auta na tor. Podkreślam szybkiegio, tzn. takiego które chociaż na jednym okrążeniu zrobi dobry czas (przyzwoity), nawet jeśli ma się więcej niz 500Nm.


A ja uważam że można. Można też kupić auto za 50 000 - 60 000 euro albo można w wolnych chwilach zrobić coś samemu. Ale niech to nie będzie przedmiotem tej dyskusji.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez Glitol » niedziela, 15 lut 2009, 20:35

A wg mnie G. piszą pod siebie.
Nie dali rady różowemu Megane w walce to zmienimy regulamin.
Ozdoba polskich dróg - pijany chłop w rowie przykryty rowerem
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Albert » niedziela, 15 lut 2009, 20:49

Glitol napisał(a):A wg mnie G. piszą pod siebie.
Nie dali rady różowemu Megane w walce to zmienimy regulamin.


ale pod które auto niby ?

VW Jetta to podwójnie doładowany silnik benzynowy z wtryskiem paliwa TSI
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez Glitol » poniedziałek, 16 lut 2009, 09:32

UU to dałem plamę.
Coś mi się w tej pustej głowie uwidziało, że to jest TDI.
Tak to jest jak nie jeździ się na zawody (byłem tylko na Poznaniu i nie widziałem tej Jetty).
Ozdoba polskich dróg - pijany chłop w rowie przykryty rowerem
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Fan wyścigów » poniedziałek, 16 lut 2009, 12:53

Jakieś dwulitrowe w miarę dobrym stanie clio możesz kupić od ok. 15k euro. Alfę 147 pewno od 20k euro. Takim autem możesz jeździć ok. 1.46 w Poznaniu (albo lepiej). Czy wybudujesz sam takie auto za zbliżone pieniądze - nawet biorąc wysoki kurs euro.
Nie wiem ile trzeba dac za diesla (Golf Cup). Oceniam że nie więcej niz 80k złotych.
Szkoda że prawie wszystkie sprzedali, jakby regulamin zmienili by wcześniej to może by zostały.
Ciężko będzie zrobic równie szybkiego diesla za podobne pieniądze.
Nawet według regulaminu open cieżko będzie wybudować szybkie auto za cenę np.alfy. Chyba że coś kupić gotowego mocnego - ale za taką kasę to napewno będzie trup
Fan wyścigów
N2
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 22 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez luter70 » wtorek, 17 lut 2009, 09:19

witam.
sądze że dopuszczenie diesla w klasie do2,0 jest potrzebne ,ale z zachowaniem pewnego rodzaju równowagi, czyli minimalna waga wiekrza niż dla atmosfery benz. lub zwężka..właśnie poto żeby zrównoważyć ogromną przewage momentu diesla, nie powinno sie zapominac że nie wszystkie auta w tej klasie są warte 50-80tyś zł. i nie wynika to z senytmentu zawodników do staroci , tylko ze skromnych środków finansowych. Taka zmiana w najpopularniejszej klasie zeszłego sezonu nie powinna tej klasy ograniczać chyba a wręcz przeciwnie.....bo chyba nie po to ten pomysł , zeby zniechęcić zawodników z mniejsza ilościa kasy. celem powinno byc rozwijanie a nie "dobijanie " wyścigów . mam nadzieje że moje obawy się nie sprawdzą
luter70
 
Posty: 11
Dołączył(a): poniedziałek, 8 gru 2008, 15:10

Postprzez Albert » piątek, 27 lut 2009, 23:52

Główna Komisja Sportu Samochodowego organizuje spotkanie z zawodnikami wyścigowymi przed sezonem WSMP/DSMP 2009. Na spotkaniu omawiane będą tematy regulaminów wyścigowych, regulaminów technicznych oraz zasad rozgrywek w sezonie 2009.

W spotkaniu udział wezmą przedstawiciele GKSS, delegaci techniczni, przedstawiciel firmy Volkswagen Racing Polska - potencjalnego sponsora klasy Diesel, jak również grupa dziennikarzy motoryzacyjnych, która przedstawi inicjatywę promocyjną.

Spotkanie odbędzie się w dniu 7 marca 2009, o godz. 12.00 na Torze Kielce w Miedzianej Górze.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych zawodników wyścigowych!!!

GKSS PZM prosi o zgłaszanie udziału w spotkaniu do dnia 2 marca 2009 na adres mailowy autosport@pzm.pl W przypadku małego zainteresowania, spotkanie nie odbędzie się.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez aderon » piątek, 27 lut 2009, 23:55

Jedziemy!
aderon
 
Posty: 12
Dołączył(a): niedziela, 15 lut 2009, 09:46
Lokalizacja: Polska

Postprzez micz » niedziela, 8 mar 2009, 23:19

Fan wyścigów napisał(a):tak mi sie wydaje, że topowa benzyna do 2,0 ok. 300KM,
a topowy diesel do 2,0 pewno też ok.300km
więc chyba to będzie sprawiedliwie. pucharowy golf do 200km, tak jak więkość zwykłych przystępnych benzyn


300 Km w dieslu?
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez Andrzej » poniedziałek, 9 mar 2009, 01:11

micz napisał(a):
Fan wyścigów napisał(a):tak mi sie wydaje, że topowa benzyna do 2,0 ok. 300KM,
a topowy diesel do 2,0 pewno też ok.300km
więc chyba to będzie sprawiedliwie. pucharowy golf do 200km, tak jak więkość zwykłych przystępnych benzyn


300 Km w dieslu?

A czemu nie?
www.msg-rally.pl
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1522
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez bzyq » poniedziałek, 9 mar 2009, 02:01

Jakbym miał budżet to maszynka do klasy diesel stoi. Golf 1, 2.0 tdi, ze 270 KM. Klatka jest. Trzeba tylko obspawać budę i założyć jakiś torowy hamulec i zawias. Sądzę, że rade by dawało całkiem, całkiem


w innym temacie twierdzisz, że to całkiem mozliwe ...

ogarnij się trochę człowieku.
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości