temat bumerang - nowy tor wyscigowy w PL

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez Pancin » niedziela, 4 sty 2009, 13:02

cotic napisał(a):Ja słyszałem że gdyby tor kartingowy podczas remontu powiększyć o dosłownie pare metrów to mogłby odbywać się mistrzostwa europy.
Ale chyba ktoś zapomniał przeczytać przepisy FIA przed całą tą ...ogromną...inwestycją
Myslę że to działania polityczne... zawody odbywają się w weekend... a w weekend w kielcach jest bazar:D


To trochę źle słyszałeś. Nie parę, tylko sporo więcej. I właśnie w tym momencie przedłużenie toru jest zmierzone, wyznaczone i jak pogoda będzie sprzyjająca mają ruszyć prace. Póki co papiery homologacyjne leżą w PZMocie i czekają za zatwierdzenie. Nawet w kalendarzu 2009 AK umieścił 2 zaplanowane na nowym torze imprezy.

Może geniusze biznesu motorowego najpierw otworzą znowu istniejący tor w Kielcach, taniej by chyba wyszło to porządnie wyremontować


W moim przekonaniu, geniusze od biznesu motorowego w tym kraju funkcjonują na forach internetowych, takich jak to. Pełno gadania, komentarzy, ocen działań innych, nie podpartych żadną wiedzą praktyczną ani znajomością tematu, o którym piszą. Tak jak napisał Booyac - taniej wyjdzie komuś posiadającemu masę własnych hektarów wybudować od podstaw obiekt niż doprowadzić tor "Kielce" do standardów europejskich. Dlatego w miarę możliwości AK zostanie odnowione to co się da i jest jego własnością, a poza tym trzeba mieć nadzieję, że zarząd dróg będzie chciał jakoś pomóc i zajmie się należącą do niego częścią obiektu.
Pancin

http://www.scyzzor.com]www.scyzzor.com
http://www.superoes.pl]www.superoes.pl
Avatar użytkownika
Pancin
N3
 
Posty: 227
Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2005, 01:30
Lokalizacja: Kielce


Postprzez marecki » poniedziałek, 5 sty 2009, 10:08

Pancin napisał(a):Dlatego w miarę możliwości AK zostanie odnowione to co się da i jest jego własnością, a poza tym trzeba mieć nadzieję, że zarząd dróg będzie chciał jakoś pomóc i zajmie się należącą do niego częścią obiektu.


Nie znam się na tym i nie wiem czy jest taka możliwość , ale czy nie można odkupić czy wydzierżawić tę część obiektu ?
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez Pancin » poniedziałek, 5 sty 2009, 11:17

marecki napisał(a):Nie znam się na tym i nie wiem czy jest taka możliwość , ale czy nie można odkupić czy wydzierżawić tę część obiektu ?


Jeszcze nie słyszałem, żeby można było sobie kupić albo wydzierżawić fragment drogi krajowej. Niestety 'Kielce" mają takie położenie jakie mają i tego się nie przeskoczy. Do tego naprawdę niewiele terenu należy do AK i nie ma możliwości odkupienia więcej przydatnych do rozbudowy w takiej konfiguracji terenu.
Pancin

http://www.scyzzor.com]www.scyzzor.com
http://www.superoes.pl]www.superoes.pl
Avatar użytkownika
Pancin
N3
 
Posty: 227
Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2005, 01:30
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marecki » poniedziałek, 5 sty 2009, 12:21

Pancin napisał(a):Jeszcze nie słyszałem, żeby można było sobie kupić albo wydzierżawić fragment drogi krajowej.

Nawet jeśli powstanie planowana obwodnica m.in. toru Kielce ?, wówczas będzie mały ruch lokalny.
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez Albert » poniedziałek, 5 sty 2009, 12:25

Kiedyś na spotkaniu w AK podczas szkolenia na licencję słyszałem taką wersję. Ale na pewno Pancin będzie wiedział więcej.

Podobno jeśli droga była by zamknięta to ograniczy to tylko dojazd do lokalnych posesji co było by do przewalczenia. Te domy miały by ciut dalej drogę z której musieli by korzystać.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez Pancin » poniedziałek, 5 sty 2009, 22:40

marecki napisał(a):Nawet jeśli powstanie planowana obwodnica m.in. toru Kielce ?, wówczas będzie mały ruch lokalny.


Jak powstanie nowa trasa nr 74 i ominie tor, to obecna krajówka będzie miała, z tego co wiem, status drogi lokalnej. Pewnie znacznie ułatwi to sprawę jej zamykania, bo będzie we władaniu wójta gminy. Aczkolwiek mam nadzieję, że Zarząd Dróg się zbierze (takie są obietnice) i zrobi porządek z obecną trasą wcześniej.
Pancin

http://www.scyzzor.com]www.scyzzor.com
http://www.superoes.pl]www.superoes.pl
Avatar użytkownika
Pancin
N3
 
Posty: 227
Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2005, 01:30
Lokalizacja: Kielce

Postprzez YOG » wtorek, 6 sty 2009, 10:51

jak pójdzie 74 z lewej strony góry to stary ślad zapewne przejdzie pod władanie ŚZDW bądź w ZDP Kielce.

w obu przypadkach ciężko będzie o uzyskanie kasy na doprowadzenie tego odcinka do pożądanego standardu.

najskuteczniejszym byłby mechanizm pozyskania przez AK jakiejś kasy z UE i wspólna inwestycja z GDDKiA. Generalna się zgodzi jak do niej AK przyjdzie z promesą środków na przebudowę tego fragmentu.
już kilka odcinków w Świętokrzyskiem tak przebudowano.

YOG pozdrawia.

EDIT: może być też tak, że jak już zbudują DK74 omijając tor od strony zachodniej to nikt nie będzie chciał przyjąć tej starej drogi do siebie. Ani Gmina, ani ŚZDW ani Powiat. I wtedy może być ból bo w końcu weźmie to jednostka, która będzie to traktować po macoszemu i już w ogóle nic się tam zrobić nie uda.

nie wiem jak Tutak ale należałoby o tym pomyśleć. Mam nadzieję, że to zrobili, bo mają wsparcie w osobie Mr. H.K.
www.poldimex.pl
Avatar użytkownika
YOG
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): środa, 14 kwi 2004, 23:19
Lokalizacja: Bay of Belfalas

Postprzez marecki » środa, 7 sty 2009, 00:07

Na stronie gazety pisze, że drogi w tym roku będą miały nowe nawierzchnie - droga nr 74 (odcinek Mniów - Kostomłoty). Więc odcinek toru w postaci drogi publicznej też będzie miał nową nawierzchnię.
Teraz czy będzie to tylko nawierzchnia ? jak to było po ostatnim remoncie, czy coś będzie jeszcze np. zmiana wyjazdu na publiczną oraz zjazdu z publicznej.
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez YOG » środa, 7 sty 2009, 15:30

dowiedziałem się, że będzie kompleksowa wymiana konstrukcji drogi na odcinku będącym częścią Toru Kielce.
również będzie wymiana części (sporej) barier.

napiszę więcej wieczorem jak przestudiuję dokumentację.

YOG pozdrawia
www.poldimex.pl
Avatar użytkownika
YOG
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): środa, 14 kwi 2004, 23:19
Lokalizacja: Bay of Belfalas

Postprzez YOG » środa, 7 sty 2009, 16:45

na odcinku leśnym będzie tylko nowa nawierzchnia, spód zostaje ten sam ale przypomina mi się, że tam jest podbudowa z B30 (chyba B30) wykonana podczas ostatniego remontu, zatem nie ma potrzeby wymiany tejże.

nowa nawierzchnia będzie miała 3cm wyrównania i 4cm SMA czyli mastyksu grysowo-asfaltowego, taki asfalt odporny na koleinowanie.

1000mb bariery do wymiany, i część do korekty.

nie przewidziana jest korekta łuków pionowych i poziomych. jeżeli ktoś liczył, że mu będzie do szykany zamiast pod górkę to z górki - niestety.

cała niweleta podniesie się średnio o 7-10 cm.

zakończenie prac obligatoryjnie do 31.08.2009r.

niewiele się zatem zmieni w wyglądzie i konstrukcji samego toru, będzie to po prostu odświeżone i nowe.

jakby kto co chciał się dowiedzieć to pytać.

YOG pozdrawia.
www.poldimex.pl
Avatar użytkownika
YOG
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): środa, 14 kwi 2004, 23:19
Lokalizacja: Bay of Belfalas

Postprzez Albert » środa, 7 sty 2009, 17:20

YOG napisał(a):cała niweleta podniesie się średnio o 7-10 cm.


przewidzieli że tam jest tor a dokładniej wjazd i zjazd z toru na drogę ? czy będziemy mieli 7-10cm uskok ?
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez YOG » środa, 7 sty 2009, 17:53

Albert: to jest szczegół, który często zależy od doświadczenia czy "widzimisię" kierownika grupy robót bitumicznych. nie ulega wątpliwości, że połączenie MUSI być przejezdne. determinuje to wiele czynników, nie chcę się tutaj wywnętrzać i zanudzać ale nawet jak "masiarze" zrobią kichę to można się do Inspektora Nadzoru odwołać o interwencje w tej sprawie.

nie widzę aby ujęto w papierach wykonanie nakładki na wejście i wyjście z "krajówki" w odcinek leśny.

zobaczymy kto wygra przetarg ;D

konkluzja jest taka: raczej będzie gładko ;)

YOG
www.poldimex.pl
Avatar użytkownika
YOG
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): środa, 14 kwi 2004, 23:19
Lokalizacja: Bay of Belfalas

Postprzez Albert » środa, 7 sty 2009, 18:26

YOG napisał(a):nie widzę aby ujęto w papierach wykonanie nakładki na wejście i wyjście z "krajówki" w odcinek leśny.


Nie chce sztucznie tworzyć problemów ale jeśli nakładka będzie miała np. 1 metr to też nie będzie to dobre rozwiązanie.

Mam nadzieję że ktoś pomyśli w trakcje tych prac i rozwiąże ten temat rozsądnie.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez THIM » środa, 7 sty 2009, 21:08

YOG napisał(a):zakończenie prac obligatoryjnie do 31.08.2009r.

niewiele się zatem zmieni w wyglądzie i konstrukcji samego toru, będzie to po prostu odświeżone i nowe.


Czyli można marzyć o rundzie WSMP w tym roku?
Co z homologacją?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez YOG » środa, 7 sty 2009, 21:54

Albert: nakładka gdyby miała 1mb szerokości to zdecydowanie za mało. główny parametr takiej nakładki to powierzchnia w m2 przy danej grubości.
i teraz:
przy tej szerokości toru w miejscu we/wy na krajówkę byłoby to jakieś 75 - 125kg/m2 przy powierzchni ca 700-1000m2 każdy. w zestawieniu są ujęte tylko nakładki na skrzyżowania, parking pod dawną Stodółką oraz zjazdy indywidualne.
podejrzewam (bo nie mam jeszcze dostępu do projektu gdzie np są poprzeczniki) iż niweletę, ktoś poprowadził tak, aby po wykonaniu ścieralnej połączenie nawierzchni odcinka leśnego i nowej drogi 74 było całkowicie akceptowalne. tego wymaga sztuka projektowania (aby wziąć pod uwagę interes każdego potencjalnego użytkownika projektowanego obiektu). martwi mnie tylko brak frezowania w tym kilometrze drogi ale to już wyjaśni się po otwarciu ofert.

uspokajam: po analizie papierów wygląda na to, że będzie gładko.

THIM: chyba homologację zabrali za odcinek leśny, right? oczywiście krajówka też kiepściunia jest ale chyba głównie za las zabrali papier.

i jeszcze taka dygresja: jak podadzą wynik przetargu to sobie wyliczymy ile dokładnie (co do 1zł) będzie kosztować remont tego fragmentu toru. dzięki temu oszacujemy ile mogłoby kosztować wyremontowanie odcinka w lesie.

rozstrzygnięcie przetargu - 14.01.2009

YOG pozdrawia
Ostatnio edytowano czwartek, 8 sty 2009, 09:37 przez YOG, łącznie edytowano 1 raz
www.poldimex.pl
Avatar użytkownika
YOG
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): środa, 14 kwi 2004, 23:19
Lokalizacja: Bay of Belfalas

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron