Maćki w Saleenie

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Maćki w Saleenie

Postprzez Glitol » czwartek, 20 lut 2003, 08:36

Właśnie przeczytałem, że Maćki będą testować Saleena. Jeśli udałoby im się zebrać budżet na starty w FIA i w Polsce to Oni + Dziura na Porsche mogliby stworzyć niezłe widowisko.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Fan wyścigów » czwartek, 20 lut 2003, 22:08

Super by było gdyby team M&M pojechał Saleenem cały cykl FIA GT. Moim zdaniem mieli by naprawdę duże szanse na dobry wynik.
Fan wyścigów
N2
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 22 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » czwartek, 20 lut 2003, 23:47

Czym się tak podniecacie, przecież Saleen to raczej średnia bryka, regularnie obrywa od przedniosilnikowych amerykańców a ostatnio nawet od ferrari, to chuba najsłabszy pojazd kategorii GTS w serii ALMS. W FIA GT dochodzi jeszcze jeden piekielnie mocny konkurent, Lister. Bryczka chyba najszybsza ze wszystkich, tylko oprócz Campbell-Waltera samych leszczy sadzali za kółkiem w zeszłym sezonie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » piątek, 21 lut 2003, 01:28

no ale jak by na to ne patrzeć to będą hyba w pierwszej 6ce, zawodników GT, czego jeszcze hcieć tego aby salen debutant wygrywał zz ferrari maranello i z viperami, no to by hyba z deka przesada była, dobże że mamy reprezentantów (lub nie) (kto to wie) w takiej kategori, kurka, znofu krytyka, spotyka, i czemu poddajemy znofu pozytywne wieści rozpatrujemy jako czyjeś zwycięstwa porażki, czemu nikt się nie cieszy ja tego kurka nie wiem. mega salen w mega style, na outlooku w mega czasie kontras w urugwajskim lesie o wymanierowanym ugruntowanym opatrzeniu zgrzytającej mega indywidualnej pozycji osiąganej w czasie konwersacji dotyczącej zrozumienia półświadka szczórów złego przymierza, uciekającej prawdy, zmykającej szeleszczącej, uległej analnej a może nie pytanie?
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Wilu » piątek, 21 lut 2003, 01:30

salen to nie debiutant - sporostowanie własnego toku myślenia sorki
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez alfan » środa, 26 lut 2003, 22:21

Bardzo fajnie że Maćki potestują sobie Seleena,ale coś mi mówi że na ich starty w tym samchodzie nie ma co liczyć.Raczej wzorem Hołka w RSMŚ bedą celować niżej,i pozostaną przy N-GT.No ale zobaczymy...

Z drugiej strony ciekawe czy Steve Saleen stworzy coś na bazie tego nowego Mustanga. Autko wygląda na zdjeciach obiecująco.Oby powrót do korzeni zakończył się nie tylko na nadwoziu.

Ferrari 550 rezcywiscie zaskakują dobrze sobie radzi,w FIA GT też pokazywało się z dobrej strony.I to wszystko wóz na bazie jakiegoś przedniosilnikowca z ASRem :? .Co też by wyczyniało na torach Enzo.Może doczekamy się kontytnuacji wyścigowych tradycji F40 :?: Fajnie by było... :D [/b]
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » piątek, 28 lut 2003, 22:30

Wilu: nie bardzo nadążam w ogóle za Twoim myśleniem, ale z tego co rozumiem to chodzi o to żeby cieszyć się z przyzwoitej pozycji w GT. Ale ja bym wolał tak jak sugeuje alfan: słabsze auto ale szanse na walkę o wysokie lokaty w swojej klasie.

alfan: Enzo raczej podchodzi pod grupę C. To by było nie fair wystawiać coś takiego do GT, tak samojak nie fair moim zdaniem było wystawienie do tej serii wozu Dauer-Porsche 962 i Panoza Esperante GTR-1. Niby spełniały warunki, niby to były seryjne wozy (małoseyjne dodajmy) ale 10 razy droższe od Viperów i przez nikogo przy zdrowych zmysłach nie używane na ulicach tylko raczej kupowane w celach kolekcjonerskich.

Jeśli chodzi o kontynuację tradycji w Mustangu to moje zdanie jest odmienne: OBY skończyło się na wyglądzie! Tak naprawdę opócz silnika który robił z tego auta dziką bestię Shelby GT500 to była toporna fura i to nawet jak na swoje czasy. Sztywny tylny most wsparty na piórach to rozwiązanie dobre w wozach terenowych, dodając do tego raptem czterobiegowe skrzynie biegów, układy kierownicze wykazujące precyzję na poziomie cieżarówki oraz całą masę ciężkich dodatków mających na celu zaspokojenie gustu wygodnych amerykanów otrzymujemy kommpletnie bezsensowną konstrukcję, przydatną tylko do street racingu albo do wyścigów na 1/4 mili. Taka była idea Muscle Carów w latach 60 tych i 70 tych, w czasach kiedy w Europie robiono takie aua jak Ferrari Dino czy Porsche 911 Carrera RS które już wtedy miały położony nacisk na prowadenie niską masę i trzymanie się w zakrętach. Ba, nawet w Grabusie zawieszenie było w pełni niezależne. Ale idea Muscle Carów ewoluowała i w dniu dzisiejszym został wytyczony nowy standard prze takie wozy jak Viper i Corvette. Z dawnych czasów został tylko potworny nadmiar mocy, i silnik V8 lub większy z przodu. Poza tym nic już nie jest takie samo. Mam nadzieję że taki będzie nowy Mustang, bo obecna wersja Mustanga technicznie tkwi w latach 70tych (cały czas sztywna oś, tylko ma już normalne sprężyny a nie pióra, układ kierowniczy nadal z typowo amerykańskim wspomaganiem, takim żeby na parkingu można było kręcić jednym palcem, hamulce też beznadziejne, jest to więc typowo luksusowa bryka z dużym nadmiarem mocy, nie chciałbym żeby nowy mustang też był taki) a stylistycznie w Japonii w połowie lat 90tych. Jeśli chodzi o wygląd to Ford podjął właściwą decyzję, ciekaw jestem czy technicznie będzie to auto sportowe czy nadal szpanerski tapczan.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez alfan » sobota, 1 mar 2003, 18:30

żółtodziób napisał(a): alfan: słabsze auto ale szanse na walkę o wysokie lokaty w swojej klasie.



No to właśnie miałem na mysli. :wink:

Natomiast kontynuując wątek Mustanga,to jednak wolałbym aby maiło w sobie jak najwiecej duszy starego Mustanga.Nie twierdze bynajmniej że było to doskonałe auto do wyscigów,o wpspaniałym prowadzeniu.Ale z tej brutalnośći i prymitywizmie było coś.Ta dusza której w aktualnym mustangu już nie ma(a co dopiero mówić o poprzedniej generacji która wygladała jak 2 drzwiowy Taurus :? ).Nie potrafie sobie wyobrazić "Bullita" w którym zamiast Mustanga i Chargera ścigaja się Dino i 911(oczywiscie jesli już,to McQuinn w Dino :D ).

Te auta były szalone,ale własnie tego sie po nich spodziewam.To jest własnie Ameryka.Nie jestem jakimś fanem streetracigu,lecz gdybym miał sie scigać po ulicach,to wolałbym własnie takim zwariowanym samochodem,niż dominującymi dziś w tej dziedzinie w Stanach,bezbłednymi technicznie Suprami,3000 GT4-kami itd.]

Oczywiscie nowy Mustang na pewno nie bedzie nawet w połowie taki jak kiedyś.To co było ostatnio zasługuje faktycznie na miano tapczanu. Ale nawet radykalna zmiana konstrukcji podwozia wciąż pozostawia możliwośc wyboru charakteru samochodu.W którą stronę by Ford by nie podążył,brutalnośći czy zwinności i lekkości,bedzie lepiej.A jeśli Mustang pozostanie taki jaki jest-to mozna jeszce liczyć na SVT czy Saleena. :) [/b]
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » niedziela, 2 mar 2003, 14:14

Nie zgodzę się z opinią że aawansowanie techniczne wyklucza brutalność. A Viper to co to jest? Grzeczna wyścigówka? Nie, to narowisty potwór korzystający z tradycji Muscle Car ale jednocześnie nie jest to prymitywna maszyna, może poza silnikiem i skrzynią biegów od ciężarówki. Chciałbym żeby nowy mustang był podobny, potworny nadmiar mocy, niesamowity ryk V8 o pojemności nie mniejszej niż 5 litrów, mile widziany stary fordowski siedmiolitrowiec i instalacja nitro, ale też nowoczesne rozwiązania w podwoziu hamulcach i układzie kierowniczym, żeby tym autem dało się szybko pojechać nie tylko po prostej, choć oczywiście nie oczekuję od tego auta zwinności Ferrari czy Porsche. Taki nowoczesny, ale ciągle Muscle Car.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez alfan » niedziela, 2 mar 2003, 15:32

alfan napisał(a): Ale nawet radykalna zmiana konstrukcji podwozia wciąż pozostawia możliwośc wyboru charakteru samochodu.W którą stronę by Ford by nie podążył,brutalnośći...


Tym zdaniem wyraziłem identyczne zdanie,przynajmniej taki miałem zamiar :) .
"Prymitywnośc"silnika tudziez po prostu smieszne wartośći mocy osiąganej z litra wpływają też na charakter wozu i cudowny dzwięk,więc o to nie czepiał bym się Vipera i podobnych aut. V8ka z aktualnego Mustanga po kuracji w SVT zupełnie nie przypomina swym dzwiękiem klasycznego letargicznego bulgotu amerykańskiego auta,ale ma o wiele lepsze osiągi,błyskawicznie wkręca się na obroty itd.To już Europa.
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 3 mar 2003, 00:32

Ja się nie czepiam Viperów, tylko traktuję je nie jako wozy sportowe a Muscle Cary. Dobrze że są takie szalone wozy, kompletnie nierozsądne, za ten właśnie brak rozsądku je cenię. Silni SVT nie dość że już nie brzmi jak poinien to wcale tak dużo mocy też nie ma, o ile coś mi się nie pomerdało to 350 KM, jak na tak ciężkie auto to wartość która nie stanowi o przynależnosci do kategorii Muscle Cars. Viper przy podobnej wadze ma o 100 KM więcej, nie mówiąc już o brzmieniu. Co potrzeba nowemu mustangowi to 7litrów, jak w dawnych Shelby GT500, Shelby AC Cobra, czy Fordach GT40. Wersja dla oszczędnych mogłaby mieć 5 litrów...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron