Moderator: SebaSTI
prezes-tk napisał(a):Diesel też niby się nie nadaje a jeździ.
prezes-tk napisał(a):Ja się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości tematu. Ale przyznasz, że jak taki motor pokaże się w sporcie, to w zależności od zapotrzebowania marketingowego jego charakter dieslowski (choćby jego udział w całości był bardzo mały) będzie wykorzystywany w większym lub mniejszym stopniu.
Benzynowy silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,8 l doładowany turbosprężarką wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów, system zmiennych faz rozrządu, hybrydowy moduł ze zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem i zmienny stopień sprężania.
prezes-tk napisał(a):W ostatnim MOTORZE jest artykuł na temat nowości Mercedesa: silnik benzynodieslowski. Ciekawa sprawa, może nasze spory się skończą.
Prezes-tk
żółtodziób napisał(a):oczywiscie że się nada i to nawet lepiej niż zwykła benzyna, bo dzieki lepszemu zbieraniu się z dołu znacznie szerszy będzie zakres obrotów użytecznych niż w silniku wyłącznie z zapłoem iskrowym.
AutoWeek napisał(a):Maximum output comes with spark ignition, while maximum economy comes with compression ignition.
bo dzieki lepszemu zbieraniu się z dołu znacznie szerszy będzie zakres obrotów użytecznych niż w silniku wyłącznie z zapłoem iskrowym.
żółtodziób napisał(a):schwepes - tu nie chodzi o konkretną aplikacje, ale o to co mozna z taką hybryda zrobić w sporcie. W sporcie mozna uzależnic tryb pracy od obrotów.
stein - w silniku sportowym trzymas obroty dlatego że musisz a nie dlatego że chcesz.
Oczywiscie robi nam się z tego bardzo skomplikowany agregat, ale w nowoczesnych klekotach oprocz zmiennego stopnia sprężania te wszystkie wynalazki już są, wiecto co piszesz moim zdaniem nie jest problemem.
Ale jeśli się uprzeć to można w trybie diesla zasilać silnik olejem, w dobie wszechobecnej elektroniki automatyczne przełączanie rodzaju paliwa chyba nie stanowi problemu.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości