Diesel vs Benzyna

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 30 lip 2007, 12:26

I tak nic nie przebije Meksyku i asfaltu slabszego od opon... A tak poza tym to nikt nie "świętuje" debiutu klekotów w WTCC? Heh, w równej walce szybko sie okazała ile jest wart diesel jeśli moc ma porównywalną z benzyniakiem.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Marmetal » poniedziałek, 30 lip 2007, 13:21

żółtodziobie, to dopiero początki dieslowskiej ery w WTCC :wink:. Nie zdziwiłbym się gdyby za kilka lat większość, jak nie wszyscy producenci zainwestowali w wyścigówkę z silnikiem diesla :wink:.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Karol » poniedziałek, 30 lip 2007, 14:52

Ale do cholery coś co klekota i pozostawia za sobą czarną chmurę nadaję się conajwyżej do jakiegoś pucharu markowego, ewentualnie do jakiegoś cyklu dla diesli... Co by nie mowić i się wysiliąc doszukując się zalet tych silników, jednak benzyna to jest benzyna, nieważne czy 2 litrowa wiertarka czy 5 litrów + turbo w Le Mans. To jaką ogromną przewagę mają silniki niech świadczy fakt, że obecną moc silniki w WTCC osiągają bez jakiegoś znaczącego tuningu, a Diesel potrzebuję do tego 1,5 albo i 2 bary dmuchania z turbosprężarki przy większej wadze i większym zjadaniu opon...
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Saruto » poniedziałek, 30 lip 2007, 16:28

pozatym klekot Seata ma silnik mocniejszy od bezyny o 20KM :)
Osobiście się nie dziwi Seatowi że kombinują, bo BMW ma przepisy "pod siebie".
Jeśli wyeliminują problemy to na starcie lotnym Seaty będą śmigać na czoło stawki.

Co do walki to eko-Volvo obejechało fabryczne BMW :roll:
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez luks » poniedziałek, 30 lip 2007, 21:14

trochę się wzdrygnąłem jak przeczytalem o tych dieslach.. wybieram się na brands hatch z tym ,że liczę na hałas i zapach spalanej wysokooktanowej benzyny - wystarczy że moje auto śmierdzi ropą...
rajdy
rajdy
rajdy
Avatar użytkownika
luks
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 22 mar 2003, 22:13
Lokalizacja: 71

Postprzez Buncol » poniedziałek, 30 lip 2007, 23:42

Nie rozumiem do końca po co stosować diesle w motosporcie. Przecież wyścigi są promilem jeśli chodzi o ekologie patrząc na całą motoryzacje. Nic nie pomoże przyrodzie jak kilka aut sportowych spali mniej paliwa. Diesle OK ale w cywilnych autach.
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez schwepes » wtorek, 31 lip 2007, 00:27

Buncol napisał(a):Nie rozumiem do końca po co stosować diesle w motosporcie.

Przecież współczesne diesle są szybsze niż benzyniaki co zostało dowiedzione w 24h Le Mans. Więc w jakim celu przeciętny Kowalski ma kupować słabsze, wolniejsze i więcej palące auto, skoro może mieć diesla.

Marketing? ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Buncol » wtorek, 31 lip 2007, 00:31

Wiadomo, że chodzi o reklamę, bo tym sposobem będzie łatwiej wcisnąć ropniaki ludowi, ale wszyscy wiemy, że jak ma być szybko to tylko benzyna :wink:
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » wtorek, 31 lip 2007, 00:42

Ja uwazam że diesel to nawet w cywilu jest bez sensu, oszczędnosci w paliwie dopiero o 100 kkm albo i lepiej zaczynają wyrównywać róznicę w cenie zakupu diesla o mocy podobnej do benzyniaka, to zaden cymes... A co do cora większej popularności diesla w motosrsporcie - to MARKETING. w LM jeszcze jakos przeszło, ponieważ klekoty zyskały znaczną przewagę mocy, dysproporcja wielkosci jest ogromna, klekot nie dość że ma większą pojemnosć niż V10 Judda to jeszcze ma turbo, w efekcie jakieś 100 KM więcej. W WTCC moce są porównywalne i w tym momencie dyzel wymięka i o ile regulamin nie zacznie faworyzować tych silników to raczej nie wróżę im świetlanej przyszłości.

Punkt drugi. Regulamin robiony pod BMW? Wcale nie! BMW za tylny napęd mają "karę" wagową, podczas gdy na logikę biorąc firma powinna mieć jakiś wyraźny bonus za to, ze jeszcze nie uległa ogólnej tendencji robienia maksymalnych oszczędnosci i oferuje auta z napędem na własciwe koła. W końcu kto broni VAG albo GM produkować auta RWD oprócz tego ze księgowym rachunki przestaną się tak do końca zgadzać? Kto więc ma handicap, czy BMW, które idzie trudniejszą drogą i robi jedne z nielicznych tylnonapędówek czy np VAG który idzie na łatwiznę opakowując płytę i mechanikę Golfa raz to w rodzinnego Tourana a raz w rzekomo supersportowe Audi TT?

Punkt trzeci - objechania BMW przez ekologiczne Volvo - kwestia balastu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Saruto » wtorek, 31 lip 2007, 10:28

Buncol napisał(a):Wiadomo, że chodzi o reklamę, bo tym sposobem będzie łatwiej wcisnąć ropniaki ludowi, ale wszyscy wiemy, że jak ma być szybko to tylko benzyna :wink:


Właśnie te granice są zacierane ;)
Diesle mają już podobne przyśpieszenie i maksa jednak troszke mniejsze, myśle że to kwestia 3-4 lat a diesel będzie lepszy, szybszy i mocniejszy od benzyny.
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez Karol » wtorek, 31 lip 2007, 10:32

Trochę OT ale ciekawe jest że cena samochodu z Dieslem to cena auta z silnikiem benzynowym + cena silniku diesla. Ciekawe nie? :)

Saruto nie pisz, że różnice są zacierane, bo wolnossącemu bezyniakowi w WTCC zaczyna dorównywać TURBOdiesel, domyślam się o dużo większym stopniu wysilenia niż benzyna.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez schwepes » wtorek, 31 lip 2007, 12:00

Saruto napisał(a):Właśnie te granice są zacierane ;)
Diesle mają już podobne przyśpieszenie i maksa jednak troszke mniejsze, myśle że to kwestia 3-4 lat a diesel będzie lepszy, szybszy i mocniejszy od benzyny.

Mają podobne przyspieszenie przy...? Tej samej mocy? No to chyba jest najzupełniej oczywiste.

Ale ja poczekam na minimum 300-konnego turbodiesla 1.3, który będzie na tyle mały i lekki że będzie się go dało wrzucić do ścigacza. Wtedy będziemy się mogli zastanawiać czy diesel zaczyna doganiać silniki benzynowe (oczywiście pozostaje pytanie jak bardzo do tego czasu poprawią się te drugie ;) )
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » wtorek, 31 lip 2007, 15:04

http://www.roadlook.pl/technika/iaa-fra ... owych.html

Konstruując takie hybrydy producenci w zasadzie samo przyznają, że wady diesla są nie do przeskoczenia i dopiero krzyżówka jednego z drugim sprawia, że silnik jest się w stanie wkręcić na sensowne obroty i dać przyuzwoitą moc. Jeśli ta koncepcja się upowszechni (1,8 turbo, 240 KM, spalanie na poziomie obecnych turboklekotów i to wszystko w cywilu a nie w wysilonym silniku sportowym) to ropniak bardzo szybko straci rację bytu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SeBa » środa, 1 sie 2007, 00:06

Widzę że praktycznie ze wszystkich piszących tutaj tylko żółtodziub i karol rozumieja o co dokładnie chodzi w różnicy pomiędzy benzyną a dieslem.

Więc teraz zastanówmy się gdzie tkwi różnica i co z kąd się bieże, bo wszyscy mówią diesel conajmniej tak samo szybki jak benzyna o tej samej pojemności, i wszyscy się mylicie bo benzyna jest wolnossąca i diesel turbo i co się teraz okazuje że np honda czy ferrari czy inne marki potrafią wyciągnąć w swoich samochodach po 120 i więcej koni z litra pojemności bez żadnch turbin, a tymczasem brudne ropniaki z turbiną jak stodoła osiągają jakieś 80-90koni, na ten przykład passat 2,0tdi ma 140 - 170km a głupie clio sport czy type r bez zadnych turbin maja po 200km bez najmniejszych problemów.

wiec jak chcecie porównywać to porównujcie turbinowe silniki i co wtedy mamy z jednej strony lancera co z fabryki moze wyjechać majac 400km z benzyny+turbo a deugiej strony sami wiecie co mamy :wink:
SeBa
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): poniedziałek, 4 paź 2004, 09:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » środa, 1 sie 2007, 11:08

Nie doceniasz schwepesa, on tutaj ma największą wiedzę techniczną, w tym również praktyczną...

A wracając do meritum to warto na jedną rzecz zwrócić uwagę - na propagandę, Niesamowite jest jak łatwo ludzie kupują wszystkie ściemy, większość ludzi wierzy, że diesel jest mocny, szybki, oszczędny w dodatku ekologiczny. Prawda jest taka, że moc jest porównywalna z takimi samymi silnikami benzynowymi sprzed 5-10 lat i bez turbo, a przeciętnemu człowiekowi który nie trzyma wozu do jego śmierci technicznej tylko zmienia wóz co kilka lat oszczędnosci w paliwie nigdy nie zrekompensują różnicy w cenie zakupu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron