Opony wyscigowe - co i gdzie mozna kupic

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Opony wyscigowe - co i gdzie mozna kupic

Postprzez yapko » środa, 31 sty 2007, 00:38

Witam,

Wiem ze to wiedza cenna ale moze chociaz na priv...
Bede startowal w HS GSMP w tym roku, chcialbym zakupic wyczynowe gumy do gor ale ceny powalaja na kolana, nawet w rozmiarze 13".
Z tego co znalazlem na sieci to Matador wyscigowy ok 4000 CZK (185/510R13), Avon (6.0-7.0/19.5/13) ok 5000 CZK. Avon jest duzo lepszy, czy ktos ma inne zdanie? Czy sa jakies tansze zrodla gdzie mozna dostac te/inne opony taniej? Gdzie szukac uzywek? W UK jest sporo ogloszen ale nie wiem ile przesylka moze wyniesc. Ktos kupowal?
Jak ktos ma do sprzedania cos miekkiego w rozmiarze ok 180/510R13 to piszcie!

Czy matador SM-2/SM-20 miekki nie nadaje sie do gor?
Sa jeszcze takie alternatywy jak Markgum (200PLN), Yokohama A539 (cywilne, 250-300 PLN nowe), Yokohama A032, A048, Toyo R888, Toyo RA1. Czy ktos moze sie wypowiedziec o nich, szczegolnie Markgum NRally 185/60R13 S1? Czy na prawde maja bardzo miekkie boki?

Czytam ten dzial codziennie, wiem ze jest tu wielu wyjadaczy wyscigowych, bardzo prosilbym o opinie na czym warto jezdzic dysponujac ograniczonym budzetem na opony. Pomozcie mlodemu :) jak nie w watku to chociaz na mail.

Dzieki,
Piotrek
yapko_78@o2.pl
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32


Postprzez mop » środa, 31 sty 2007, 02:13

co tu cennego w tej wiedzy?

Jesli chcesz sliki - matador, niecale 500zl za opone to dobra cena za sliki. AVON - powiedz mi gdzie znalazles za 5000CZK to kupie, z tego co sie orientuje ponizej tysia zl ciezko znalezc. Ale opona podobno tego warta.
Matadorem w Polsce handluje Grzesiek Kozera http://matador.motorsport.netlook.pl/ wystarczy poszukac :)

Uzywek, w 13 bedzie ciezko. Jedyne co mi przychodzi na mysl to pytanie sie kierowcow formul, ich przednie kola powinny Ci podpasowac. Oni lataja na Avonach. Przesylka z UK to standartowa jest kolo 50 euro, opony jako duzy przedmiot moze pojsc drozej, albo kilka przesylek.

Matador SM - 2 czyli rajdowy. Ciezko powiedziec. Najmiekszy dociety sprawdza sie jako deszczowka. Do gor nie potrafie sie wypowiedziec czy na suche bedzie ok, w plaskich mial tendencje do plyniecia (szybko sie grzal i kiepsko jechal) i do wyrywania kawalkow bieznika. Moze w gorach bedzie dobry.

Alternatywy - Markgum - nie. Ciezka, miekkie boki, podwija sie, trzeba duzo pompowac, nie nadaje sie. Na pewno nie na suche. Docieta najmieksza moze byc dobra deszczowka.
Cywilne - nie jest to zle rozwiazanie, rozmiar 175/50 przy niskim budzecie moze miec sens. Bridgestony na pewno maja twarde boki bardzo. Tylko drogowe "polsliki" moga wyjsc drozej niz sliki Matadora :)

Pomoc - budzet :) gory sa w miare tanie, kup 4 matadory sliki, dwa rajdowe i 4 markgumy na deszcz i polatasz na tym 2 sezony.
Mniejszy budzet. Kup 6 vivo, zszorstkuj, 4 markgumy na deszcz.
Sredni budzet. 6 drogowych yokoham albo czegos, tez raczej zszorstkowac + 4 na deszcz :)
Jak ktos jezdzil w gorach rajdowym matadorem (SM-2) niech da znac, moze to jest lepsze rozwiazanie (tansze niz slik, lepsze niz drogowa yokohama moze?)

Pozdro. Oto moja cala tajna wiedza :)

Ps. ja mam takie dwa Vivo, druty juz przeswituja, wiec nie mozna na nich hamowac! Ale za to trzymaja jak dobry slik :D
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez !ADI! » środa, 31 sty 2007, 03:31

mop, a jak byś porównał yokohamy do fuldy i bridgestona?
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez yapko » środa, 31 sty 2007, 12:30

Mop: wielkie dzieki, o takiej odpowiedzi marzylem :)

Avony za 5000 CZK sa na http://www.racingtyres.cz/

Mam na razie 4 uzywane Pirelli Drago 175/50 jako ostatnia deska ratunku gdyby bylo np. kilka kapci. Chcialbym jeszcze zdobyc uzywki Yoko A539.

Przy tych cenach u G.Kozery to mysle ze na slicki byloby mnie stac, do tego markgumy na deszcz i juz.
Jaki markgum bylby najlepszy na desazcz do samochodu FWD, 120KM, 720-750KG? 175/50 cywilny bieznik (Primo) czy ciety slick 155/65 albo 185/60?
Racja ze "pol-slicki" wychodza ok 450-500 zl (Yoko, Toyo) wiec lepszy Matador.

Adi, z tego co wiem to Fulda nie ma porownania do Yokohamy (duzo gorsza) a Bridgestone (RE 720) byly chyba najlepsze ale juz nie robia 175/50/13.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez THIM » środa, 31 sty 2007, 13:07

To jak już taki temat, to co polecacie do HS-owego malca? Budżet bardzo mały, myślę o 4 kołach na suche i 4 na mokre.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mop » środa, 31 sty 2007, 18:06

!ADI! - jezdzilem tylko na bridgestonach i to w innym rozmiarze i S-03. Polecam w ciemno, boki sa super twarde a i trzymaja znakomicie. Tylko jedna w 15 calach to kolo 700-800zl :) na yokohamach i fuldach nie jezdzilem, ale o yokohamach slyszalem ze sa dobre. Prawdopodobnie na lato kupie Yokohamy albo Toyo polsliki drogowe. O fuldach prawie nic nie slyszalem wiec nie chce sie wypowiadac. Mialem kiedys zimowki fuldy 135/80/13 i byly swietne (serio) jedna 100zl :D:D

yapko - hmm, te avony rzeczywiscie przystepne. Zobacze po ile ja mam sciagnac i moze sie oplaca z czech.
Co do markgumow - 175/50 - na pewno dobry, ale ma asymetryczny bieznik (z tego co pamietam) czyli nie przelozysz opony z lewej na prawa jak bedzie sie nierowno zuzywac :)
155/65 moze byc za wasko, to bylo dobre do Nki ale nie do mocy 120 koni. Predzej 185/60 docinac. Boje sie ze 185 to za duzo ja na mase 750 kilo (wiesz, te opcje z parciem i cisnieniem i naciskiem na podloze) ale niekoniecznie :) Albo rajdowy matador R1 albo W4 i dociac, swietne na deszcz (cale DSMP w seju 650 kilo 120 koni na takich latalismy)

THIM - 4 vivo szorstkowane (cos taniego i malo bieznika), deszcze - albo drogowa (zimowka jakas moze) albo markgum. Wiem ze w plaskich kiedys Blaszkowski w deszczu lecial na fuldach zimowych, chyba nawet dalo to rezultaty. Co prawda Ciebie nie ogranicza przepis o oponach polskiej produkcji, ale one sa tak czy siak najtansze :)

Ps. wczesniej pisalem wszedzie ze 6 opon na suche - biore pod uwage ze jedna mozna przebic, uszkodzic albo zrobic jej kuku. Warto miec cos na zapas. Ale mozna tez na deszczu podjechac, tylko zal bieznika :)
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez yapko » środa, 31 sty 2007, 18:58

W sumie nie pomyslalem o tej asymetrycznosci - dobra uwaga.
185/60 ma bieznik duzo wezszy niz 185mm, ze wzgledu na profil 60 (boki wystaja). Porowywalem Pirelli 175/50, Dunlopy SP 185/60 i Matadora 160/530 i Dunlop (sam bieznik) byl chyba minimalnie wezszy od pirelli a duzo szerszy od Matadora. Ale fakt ze na deszcz pasowaloby cos wezszego niz na suche wiec moze byc za szeroko. Pomysle tez o SM-2 W14.

Wiem ze na suche najlepiej miec 6 opon (5 ciezko zuzywac rowno) ale nie wiem czy stac mnie bedzie na 6 slickow. Najwyzej tak jak piszesz, deszcz albo zapasowy komplet szorstkowanych cywili.

Dzieki!
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez !ADI! » środa, 31 sty 2007, 19:04

Czy moglibyście sprecyzować pojęcie "szorstkowanie"
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez mop » środa, 31 sty 2007, 19:36

yapko - 4 sliki i jak mowiles ze masz 4 te pirelki, to na ewentualne kapcie bedzie. 2 sliki mozna dokupic w trakcie sezonu, zobaczysz jak wyjdzie. Z deszczem Ci juz wiecej nie pomoge. Dociety rajdowy trzma bardzo dobrze, ale jest drozszy od markguma.

szorstkowanie - hmm nie znam definicji, ale chodzi o zdarcie bieznika z opony. Z seryjnego 8mm zostawiasz sobie 1-3mm. Duzo lepiej trzma (seryjna sie mocno ugina na biezniku) i po dotarciu taka opona wyglada prawie jak slik. (no i oczywiscie kolejna sprawa czyli zmniejszenie promienia opony co daje lepsze przyspieszenie). Niby glupoty, ale roznica miedzy dobrze dotartym Vivo a normalnym jest olbrzymia. Na torze w Kielcach roznica miedzy dotartymi a nowymi dopiero co szorstkowanymi to byly 2 sekundy. Jakby porownac to z seryjna opona to byloby jeszcze wiecej.
Ostatnio edytowano środa, 31 sty 2007, 19:37 przez mop, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez ptakwrc » środa, 31 sty 2007, 19:37

tak wyglada sprzet do szorstkowania
Obrazek
co to daje.... chyba lepiej klei taka guma :wink:
RFRTEAM.FORA.PL
Avatar użytkownika
ptakwrc
A5
 
Posty: 572
Dołączył(a): wtorek, 9 wrz 2003, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez yapko » środa, 31 sty 2007, 20:53

Mam juz pelna jasnosc. Teraz tylko kwestia kasy i co sie ew. trafi okazyjnie.

Dzieki za wyczerpujace informacje :)
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez nick555 » środa, 31 sty 2007, 22:11

ptakwrc napisał(a):tak wyglada sprzet do szorstkowania
Obrazek
co to daje.... chyba lepiej klei taka guma :wink:


te dwie rzeczy są do szorstkowania ale otworów... czyli dziur po gwoździach :) wiem bo używam :)
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez THIM » piątek, 2 lut 2007, 12:04

Właściwie dlaczego zimówki są dobre na deszcz? Są miękkie i może lepiej odprowadzają wodę, ale bieżnik ugina się chyba o wiele bardziej, niż w letnich.

yapko, co za furę szykujesz, Zastavę?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez yapko » piątek, 2 lut 2007, 12:32

THIM, prawie trafiles :) Wloski oryginal w wersji sedan 2d (nie rally, model MK2 ale tez homologowany).

Mam nadzieje ze bedzie jezdzil tak:
http://www.atmotorsport.de/video/kyff06koobonboard.wmv :)
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez THIM » piątek, 2 lut 2007, 12:45

Hm, moje łącze nie dzierży tego filmu, masz jakieś zdjęcia (napewno masz:D)? Na pewno będzie cieszyć oko... Nareszcie ktoś w HS-1500, czyż nie?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron