Sezon 2007

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez Karol » środa, 4 kwi 2007, 08:32

Z czego 2-3 najnowszy spec pucharówki wg moich informacji. u "góry" też będzie ciekawie, szykuję się sezon z 4 Prosiakami, Komot też napewno wystawi 3 auta (stań na dziś dzień, może coś u nich doszło jeszcze), do tego Gładysze 2 Leony, może sfinalizują wreszcie Jette. Szukuję się jeden z najlepszych sezonów od paru ładnych lat, chociaż trochę smutnę że aby się ścigać musisz mieć 60 tyś na Picanto albo budżet pow 100 tyś (niekiedy gruubo) żeby pojeździć. Z drugiej strony można dla własnej przyjemności nawet startować Sejem w klasie do 1600.

Brakuję trochę współpracy zawodnicy - PZM i odwrotnie. Chociaż parę reform w GPP jest dzięki nim, w końcu oni wydają największa kasę na wyścigi i gdyby nie oni to byłoby naprawdę fatalnie.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Postprzez mop » środa, 4 kwi 2007, 09:19

ano, zapowiada sie bardzo ciekawie. Brakuje tylko czegos pomiedzy kijanka i potworami. Zobaczymy co formula X przyniesie :)
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez THIM » środa, 4 kwi 2007, 11:35

mop napisał(a):Brakuje tylko czegos pomiedzy kijanka i potworami. Zobaczymy co formula X przyniesie :)


Przecież są klasy H- 1150, H-1600.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Karol » środa, 4 kwi 2007, 13:25

Tylko że się tak wyrażę te klasy są "mało ambitne", brakuje nam jakichś rozgrywek pośrednich, coś w rodzaju Pucharu Alfy Romeo, w którym notabene koszty były niewiele wyższe od Pikusiów!!

Jazda w takiej klasie wcale niegwarantuje akceptowalnych kosztów i przy okazji odpowiedniej rangi i konkurencji. A samo przygotowanie i utrzymanie auta w top spec czy to Sej czy jakiś Peugeot czy Honda to i tak dużo kasiory, bo jeżeli frekwencja dopiszę to możemy oczekiwać jakiegoś wyścigu zbrojeń. Ale nomen omen nie wydaję mi się by brak VWCC okazał się jakiś dotkliwy. Można powiedziec, że pałeczke przejmie Formuła Xsport, i to też o ile dojdzie do skutku ten projekt. Brakuje wyścigom jakiegoś większego, szerszego dostepu do relacji z wsmp, chociaż tych 15 minutowych w paśmie ogólnokrajowym. 5 minutowe relacje u Majewskiego moim zdaniem nie za bardzo wystarcza. Nawet Rallycross pod tym względem stoi lepiej.

Czekam też na dostosowanie dsmp do naszych realiów i skrócenie wyścigu do 2 godzin, nawet Fia GT tak już jeździ.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez marecki » środa, 4 kwi 2007, 14:22

Te 7 Clio + Lotus to w jakiej klasie chodzi o narodową ? do 1600. Kto będzie jeszcze startował w tej klasie ?, bo zdaje się mało aut w ogóle będzie. Xsara będzie jeździć ?
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez MSG Racing » środa, 4 kwi 2007, 16:59

Karol masz racje. WSMP jest za mało rozreklamowane. Brak jest relacji nawet krótkich w paśmie ogólno dostępnym tak aby każdy mógł sie zainteresować. Niestety takie jest myślenie nie tylko mediów ale i organizatorów że wyścigi nie są pokazywane ani przez momęt w TV. Jedni nie interesują sie tym a organizator nie dba o promocje.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Marmetal » środa, 4 kwi 2007, 18:39

No zapowiada się naprawdę ciekawy sezon, jeden z lepszych od lat. Tylko tak jak mówicie, problemem jest promocja. Wyścigi to bardzo fajny i widowiskowy sport, ale w telewizji ich nie uświadczysz. Kiedyś były chyba nawet półgodzinne relacje na TVP w godzinach nocnych (głównie z PAR), teraz nie mamy nawet tego. Gdyby WSMP były rozreklamowane to przyciągnęłoby to sponsorów, zawodników - po prostu pieniądze. Wtedy ten sport miałby większe szanse na rozwój. I tak nie jest źle, bo mamy dużo fajnych aut i dwa puchary, ale PZM i organizatorzy powinni zadbać o promocję wyścigów w kraju.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Karol » środa, 4 kwi 2007, 21:36

Ja powiem, że nie jest źle kiedy komuś kto będzie bezpośrednio w temacie, pasował do określenie "komuś chciało się chcieć". Frekwencja się podnosi ? - śmiem zaryzykowac stwierdzenie, że sezon Cliowką w wsmp jest porównywalny do VWCC. Powstała Formuła Xsport ( w każdym razie teoretycznie powstała), więc może i nie jest źle. O i nawet Piczanto jakby liczniej się na torzę zaprezentuje! Ciężko mi jest niestety przełknąć gorzki fakt, że w pełni się zgadzam z Panem Tomkiem Czopikiem - po kiego grzyba Kii puchar w wyścigach! Rajdy na chwilą obecną pod względem reklamy i promocji oferują dużo, dużo więcej od wyścigów (co niestety, wcale nie oznacza, że oferują coś do akceptacji... ).

Zorganizowanie naprawde porzadnej serii, jakimi są wyścigowe mistrzostwa Polski, może dać naprawdę dużą kasę. Zresztą tego chyba nawet nie trzeba mówić tutaj, w dziale w którym o tym pisze. Problem w tym, że skoro Gładysz i tak swoje zarobił za VWCC a Panowie z PZM biorą niewyobrażalne dla nas niektórych kwoty za urzędowanie, to po co się wysilać? Wyścigi i tak będą, bo jak widac może być źle, tragicznie, koszmar i rozpacz a i tak będzie się wszystko dośc dobrze kręciło. Podkreslam tylko, że dość dobrze dla kogoś takiego jak ja i być może ogółem dla nas.

Szkoda tylko, że równamy cały czas wszystko do europy, a nie pomyślimy jakie tak naprawdę ma możliwości taki przeciętny Kowalski. I to nie tylko w sporcie ale nawet można to zaobserwować w przepisach, polityce itd. Dlaczego w Polsce nie można się ścigać czymś tanim ? Dlaczego żeby móc brać czynny i bezpośredni udział w sporcie, który by się chciało uprawiać trzeba sięgać po auto, w którym sezon jest po za zasięgiem 3/4 społeczeństwa. Dziwne, że polak nie może się ścigać Maluchem. Dziwne że nie może sie ścigać Polonezem, "Kanciakiem". N-kowe Maleństwa mimo całej swojej niepowagi i mizerności osiągów, konstrukcji byłyby czymś idealnym do wsmp o rallycrossie nie mówie bo tam to było przerobione. (choć jak się głębiej zastanowić to też nie do końca bo koszta były też ogromne, silniki wyżyłowane do granic możliwości itd itp). Chyba, że ktoś by się tym nie chciał ścigać. Ale w sumie uchodzimy za narów lepszy od "ruskich" sami też się z nich śmiejemy, ale jakoś oni mogą ścigać się rozpadającą Ładzinką ale Polak N-kowym Kanciakiem z klatką już nie bo....! No bo nie i już! Nawet jak na torze będzie 50 Picanto, 30 Xsport, 20 Porsche, 10 Seatów i ileś tam Clio i reszty to dalej nie uznam stanu za akceptalny. No może zrobię wyjątek, gdy cena jaką trzeba wydać na sezon Picanto nie będzie powodowała zawału serca u Kowalskiego.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez mm » środa, 4 kwi 2007, 22:33

i pewnie nie bedzie zadnego cc/sc w sprincie.... mimo walki o klase. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez THIM » środa, 4 kwi 2007, 22:57

po kiego grzyba Kii puchar w wyścigach!

Nie zamierzam porównywać rajdów do wyścigów, ale IMO jedną z różnic jest to, że wyścigi są "szlachetniejsze", mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi. Kia Polska wybrała wyścigi. Pewnie mają swój powód, zwłaszcza, że w Polsce ta dyscyplina ma się gorzej a na Kanarach puchar Picanto był/jest właśnie rajdowy. I tak Kia sama dba o marketing, więc nie ma znaczenia popularność dyscypliny.

Jeśli Czoper i inni chcą puchar w rajdach, to niech namówią jakiegoś importera, a nie winią Kię za puchar w wyścigach. Poza tym, cieniasy śmigały tu i tam i było OK. Był niedawno pomysł pucharu Dacii Logan w rajdach. Za Dacie na torach mogę "odstąpić" Picanto na OSy :lol: . Taka konfiguracja byłaby lepsza. BTW po Barbórce chyba Kurczak pisał, że Pikuś nie pasuje do rajdów.

Co do relacji telewizyjnych, to byłyby one ciekawsze, gdyby pokazywany był sport, a nie dzwony. Walka o czołowe pozycje, wyprzedzanie, do tego komentarz, co się dzieje. Tymczasem jeśli już coś oglądamy, czy to jest OES, czy relacje ze strony Picanto Cup, to latające zderzaki, dachy itp. Wyścigi to nie Destruction Derby (nawet Picanto)!
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MSG Racing » środa, 4 kwi 2007, 22:59

Brawo Karol, brawo.
Ja tylko dodam, że chociażby tacy Czesi, z których sie wiecznie śmiejemy maja lepsze warunki aby zacząć przygodę z wyścigami, nie wspominając o innych bardziej rozwiniętych krajach jak Francja, Włochy czy Wielka Brytania.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Karol » czwartek, 5 kwi 2007, 17:24

THIM napisał(a):

Co do relacji telewizyjnych, to byłyby one ciekawsze, gdyby pokazywany był sport, a nie dzwony. Walka o czołowe pozycje, wyprzedzanie, do tego komentarz, co się dzieje. Tymczasem jeśli już coś oglądamy, czy to jest OES, czy relacje ze strony Picanto Cup, to latające zderzaki, dachy itp. Wyścigi to nie Destruction Derby (nawet Picanto)!


Z ust mi to wyjąłeś! Mimo całej ciekawości i profesjonalnej roboty to wszystkie klipy, które można pobrać ze strony pucharu nie pokazywały nam żadnej walki, jedyne co to dzwony, dzwony, dzwony. Przegięcie dla mnie miało miejsce w klipie na podsumowanie sezonu. Dobrze że w oesie chociaż parę ujęć było z walki :/ A Korzeniowski i spółka zamiast zbierać kolejne odznaczenia i pochwały za wyłączność do transmisji z wsmp to mogą ruszyć swoje dupy i nawet na tej Tvp sport czy jak to nazwali puścic pół godzinną relację. Nawet Rallycross ma swoje "pięć minut" w TV Puls.
A i owszem rajdy do wyścigów nie da się porównać. Po prostu nie da się, wbrew pozorom to dla mnie są to dwie różne dyscypliny! Jednak prawda prawdą, że na chwilę obecna więcej pod względem marketingowym oferują rajdy, a nie wyścigi. Tzn chodzi mi o dostępność dla normalnego widza, w głupim teleexpresie coś zawsze powiedzą o zwycięzcy a o wyścigach cisza. A przecież dużo bardziej promuje chamra 30 aut na torze jednocześnie walczacych zderzak w zderzak, niż nudne przejazdy co minute kolejnych aut. Taka jest prawda, że walka na torze zawsze wygląda ciekawiej niż przejazd Pucharowego Puga pełną dzidą.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez marecki » czwartek, 5 kwi 2007, 20:25

A mnie się wydaje, że za brak relacji wyścigów w tv odpowiada PZM.
Nie chcą rozmawiać w ogóle z tv bo za takie relacje trzeba dobrze zapłacić. Jeśli nie ma kasy na promocje wyścigów to nie będzie też na tv.
Czy ktoś z was widział kiedykolwiek jakąś reklamę WSMP w tv :?:
Jeśli będzie taka możliwość, że tv się zgodzi to gdzie np. w Kielcach postawić kamery w lesie w krzakach :?: mimo, że swego czasu były tam przecież idealne stanowiska pod kamery. Relacje z Kielc zazwyczaj pokazywane są tylko z owalu i tak niezbyt ciekawego.
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez MisiekClio » piątek, 6 kwi 2007, 09:52

THIM napisał(a):Nie zamierzam porównywać rajdów do wyścigów, ale IMO jedną z różnic jest to, że wyścigi są "szlachetniejsze", mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.


Ja nie wiem :) Mozesz rozwinac temat??

Jeśli Czoper i inni chcą puchar w rajdach, to niech namówią jakiegoś importera, a nie winią Kię za puchar w wyścigach.


Tutaj decyduje KASA. Rajdy sa o wiele drozsze zarowno dla organizatora jak i dla zawodnikow, a poza tym o wiele trudniejsze logistycznie, przez wieksza "mobilnosc" i rozsianie po najrozniejszych dziwnych zakatkach kraju :)
Na korzysc wyscigow dziala tez skupianie uwagi calej publicznosci na jednym konkretnym wydarzeniu w danym czasie. Jak znam zycie to przy przejazdach Dacii albo Kijanek na oesie, wiekszosc ludzi udawalaby sie wlasnie do swoich aut, zeby zdazyc na "potwory" na kolejnym oesie.

Był niedawno pomysł pucharu Dacii Logan w rajdach. Za Dacie na torach mogę "odstąpić" Picanto na OSy :lol: . Taka konfiguracja byłaby lepsza.

Niestety nie ma na to zadnych szans. Do 2010 roku Renault Polska nie moze (a poza tym wcale nie chce) wydac nawet zlotowki na sport w Polsce. Poza "Road Show F1" w czerwcu na Moscie Swietokrzyskim. Kurcze za te pieniadze moznaby caly Puchar Clio uruchomic w Polsce. Z autami sprzedawanymi za zlotowke... :) No ale wola jezdzic w ta i z powrotem po moscie...
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez Schumi03 » piątek, 6 kwi 2007, 18:33

Do 2010 roku Renault Polska nie moze (a poza tym wcale nie chce) wydac nawet zlotowki na sport w Polsce.


Dlaczego nie może? Możesz to rozwinąć...?
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumi03
N3
 
Posty: 363
Dołączył(a): środa, 28 maja 2003, 20:46
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron