Więcej medycyny w... wyścigach!

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Więcej medycyny w... wyścigach!

Postprzez Karol » sobota, 4 lis 2006, 23:23

Więcej medycyny… w wyścigach!

Nietypowo, ale cóż. Bociany odleciały do ciepłych krajów, klekoty i chodnika pełnego ich odchodów nie uświadczysz. Aby przejść do sedna sprawy muszę, wybaczcie, całkowicie odbiec od tematu. Coś mi w mojej małej mózgownicy świta jakoby to jakiś Pitagorisis wygłosił tezę do medyków, Primum Non Nocere, chyba tak w jakimś podręczniku do historii to czytałem. Po pierwsze nie szkodzić! Co? Pitagoras się nazywał? A no tak, ta litwinizacja wsmp mnie dobija. Że co? Matematyk to był? A tam cicho być! Tam wszystkiego nie można pamiętać! A więc napisze jeszcze raz żeby sobie każdy to utrwalił: Primum Non Nocere. No to jadziem.

To że bida to wiem. Bida w sporcie – wiem. Bida w wyścigach – wiem! Primum Non Nocere, jak bida, nie ma za co budować to przynajmniej nie burzyć! O czym mówię? A no. Nie pomógł płacz, histeria i zgrzytanie zębów. N-ka, czy inaczej klasa A/N-1150 od przyszłego sezonu nie jedzie. Prawdziwych powodów nie znam. Bida? A no Bida. Ale czemu na Boga likwidować klasę w której byli chętni do jeżdżenia, i która jest wreszcie tańsza od tego całego pucharu plastikowych zabawek made in Bangladesz! Heh oberwało się Panom działaczom za nic w sumie. Ot po prostu śmierć naturalna klasy. A postawie pytanie retoryczne: ile PZM musiał wydać pieniędzy na tą klase? 0, słownie zero. Heh jak zero to bida! A no nie do końca. Bo jak się ratuje (a ufam, że PZM chce ratować) to się likwiduje żeby zaoszczędzic. Odsyłam dwa zdania wcześniej. Ile PZM wydało kasy na tą klasę? 0, słownie zero. Ile PZM zaoszczędziło na likwidacji tej klasy? 0, słownie zero. Ile PZM straciło na likwidacji tej klasy? Wpisowe, słownie kilkanaście tysięcy zł!

Dobra jak bida to od tej bidy się myślenie niekonwencjonalne (jak mniemam) może zaszczepić. Więc zostawiam cyferki temu Pitagorisisowi a ja się zajmę gdybaniem. Co? No dobra Pitagorasowi, mówiłem Ci bracia północni mnie dobijają. Miało być o medycynie a jest o bidzie. Naiwny jestem i wierze w dobre intencje. Tylko jak ratować, to nie burzyć. Primum Non Nocere. Od początku, czepiając się. Likwidacja klasy o której mowa przyniesie zwolnione miejsce w harmonogramie, brak kasy z wpisowego. I tak się nie ma do czego przyczepić więcej. Toż to, że w parku maszyn więcej placu to źle? To, że koniec będzie z niezdrową atmosferą toż to tylko zaleta. Nikomu nie padnie 3 bieg, nikt nie będzie blokowany. Zwisa mi to. Zwisa i powiewa Panie! Nikogo tu się nie będzie opieprzało bo ja – patrz koniec 3 wiersza i początek 4. Takie to już uroki sportu. Kombinować można nawet w gimnastyce artystycznej, a właśnie nikt nie pomyślał żeby złożyć protest na kolor wstążki rywala (choć mniemam raczej rywalki, choć tam jakiś znany kierowca rajdowy też tak zaczynał)? A co tam, myślenie to świetny masaż mózgu i zapobiega Alzheimerowi.

Pół strony o niczym. To powiem. Primum Non Nocere Panowie działacze. Tym bardziej jak coś chce się ratować (bo ja naiwny… etc) to nie można burzyć jak coś nie zawadza i nie kosztuje. Nie organizujmy w ogóle może wyścigów. Przyjedźmy sobie na tor, schlajmy się u Seata, siusiu i spać. Po co komu jechać w wyścigu na kacu. Choć wychowali mnie rodzice, że się nikomu do portfela nie zagląda to ja tylko tak spytam. Pensje Panów działaczy to jakie?

Ha! I olśniło mnie. Tak piszę, piszę i piszę. O niczym. A tu nagle. Spadło to na mnie jak wyrok na wschodzącą gwiazdę FIA GT! Głosy słyszeli Panowie działacze (hm ja też słyszałem kiedyś ale się leczyłem…) żeby wpisowe tańsze i takie tam. Pierdoły. Klasa tania ma być tania. Jak jest tania znaczy się, że mało kasy idzie. Jak mało kasy idzie tzn, że małe ma być wpisowe. Jak małe ma być małe wpisowe to… poczkaj Panie bo to w dwóch słowach się nie zmieści. Rozumuje, że wpisowe idzie tylko i wyłącznie na organizacje zawodów (bo ja naiwny…) a wręcz PZM dokłada. No Panie, za 500 zł eliminacji się na poziomie nie zrobi. Bo my to naród zrzędliwy. Szkodzić to my tylko potrafimy, choć nie powiem Pitagorisis to miał łeb, zasada zacna. Co? A cholera. Idę się przejść bo mnie ten litwinizm dobija!

Zapraszam do dyskusji.

LOL’ek
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków


Postprzez prezes-tk » niedziela, 5 lis 2006, 14:16

Czy istnieje jakiś oficjalny powód likwidacji klas N/A-1150 w WSMP? Bo ja, poza krótkim lakonicznym komunikatem nic głębszego nie znalazłem. A z listy zgłoszeń do ostaniego Poznania wynika, że nie była to najmniej liczna klasa. Mam wrażenie, że po prostu nikt możny i wpływowy nie stoi za tą klasą i tą grupą zawodników, którzy są zainteresowani jej utrzymaniem. Ale z drugiej strony, ciekawy jestem, można będzie w 2007 roku zastosować punkt regulaminów, który zezwalał na utworzenie odrębnej klasy w przypadku zebrania się odpowiednie ilości zawodników (Art. 2. pkt 2.2 Regulaminu Szczegółowego WSMP na 2006 rok). A może w GPP jako 1150 trzeba szukać wyjścia. Albo przekwalifikować CC i SC do Historycznej :D, którą tak próbowano w pewnym momencie promować.
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez Karniak » niedziela, 5 lis 2006, 16:00

Na ostanim Poznaniu zadalem pytanie prezesowi Tonderskiemu, dlaczego zlikwidowano te klase, w odpowiedzi uslyszalem "ze nikt nie chce ogladac wyscigow w tej klasy". Z tej wypowiedzi wnioskowac mozna ze na nasze tory przychodzi tlum ludzi, a klas w ktorych mozna startowac jest kilkanascie, troche dzina odpowiedz bo np GPP oglada tyle samo ludzi :D .
Cos sluszalem, ze ma powstac klasa do 1400 cm, tak jak ma to miejsce w Czechach, pojedziemy zobaczymy

pzdr
Karniak
Avatar użytkownika
Karniak
N2
 
Posty: 135
Dołączył(a): środa, 27 kwi 2005, 21:44

Postprzez prezes-tk » niedziela, 5 lis 2006, 16:40

Ludzie chcą oglądać te klasy, w których jest chociaż trochę walki. Stąd popularność (od zawsze) wszelkiego rodzaju pucharów, dawnych klas markowych (kiedyś były trzy klasy malucha, o różnym stopniu przygotowania), w których moce są chociaż przybliżone. A walka będzie wtedy, gdy będzie więcej aut w każdej klasie. Jeżeli kogoś stać na starty Porsche lub czymś podobnym, niech się ściga, ale dla młodego zawodnika, który dawniej brał kolegę na serwis, jechał na wyścig na kołach, nocował w namiocie lub (bogatszy) w przyczepie na torze, koszt udziału to był koszt paliwa na dojazd i wyżywienia. Ja doskonale rozumiem, że czasy się zmieniły, ale teraz wysokość wpisowego w stosunku do innych kosztów w niższych (czyt. biedniejszych) klasach jest zaporowa (może specjalnie). Może wpisowe powinno być proporcjonalnie do wartości wyścigówki? Wtedy Organizator musiałby dopłacać zawodnikom z N/A-1150 :D .
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez m_sport » niedziela, 5 lis 2006, 16:46

Może to delikatna próba nawrócenia wszystkich jeszcze nie przekonanych do jedynego słusznego pucharu kijanek :D

a tak prawdę mówiąc to w całym tym sezonie, może z wyjątkiem pierwszej rundy w Kielcach, zawodniką tej klasy rzuca się kłody pod nogi. Najpierw niefortunne połączenie z GP (chyba decyzją GKSS), a potem po rozstaniu z GP, umieszczanie w harmonogramie albo w piątek, albo przed oficjalnym rozpoczęciem zawodów - czyli pozbawienie wszelkiej "oprawy".
Tak jakby ktoś się wstydził, że oprócz Porsche i seata jeszcze coś się w Polsce ściga.

Zresztą podobne wrażenie mam po ostatnim numerze "autoklubu". Pomijam to że w relacjach z wszystkich rund w ciągu sezonu zawsze na fotkach jest prosiak albo seat, ale w opisach istnieje tylko kilku zawodników jeżdżących tymi samochodami, a o niższych klasach nie ma praktycznie ani słowa (szczególnie o DSMP). Nawet po ostatniej eliminacji nie ma informacji kto w jakiej klasie zwyciężył :?:
m_sport
N1
 
Posty: 77
Dołączył(a): niedziela, 12 cze 2005, 23:17

Postprzez gh0ly » niedziela, 5 lis 2006, 16:54

No niestety pomijaja np. klase h2000 , zawsze tylko porsche i seat , noi czasem Karolina czapka , o reszcie klasy nic nie ma....
A juz o DSMP to wogle nie wspominam...

Mam nadzieje , ze zmienia przepisy o wsadzaniu silnikow i ich uturbianiu w H grupie. To by napewno znacznie ozywilo wyscigi , noi by zrobilo mega konkurencje w klasie H-3500. Wtedy wszystkie klasy staly by sie dostepniejsze i tansze :)
Wyscigowe Picie Alkoholu
Avatar użytkownika
gh0ly
N1
 
Posty: 72
Dołączył(a): środa, 5 lip 2006, 20:21
Lokalizacja: SRT

Postprzez Mateusz85 » niedziela, 5 lis 2006, 17:29

ja tylko na te klase czekalem z niecierpliwością zawsze.O zato jest fajna formula gdzie pan Gil odrazu odjezdza i tyle scigania czemu jej nie zlikwidowac ?? tylko SC i CC.
http://www.fotosik.pl Obrazek
Avatar użytkownika
Mateusz85
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): wtorek, 7 lut 2006, 19:51
Lokalizacja: Kielce

Postprzez prezes-tk » niedziela, 5 lis 2006, 18:21

Poza Pucharami, które wcale nie są takie tanie (chociażby z racji konieczności startowania w określonej ilości zawodów, a może PZMot wprowadzi ze trzy eliminacje w Ameryce Płd.), wydaje mi się, że można by wprowadzić klasy pojemnościowe i podział na grupy N, A, E i H. Każdy potencjalny zawodnik dopasowałby swoje możliwości w zakresie auta do danej klasy i jeździł tym czym chce, a nie tym czym musi (oczywiście w zakresie klasy i grupy. Tyle w KJS-ach jeździ aut o pjemności do 1,2 l, że gdyby pozwolić takim autem jechać w jednej klasie z CC/SC, na pewno byłoby ciekawie. Jak jakaś klasa się nie zbierze, to umrze śmiercią naturalną, a nie w wyniku zamachu działaczy. To tylko luźna myśl, ale jeżeli władze tego sportu nie zrobią czegoś, aby nie trzeba było wydawać fury kasy na starty w klasach, które nigdy nie będą profesjonalnymi, to niedługo zostanie kilka Prosiaków i Seatów, niedobitki z Pucharu Alfy, parę innych wynalazków jadących w parach lub pojedyńczo, a wyścigi w RP będą tylko dodatkiem do bankietów.
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez mm » niedziela, 5 lis 2006, 18:25

od pol roku wiadomo, ze a/n-1150 nie bedzie.
tak samo jak nie bezie formul.
formuly jada raz w Kielcach, a pozostale starty beda tylko wspolnie z interseria. a czy interseria bedzie chciala przyjechac i zrobic eliminacje w Polsce? zobaczymy.
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » niedziela, 5 lis 2006, 21:18

Karniak napisał(a):Na ostanim Poznaniu zadalem pytanie prezesowi Tonderskiemu, dlaczego zlikwidowano te klase, w odpowiedzi uslyszalem "ze nikt nie chce ogladac wyscigow w tej klasy". Z tej wypowiedzi wnioskowac mozna ze na nasze tory przychodzi tlum ludzi, a klas w ktorych mozna startowac jest kilkanascie, troche dzina odpowiedz bo np GPP oglada tyle samo ludzi :D .
Cos sluszalem, ze ma powstac klasa do 1400 cm, tak jak ma to miejsce w Czechach, pojedziemy zobaczymy

pzdr


Jak będziesz miał okazję z wyżej wymienionym jegomościem zamienić kiedyś jeszcze słówko to przekaż mu że powiedziałem żeby poszedł się utopić z pożytkiem dla wszystkich ale również i dla sieie bo życie go wyraźnie męczy... niestety nie zrobię tego sam, bo ja nie chcę oglądać żadnej klasy jaka jeździ w Polsce (z całym szacunkiem dla ludzi którzy się ścigają iangażują się w to całym sercem, dla mnie WSMP to trup, u nas dzięki wyscigi wegetują a nie żyją, rajdy zresztą też i przykro się na to patrzy) więc raczej prędko nie trafi się okazja żebym mógł mu to powiedzieć osobiście i to też możesz mu owiedzieć w moim imieniu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez THIM » niedziela, 5 lis 2006, 23:38

Klasy A/N-1150 strasznie szkoda :(

Klasa 1400 byłaby spoko, bo pewnie w miarę tania, a możnaby hulać autami różnych marek, a nie tylko CC/SC. Tylko żeby regulamin techniczny był dopasowany, np. H-grupa wg mnie jest zbyt frywolna. Dopuszczenie aut z przeterminowaną homologacją byłoby nie od rzeczy... I pojemność np. 1600, chyba większy wybór aut, w szak nie bez kozery grupy N1 i A5 w rajdach nie cieszą się jakąkolwiek frekwencją...
Rozpisałem się, a to pewnie i tak tylko czcze gadanie...

Klasa historyczna też by rządziła, w górach trochę tego jeździ.

Formuła super sport to dla mnie śmieszne zjawisko, szkoda czasu w soboty na rozgrywanie jej.

Formuła X Sport się rozwija, i moim zdaniem to jest to.

Ale mamy PZMłot...
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez POL-CAR » niedziela, 5 lis 2006, 23:46

mm napisał(a):od pol roku wiadomo, ze a/n-1150 nie bedzie.
tak samo jak nie bezie formul.
formuly jada raz w Kielcach, a pozostale starty beda tylko wspolnie z interseria. a czy interseria bedzie chciala przyjechac i zrobic eliminacje w Polsce? zobaczymy.


Miłosz, a masz jakieś "przecieki" co będzie (oczywiście poza VWCC i Kia) ?
www.pol-car.pl, www.racing-team.pl
Avatar użytkownika
POL-CAR
N2
 
Posty: 140
Dołączył(a): piątek, 14 paź 2005, 15:42

Postprzez mm » poniedziałek, 6 lis 2006, 02:38

no dsmp.

nie mam przeciekow, nie interesowalem sie tym. w polowie sezonu slyszalem, ze firma Polish Racing Development zlozyla oferte na organizacje wyscigow klasy gpp - mialy byc jakies puchary w gpp. Czy ktos z PRD zglosil sie dalej do PZMot w tej sprawie nie wiem, ale na moj gust bedzie tak:
1.vwcc
2.kia
3.gpp
4.interseria na ktorejs rundzie poznanskiej + formuly w Kielcach (o ile oprocz Gila i Kochanskich komus sie bedzie chcialo jeszcze jezdzic)
5.dsmp

nie wiem jakie jest zainteresowanie formulaX, ale osobiscie dopoki nie zobacze na torze kilku sztuk to nie uwierze,ale juz zupelnie nie wierze by bylo tyle sztuk by mieli swoj oddzielny wyscig - bo po co wyscig dla np.10 takich formul jak zlikwidowali a/n 1150,w ktorej tyle wlasnie jezdzilo aut?


mysle,ze wiecej dowiecie sie podczas uroczystego zakonczenia sezonu.
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marecki » poniedziałek, 6 lis 2006, 10:00

A jak z tą modernizacją w Kielcach, czy coś już widomo w ogóle czy będzie :?:
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez THIM » poniedziałek, 6 lis 2006, 11:13

Plany projektu Formuła X Sport zakładają minimum 15 aut. Wczoraj organizatorzy mówili, że PZMot jest przychylny, ale wiadomo, różnie może być.
Kielcom przydałaby się nawierzchnia betonowa na odcinku drogowym. Beton jest o wiele trwalszy i nie tworzą się koleiny. Choć jest droższy w budowie, to jednak się opłaca, tylko trza więcej zainwestować, ale to przecież zaledwie kilkaset metrów... Ale o tym narazie możemy pomarzyć... A odcinek leśny chyba "zadowoli" się asfaltem, byle równym...
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron