Rok się jeszcze nie skończył a Berg Trophy zaczyna zapisy na sezon 2010. Od 1 grudnia 2009 do końca lutego 2010 będzie można na stronie
www.berg-trophy.cz zapisać się aby otrzymać priorytet ułatwiający starty w nowym sezonie.
W 2010 będzie sporo nowości, serial cały czas ewoluuje i próbuje pogodzić role zawodów dla amatorów z wyścigiem zbrojeń i profesjonalizacją.
Grupa aut seryjnych „S” wróciła do korzeni, będzie to znowu grupa dla aut w stanie fabrycznym, poza spojlerami i chipem nie można przeprowadzać tam zmian technicznych, auto może być w stanie w jakim wyjechało z salonu, nawet opony muszą być seryjne. Chodzi o odtworzenie klasy dla początkujących, często okazjonalnych kierowców których nie stać bądź nie chcą przerabiać auta którym często jeżdżą na co dzień, a chcieli by wystartować w prawdziwym wyścigu górskim.
Dla przerobionych potworków, które jednak posiadają szyby i światła i policja jeszcze jakimś cudem nie odebrała dowodu rejestracyjnego stworzono grupę aut seryjnych, przygotowanych do sportu, „S1”. Tu regulamin pozostał bardzo podobny do tego z zeszłorocznej grupy „S” czyli mechanicznie można sporo zmienić pod pewnymi ograniczeniami i z zachowaniem seryjnego nadwozia. Auto musi być dopuszczone do ruchu drogowego, czyli potrzebny będzie znajomy diagnosta.
Całkowicie nowa i do pewnego stopnia zagadkowa jest grupa „S2”, otwarte auta sportowe. W zamyśle ma być to grupa dla aut budowanych w małych seriach, takich jak x-bow, caterham, westfield i podobnych, które dotychczas musiały startować razem z formułami. Jako ciekawostka auto w tej klasie może mieć zamontowany silnik z motocykla o ile producent taki przewidział.
Grupy prototypów i formuł, czyli E1 i E2/C nie zmieniły się znacząco, podobnie grupa fiat 126p, Berg Trophy to nadal jedyne miejsce gdzie można pojechać dowolnie przerobionym maluchem. Historyki zostały podzielone na dwie klasy pojemnościowe, do i powyżej 1300cm3 co niewątpliwie ucieszy posiadaczy aut o mniejszej pojemności.
Doszła nowa grupa w historykach, „HA2” czyli prototypy i formuły historyczne. Chodzi tu o pojazdy zbudowane typowo do sportu, które ze względu na swój wiek i konstrukcję nie mogą brać udziału we współczesnych zawodach. W regulaminie z nazwy wymieniono większość formuł które kiedyś się u nas ścigały, takie jak Polonia, Promot czy Estonia, czeskie Metalexy czy jakiekolwiek inne pojazdy tzw. Formuły Narodowej wyprodukowane przed 1989 rokiem. W tej chwili w Polsce jest co najmniej kilkanaście takich pojazdów, mniej lub bardziej kompletnych, które mogły by znowu wyruszyć na trasy, w Czechach i Słowacji formuł tych jest kilkakrotnie więcej. Celem i ambicją powołania tej grupy jest reaktywacja zawodów formuł historycznych, co pomogło by odtworzyć i utrzymać przy życiu te konstrukcje.
Jeśli chodzi o finanse pozostają mniej więcej na poziomie tegorocznym, maksymalne wpisowe na dzień będzie wynosić 1300 KCS, bezpiecznie weekendowe nadal 650 KCS, koszt badania technicznego przed pierwszymi zawodami to nadal 100 KCS.
Priorytety A i B podrożały, kosztują teraz odpowiednio 600 i 1000 KCS, B będzie można wykupić również po 28.2.2010 za 1500 KCS, lub za wziąć tzw. Licencję weekendową za 300 KCS. W tym momencie 1 zł to 16,5 KCS.
Na sezon zaplanowanych jest 11 dwudniowych zawodów, w tym takie klasyki jak Banovce, Pezinok czy Divaky.
Wstępny kalendarz zawodów wygląda następująco:
10.-11.4 Ujezd u Brna - volny zavod IHA
24.-25.4 Násedlovice – KWBT
8.-9.5 Náměšť nad Oslavou – KWBT
22.-23.5 Bánovce nad Bebravou – KWBT
12.-13.6 Pezinok – KWBT
26.-27.6 Újezd u Brna – KWBT
10.-11.7 Nová Bystrica - KWBT/SAMS
24.-25.7 Vsetín – KWBT
7.-8.8 Vrbno pod Pradědem – KWBT
21.-22.8 Pezinok 2 - KWBT
4.-5.9 Lanškroun – KWBT
18.-19.9 Diváky - KWBT
2.-3.10 Vysoké Mýto - volny zavod IHA
Szczegóły co do tego nowości na 2010 rok, wyjaśnienie co to są „priorytety” na BT, nowe regulaminy i inne rzeczy znajdziecie po polsku na
www.berg-trophy.pl