6.2.2) Skrzynia biegów:
Wntrze skrzyni biegów jest dowolne.
Homologowana w Grupie N liczba zbów i przełoe musi by zachowana.
Przeguby sterownika skrzyni biegów s dowolne.
Homologowany układ wybierania biegów w modelu seryjnym musi by
zachowany.
6.2.3) Mechanizm
a zresztą dowolność wnętrza oryginalnej skrzyni jest powtórzona w art. 263 zał. J dotyczącym torowego S2000.
8.1 Gearbox
8.1.1) Authorised gearboxes:
• Gearboxes homologated on the vehicle at 2500 units
A maximum of five (5) engageable forward gears and one (1)
engageable reverse gear, and in working order, are authorised.
If the series gearbox has more than five (5) forward gears, the
gear wheels as from the sixth (6th) ratio must be rendered
inoperative by the removal of the teeth of the gear wheels
concerned.
The inside of the original housing is free but only steel or
aluminium alloy parts may be used, except for the bearings and
gearshift forks which may be made from bronze or from copperbased
alloy as well.
• Sequentially controlled gearbox homologated in VK Super 2000
A maximum of six (6) engageable forward gears and one (1)
engageable reverse gear, and in working order, are authorised.
i wynika z tego, że można mieć skrzynkę sekwencyjną 6-biegową lub zwykłą 5-tkę z Nki. Nawet jakby wyszła seria z 6-tką to i tak trzeba ją przerobić na piątkę (wyjmując koła zębate)
I nawet jest określony rodzaj materiału jaki można zastosować.