WTCC

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez POL-CAR » wtorek, 10 paź 2006, 11:33

nie ma osobnych przepisów dla rajdówek i dowolność wnętrza skrzyni dla N-ki jest tak zapisana w zał. J:
6.2.2) Skrzynia biegów:
Wntrze skrzyni biegów jest dowolne.
Homologowana w Grupie N liczba zbów i przełoe musi by zachowana.
Przeguby sterownika skrzyni biegów s dowolne.
Homologowany układ wybierania biegów w modelu seryjnym musi by
zachowany.
6.2.3) Mechanizm


a zresztą dowolność wnętrza oryginalnej skrzyni jest powtórzona w art. 263 zał. J dotyczącym torowego S2000.
8.1 Gearbox
8.1.1) Authorised gearboxes:
• Gearboxes homologated on the vehicle at 2500 units
A maximum of five (5) engageable forward gears and one (1)
engageable reverse gear, and in working order, are authorised.
If the series gearbox has more than five (5) forward gears, the
gear wheels as from the sixth (6th) ratio must be rendered
inoperative by the removal of the teeth of the gear wheels
concerned.
The inside of the original housing is free but only steel or
aluminium alloy parts may be used, except for the bearings and
gearshift forks which may be made from bronze or from copperbased
alloy as well.
• Sequentially controlled gearbox homologated in VK Super 2000
A maximum of six (6) engageable forward gears and one (1)
engageable reverse gear, and in working order, are authorised.


i wynika z tego, że można mieć skrzynkę sekwencyjną 6-biegową lub zwykłą 5-tkę z Nki. Nawet jakby wyszła seria z 6-tką to i tak trzeba ją przerobić na piątkę (wyjmując koła zębate) :D
I nawet jest określony rodzaj materiału jaki można zastosować.
www.pol-car.pl, www.racing-team.pl
Avatar użytkownika
POL-CAR
N2
 
Posty: 140
Dołączył(a): piątek, 14 paź 2005, 15:42


Postprzez żółtodziób » wtorek, 10 paź 2006, 11:57

6.2.2) Skrzynia biegów:
Wntrze skrzyni biegów jest dowolne.
Homologowana w Grupie N liczba zbów i przełoe musi by zachowana.
Przeguby sterownika skrzyni biegów s dowolne.
Homologowany układ wybierania biegów w modelu seryjnym musi by
zachowany.


No właśnie, a ten ostatni zapis nie oznacza przypadkiem że nie mozna stosować sprzęgieł kłowych? Co w ogóle należy rozumieć porpzez układ wybierania - czy to co jest w kabinie (łopatka lub H) czy rowniez mechanizm sprzęgający zębatki? Logicznie rzecz biorąc wszystko to jest mechanizmem wybierania przełożeń.

i wynika z tego, że można mieć skrzynkę sekwencyjną 6-biegową lub zwykłą 5-tkę z Nki. Nawet jakby wyszła seria z 6-tką to i tak trzeba ją przerobić na piątkę (wyjmując koła zębate)
I nawet jest określony rodzaj materiału jaki można zastosować.


No to przechlapane - całkowity brak możliwości manewru... Co do materialu to jednak jest on określony tylko z grubsza - aluminium występuje w wielu rodzajach, inne do skrawania, inne do gięcia, kiedyś dawałem do grawerowania aluminiom, strasznie mnie zgnoili za to że nie było to PA 6 - bo zapychało im frezy. Podobnie jest ze stalą, są twarde i miękkie rodzaje. Określenie że to ma być stalowe a co inne z aluminium i tak zostawia więc spore pole do popisu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Saruto » niedziela, 15 paź 2006, 17:08

Jest lista zgłoszeń do ETCC :)
http://www.fiaetcc.com/2k6/EntryList.asp
Zapowiada się ciekawa rywalizacja, w zeszłym sezonie wygrał Göransson, kolejne pozycje zajęli Plato i Zanardi. Już wiadomo że mistrz w tym sezonie nie wystartuje.
Ciekawostką jest start Félix Porteiro, byłego partnera Roberta Kubicy w zespole Epsilon Euskadi.
Oba wyścigi będzie można zobaczyć na antenie Eurosportu w niedziele 22 października, relacja zaczyna się o 16:15.
Zawody odbędą się na torze Estoril w Portugalii.
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez Picias » wtorek, 17 paź 2006, 20:29

Co do stylu jazdy kierowców z WTCC to jest on taki na jaki pozwalają samochody, a te wytrzymują obcierki i przepychanki. Gdyby jeździli w F1 to automatycznie skończyłyby się takie akcje. Wiadomo, żę w bolidzie każdy kontakt jest niebezpieczny. Dlatego tak lubię WTCC bo jest ostro chociaż czasami to wydaje mi się, że troszkę przesadzają. Ja bym ich za niektóre akcje ukarał, a ostatni wyścig to już wyjątkowo ostro było. Przypominam, że ostatni wyścig na torze ulicznym i kilku kandydatów na mistrza. Będzie się działo.
Rajdy to moja pasja.
Avatar użytkownika
Picias
N2
 
Posty: 195
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2005, 13:07
Lokalizacja: Polanka Wielka

Postprzez żółtodziób » wtorek, 17 paź 2006, 22:58

ja wszystko rozumiem, że samochody są stosunkowo "pancerne" w porównaniu do formuł czy prototypów sportowych, a mozliwe nawet że od GT, ale takich agresywnych zachowań nie ma nawet w Rallycrossie, który uważany za kontaktowy sport.

kierowcy jada nie tylko na ile pozwalają samochody, ale i na ile pozwalają sędziowie. Gdyby były kary to by taki Muller trzy razy nacisnał na hamulec i się zastanowił zanim komuś sprzeda strzała.

Ponadto te samochody pozwalają na prowokowanie niebezpiecznych sytuacji, ale w sensie bezpieczenstwa biernego - kierowca jest dobrze chroniony a samochody są stosunkowo wolne, zmniejsza sie więc prawdopodobieństwo zrobienia sobie krzywdy. Ale na pewno nie jest tak że takie rpzepychanki pozostają bez konsekwencji - nie ma wyścigu żeby ktos nie wyleciał z toru po oberwaniu strzała.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Shiro » środa, 18 paź 2006, 05:05

żółtodziób napisał(a):w sumie trochę się dziwię że na potrzeby WTCC nie zrobili jakiejś krótkiej serii samochodów z lepszą skrzynią biegów.

http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... 320si.html

Zrobili. Jesli dobrze sie domyslam, teraz wlasnie to jezdzi w WTCC. Zwykle trojki z motorem 2.0 od paru dziesięcioleci zawsze mialy 6 cylindrow, a te maja lekki czterocylindrowy silnik.

żółtodziób napisał(a):takich agresywnych zachowań nie ma nawet w Rallycrossie

Jak zwykle mocno przesadzasz. Do RC im jeszcze duzo brakuje. Nie widzialem ostatniego wyscigu, ale ciezko oceniac sytuacje na podstawie jednej eliminacji. Ogladalem wszystkie poprzednie w tym sezonie i moim skromnym zdaniem agresji bylo dokladnie tyle, ile potrzeba z punktu widzenia kibica. WTCC jest ciekawe wlasnie dlatego, ze jest w nim duzo wyprzedzania, walki, obtarć, stluczek. W FIA GT tego nie uswiadczysz.. Nie bardzo rozumiem, dlaczego tak Ci to przeszkadza, skoro nie jestes bezposrednio poszkodowany w tych incydentach. Kolizje sie zdarzaja, takie sa wyscigi.
Avatar użytkownika
Shiro
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): poniedziałek, 16 sty 2006, 01:11
Lokalizacja: że znowu!

Postprzez :alfan: » środa, 18 paź 2006, 09:16

żółtodziób napisał(a): Gdyby były kary,

No tak, po co zaglądnąć zajrzeć na pierwszą lepszą stronę i sprawdzić, kto dostał tym razem kary (bo W WTCC kary są niemal po każdym wyścigu, równiez po Valencii zostały już ogłoszone) lepiej pisać głupoty na forum, prawda...

Oszczędzę Ci straszliwie męczączej czynności wpisania paru znaków w przeglądarce: Menu w Macau dostanie karę przesunięcia o 10 miejsc na polach startowych za kolizję na okrążeniu schładzającym.

Za winnego zdarzenia Priaulx-Tarquini uznano winnego Andy'ego. Dostanie tę samą karę, ale w zawieszeniu, gdyż Menu już wcześniej miał zatargi z sędziami. Karę w zawieszeniu przed Macau ma również Zanardi, za poprawianie swoich czasów na rozgrzewce w Valencii pod żółtą flagą.

Osobom, które uważają WTCC za nazwyczaj brutalne polecam obejrzenie praktycznie dowolnego wyścigu BTCC.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Saruto » środa, 18 paź 2006, 15:14

Właśnie WTCC nie jest wcale takie brutalne, a kary to fakt są prawie po każdym wyścigu, tylko żeby to wiedzieć trzeba śledzić wyścigi i informacje na stronie ;)
Co do braci Mullerów to wcale nie jeżdżą już tak ostro, oczywiście naciskają przeciwników ale nie wypychają tak jak kilka sezonów temu, gdzie takie sytuacje były notoryczne.
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez żółtodziób » czwartek, 19 paź 2006, 23:55

alfan - rzeczywiscie, straszliwe te kary, rzekłbym druzgocące. A to że jeszcze w zawieszeniu to w ogóle blady strach. I rzeczywiście dotyczą największych zadymiarzy. Menu, Zanardi - przecież to są gołębice i to wcale nie zarażone ptasią grypą jak mawiał poseł gadzinowski... Kara tylko wtedy jest karą jeśli jej konsekwencje są bardziej dotkliwe niż korzyści wynikające z przewinień. A co do polecenia BTCC - zawsze znajdzie się jakiś przykład że można gorzej, lub że można lepiej, ale chyba nie o to chodzi żeby robić europejski NASCAR gdzie wyscig bez dzownów byłby wyścigiem nudnym? Że nie wspomnę kto się mocno bulwersował jak Kisiel w PAR wysadził rywala z toru pozbawiajac go mozliwości walki o tytuł. Tutaj sytuacja jest identyczna - ilość dzwonów wypacza wyniki. Do tego jeszcze kretyńskie przepisy na temat balastu no i mamy karykaturę prawdziwej rywalizacji.

W FIA GT tego nie uswiadczysz.. Nie bardzo rozumiem, dlaczego tak Ci to przeszkadza, skoro nie jestes bezposrednio poszkodowany w tych incydentach. Kolizje sie zdarzaja, takie sa wyscigi.


Bo mnie to nie kręci. Jak by mnie to kręciło to bym oglądał rugby albo football amerykański. Dzwony oczywiscie mają prawo się zdarzyć, ale wiem jak wyglądały wyścigi Euro STC, później ETCC i widzę że robi sie coraz większy syf. W tym sezonie trudno mi sobie przypomnieć żeby była jakaś runda bez wysadzania kogoś z toru.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Andrzej » sobota, 2 cze 2007, 22:06

Co tak sennie w tym temacie??? Dla mnie w serii WTCC dzieje sie wiecej niz w F1. Jutro moim zdaniem arcyciekawy wyscig na trudnym uliczym torze w Pau.Pourywane kola o wysokie krawezniki i dzwony (szczegolnie na tym zakrecie gdzie dzisiaj dachowal Farfus) beda pewnie norma w tym wyscigu.Na kogo stawiacie w tych warunkach??
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1522
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez Alien » sobota, 2 cze 2007, 23:14

Jak go nie wysypia, to Menu w pierwszym wyscigu. W drugim, ten kto przezyje sieczke na pierwszym zakrecie, a latwo nie bedzie :twisted:
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez THIM » niedziela, 3 cze 2007, 12:50

Krawężniki są niziutkie... Nawet formuły cięły poodnikach. Tor fajowy, ma klimat i proste, na których teoretycznie można wyprzedzać. A Farfus ładnie się sypnął :) Dobrze, że ten wyścig jest na początku sezonu, bo w Macau wszyscy trzęsą tyłki o punkty i nikt nie szaleje. W pierwszym biegu było mało walki, zobaczymy, jak w drugim. Liczę na Menu i Huffa. Chevrolety wymiatają w tym sezonie.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Saruto » czwartek, 5 lip 2007, 12:31

są szanse że Damian pojedzie w Niemczech :) wszystko ma się wyjaśnić po Portugalii
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez OZ » czwartek, 5 lip 2007, 19:05

Saruto napisał(a):są szanse że Damian pojedzie w Niemczech :) wszystko ma się wyjaśnić po Portugalii

Cos wiecej?
Avatar użytkownika
OZ
N1
 
Posty: 97
Dołączył(a): czwartek, 7 kwi 2005, 08:27

kto się wybiera na WTCC 24-26.08 Niemcy (Oschersleben)

Postprzez dyder » piątek, 27 lip 2007, 10:14

kto się wybiera ?
z w.wy ok 740 km

"Motorsport Arena Oschersleben" www.motorsportarena.com

ceny biletów (euro)

PT / SOB / NDZ / weekendowy

10,00 / 20,00 / 25,00 / 35,00
Avatar użytkownika
dyder
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2005, 22:14
Lokalizacja: W-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron