Karting

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez _misiek055_ » środa, 30 sie 2006, 17:33

Up up up :wink:
To kto powie mi coś o młodzieżówce? W wynikach ze Starego Kisielina na głównej nie ma o tej klasie ani słowa. Już przestała jeździć?
http://dziecineo.prv.pl Obrazek
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka


Postprzez Erni » sobota, 7 paź 2006, 19:08

Młodzieżowa 125 - potocznie Wueski ścigają się dalej, co prawda klasa się wykrusza, sklasyfikowany co prawda jest 19 zawodników Mistrzem Polski jest Konrad Tadla z Przemyśla, ale co to w porównaniu jak pare lat temu było sklafyfikowanych 60 zawodników a w czasach gdy mój ojciec się ścigał to w KMP jeździło po 100 zawodników. Karting idzie do przodu i w większości klas są silniki kartingowe, mniej zawodne niż WSK, co prawda kilka krotnie droższe, ale to przecież sport motorowy. Wg z WSKmi powinno się dać spokój, wprowadzić 4 klasy w Polsce np. 60-tkę, ICA-j ICA i ICC + 1 puchar markowy - tak jak na Słowacji. Ogólnie karting w Polsce w porównaniu np z Czechami czy Słowacją stoi na niższym poziomie, nie wspominając już o Niemczech czy ojczyźnie kartingu - Włochach
Obrazek
Obrazek

DZIECI ŚCIĄGAJĄ NARTY WSIADAJĄ W GOKARTY!!!
Avatar użytkownika
Erni
N2
 
Posty: 114
Dołączył(a): sobota, 10 cze 2006, 17:14
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez krystof » środa, 13 gru 2006, 17:01

Witam,

poszukuje ludzi znajacych i interesujacych sie kartingiem. Chce troche zaangazowac sie w ten sport, na dzien dzisiejszy zajmuje sie www.karting.com.pl i mam nadzieje, ze znajde wsrod Was wielkich pasjonatów.

Pozdrawiam i czekam na odzew z Waszej strony :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
krystof
N2
 
Posty: 117
Dołączył(a): poniedziałek, 26 kwi 2004, 18:44

Postprzez WTR Racing Team » niedziela, 17 gru 2006, 11:51

Zdrowych i spokojnych swiat oraz szczesliwego Nowego Roku i sukcesow w sporcie zyczy WTR Racing Team

ps. Dla osob,ktore podaja w mediach swoje wersje wynikow Kartingowych Mistrzostw Polski chce umiescic male przypomnienie jak to bylo w sezonie 2006...

Daniel Fuchs Mistrz Polski ROK SENIOR WTR Racing Team
Marcin Ulasewicz V-ce Mistrz Polski ROK SENIOR WTR Racing Team
Karol Basz Mistrz Polski ICA JUNIOR WTR Racing Team
Kuba Glowacki 4 miejsce ROK JUNIOR WTR Racing Team

...to tak dla jasnosci.


Pozdrawiam!
WTR Racing Team
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota, 18 lis 2006, 10:32
Lokalizacja: Poznan

Postprzez zywica.eu » piątek, 18 sty 2008, 11:30

Cześć, wiedzę że temat dawno zapomniany ale może ktoś się odezwie kto w 2007 r jeździł w kategorii easykart 125S. Jak wyglądało wypożyczenie sprzętu z PZM
www.zywica.eu
zywica.eu
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela, 13 sty 2008, 17:19
Lokalizacja: Mikołów

Postprzez gracjan » piątek, 18 sty 2008, 16:34

Witam,
Chcialbym sprostowac pare rzeczy ktore przeczytalem na tym forum odnosnie kartingu. Rozumiem ze czesc osob chciala dobrze, ale powypisywala bzdury mogace zniechecic osoby zainteresowane kartingiem. Karting to owszem sport dosyc drogi, ale o wiele, wiele tanszy w porownaniu z wyscigami. Najlepszym wyborem jesli chodzi o stosunek jakosc/cena w kartingu jest klasa easykart (polecam stronke www.easykart.pl). Kupuje sie tam gotowego gokarta (gotowy, zlozony, z silnikiem, oponami -calosc gotowa do jazdy) w cenie za nowa sztuke od ok 7tys (klasa 60cm dla dzieci w wieku od 8 do chyba 12lat), lub za ok 10 tys (klasa 100cm dla osob 12-18 letnich - to juz sa dosyc szybkie sprzety), lub za ok 17-18 tys kupuje sie easykarta 125 shifter (wiek od 15 lat w zwyz, moc 32 konie, 6biegowa skrzynia biegow). W tym roku ma dodatkowo wejsc klasa 125 bez skrzyni biegow - bedzie kosztowala ok 13-14 tys za wozek. Zasady pucharu easykarta sa takie, ze nie dozwolone sa jakiekolwiek przerobki, wiec te sprzety sa naprawde w miare niezawodne i stosunkowo tanie w utrzymaniu. Komplet opon kosztuje ok 500 zl i wystarcza na caly wyscigowy weekend (piatek-niedziela). Za cene najszybszego z w/w gokartow (easykart 125 shifter) mozna kupic np zdezelowanego kia-picanto, do ktorego obslugi trzeba dodatkowo wynajac mechanika, oplacic transport, czesci itp. A osiagi easykarta BIJA NA GLOWE osiagi tego picanto - taki gokart przyspiesza od 0 do 100km/h w ok 5 sekund, predkosc max to ponad 130-140 km/h, przeciazenia sa takie ze na zakretach jak nie zalozysz ochraniacza na zebra to sila odsrodkowa ci je polamia o fotel (doslownie-to mnie spotkalo w zeszlym sezonie). Tak ze W ZYCIU bym nie zamienil gokarta na samochod wyscigowy - sa dyscypliny sportu w ktorych im "sprzet" jest wiekszy tym lepiej ;-) ale akurat w wyscigach im wyscigowka jest lzejsza tym szybciej jezdzi - prosta zasada.
Kolejnym mitem jest to ze gokarty to sport dla dzieci - owszem, w kategoriach 60 czy 100cm jezdza mlode chlopaki, ale na shifterze w zeszlym sezonie wygral 40latek! I wsrod startujacych bylo i kilku innych trzydiestolatkow, jak i tez kilku nastolatkow. JEZDZIC KAZDY MOZE!
Ograniczeniem moze byc waga zawodnika - jesli wazysz ok 90 kilo no to sie nie poscigasz - beda cie objezdzali wszyscy... Ktos napisal ze waga gokarta to miedzy 50 a 70 kg - BZDURA - ok 60 kg moze wazyc easykart 60 dla 10latka, gokart dla osob powyzej 15 lat to albo tzw ROK ktory wazy ok 85-88kg, albo easykart shifter wazacy ponad 90kg! Limit min wagi dla ROKa to 160kg, co zostawia dla zawodnika ok 75 kg (jak wazysz mniej to zaden problem-dokladasz balast, ale jak wazysz duzo wiece to bedziesz po prostu tracil do lzejszych zawodnikow). Limit wagi dla easykart 125 shifter to 165 kg (na calym swiecie jest to 170kg, moze Komisja Kartingowa u nas od tego sezonu poniesie ten limit do 170kg bo kilku ciezszych zawodnikow narzeka-i maja racje ze narzekaja!). Wiec jesli w shifterze bylby limit 170kg to dla wagi zawodnika zostaloby prawie 80kg wiec byloby OK (w shifterze jest skrzynia biegow co sprawia ze nawet kilka kilo wielkiej roznicy nie robi). Aha, od tego roku wejda easykarty 125 (nie shiftery), ktore we wloszech jezdza w 2 pod-klasach: light (dla lekkich dzieciakow) oraz heavy (wtedy sam zawodnik musi wazyc min 80 kg)-taka klasa daje szanse fajnej zabawy takze doroslym ludziom...
Jeszcze odnosnie kosztow-glowne koszty to zakup gokarta (ceny nowych podalem powyzej), uzywane gokarty dla "doroslych" i osob powyzej 15 lat to ok 7tys zl.... Do tego trzeba liczyc 1 komplet opon na wyscigowy weekend (ok 500zl, jest ok 8 wyscigowych weekendow w sezonie), dodatkowo dojazd na zawody (wyscigi sa zarowno w bilgoraju, jak i w zielonej gorze, jak i w suwalkach)-wiec przeliczcie sobie ile kto ma kilometrow z domu, dodajcie koszt kupna/wyporzyczenia przyczepki (ok 40zl na dobe), zarcie itp....Dodatkowo jednorazowy wydatek na kombinezon, kask, OCHRANIACZ NA ZEBRA (porzadny, tzn TWARDY kewlarowy lub aluminiowy-BEZ TEGO NIE WSIADAJCIE DO GOKARTA!!!) to ok 500zl za uzywane (poszukajcie na allegro) albo ponad 1200zl za nowe. No i oczywiscie czasem trzeba kupic jakas czesc, po sezonie wyremontowac silnik itp - wiec na wyscig dodatkowo na czesci i paliwo/olej do gokarta doliczcie 200-500 zl (chyba ze uczestniczyc we wszelkich karambolach na torze-to wiecej :-) a po sezonie na remont ok 1500 zl.
To sa oczywiscie koszty kogos kto traktuje to jako fajny sport, znam tez ludzi ktorzy nowego gokarta zawoza do tunera, bo mimo ze nic nie mozna przerabiac to jak specjalista lepiej przykreci srobki to zyskasz 0,01 sekundy na okrazeniu - ale na poczatek tym bym sie nie przejmowal, jak po kilku latach zamiast byc mistrzem to zostaniesz wicemistrzem to mozesz wtedy kase na tunerow wydawac...
Oczywiscie powyzsze koszty to tylko szacunek, dla klasy easykart. Dla ROKa ktory ma 125cm, jest bez skrzyni biegow, moc ma podobna co easykart 125, ale ma lepsze podwozie, lepsze opony i jest chlodzony woda a nie powietrzem, poza tym wiecej mozna przy nim przerabiac to koszty sa wyzsze (bo drozsze sa opony, wiecej sie psuje, przydal by sie mechanik itp).
Sa tez klasy jezdzace w mistrzostwach niemiec czy europy - i tam faktycznie profesjonalne teamy podstawia Ci gokarta o mocy 50 koni i beda go serwisowac za cene miedzy 3 a 7 tys euro ZA WYSCIG! Ale w Polsce takie sprzety nie jezdza...
Aha, ceny WSZYSTKIEGO co kupujecie na torze ida w gore jak przyjedziecie na wyscig jakims drozszym samochodem itp - wtajemniczeni wiedza o czym mowie ;-)
Generalnie polecam wszystkim gokarty, zarowno dzieciakom ktorzy chca zostac kolejnymi "kubicami", jak i starym koniom jak ja ktorzy chca sie poscigac za (relatywnie) niewielkie pieniadze.
Chetnie odpowiem na pytania.
Pozdr
gracjan
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 11 wrz 2007, 16:08
Lokalizacja: Poznan

Postprzez gabrally » piątek, 18 sty 2008, 17:57

/\ ja pierdo... :shock:

Sorry, nie mogłem sie powstrzymać :O
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Postprzez zywica.eu » środa, 13 lut 2008, 10:48

Z tego co się dowiedziałem to można wypożyczyć w tym sezonie karta z PZM. Gracjan może napisz coś o sobie?
www.zywica.eu
zywica.eu
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela, 13 sty 2008, 17:19
Lokalizacja: Mikołów

Postprzez gracjan » piątek, 15 lut 2008, 10:20

Heja,
O mnie nie ma co pisac-jako maly dzieciak przez 7 lat scigalem sie w kategorii mlodziezowej, pozniej mialem 13 lat przerwy (brak kasy na karting), a w zeszlym roku wrocilem do gokartow (125 Shifter), niestety w drugich zawodach polamalem sobie rzebra i reszte sezonu spedzilem na trybunach. Ale rzebra sa juz OK, wozek jest gotowy, wiec za miesiac znowu zacznie sie zabawa :-)))))
W tym roku chyba tez bedzie mozna wypozyczyc wozek do kategorii Easykart 60/100/125-mysle ze wszelkich informacji udzieli Ci pan Tyminski z PZMu - ich numer telefonu znajdziesz na stronce www.pzm.pl.
Ufff-kazdej nocy budze sie pare razy i po glowie przelatuja mi mysli o gokartach - milosc do kartingu to naprawde ciezka choroba psychiczna - pozdrawiam wszystkie ofiary tej "choroby" ;-)))
gracjan
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 11 wrz 2007, 16:08
Lokalizacja: Poznan

Postprzez zywica.eu » sobota, 16 lut 2008, 13:17

gracjan to Ty chyba jesteś moim rówieśnikiem? Nie gonią stamtąd takich starych koni jak my? Masz swojego karta czy z PZM?
www.zywica.eu
zywica.eu
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela, 13 sty 2008, 17:19
Lokalizacja: Mikołów

Postprzez MSG Racing » sobota, 16 lut 2008, 14:57

Panowie a jak kosztowo wygląda kart z PZM?
Gracjan wyjaśniłeś mi kilka rzeczy i teraz już na 100% jestem ich pewny jednak czy wrócę do kartingu to nie jeszcze nie wiem.
Jednak rzeczywiście jazda ponad 100 tyłkiem po asfalcie to co innego niż kijowe picanto. Różnica jest taka że z Picacza można się wybić wyżej a z karta w tym wieku to już chyba nie. Jestem młodszy od Was bo mam 26 i jakby nie było moja choroba szybkiej jazdy jest również połączona z podbijaniem świata sportu (co nie idzie aktualnie zbyt dobrze :( ale.. )
Do tego znów jestem w takim miejscu że mogę wybierać wyścigi czy rajdy a w tych ostatnich startuje od niemal 7 lat i nie wiem jakby wyglądała przesiadka do wyścigów.
A jak z ciuchami z tego co wiem w kartingu nie trzeba mieć homologacji?
Jak to jest?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez zywica.eu » sobota, 16 lut 2008, 16:18

MSG Racing prawdopodobnie jesteś z moich stron, może napisz który to Ty w Waszym Teamie. Jesteś trosze jednak starszy przynajmniej ode mnie, ale może uda się reprezentować naszą okolicę w kartingu.

Już skojarzyłem po numerze GG
www.zywica.eu
zywica.eu
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela, 13 sty 2008, 17:19
Lokalizacja: Mikołów

Postprzez MSG Racing » sobota, 16 lut 2008, 17:09

Mikołów jest trochę tak pomiędzy Sosnowcem i Bielskiem :)
Fajnie by było wrócić na tory. Od jakiegoś czasu się bije z myślami czy rajdy czy próbować wrócić na tory. Wszystko zależy od kasy. Jakaś opcja jest :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez PKC » sobota, 16 lut 2008, 20:46

gracjan dobry tekst.
No niestety sytuacja jest taka, że jest dużo kategorii i stosunkowo mało zawodników w poszczególnych klasach.
Co do różnych cen to faktycznie wyobraźcie sobie, że idę po świece i płace 15 zł a 2 tygodnie później na zawodach można ją kupić za 35zł. Jak jesteś w kropce to kupujesz i koniec. Sass to dobry biznesmen :)
Przedstaw koszty w startów w PPZM to powiemy Ci jak to jest w kartingu ale podejrzewam, że taniej :D
Przykładowo w niezniszczalnej kategorii młodzieżowej koszt opon nie przekracza 300zł. W topowych klasach ~~1000zł
W obu przypadkach mowa o oponach typu slick.
Karting umiera.
Avatar użytkownika
PKC
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek, 8 mar 2007, 17:23
Lokalizacja: WRCław

Postprzez MSG Racing » sobota, 16 lut 2008, 22:17

Koszty startu w PPZM zaczynają się od 1000zł wpisowego. Reszta kosztów zależy gdzie i czym się startuje. Np w domowym rajdzie koszt to ok 2000zł na wyjazdowy na np drugi koniec PL to już może być 5000zł. Oczywiście górnej granicy nie ma. Teraz stworzono 3Lige i bedzie jakby nie było o połowę taniej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron