THIM napisał(a):Mimo wszystko sądzę, że zlikwidowanie zmiany kół w czasie wyścigu bardzo pomogłoby zawodnikom ze słabszym (tańszym) serwisem, choć wciąż byłoby im trudniej. Poz tym, wyścigi byłyby ciekawsze, bo walka toczyłaby się na torze.
Myślę, że nie koniecznie. Do zamiany kół nie potrzeba wysokowykwalifikowanych inżynierów mechaniki, którym płaci się okrutne pieniądze. Ważne, żeby było to trzech sprytnych gości, którzy potrafią skoordynować swoje działania.
MSG Racing napisał(a):Zastanawiam się dlaczego w VWCC większość zawodników zjeżdża w tym samym czasie. Czy jest tam jakiś przepis wyznaczający czas-okres zmiany kół?
Jest zapis nakładający obowiązek zmiany kół między 25 a 35 minutą wyścigu. I ten właśnie przedział czasowy powoduje niestety, że wyścig często rozstrzyga się w boksach. Ponieważ, jeżeli ktoś zmieni koła zaraz przed 35 minutą i pójdzie mu nie najlepiej nie ma szans na odrobienie straty przez końcowe 5 minut wyścigu. Gdyby zmiana była wcześniej kierowca miałby więcej czasu na naprawienie straty zrobionej przez serwis.