Moderator: SebaSTI
Co do diso i Ranga.
Czy czasem te samonośne nadwozia nie są zrobione tak jak w Pajero. A więc jest to połaczona, mówiąc prosciej i toporniej wspawana rama w podłogę, albo podłoga wzmocniona ramą?
Z tego się orientuję to właśnie taką konstrukcję ma Pajero, i czy w Disco i Rangu nie użyto tego samego rozwiązania.
Skoro bylo porownywanie z AR to juz niech zostanie. Nie wiem, co Ty takiego niewiarygodnego dostrzegasz akurat w tej konkretnej wersji BMW - IMHO(i nie tylko) z taka luboscia przytaczana przez Ciebie 320-tka (mysle, ze chodzi Ci o E46 , bo watpie, ze juz w tej chwili i w naszym gronie mozna miec na tyle opiniotworcze doswiadecznie z nowa 3-ka ) jest skierowana do praktycznie tej samej grupy docelowej, co np. AR156 - podobnie wielkoseryjny, nieprzepastny sedan z zaakcentowaniem na postrzeganie w nim symptomow dynamiki (nikt o zdrowych zmyslach nie powie Ci, ze ktorekolwiek z tych aut jest sportowym)
primo - nigdy nie porowadziles tego auta (bo np. wiedzialbys, ze z peanami nalezy uwazac, bo do ostatniego liftingu 3-ka do wersji 2.5litra prowadzila sie niewiarygodnie jak na te marke kanapowato); secundo - z oczywistych wzgledow chyba by przyszedl czas na zmiane lekarza.. (no offence, przeciez to tylko teza )
Dalej , przytaczasz WRXa - a to jest podstawowy model Imprezy? Bo ja "mysle, ze watpie", zatem rozsadniej, takze ze wzgledu na polke cenowa chyba byloby zestawic go z GTA, prawda? Oczywiscie, tutaj Subaru nadal ma przewage (glownie trakcji), ale nie jest to juz zadna niewyobrazalna przepasc.
o wiecej, w pewnych warunkach szanse moga sie wyrownac - ja lubie czerpac z empirii, wiec Ci napomkne, ze jeden i ten sam kierowca (niejednokrotny mistrz Polski) takim przeciez dupowozem jak Mondeo ST wykrecil lepszy czas na torze w Poznaniu niz w takich samych warunkach WRXem (jakby Ci sie w koncu kiedys jednak zachcialo, to poszukaj - gdzies w zasobach Inetu sa te wyniki).
Czyli co, nie podparlem sie folderem, marketingowa papka tez nie, rzeczony przez Ciebie WRX pokonany przez Forda, czyli idac dalej tym tokiem rozumowania test na prawdziwa sportowosc Mondeo ma zdany?
A za tym Lotusem to juz poplynales na calego - szkoda, ze nie zarzuciles do porownania Listera, TVRa, albo Noble - lekko ubarwiajac sa rownie masowe
No to w koncu moglbys sie zdecydowac - raz stawiasz 320-tke jako realny i wymierny zbior akcentow sportowosci w danej klasie, a juz akapit nizej dajesz podstawy do postawienia znaku rownosci z np. AR 156, czyli opakowanym, marniutkim Fiatem. Oj, cos placzesz sie Pan w zeznaniach
MSG Racing napisał(a):Co do diso i Ranga.
Czy czasem te samonośne nadwozia nie są zrobione tak jak w Pajero. A więc jest to połaczona, mówiąc prosciej i toporniej wspawana rama w podłogę, albo podłoga wzmocniona ramą?
Z tego się orientuję to właśnie taką konstrukcję ma Pajero, i czy w Disco i Rangu nie użyto tego samego rozwiązania.
A może jest ono lepsze? Auto staje się lżejsze napewno, a to ma znaczenie w terenie. Może jest to sztywniejsza konstrukcja od klasycznej (w sensie całości).
Z tematu terenówek wypadłem dość dawno wiec nie jestem zbyt pewien.
.żółtodziób napisał(a):Chyba o sobie mówisz..
Jeździłem kilkoma modelami BMW, jak 156. Tak, być może jak na BMW to jest kanapowate zawieszenie, ale co z tego skoro kładzie się o połowę mniej w zakrętach niż 156.
Co ty bredzisz człowieku, jakie GTA? GTA kosztuje tyle co WRX STI, a z tym wozem to niema zadnych szans, nie ta moc, nie ten zawias, nie ten napęd... Podstawowa wersja WRX to jest konkurencja cenowa Stilo JTD... To ze u nas Imprezysą takie drogie to nie znaczy że wszędzie indziej też tak jest.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/4B6F9B4C64B81B9CC12565BE000AD9D9.php
Sprawdź sobie znaczenie słowa empiria a potem przemyśl jak się ma to do porównywania czasów wykręconych przez kogoś innego. Rzeczywiście, empiria jak jasny ch... A może emipryja Zanim kogoś odeślesz do lekarza to sam sie odeślij do gimnazjum...
Tja, porównując czasy to można właściwie udowodnić wszystko co się chce. Dla porównania możesz sovbie poszukaćwyników zinnych torów, takich jak Nurburgring, albo nawet z głupiego Top Geara, za każdym razem wychodzi co innego, mimo, że za każdym razem jeżdżą tym nieźli kierowcy.
I jeszcze cos - po czym wnosisz, jaki w charakterystyce pracy zawias ma GTA, jak silnik rozwija moc, jak w stosunku do jego parametrow zestopniowana jest skrzynia itd.? Tez testowales? Z pewnoscia.. Monsieur, slaboscia el. tego auta w ujeciu ambitniejszej jazdy sa hamulce i jesli mialbys w tej kwestii pojecie zaczalbys wlasnie od tego - w koncu to decyduje o przewadze/stracie w kazdych warunkach.
Skosztuj teraz poziomu rozmowy, jaki innym serwujesz:
"Piszesz" jesli juz, widac w szkole nie nauczyli poprawnosci jezykowej..
Smakuje?
Zatem przepraszam, bo po tak kompetentnie jak powyzej wyciagnietych wnioskach trudno nie snuc przypuszczen, ze nie prowdziles obu modeli, wzglednie zadnego...
Z braku argumentow wprowadzasz kolejne kryterium? Teraz istotne w temacie sa roznice cenowe na poszczegolnych rynkach/czesciach swiata? A jesli, to moglbyc w koncu nie pisac tego, co Ci sie wydaje, badz uroilo i spojrzec w cenniki? Super merytoryka. BTW, zanim zaczniesz "odbijac pileczke" i przytaczac cenniki z US, Japonii, Tatarstanu i Kambodzy to ustalmy, iz kiedy obie wersje byly jednoczesnie dostepne u przedstawicieli w RP to 156 GTA wyceniona byla wlasnie na poziome WRXa, a nie STi (moze przewartosciowane, ale to juz nie nasz problem , do STI musiales dorzucic ca.25%), o wszechwiedzacy. Zrodlo to Samar.
I jeszcze cos - po czym wnosisz, jaki w charakterystyce pracy zawias ma GTA, jak silnik rozwija moc, jak w stosunku do jego parametrow zestopniowana jest skrzynia itd.? Tez testowales?
slaboscia el. tego auta w ujeciu ambitniejszej jazdy sa hamulce i jesli mialbys w tej kwestii pojecie zaczalbys wlasnie od tego - w koncu to decyduje o przewadze/stracie w kazdych warunkach. Ale ciezko to odczuc "z papieru"/Internetu.
A czego teraz dotyczy spór? Pytam, bo co post to kłótnia dotyczy czego innego, ale to wynika chyba z faktu, że Żółtodziób na każdy argument ma kotrargument zwykle niesłuszny, a wtedy można się kłócić na każdy temat.
Subaru nawet nie usiłuje nikomu wmawiać ze zwykły WRX to jakieś wielkie chuju muju cuore sportivo
bardziej bezpośrednio reaguje na ruchy kierownicą
Zeby podsumować i zakonczyć temat: krótka piłka - w czym nowe Alfy (jeśli chodzi o wrażenia z jazdy) przypominają np. Alfę75 ? Kto się podejmnie mi to wytłumaczyć? Że przyspieszenie i że hamowanie to już wiem, ale jeśli do tych podobieństwsię ograniczyć to w takim razie Laguna V6 też jest Cuore Sportivo, że kierownica ma ciut ponad 2 obroty to też już wiem, ale jakoś nie uważam tego za wyznacznik co jest wozem sportowym a co nie. No więc co dalej?
Racing18 napisał(a):-odpowiednie i dające wiele przyjemności zachowanie w zakrętach (...)
A to, że Ty nie lubisz jak Ci przód wyjeżdża to trudno. Pomóż sobie lewą nogą jeśli umiesz i wszystko będzie ok.
Shiro napisał(a):Seryjne, szesciocylindrowe E46 tez lubi ryć, nie mowiac juz o poprzedniczce E36, ktora nie miala aluminiowego bloku, tylko żeliwny, ważący prawie 200kg. Tak naprawde dobrze, to skręcalo M3 E30 z czterocylindrowym lekkim silnikiem Broni sie jeszcze M3 E46, ktore nadrabia zawieszeniem i w miare lekkim blokiem.
Bo Subaru nie ma takiej tradycji więc nie ma czego wmawiać, ale i tak to świetne autka.
W tej kwestii żadna Alfa nie ma się czego wstydzić.
A jedną z największych zalet AR jest właśnie zachowanie w zakręcie. Nie zapominaj, że 156 jest lżejsza od 3. Nawet jeśli jazdza po zakrętach bardziej Ci się podobała w BMW nie znaczy to, że Alfa jest gorsza.
To co zapewnia odpowiednie wrażenia z jazdy, przynajmniej dla mnie to:
-silnik o wystarczającej dynamice
-precyzyjny ukł. kierowniczy w każdym zakresie V
-fajne brzmienie silnika
-pozycja za kierownicą dająca czucie samochodu
-odpowiednie i dające wiele przyjemności zachowanie w zakrętach
-dobrze zestopniowana skrzynia
-miła dla oka ogólna stylistyka, która sprawia, że człowiek lepiej się czuje.
-coś co sprawia, że jazda samochodem jest pewnym wyzwaniem np. skrzynia biegów wymagająca dużej precyzji i dokładności w szybkiej zmianie biegów.
Wszystkie te wymagania z wyjątkiem ostaniego punktu (to dotyczy starszych AR, jak np. 33) spełniają współczesne modele AR. A to, że Ty nie lubisz jak Ci przód wyjeżdża to trudno. Pomóż sobie lewą nogą jeśli umiesz i wszystko będzie ok.
A co do Cuore Sportivo. To tak jak z wiarą. Jeśli nie chcesz uwierzyć to nie uwierzysz. Jeśli nie chcesz zrozumieć Cuore Sportivo to nie zrozumiesz.
Rozumiem, że kręcą Cię inne auta, ale to, że masz w poważaniu samochody AR to jest co najmniej dziwne. A jak nie widzisz różnic między Fiatem a Alfą to po prostu mało wiesz o samochodach. Przykro mi, ale kilka Twoich tez daje podstawę aby tak sądzić.
Seryjne, szesciocylindrowe E46 tez lubi ryć, nie mowiac juz o poprzedniczce E36, ktora nie miala aluminiowego bloku, tylko żeliwny, ważący prawie 200kg. Tak naprawde dobrze, to skręcalo M3 E30 z czterocylindrowym lekkim silnikiem Broni sie jeszcze M3 E46, ktore nadrabia zawieszeniem i w miare lekkim blokiem.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości