Trabantem w GSMP?

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Trabantem w GSMP?

Postprzez Grzesiek75 » sobota, 7 sty 2006, 21:10

Tak naszła mnie myśl, aby przygotować sobie Trabanta 601 do GSMP w klasie historycznej i mam pytanie ile lat musi mieć auto aby startować w tej klasie (25 lat), czy auto musi być rejestrowane (przegląd, OC), czy musi być przygotowane zgodnie z homologacją i czy można coś przerobić we własnym zakresie (np. tarczowe hamulce z golfa)?!
Grzesiek75
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 4 lis 2005, 12:30
Lokalizacja: podbeskidzie


Postprzez samer_wrc » sobota, 7 sty 2006, 23:39

Trabant lapie sie do historycznej, musi byc przygotowany zgodnie z jego homologacja grupy N lub A. Auto nie musi byc zarejsetrowane, ale wtedy bedziesz musial wykupic OC na dni wyscigu, nie pamietam jaka to kasa.

Pozdro
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez LuiG » niedziela, 8 sty 2006, 00:14

rok max 86

na liście aut homologowanych jest więc nie ma problemu 8) .

Auto powinno być przygotowane wg. aktualnego zał J lub wedłóg zał K, ale tego to nie rozumiem - strasznie pomieszany, jak ktoś to rozumie to niech napisze :)
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez cotic » niedziela, 8 sty 2006, 08:53

Kiedys widziałem takiego trabanta w ogłoszeniach niemieckich przygotowanego do wyścigu, kasa niezła 15.000Euro.

W czechach na zawodach był taki do sprzedania.

Z opowiadań p. Mariana Czapki jazda takim trabantem (dwusówowym) nie była łatwa.
www.bth.pl/sponsoring/ +48697969707 gg: 642954 lukasz@bth.pl
Avatar użytkownika
cotic
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): niedziela, 25 lip 2004, 20:30
Lokalizacja: Świątniki Górne

Postprzez bartekba » niedziela, 8 sty 2006, 09:57

zdjęcia takiego trabiego są na www.dovrchu.sk w galerii z wyścigu
Brezno C.Balog i Zvolen
bartekba
 
Posty: 34
Dołączył(a): sobota, 29 paź 2005, 15:47
Lokalizacja: Lublin

Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 sty 2006, 10:43

Ja bym raczej przemyślał sprawę czy nie mądrzej kaszlaka zbudować albo nawet 125 p. Trabant mimo kilku zalet (np. lekka konstrukcja) ma jendak kilka wad, po pierwsze w PL raczej niewiele ludzi wie jak zrobić silnik żeby miał sensowną moc. Helmuty wyciskały nawet 80 KM, ale w PL nie słyszałem żeby komukolwiek udało się zrobić więcej jak 30-35 KM, i to za pomocą przeróbek nie dozwolonych przez załącznik J. Poza tym nie ma do nich tyle części. najmniejszy kłopot to przedni napęd, przy tak małej mocy i masie raczej nie powinien przeszkadzać. ja bym się jednak 3 razy zastanowił.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez cotic » niedziela, 8 sty 2006, 11:07

Chyba lepiej już kupić SC albo CC za kwote kolo 10-12 tys niż budowac trabanta.
www.bth.pl/sponsoring/ +48697969707 gg: 642954 lukasz@bth.pl
Avatar użytkownika
cotic
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): niedziela, 25 lip 2004, 20:30
Lokalizacja: Świątniki Górne

Postprzez Grzesiek75 » niedziela, 8 sty 2006, 11:15

Grzesiek75
 
Posty: 16
Dołączył(a): piątek, 4 lis 2005, 12:30
Lokalizacja: podbeskidzie

Postprzez Karol » niedziela, 8 sty 2006, 11:46

Grzesiek, moja rada jest taka: jak chcesz startować z "przymróżeniem oka" to nie lepiej jakiegoś Fiata 126p albo 125p, jak to Źółtodziub pisał :?:Frajda tesh jest duża a koszt mniejszy i mniej problemów :wink:
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez yapko » niedziela, 8 sty 2006, 18:04

Samochod wcale nie musi byc zgodny z grupa N lub A, moze byc grupa B albo starsze gr 1 i 2. Podzial na grupy N/A pojawil sie dopiero w zalaczniku J na rok 1984. Zalacznik K jest zamieszany ale jak sie go przeczyta ze zrozumieniem to wychodzi ze auta po 66 roku maja byc po prostu zgodne z owczesnym zalacznikiem J. Tylko wyposarzenie bezpieczenstwa jest nowsze.

Ja bym polecal raczej np. zastave 750 jak ma byc oryginalnie.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez _misiek055_ » niedziela, 8 sty 2006, 18:35

żółtodziób napisał(a):w PL nie słyszałem żeby komukolwiek udało się zrobić więcej jak 30-35 KM

Waldek Michalski swego czasu zrobił trabanta na jakieś 50-60 KM i jeździł nim po torze kartingowym w Biłgoraju. Podobno to strasznie śmiesznie wyglądało, bo zakręty ciasne a szpery nie miał.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez LuiG » niedziela, 8 sty 2006, 19:11

yapko napisał(a):Samochod wcale nie musi byc zgodny z grupa N lub A, moze byc grupa B albo starsze gr 1 i 2. Podzial na grupy N/A pojawil sie dopiero w zalaczniku J na rok 1984. Zalacznik K jest zamieszany ale jak sie go przeczyta ze zrozumieniem to wychodzi ze auta po 66 roku maja byc po prostu zgodne z owczesnym zalacznikiem J. Tylko wyposarzenie bezpieczenstwa jest nowsze.

Ja bym polecal raczej np. zastave 750 jak ma byc oryginalnie.


Znaczy się samochód z roku 85 (i w tym także był homologowany) można przygotwać wg zał J z roku 85 (grupa1, 2 itp.) lub ew. nowszego np. 86 (już grupa n i a , ale nie ma mowy o zwężkach :D )?

od 86tego jest grupa n i a , ściągałem te załączniki.

Trabant orginalny, ale maluch najtańszy, nawet wpisowe specjalne dla malaczy, części dużo, duże doświadczenie z silnikami itp, jeśli miało by być to wolne auto (nie ma co ukrywać) to wybrałbym właśnie malucha.
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez Fryta » niedziela, 8 sty 2006, 19:32

Ja nie mam pojęcia o kosztach przygotowania Trabanta, ale jeśli udałoby Ci się go mimo wszystko przygotować i wystartować nim w GSMP to masz już na 100000000% jednego wiernego kibica ;)

Myślę, że zwróciłbyś uwagę wielu osób startując Trabim, co jest niekonieczne w przypadku Malucha czy Dużego Fiata...
Avatar użytkownika
Fryta
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): piątek, 2 wrz 2005, 11:19
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez yapko » niedziela, 8 sty 2006, 19:37

LuiG napisał(a):Znaczy się samochód z roku 85 (i w tym także był homologowany) można przygotwać wg zał J z roku 85 (grupa1, 2 itp.) lub ew. nowszego np. 86 (już grupa n i a , ale nie ma mowy o zwężkach :D )?

Tak, samochod z 85 mozna przygotowac wg uwczesnych przepisow. Oczywiscie musi byc homologacja + przygotowany wg. zalacznika J z '85 lub pozniejszego, i zgodnie z regulaminem technicznym HS GSMP.

LuiG napisał(a):od 86tego jest grupa n i a , ściągałem te załączniki.


Na liscie homologacji ostatnie homologacje 1/2 sa z konca 81 roku a pierwsze np. A-gr z poczatku 82. Wiec nie wiem jak to jest... Nie orientuje sie za bardzo bo ja przygotowuje samochod z roku '76.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez cotic » niedziela, 8 sty 2006, 20:09

Chyba troszke mało czasu na przygotowanie takiego samochodu.
Nie wiem przedsiewzięcie nietypowe i czasochłonne..

Ale życze sukcesów...


p.Marian Czapka opowiadał ze miał 3 dzwignie wewnątrz samochodu:
1.skrzynia biegów
2. dźwignia do regulacji długości wydechu
3. dźwignia do regulacji wlotu powietrza

oprócz tego ze jazda wymaga koncentracji to jeszcze dodatkowe czynnosci dochodza
www.bth.pl/sponsoring/ +48697969707 gg: 642954 lukasz@bth.pl
Avatar użytkownika
cotic
N3
 
Posty: 475
Dołączył(a): niedziela, 25 lip 2004, 20:30
Lokalizacja: Świątniki Górne

Następna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron