Licencja wyscigowa na 2006.

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez MSG Racing » wtorek, 28 mar 2006, 07:22

Z tym butem to chodzi o to aby nie trzymać nogi na pedale na prostej tylko ją odkładać na bok.

Co doszkolenia to my jeszcze mogliśmy pojeździć po torze (owal w kielcach) i ćwiczyliśmy start do rallycrossu. Mieliśmy jeszcze miec start do GP i długie dystansu ale czasu brakło.

Sam egzamin jest łatwo zdać (teoria). Wystarzy zapoznać się tylko z wyciągami z regulaminów i posłuchać wykładu. Aha dobrze jest się pytać w sprawie niejasności których jest ogrom.
U nas zdali wszyscy tj ok 30sób.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez mop » wtorek, 28 mar 2006, 09:59

MSG Racing napisał(a):Z tym butem to chodzi o to aby nie trzymać nogi na pedale na prostej tylko ją odkładać na bok.


a ja glupi myslalem ze tego ucza na kursie na prawo jazdy, a to dopiero na kursie na licencje wyscigowa..
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez mm » wtorek, 28 mar 2006, 10:44

nie no, Panowie, na prostej to trzeba cisnac pedal... tyle, ze gazu :lol:
w ogole sie nie znacie...
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MSG Racing » wtorek, 28 mar 2006, 10:50

Proszę admina o wykasowanie tego postu ponieważ się pomyliłem a pustego nie chce zostawić i zaśmiecać forum.
Z góry dzięki wielkie
Ostatnio edytowano wtorek, 28 mar 2006, 10:54 przez MSG Racing, łącznie edytowano 1 raz
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez MSG Racing » wtorek, 28 mar 2006, 10:52

mop napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Z tym butem to chodzi o to aby nie trzymać nogi na pedale na prostej tylko ją odkładać na bok.


a ja glupi myslalem ze tego ucza na kursie na prawo jazdy, a to dopiero na kursie na licencje wyscigowa..


a widzisz, ja też tak myślałem, i nawet przez momęt się czułem jak na kursie na prawko :?
jednak to prawda że człowiek się uczy całe życie :)

PS.
Myślmy się śmiali, że będą nas uczyć obsługi wycieraczek i kierunkowskazów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mm » wtorek, 28 mar 2006, 12:38

swoja droga to akurat to by kogos wyszkolic na kierowce wyscigowego to raczej nie jest celem na kursie - na to poswieca sie duzo czasu i w innych warunkach.
natomiast moje pytanie dotyczy, czy byly podczas tych jazd (oprocz zwracania uwagi na sprzeglo) jakies sytuacje typu - zolta flaga, samochod medyczny na trasie, itp.
czyli cos co nie ma zwiazku z jazda, jej technika, a raczej z bezpieczenstwem w czasie wyscigu?
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hermik » wtorek, 28 mar 2006, 12:43

Gdyby ktoś był zainteresowany zrobieniem licencji WT w tym roku to w połowie roku będziemy chcieli wspólnie z chłopakimi z AK Beskidzkiego wziąść udział w szkoleniu i egzaminie. Trudno powiedzieć czy będą jeszcze organizowane kursy czy to na Kielcach czy na Poznaniu. Natomiast istnieje możliwość zrobienia takiego kursu w Kielcach jeżeli zbierze się grono ok. 8 osób, wówczas to AKK zorganizuje dla nas taki kurs w terminie wspólnie ustalonym. Jak narazie jest nas ok. 5 osób więc jeżeli komuś to odpowiada to proszę o kontakt.
hermik
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): sobota, 6 gru 2003, 19:42
Lokalizacja: 100lica....podbeskidzia

Postprzez eSWu » wtorek, 28 mar 2006, 12:54

mm napisał(a):swoja droga to akurat to by kogos wyszkolic na kierowce wyscigowego to raczej nie jest celem na kursie - na to poswieca sie duzo czasu i w innych warunkach.
natomiast moje pytanie dotyczy, czy byly podczas tych jazd (oprocz zwracania uwagi na sprzeglo) jakies sytuacje typu - zolta flaga, samochod medyczny na trasie, itp.
czyli cos co nie ma zwiazku z jazda, jej technika, a raczej z bezpieczenstwem w czasie wyscigu?
mm


Miłosz nie próbuj wogóle porównywac obecnego kursu i egzaminu na licencję z tym co my mieliśmy.
Bądźmy szczerzy obecnie to to jest parodia. Byłem w Poznaniu na kursie kilka razy popatrzeć i to co się tam dzieje woła o pomstę do nieba.
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez MSG Racing » wtorek, 28 mar 2006, 13:40

hermik napisał(a):Gdyby ktoś był zainteresowany zrobieniem licencji WT w tym roku to w połowie roku będziemy chcieli wspólnie z chłopakimi z AK Beskidzkiego wziąść udział w szkoleniu i egzaminie. Trudno powiedzieć czy będą jeszcze organizowane kursy czy to na Kielcach czy na Poznaniu. Natomiast istnieje możliwość zrobienia takiego kursu w Kielcach jeżeli zbierze się grono ok. 8 osób, wówczas to AKK zorganizuje dla nas taki kurs w terminie wspólnie ustalonym. Jak narazie jest nas ok. 5 osób więc jeżeli komuś to odpowiada to proszę o kontakt.


A jak się pytałem jakieś dwa michy temu czy ktoś planuje, chce zrobić WT i czy jedzie do kielc (ale to mało ważne) to NIKT się nawet nie zainteresował :evil:

mm
toeretycznie jeżeli zdasz egzamin teoretyczny to znaczy że znasz regulaminy, flagi itp czyli powinieneś wiedzieć jak się zachować w danej sytuacji. Przećwiczyć to jest trudne jak zeapewne wiesz żadko się one powtarzają. Ominięcie pojazdu stojącego na torze nieruchomo nie jest czymś specjalnym no chyba że tor jest zablokowany.
tak jak pisałem my mieliśmy ćwiczyć okrąże nie rozgrzewające i sam start ale w końcu pozostaliśmy przy samym starcie. Na więcej czasu brakło gdyż dużo zabrała go Szkoła Jazdy Subaru która bawiła na torze ponad godzinę dłużej niż zwykle (podobno).
Ale większoś zdajacych wybierała się w Góry lub na prawy fotel.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez hermik » wtorek, 28 mar 2006, 15:34

MSG Racing napisał(a):
hermik napisał(a):Gdyby ktoś był zainteresowany zrobieniem licencji WT w tym roku to w połowie roku będziemy chcieli wspólnie z chłopakimi z AK Beskidzkiego wziąść udział w szkoleniu i egzaminie. Trudno powiedzieć czy będą jeszcze organizowane kursy czy to na Kielcach czy na Poznaniu. Natomiast istnieje możliwość zrobienia takiego kursu w Kielcach jeżeli zbierze się grono ok. 8 osób, wówczas to AKK zorganizuje dla nas taki kurs w terminie wspólnie ustalonym. Jak narazie jest nas ok. 5 osób więc jeżeli komuś to odpowiada to proszę o kontakt.


A jak się pytałem jakieś dwa michy temu czy ktoś planuje, chce zrobić WT i czy jedzie do kielc (ale to mało ważne) to NIKT się nawet nie zainteresował :evil:



Osobiście nie mogłem w tym czasie więc nie miej do mnie żalu. Teraz wyszła taka inicjatywa więc pisze.

Co do samego kursu to wydaje mi się, że robienie go w tak licznej grupie, jak pisałeś wcześniej, jest trochę nie poważne ze strony organizatora. Co innego 10 osób.
hermik
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): sobota, 6 gru 2003, 19:42
Lokalizacja: 100lica....podbeskidzia

Postprzez GELO » wtorek, 28 mar 2006, 16:50

Co do mojego wczesniejszego postu to prawda, pod wzglendem gramatyki i ortografi ma wiele do zyczenia.

Egzamin zdałem i nogi na sprzegle nie trzymalem.

A co do tej nogi na sprzegle to mialem na mysli to ze niektore osoby maja nawyki z jazdy samochodem na codzien, ze jak chca zahamowac to wciskaja sprzeglo potem hamulec. A kiedy wchodzi sie w lagodny łuk ktory nie wymaga redukownia biegu nie trzeba wciskac sprzegla.

Co do sposobu w jaki zdobywa sie licencje WT to mozna dlugo dyskutowac
Jedno wiem nie zaliczyc tego egzaminu jest dosyc trudne. Mozna powiedziec ze jest to tylko formalnosc.
GELO
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek, 16 lut 2006, 16:31
Lokalizacja: Cze-wa

Postprzez MSG Racing » wtorek, 28 mar 2006, 21:19

hermik nie mam żalu do ciebie. Jak piszasz jest więcej chętnych. Nie wiem czy teraz im to przyszło do głowy czy już wcześniej. Jezeli wcześniej to wtedy mam trochę żalu.
Najlepsze jest to że był tam synek (tak synek z tatą i nie robił WTJunior) z okolic Cieszyna, ale już nie miałem ochoty się go pytać czemu nie chciał szukać kogoś do kursu z jego okolic.
Cieszy mnie fakt że jak narazie nie wydałem dużo na licencję, ale mam jeszcze przed sobą spore wydatki bo muszę ją wykupić i zrobić cadania a to kosztuje prawie drugie tyle (ale i tak taniej i szybciej niż K).
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez hermik » środa, 29 mar 2006, 20:43

Szkoda, że się wcześniej nie udało razem zrobić. Powiedz mi ile kosztuje wykupienie licencji i zrobienie badań? Jest jakiś termin w którym należy się zmieścić?
hermik
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): sobota, 6 gru 2003, 19:42
Lokalizacja: 100lica....podbeskidzia

Postprzez nick555 » środa, 29 mar 2006, 22:04

wykupienie kosztuje bodajże 450 złotych. A badania niewiem. Jakos dziwnie. W lublinie jak sobie posprawdzałem wyszło mi 80-100 zł...
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Glitol » piątek, 31 mar 2006, 13:08

Znalezione w sieci:
Przedstawiamy informacje na temat kursu i egzaminu na licencję WT organizowanego w Toruniu w dniach 8-9 kwietnia 2006r. Załączona informacja jest dostępna na stronie www.tkm.torun.pl lub www.pzm.pl
PROGRAM KURSU NA LICENCJĘ "WT", "WTJ"
1. TERMIN I MIEJSCE
- kurs odbędzie się w dniach 8 i 9 kwietnia 2006 w siedzibie Toruńskiego Klubu Motorowego w Toruniu przy ul. Bielańskiej 66 (Tor Rallycross - Toruń)
2. ZGŁOSZENIA I ODPŁATNOŚĆ
- zgłoszenia przyjmuje Michał Kukliński
tel. 0-502 14 14 28 , e-mail: kuklis@orange.pl, fax (56) 659 63 02
do dnia 5 kwietnia 2006.
- odpłatność wynosi: za kurs=500 PLN, egzamin praktyczny=100 PLN, egzamin teoretyczny=80 PLN (egzaminy poprawkowe odbędą się po 30 dniach a odpłatność wyniesie 150 PLN za egzamin praktyczny i 100 PLN za egzamin teoretyczny)
3. PROGRAM KURSU
- s o b o t a 8 kwietnia - zajęcia teoretyczne
10.00 - 10.30 - sekretariat, przyjęcie uczestników
10.30 - 11.15 - omówienie przebiegu kursu, wyścigi torowe uprawiane w Polsce (ogólny zarys), rallycross w Europie i Polsce, przedszkole rallycrossu
11.15 - 11.45 - Międzynarodowy Kodeks Sportowy
11.45 - 15.00 - rallycross
a/ regulamin zawodów i przebieg zawodów
b/ regulamin ramowy, szczegółowy i techniczny
c/ bezpieczeństwo, zasady zachowania się na torze, obowiązki kierowcy
d/ sędziowie, polecenia wydawane przez sędziów, flagi, sygnalizacja
15.00 - 16.00 - przerwa obiadowa
16.00 - 17.45 - wyścigi samochodowe
a/ regulamin zawodów, przebieg zawodów
b/ regulamin ramowy, szczegółowy i techniczny ze szczególnym wyjaśnieniem pojęcia "samochody historyczne"
c/ bezpieczeństwo i zasady zachowania się na torze, obowiązki kierowcy
d/ flagi, sygnalizacja i polecenia wydawane przez sędziów
e/ samochód zabezpieczający SAFETY CAR
17.45 - 18.00 - przerwa
18.00 - 20.00 - podsumowanie zajęć teoretycznych kursu, pytania, dyskusja
- n i e d z i e l a 9 kwietnia - zajęcia praktyczne, egzaminy*
09.00 - 12.00 - pola przedstartowe i ustawienia na polach startowych
- starty i falstarty (różnice w poszczególnych konkurencjach)
- reagowanie na sygnały dawane flagami i tablicami
- jazda po torze z instruktorem i bez
- obowiązki kierowcy na torze (przypomnienie, symulacja)
- zachowanie się kierowcy na torze w sytuacjach ekstremalnych
12.00 - 13.00 - podsumowanie, przerwa obiadowa.
13.00 - egzamin praktyczny i teoretyczny
*program czasowy niedzielny jest rozpisany dla 12 kursantów. W przypadku większej ilości kursantów czas zajęć praktycznych ulegnie przesunięciu co spowoduje późniejsze rozpoczęcie części egzaminacyjnej.
4. WYKŁADOWCY
- Krzysztof Studziński, Michał Kukliński, .Wojciech Laskowski
5. KOMISJA EGZAMINACYJNA
- przewodniczący -Krzysztof Studziński instruktor sportu samochodowego -legitymacja nr 17604/I/S/2005 wydana w Warszawie dnia
17.02.2005 przez MENiS
- członek - Wojciech Laskowski instruktor sportu samochodowego - legitymacja nr 17608/I/S/2005 wydana w Warszawie dnia 17.02.2005 przez MENiS
- członek -Michał Kukliński
6. INFORMACJE DODATKOWE
- Organizator nie zapewnia noclegów.
- Na kurs oraz egzamin przyjeżdżamy własnym samochodem (nie musi być sportowy) wraz z obowiązkowym wyposażeniem bezpieczeństwa - kaskiem ochronnym.
- Organizator zapewnia uczestnikom kursu posiłki obiadowe w sobotę oraz w niedzielę.
Ozdoba polskich dróg - pijany chłop w rowie przykryty rowerem
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron