HS 2000

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez żółtodziób » niedziela, 19 lut 2006, 04:16

Czy czytales regulamin techniczny HS GSMP? Czy rozmawiales z p.Markiem Szczechura o tym? Czy podstawiales jakis samochod na BT?


Jeśli to do mnie to odpowiadam że nie podstawiałem, ani nie rozmawiałem z nikim na ten temat, troszkę jednak słyszałem o realiach BT w PL i wątpię żeby ktokolwiek miał ochotę sprawdzać po numerach seryjnych datę produkcji budy, IMO to na pewn nie jest kryterium w ocenie czy dane auto może startować czy nie. Idac tą logiką to skoro nadwozi musi mieć 15 lat to i pozostałe częsci powinny być równie stare, a o to raczej byłoby trudno. W rajdach i wyścigach wszystko się opiera nie o datę faktycznej produkcji co o zgodność z kartą homologacyjną, dlatego zamiast bawić się we wróżenie z fusów czy takaie a nie inne auto przejdzie czy nie, radziłbym zaciągnąć języka u kogoś w branży i dokładnie przestudiować regulamin. Ja tylko dywaguję co moze być kryterium kwalifikacji do danej kategorii, uczciwue przyznaję jednak że nie wiem, choć na tyle ile się orientuję bardzo mało prawdopodobne jest żeby rok produkcji nadwoziamiał znaczenie, o ile będzie ono zgodne z kartą homologacyjną wozu, który spełnia wszystkie warunki dopusczenia do startu w HS 2000.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez yapko » niedziela, 19 lut 2006, 16:54

Zoltodziob: Jeden fiat 126 jezdzil wlasnie w H1150 ze wzgledu na wiek. Ale byc moze faktycznie gdyby go przerobic z detalami na model FL lub starszy to daloby sie przepchnac ale z twojej strony to tez wrozenie z fusow bo jak sam piszesz nie miales stycznosci w praktyce. przyklad: Ja mam model z roku 76 a homologowany w 75, pytalem ktory zalacznik J jest obowiazujacy i dostalem odpowiedz ze wlasnie 76.

Nick555:
Obrazek

W Lublinie widac obrodzilo Fiatami 128 sedan :) Ja planuje swojego wlasnie tak pomalowac, tyle ze jak regulamin HS pozwoli to bedzie bez zderzakow. Moj tez zostal przez poprzedniego wlasciciela kupiony w Lublinie :)
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez nick555 » niedziela, 19 lut 2006, 19:44

no tego to pamiętam :) właściciela też pamietam :) teraz w KJSach służbowym sc z kratką śmiga :) ale nie o ten mi chodziło. A to może jest teraz Twój? ten przerabiany?
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez yapko » niedziela, 19 lut 2006, 20:43

Moj jest dwu drzwiowy, poza tym nie ma na nim sladu zielonego lakieru, oryginalnie byl niebieski a teraz jest jasnobezowy. A co sie stalo z tym zoltkiem? Zmienil wlasciciela?
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez nick555 » niedziela, 19 lut 2006, 21:06

wiesz właśnie ostatnio wydawało mi się że za nim jechałem. I przypominał wrak... Właściciela zminił na pewno. Fajne autko było... i kółko zadzierało :)
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez żółtodziób » niedziela, 19 lut 2006, 22:44

yapko - źle mnie zrozumieałeś, chodziłoo mi zupełnie o co innego - nie o przepychanie nowszego modelu, tylko o to, że data produkcji części NIE MA ZNACZENIA, pod warunkiem że sa one zgodne z określną homologacją. Bardziej dosadnie rzecz ujmując nawet jak sobie pospawasz w garażu nadwozie (zakładając czysto hipotetycznie), które będzie identyczne z tym, którego należy użyc, aby wózek mógł wystartować w swojej klasie to raczej nikt ci nie będzie okgladał tabliczek znamionowych.

jeżeli Pug 205 GTI w wersji 1.6 moze startować w taj klasie (choć z powodu braku wprowadzonych zmian chyba już i tak wyszło ze nie może) to raczej nie ma przeszkód , żeby posłużyć się nowszą karoserią, pod warunkiem że jest ona identyczna z tą, która była uzyta w 205 GTI 1.6 z określonego roku.

Na to ostatnie jednak bym nie liczył, bo francuzy w niektórych samochodach nawetco kilka miesięcy potrafili zmieniać jakieś duperele, na przestrzeni lat moglli więc wprowadzić jakieś zmiany i na ile ich znam to pewnie wprowadzili...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez LuiG » poniedziałek, 20 lut 2006, 00:11

a Kopacz nie ma przypadkiem nowej budy ??

pozatym dla mnie zmiana budy na nowszą to jedyne wyjście, narazie łatam to co zostało ze starej budy, a jeśli nawet by to auto wystartowało to długo tak nie pojezdzi.

Ze świecą szukać starej budy uno mk1 na dodatek turbo żeby była w dobrym stanie...

a do nowcyh uniaków można dostać nową budę w dobrym stanie i można to przerobić na mk1 turbo look (przedni pas+tylna klapa i światła jest mk1)

zmiana budy na nowszą (jeśli jest takowa) to często może być jedyny ratunek, a na pewno tańsze rozwiązanie niż niemalże robienie od nowa starej przegnitej...
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez Ari_Krakow » poniedziałek, 20 lut 2006, 10:01

żółtodziób napisał(a):Na to ostatnie jednak bym nie liczył, bo francuzy w niektórych samochodach nawetco kilka miesięcy potrafili zmieniać jakieś duperele, na przestrzeni lat moglli więc wprowadzić jakieś zmiany i na ile ich znam to pewnie wprowadzili...
.


No akurat w 205 gti przez cały okres produkcji 1984-1994 nie zmieniło się wiele.
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 20 lut 2006, 10:21

Ari_Krakow napisał(a):
yapko napisał(a):Lubomir Valko objechal Hila w Szczyrku i to byl majstersztyk, chcialbym kiedys zrobic taki wynik...


Jak ja startowałem na Banovcach w 2003 roku, to po treningach jak dostałem wyniki, to szczena mi opadła do ziemi. Patrze, a tu jakaś skoda stara mnie objechała. Patrze dalej, a ona objechała całe H2000, oprócz Hila (jechał wtedy alfą 155 st). To jeszcze nic patrze dalej i oczom nie wierze, skoda przed bartkiem steinhofem (opel corsa s1600) :!: Byłem w ciężkim szoku.


Z tego co pamiętam to ta Sodowka miała silnik 1.3 i ok 150KM przy bodaj 800kg masy + kierowca (ma ponoć dwie takie) i mamy wynik.
Nie powiem ale też bym tak chciał :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Ari_Krakow » poniedziałek, 20 lut 2006, 16:25

MSG Racing napisał(a):Z tego co pamiętam to ta Sodowka miała silnik 1.3 i ok 150KM przy bodaj 800kg masy + kierowca (ma ponoć dwie takie) i mamy wynik.
Nie powiem ale też bym tak chciał :)


Dokładnie tak jak mówisz. Podobno to prawdziwe fabryczne "małe stratosy"
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez yapko » poniedziałek, 20 lut 2006, 17:17

Fabrycznie w roku 71 chyba miala 130KM@7500. Ta moze faktycznie miec 140 KM ale chyba 150 to przesada biorac pod uwage ze to jednak OHV i wiele ponad te 7500 sie nie pokreci. Nie sadze zeby rozbierali silnik po kazdych zawodach jak w RC. Inna sprawa ze jezeli tam sa webery 45 a nie 40 to musi miec bardzo mocna gore i relatywnie slaby dol. Ale pewnie skrzynia jest idealnie zestopniowana z silnikiem. Za to minimalna masa samochodu w grupie 2 o tej pojemnosci to 720 kg. Widzialem ze ma prawie wszystko co sie da z laminatu i poliweglanu wiec mysle ze wazy niewiele ponad 700 kg + kierowca.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 20 lut 2006, 23:11

No akurat w 205 gti przez cały okres produkcji 1984-1994 nie zmieniło się wiele.


No to mnie żabojady zaskoczyły :D
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez fuso » niedziela, 21 maja 2006, 16:09

witam posiadam puga 205 1,6 gti z 86r i teraz mam pytanko pod zalacznik J z jakiego roku podchodzi to auto i gdzie mozna takowy zalacznik znalesc a i czy w Grupie HS wystarczy ze klatka bedzie zalacznikowa czy potrzebne sa jakies certyfikaty??

bo rozumiem ze jezeli chodzi o kubly kierownice pasy to wystarczy ze bedzie to sprzet z utracona homologacja tak?
Avatar użytkownika
fuso
 
Posty: 14
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 09:35
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Ari_Krakow » środa, 24 maja 2006, 09:26

Jeśli klatka jest załącznikowa to musi być zgodna z aktualnym załącznikiem. Jeśli chodzi o przeróbki to możesz przygotować auto w oparciu o ówczesny załącznik J (zresztą w gr. A niewiele się zmieniło - choć pewnie chodzi Ci o masę ;) ). Możesz go znaleźć na stronie Fia www.fia.com w dziale historyczne.
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fuso » piątek, 26 maja 2006, 19:02

no raczej ze chodzi o mase :D a skoro to auto podlega pod zalacznik z86r to zcemu z tego nie skorzystac
Avatar użytkownika
fuso
 
Posty: 14
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 09:35
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron