Pokaż mi chodż jeden model Alfy, który jest tylko podkręconym Fiatem? Jest tak dużo różnic konstrukcyjnych np. pomiędzy Stilo, a 147, że to co Ty tu wypisujesz to nadużycie.
W takim razie TT nie jest tak na prawdę aluminiową wersją Golfa, Volvo S 40 nie jest ładniejszą wersja Focusa, a Daewoo Lanos wcale nie jest odnowioną wersją Kadetta. Wszystko zależy od tego do czego się sprowadzają owe różnice techniczne, czy do tego że inny jest alternator albo filtr powietrza czy rzeczywiscie mamy do czynienia z przeskokiem narasowe auto. Dla mnie istotne różnice to takie, jakie dzielą zwykłego Lancera od Evo IX, mimo że Mitsubishi nie wali z tej okazji ściemy że niby jakieś cuore sportivo chuju muju i dzikie węże, wręcz ostentacyjnie nazywa półwyczynową gablotę Lancerem. Tymczasem Fiat upakował Stilówkę w ładniejsze blachy, zapodał większe i mocniejsze endżiny i dorobił do tego mętną filozofię.
Tak się składa, że na codzień mam przyjemność jeżdzić Alfą, której konstrukcja pochodzi z przed roku 1987, a więc z przed przejęcia Alfy przez FIATa, więc przestań pisać, że wiedzę czerpię z folderów. Ale miałem także doczynienia z nowszymi modelami i zapewniam Cię, że Alfa to nadal Alfa i wpływów Fiata jest naprawdę niewiele.
Pierwsza sprawa - przejedź się BMW 320, to będziesz wiedział czym mogłaby być dzisiaj Alfa gdyby Fiat nie pożenił tam swoich rozwiązań. Druga sprawa - zastanawiam się czy w ogóle jeździłes czymś co miało tylny napęd, tego się w żaden sposób nie da porównać do przednich poprzeczniaków.
Z Twoim nastawieniem nie zrozumiesz tego fenomenu. Najlepiej przejedż się, którymś z modeli to zrozumiesz o co chodzi.
Jechałem już i nie powaliło na kolana. Jak na przednionapędókę nieźle, udany zawias, dobre trzymanie na zakrętach, ale jest wiele niezłych przednionapędówek, niestety nie dane było mi wypróbować Hondziawek z logo "Type R" więc trudno mi powiedzieć na ile dobrze jest w Alfie, ale wiem ze do BMW 320 to jest jej daleko. A jeśli chodzi o prestiż i wizerunek marki to takie aspekty mam w głębokim poważaniu...
A co udaje Merc S klasa AMG? Przecież on jest prawdziwą luksusową limuzyną o sportowych osiągach i nawet nie chce uchodzić za samochód sportowy.
W takim razie po cholerę to logo AMG i niskoprofilowe opony?
Lotus Carlton to też sportowa limuzyna, a nie rasowe coupe.
Sportowa limuzyna? Rasowe Coupe? Jezu, ty na prawdę się naczytałeś... A gdzie jest napisane że auto typu sedan nie może być ostre jak WRX STI, zaś Coupe nie może być picem na wodę jak na przykład Hyundai Tiburon... Auto sportowe to auto sportowe, bez względu na liczbę drzwi i rodzaj budy, o tym co jest autem sportowym decyduje to jak jeździ a nie jak wygląda i jakie liczby stoją w papierach.
Alfa robi samochody o bardzo sportowym charakterze, a nie supersamochody jak Ferrari czy Lamborghini. I tak było zawsze.
No własnie nie robi już samochodów o bardzo sportowym chatakterze tylko usportowione Fiaty. Wsadź do Stilo sztywniejszy zawias to będzie jeździł jak Alfa 147.
Ja na Twoim miejscu czepiałbym się Fabii RS, która myśli, że ze swoim dieslem pod maską jest autem GTI
Skodą jakoś nikt się nie zachwyca tak jak Alfą więc nie mam powodu się czepiać. Ale skoro mowa o Fabii RS to rzeczywiscie, straszna kaszana i zaprzeczenie koncepcji auta sportowego. podobnie jak każda Alfa z silnikiem JTD, a trochę tego jest...
Podzielam Twoją fascynację tylnym napędem, ale nie można być aż takim ortodoksem. Otwóż się trochę bardziej na różne rozwiązania.
Próbowałem się otworzyć, ale jeszcze nie jechałem przednionapędówką która by mnie rzuciła na kolana. Największe wrażenie do tej pory zrobiła na mnie Fiesta XR2, ale bardziej depnięciem niż sposobem prowadzenia się. A ortodoksem wcale nie jestem, jak zmajstrują przednionapędówkę która nie będzie ryła nosem przy próbie szybszego pokonywania zakrętów to przestanę sie pogardliwie wyrażać o tym rodzaju napędu
Jak masz jeszcze jakieś wątpliwości lub po prostu chcesz coś dodać to nie krępuj się. Chętnie przecztytam racjonalne argumenty.
Najbardziej racjonalny argument to taki, że przedni napęd to straszny syf - jak to mawiali Beavis i Butt-Head. Jakie ja ci mogę racjonalne argumenty przytoczyć, dane techniczne z testu w Auto Świecie, zachwyty jakiegoś redaktorka który przy 180 km/h ma mokro w gaciach? Przecieżnie chodzi o osiągi tylko o to jak się auto zachowuje na drodze, a tutaj Alfie niestety znacznie bliżej do Fiata niż do BMW.
Jednak aż się prosi aby alfa 156/159 miała napęd na tył, szczególnie GTA. Auto z takim napędem to zupełnie co innego, ma jakby inną duszę inny charakter.
Pewnie, że się prosi, ale jak się zespawał budę na płycie Bravy i Stilo to ciężko jest takie coś zmontować.
Tylni napęd w 147 nie weim czy byłby dobrympomysłem ale przedni naped w małym autku jest dobry.
RWD w AR 147 byłby świetnym pomysłem, jest kilka małych autek RWD Lotus Elise, Toyota MR2, Mazda MX5, BMW Z3 i Z4, BMW 120, Talbot Sunbeam, Ford Escort Mk I i Mk II i wszystkie są lub były świetnymi autkami.