GSMP 2009

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez micz » poniedziałek, 6 lip 2009, 12:07

Przeczytałem ten bełkot napisany przez pana Mikołajczyka (lub kogoś z jego ekipy) i złapałem się za głowę.

Pretensja do całego świata o to, że inni potrafią a my nie.

Jest taka fajna rzecz. Google się nazywa. I długo nie trzeba szukać aby znaleźć auta o mocy prawie dwukrotnie większej niż Stecowóz wytrzymujące ostre upalanie na torze w zawodach Time Attack. Aby je zbudować potrzeba wiedzy,wiedzy,wiedzy i pieniędzy. A wiedzy niestety brakuje większości polskich teamów/tunerów

Udowodnił to pan Mikołajczyk montując w zeszłym sezonie olbrzymie turbo (na jedne zawody) olbrzymie turbo. Zanim je zamontował wiedziałem, że parametry planowanej dużej turbiny zagwarantują tylko jedno-olbrzymią turbo dziurę. Kolejnym pomysłem pokazującym stan wiedzy f-my Race Rent był "dyfuzor" który pojawił się równiez na jednych zawodach. Nie wiem kto to wymyślił, ale na pewno była to osoba, która nie ma bladego pojęcia o aerodynamice.

Świat zapier...., technologia również. A większość form wciąż znajduje się na poziomie Evo 6 strojonego przez starszego pana z niemiec.

Evo 6 jest fajne, ale nie rozumiem kierowców, którzy wkładają do 9 silnik z szóstki. Czy dlatego, że jest lepszy czy może dlatego że nie potrafią z 9 wycisnać tak wiele jak ze starszej wersji. Raczej to drugie.

A cytowany w tekście punkt regulaminu


A co do treningów to nie można ich przeprowadzać po pojawieniu się nazwiska na liście zgłoszeń. Bo NIKT w tym kraju nie może zabronić mi-po ustaleniu z policją i właścicielem drogi-zorganizowania treningu na dowolnej drodze. I jeżeli dzisiaj zapragnę pojeździć po trasie zakończonego właśnie GP w Sopocie to czy to oznacza, że odbywał nielegalny trening i jezeli np. za rok, dwa lub pięć lat będe chciał wystartować (licencję mam) to zostanę ukarany za nielegalkę? Bzdura.
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka


Postprzez bzyq » poniedziałek, 6 lip 2009, 17:46

hm... zbaczacie koledzy widzę trochę na inne tory myślowe, które (w moim mniemaniu) autor miał na myśli.

Po pierwsze Primo:
Cytując Mariusza S. 'nawet małpa jest w stanie nauczyć się trasy'. Jest to szczera prawda, i na każdego, który będzie probował zaprzeczyć tej oczywistej oczywistości, będzie szkoda mi nawet śmiechu, żeby wyrazić głęboko idącą dezaprobatę.
Ty micz, mianujący się dziennikarzem szanującego się (albo i nie) programu telewizyjnego, oraz co zdążyłeś zauważyć - kierowcą z licencją sportową, powinieneś lepiej jak my - szarzy użyszkodnicy z mniejszym lub większym doświadczeniem za wolantem - wiedzieć, że wejście w zakręt a wejście w zakręt to bardzo często dwie różne historie. Co innego jest trening w warunkach drogowych, a co innego upalanie na zamkniętym odcinku trasy tam i z powrotem na pełnym gazie, i szukanie najbardziej optymalnego i czasowo miarodajnego toru jazdy.
Bzdurą kolego są herezje, które Ty piszesz. Bo rozmowa nie jest o listopadowej niedzieli, tylko o weekendzie bezpośrednio przed zawodami. Myślę, że jako szanujący się dziennikarz, powinieneś wiedzieć co to jest czytanie ze zrozumieniem tekstu pisanego.

Bo drugie Primo:
Chciałbym na wstępie zaznaczyć, że ani nie byłem, ani na własne oczy widziałem tego co się w w/w weekendzie działo. Opieram się wyłącznie na temacie zasłyszanym czy to od komisarzy sportowych, w parku serwisowym, czy to zdjęciach podanych do publicznej wiadomości, oraz na stanowisku samych zainteresowanych.
Wybitnie nie podoba mi się, iż pod okiem Działacza, jak to dobrze określił autor tekstu opublikowanego na stronie RaceRentu, i z jego wyraźną jak widać aprobatą takie rzeczy się dzieją. Co wolno wojewodzie? pytam się?
Dlaczego w takim wypadku nie zorganizować takiego treningu dla wszystkich, którzy chcą? bo nie mają kasy?
Skoro ktoś podpisuje się pod regulaminem, to w moim mniemaniu powinien pierwszy stać na straży, i tego pilnować, a nie robić z gęby dupę jak to się mawia, i takie samowole odprawiać. Żeby zaraz nie było, że są równi i równiejsi.

P.S.
moja wypowiedz nie jest agresją w stronę zainteresowanego teamu, bo każdy chce dla siebie jak najlepiej. a przy takiej aprobacie Działacza/y sam byłbym skołowany.

P.P.S
Nick555: miałem ochotę jechać, ale w ten weekend Karkonoski, a okrągły miesiąc poza domem to średnio fajnie :P
i ten ... tego ... ładnie Olka Szymon klepnął na I Wyścigu hrhrhr :)

pozdrawiam
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Azrael » poniedziałek, 6 lip 2009, 21:08

nick555 napisał(a):Azrael widziałem że komisja wytypowała was do sprawdzenia w sobotę razem z Tomkiem. Rozumiem też że nic nie znaleźli? Może jak niektórzy krzykacze się dowiedzą że wszystko było ok to nie będzie jakiś dziwnych bezpodstawnych oskarżeń.


Sprawdzano przełożenia skrzyni biegów i były oczywiście zgodne z homologacją. Mam nadzieję że jeżeli pojawią się jeszcze jakieś wątpliwości co do legalności auta to też zostaną sprawdzone żeby rozwiać wszelkie pogłoski.

Tego jeszcze nikt chyba nie pisał. W terminie rościszowa jest Cisna a podobno tego nie wiem na pewno w terminie św. Anny nowa Limanowa.


Ja mam informację że rzczywiście są dwie dodatkowe eliminacje. Cisna nr. 2 i Limanowa. Zapowiada się ciekawie chociaż budżetowo i logistycznie to spore obciażenie, szczególnie Cisna która jest potwornie daleko. Niemniej damy radę i może uda nam się przygotować jakieś fajne niespodzianki dla kibiców i konkurencji.

Trzeba auto szybko przeglądać bo nasza Honda coś za bardzo Piękosiową chciała udawać i latała bokami prawie w każdym zakręcie w niedzielę.


My też mieliśmy problemy z nadsterownością, u Tomka Nagórskiego to nawet ogromne problemy.




Jedna prośba do poruszających sprawę testów/treningów - wstrzymajcie się z rzucaniem ostrych słów do komunikatu GKSS roztrzygającego sprawę.
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
4turbo.pl Team
Azrael
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2007, 21:17

Postprzez Karniak » poniedziałek, 6 lip 2009, 22:57

nick555 napisał(a):Trzeba auto szybko przeglądać bo nasza Honda coś za bardzo Piękosiową chciała udawać i latała bokami prawie w każdym zakręcie w niedzielę. Zasadniczo niezbyt udany weeekend. Ale to już chyba powinno być w temacie o Sopocie.



ja takie problemy mialem juz w sobote, opny zbieraly tyle smoly z asfaltu ze nic tyl nie trzymal, na zjezdzie z gory bym do lasu poszedl i zakonczyl zawody, tak mnie autko zaskoczylo ale sie udalo, polecam przeglad opon, bo z autem pewnie jest ok.

pzdr
Karniak
Avatar użytkownika
Karniak
N2
 
Posty: 135
Dołączył(a): środa, 27 kwi 2005, 21:44

Postprzez Azrael » poniedziałek, 6 lip 2009, 23:44

Nam się szczególnie Pirelli oblepiały smoła w sobotę, Micheliny lepiej.
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
4turbo.pl Team
Azrael
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2007, 21:17

Postprzez micz » wtorek, 7 lip 2009, 10:32

Wydaje mi się, że głównym Twoim problemem w tej sprawie jestem ja.

Faktycznie organizator powinien stać na straży regulaminu i znać go najlepiej. Skoro więc organizator zezwala na pewne działania kierowca może uznać, że jest to zgodne z regulaminem. Proste.

Bo pierwszy raz zdarzyła się chyba taka sytuacja. Ja w zeszłym roku widziałem wieczorami takie treningi, w których brała udział CAŁA czołówka. Z tym, że odbywało się to na otwartej drodze.
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez MarcinRally » wtorek, 7 lip 2009, 13:43

Zaowdnik numer 31 Szymon Piękoś uszkodził samochód przy PO 5. Podjazd wstrzymany


Wie ktoś może co się stało?
Avatar użytkownika
MarcinRally
A5
 
Posty: 749
Dołączył(a): niedziela, 25 lut 2007, 10:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez niuniab » czwartek, 9 lip 2009, 21:08

Zapraszam do galerii z GSMP Sopot na http://rajdy.interecho.com
http://rajdy.interecho.com/
Avatar użytkownika
niuniab
N2
 
Posty: 108
Dołączył(a): sobota, 15 sty 2005, 17:36
Lokalizacja: Sopot

Postprzez MarcinRally » czwartek, 9 lip 2009, 22:40

Sprawa 4turbo wyjaśniona , www.wyscigigorskie.pl
Avatar użytkownika
MarcinRally
A5
 
Posty: 749
Dołączył(a): niedziela, 25 lut 2007, 10:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez krist » piątek, 10 lip 2009, 12:35

no i co, hau hau, odszczekać by wypadało :lol:
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez bzyq » piątek, 10 lip 2009, 14:42

GKSS chyba do końca nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji tego oświadczenia.
Dwa tygodnie przed zawodami tabuny zawodników będzie w majestacie prawa ustawiać zawieszenie :)

A tak btw:

Marek Nyga napisał(a):Pragnę tylko przypomnieć, że dla mnie jest to pierwszy sezon w GSMP i już podczas wcześniejszych startów, na zupełnie nieznanych mi trasach pokazałem, że ich znajomość nie jest konieczna, aby walczyć o podium.


Azrael napisał(a):Przed wszystkimi wyścigami nasi kierowcy jeżdżą odpowiednio wcześniej (tak żeby było to w zgodzie z interpretacją regulaminu mówiącą że po ogłoszeniu listy zgłoszeń jest to zabronione) zapoznać sie z trasą, przygotować overlay'a do systemu dataloggingu i zrobić parę innych rzeczy. Nigdy tego nikt nie ukrywał i tak samo działamy w przypadku wszystkich wyścigów.


Wiem. Czepiam się.
pozdrawiam :)
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez GD GT » piątek, 10 lip 2009, 15:12

bzyq napisał(a):Dwa tygodnie przed zawodami tabuny zawodników będzie w majestacie prawa ustawiać zawieszenie :)


heh, trzeba tylko:

-znaleźć organizatora takich testów, najlepiej uprawniony statutowo automobilklub

-wystąpić o zamknięcie drogi na minimum 30 dni wcześniej

-zadbać o zabezpieczenie medyczne, straż pożarną, policję, oznakowanie miejsca, powiadomienie miejscowej ludności, przeprowadzenie objazdów

-wydać na to wszystko odpowiednią kwotę

proste, prawda?
GD GT
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2009, 16:03

Postprzez bzyq » piątek, 10 lip 2009, 22:39

heh .. dużo prostsze niż myślisz.

po pierwsze:
organizacją testów nie musi zajmować się automobilklub. wystarczy kompetentna osoba która zna się na rzeczy.
po drugie:
nie wiem w jakim świecie żyjesz, ale w każdej szanującej się gminie kawałek drogi jesteś w stanie z wójtem załatwić z dnia na dzień (oczywiście jeżeli to nie jest krajówka)
po trzecie:
karetka i straż jak najbardziej, ale policję wystarczy tylko powiadomić. nie ma konieczności jej obecności na miejscu.
i po czwarte primo, ultimo :
co to znaczy odpowiednia kwota? bo jak jesteś dobrze zorganizowany i masz jako takie kontakty, to jesteś w stanie zorganizować to za czapkę gruszek ;-)

tak, proste.
trudne może się zdawać tym, którzy czegoś takiego nie organizowali :)
pozdrawiam
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez GD GT » piątek, 10 lip 2009, 22:59

czyli wychodzi na to, że to nie takie trudne / do tego ogólnodostępne / prostsze niż się wydaje. Nie będzie tylko przywilejem bogatych kierowców, ufff. Przede wszystkim jednak: legalne! Co najważniejsze, poprawia bezpieczeństwo zawodników i samych okolicznych mieszkańców, zgadza się?
GD GT
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2009, 16:03

Postprzez krist » sobota, 11 lip 2009, 23:45

wyedukowany kolego poczytaj sobie ustawy, z wójtem za czapke gruszek to sobie możesz załatwić grilla za remizą, przyjedzie pierwszy co bardziej kumaty policjant i bez pozwolenia na zamknięcie drogi będziesz maiła kłopoty
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron