Przyszłość i propozycje zmian wsmp

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez THIM » wtorek, 8 maja 2007, 01:21

Karol napisał(a):Z tym, że w RWD Trophy rozchodzi się jak to PZMłot mówi o "bezpieczeństwo", z tym tylko, ze w wyścigach te normy są łagodniejsze i myślę, że bez problemu można by zezwolić na stare homologacje, i np na jedną 2 kg gaśnice.


2 kg gaśnica to chyba standard w wyścigach płaskich i górskich. A ciuszko z hom 2000 są już obowiązkowe także w GSMP, więc na ustępstwo bym nie liczył...
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez prezes-tk » wtorek, 8 maja 2007, 12:08

Z tymi homologacjami nie ma co przesadzać. Przecież obecnie są dostępne kombinezony już za ok. 1000 zł, coraz tańsza bielizna, polskie fotele pasy za 500 zł. Ot i całe wyposażenie Jak kotoś chce się ścigać i nie musi mieć naszywek Sparco lub OMP to się nie wykosztuje. Problem leży w tym, że Organizator czyli PZMot nie widzi sensu tworzenia bardziej dostępnych klas: np. Fiata 125, Poloneza lub Łady czy też malucha. Wystarczy popatrzeć na Czechów i Słowaków. Tam jeżdża nawet Skody, które nie spełniły by wymogów regulaminu E1 - nadwozia mają na pewno ponad 20 lat. I mogą się ścigać i to z dobrym skutkiem. Ostatnio gdzieś w sieci oglądałem filmik-onboard z Fiata 128. Poza pojedynczymi entuzjastami tego modelu, większość forumowiczów nie wie nawet, co to za auto.
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez Albert » poniedziałek, 4 cze 2007, 22:24

A co panowie sądzicie o wykreśleniu punktu z regulaminu technicznego grupy H.

2.4. Silniki wolnossącą muszą pozostał jako wolnossące natomiast
silniki turbodoładowanie mogą zostać zmodyfikowane jako wolnossące.

Jeśli umożliwiono by start autami z dołożonym turbo mogło by to spowodować wzrost liczby startujących.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez Karol » wtorek, 5 cze 2007, 13:34

Wystarczy wprowadzić E1... miałem nadzieję, że i w wsmp to wejdzie już od tego roku.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Albert » wtorek, 5 cze 2007, 14:38

też na to liczyłem, co się stało że E1 nie zostało wprowadzone ?
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez Karol » wtorek, 5 cze 2007, 21:54

Nie jestem pewien czy w ogóle takie plany kiedykolwiek były.

Albert: czy z tego powodu nie zobaczyliśmy S2 w DSMP czy projekt upadł?
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Albert » wtorek, 5 cze 2007, 22:04

Karol napisał(a):Albert: czy z tego powodu nie zobaczyliśmy S2 w DSMP czy projekt upadł?


Upadł bo był przygotowywany w przez polskich fachowców. W razie pytań proszę pisać na prv.
www.racingforum.pl
Avatar użytkownika
Albert
N1
 
Posty: 95
Dołączył(a): czwartek, 17 lip 2003, 16:31

Postprzez ARTX » wtorek, 5 cze 2007, 22:59

słyszałem, ze prawdopodobnie w przyszłym roku w Karkonoszach wejdzie E1 do WSMP ale z jakas zmianą...
Ostatnio edytowano wtorek, 6 sie 2013, 16:35 przez ARTX, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
ARTX
N2
 
Posty: 145
Dołączył(a): niedziela, 25 gru 2005, 00:54
Lokalizacja: KIELCE

Postprzez prezes-tk » środa, 6 cze 2007, 09:08

Ale E1 nie zmieni tego, że nie ma miejsca dla entuzjastów z mniej zasobnymi portfelami. A możliwość dołożenia turbo niewiele zmieni, spowoduje zasilenie wyższej klasy pojemnościowej.
Nadal uważam, że nie będzie rozwoju wyścigów bez stworzenia możliwości ścigania się posiadaczom starszych rajdówek i wyścigówek typu Łada, F 125, Polonez itp. Tymi autami również można jeździć na profesjonalnym poziomie, bo to nie auto o tym decyduje. Do tego trochę liberalniejsze przepisy, np. dopuszczeni zawodnicy z rajdową lic. krajową. Śmiem twierdzić, że część zawodników z PPZM również by się skusiła.
Prawdę mówiąc, dosyć dawno temu, jak jeszcze jeździły trzy klasy samych maluchów, mówiło się, że w przypadku tak dynamicznego rozwoju tego sportu, trzeba będzie dzielić eliminacje: w jednym terminie część klas, w innym terminie pozostałe klasy. Oczywiście przy założeniu, że te klasy istnieją i jeszcze do tego są obsadzone. Ale przy dzisiejszych utrudnieniach i windowaniu kosztów marnie to widzę.
Prezes-tk
www.pensjonatrafa.ta.pl
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52

Postprzez qbus125rally » środa, 6 cze 2007, 13:34

dokładnie tak.popatrzcie choćby na niedwane wyścigi w Brnie i rozgrywane tam gościnnie wyścigi Histo Cup,czy "pucharu kwadrata"czyli
BMW E30 aż miło było popatrzeć że takimi autami też mozna śmiało wystartować.

u nas zamiast rozwijać wyścigi wprowadzając nowe klasy to likwiduje sie te bardziej dostępne,komu przeszkadzały N-kowe Cieniasy czy Seje,czy formuły?

ktoś powie-mało zawodników tam startowało.tak mało ale nasi włodarze w PZM musza jeszcze wprowadzić wpisowe od wpisowego,opłate parkingową za postój na padoku-dla tych "szarych zawodników" jakąś opłatę ekologiczna itd. a wzamian zaoferuje zimną wodę pod prysznicem(kielce)
jeden trening-oczywiście płatny,jedna budę z jedzeniem(poznań)bo drugiej sie nie opłaca otworzyć(poznan) czy oprawę wyścigu DSMP w stylu gasimy swiatło i chodu(ostatnia el.DSMP'06 w poznaniu) na padocku pucharowy VWCC i KIA kolorowo jak w małym Las Vegas,a na podium Długiego... ciemno jak w d...

jeśli wpisowe byłoby mniejsze chociazby jak w górach,to tez mielibysmy klasę historyczną,maluchy na torze cieniasy itd. takie jest moje zdanie,sam bym wystartował i osobiście znam z 10 osób które też by pojechały.
2004-mechanik Kołpak N1150,
2005/06-mech.( ten grubszy) Stokrotki N1150
2007-mech. Sobota/Michel,Rulski/Kubiak-DSMP
2009-mech.Urbański-GSMP/WPP :)
Avatar użytkownika
qbus125rally
 
Posty: 48
Dołączył(a): środa, 19 kwi 2006, 22:02
Lokalizacja: Dąbrowa k.Poznania

Postprzez MSG Racing » środa, 6 cze 2007, 16:23

Temat ogólnie już przerabiałem.
Dlaczego zlikwidowano CCS i SCS. Śmiem twoerdzic ze KIA powiedziało ze potrzebuje zawodników i nie chce mieć konkurencji na torze w postaci tych aut :!:
Co do rozwoju WSMP jak już kiedyś pisałem kiedyś podjąłem sie tego i trochę pomogło. Jednak to co dalej wyrabia pan Karczewski i jego ekipa cepów wespół zespół z bezpośrednimi organizatorami i rywalami czyli Kielcami i Poznaniem to jest jakaś paranoja i parodia. Zaczynam uważać ze dopóki się ich nie wyp......i z krzeseł to nic sie konkretnie nie zmieni i nie zacznie dziać.
Maluchy uważają za za wolne. Polonezy Łady i 125 za za mało interesujące.
A wpisowe i tańsze (tzn z utraconą Homologacja wyposażenie) wyposażenie i kierowcy i samochodu nie może być bo..... nie.
Najciekawsze że jak zaproponowałem Szayowozy z silnikami CCS (w rozmowie z Szaya) to dowiedziałem sie że będą one za szybkie i zbyt drogie. Tylko ze mnie wyszło ze takie coś uda sie zbudować za ok 10tyś zł.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez żółtodziób » środa, 6 cze 2007, 19:33

Jednak to co dalej wyrabia pan Karczewski i jego ekipa cepów wespół zespół z bezpośrednimi organizatorami i rywalami czyli Kielcami i Poznaniem to jest jakaś paranoja i parodia. Zaczynam uważać ze dopóki się ich nie wyp......i z krzeseł to nic sie konkretnie nie zmieni i nie zacznie dziać.


No i właściwie to jest konkluzja wystarczająca za wszystko w tym temacie.

Odnosząc się do wcześniejszych postów - wcale nie uważam ze wprowadzenie klasy poldków i Ład cokolwiek by zmieniło na dłuższą metę, na krótszą byc może tak, ale też tylko być może. Powód jest prosty - jeśli auto ma być profesjonalnie przygotowane to nawet na Poldka potrzeba kasy, będące poza zasięgiem statystycznego gościa w wieku, w którym wypada zabawe w wyścigi zacząć. Kto ma 20 koła na wypierdziel żeby przygotować średnio porządnie Poldolota i drugie tyle na sezon startów? Trzeba sprawić, że wyścigi staną się atrakcyjną formą promocji, wtedy znajdą się sponsorzy bez względu na to czy będzie trzeba wybecelować kasę na Poldka czy na Kijankę.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Karol » środa, 6 cze 2007, 21:39

1) Wprowadzenie klasy np N-grupowych Polonezów, owszem nie zmieniło by na dłuższa metę niczego, ale chodzi właśnie by jakiekolwiek tego typu klasy powstawały, proste i logiczne, że rozmawiamy o danym przykładzie bo akurat to by było najbardziej "na czasie". Kiedy najtańszą imprezą jest Kia, na którą trzeba mieć ok 50-70 tyś zł na sezon, to ważne by cokolwiek było. W przypadku takiej klasy na pierwszym miejscu trzeba postawić niskie wpisowe. Niskie dla mnie oznacza kwoty 200-350 zł, jeżeli ten warunek nie zostanie spełniony to własciwie można przed uruchomieniem takiego czegoś, od razu zamykać powoli interes i pogadać o pogodzie. Kwoty, które podałeś wydają mi się mocno przesadzone. Jeżeli dopuścimy klatkę bezpieczeństwa byle tylko zgodną z załącznikiem J, a jako system gaśniczy 2 kg gaśnice, do tego kubeł itd z homologacją utraconą, lub nawet krajową, możemy zamknąć kwotę przygotowania samochodu w 5-10 tys zł.

2) Wyścigi atrakcyjną formą promocji. Zgoda. Kiedy dochodzi do sytuacji gdy w Przeglądzie sportowym lub w Super Expresie można więcej poczytać o WSMP niż w piśmie, które kierowane jest do tej właśnie docelowej grupy zainteresowanej bezpośrednio tematem, to o czym mamy w ogóle gadać? Jeżeli w przygotowanych przez TVN Turbo relacjach, dane nam jest oglądać tylko pracowników tej stacji to o czym gadać? Co z tego, że ktoś tam wydrukuje parę plakatów... Nie mówie tu od razu, żeby przed każdą el. leciał w TVP co blok reklamowy spot zapraszający na tor (choć notabene w TVN Turbo jest jak najbardziej na miejscu, powiem więcej wręcz jest obowiązkowy! No chyba, że pomyliłem się co do zamierzeń Grupy ITI (tak to się pisze?), kiedy tworzyli ten kanał bądź co bądź tematyczny), ale już, oczywiście przy właczeniu się w to wszystko miast bo to jakby nie było zawsze jakaś okazja do promocji dla władz samorządowych, afisze rozwieszone na skrzyrzowaniach etc nie zaszkodzą. Jeżeli coś ma w przyzwoity sposób egzystować, to musi zarabiać. A wyścigi mogą zarobić tylko na tym, ze mogą się sprzedać. Inna sprawa kto w ogóle coś takiego ma kupić, kiedy cały wyścigowy weekend składa się z 2 biegów Kii, 2 biegów GPP, i 3 godzinnej ganianiny 20 aut. Jeżeli spekulować o przyszłości wyścigów, to (jeśli wszystko wypali, odpukać, a narazie zanosi się, że tak!) w przyszłym roku wszyscy, którym umniejsza jazda Picanto, lub poprostu kogoś stać na coś więcej, spotkają się w Pucharze Cee'd'a. I możemy sobie wykreślić z harmonogramu w zasadzie GPP, jeżeli Kia przedstawi ciekawą ofertę to jazda jakimś tam Clio w 2-giej dziesiątce (i niestety ostatniej) GPP nie będzie miała sensu. No ale wiadomo niestety przerwy obiadowej dłuższej nie będzie, ponieważ kiedyś ten nowy puchar musi jechać. Pozostaje wtedy już nic innego jak zmienić nazwę całego cyrku z WSMP na Kia Cup.

Życzę Mateuszowi Lisowskiemu jakiegoś kontraktu na starty za granicą, i to nie w Supercopie, a nawet z Polo Cup czy innym badziewstwie organizowanym najlepiej (jeśli daleko nie szukać) przez ADAC. Nie ma co cukrować, kto wie co jest grane nie zwiedzie się pięknie wyglądającymi informacjami od Seata. Tytuł Mistrza Polski na chwilę obecną nic nie znaczy, jedynie będziemy musieli gdzieś znaleźć miejsce na kolejne pucharki. Zachwycająca jest doprawdy rywalizacja w ukochanej H-3500, 4 Seaty że o Skodzie zostawiającej za sobą smugę czarnego dymu już nie wspomnę. Zresztą pokazały nam ostatnie Kielce, że obecna stawka to w zasadzie pasjonaci i hobbyści, jak popada od razu panika.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez THIM » środa, 6 cze 2007, 23:17

Nie ma sensu robić klasy poldów i ład - nie opłaca się pakować klatki i reszty do zgniłego złomu. A sponsor, jak już jest, woli swoje logo na kijance niż na poldzie. qbus, chcesz, to weź tych 10 chłopa i gońcie do organizatorów WSMP. W regulaminie jest zapis o nowej klasie, jak się zgłosi 5 chłopa. Albo startuj w Narodowej, wystarczy, że masz auto z klatką i kubłem.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez żółtodziób » środa, 6 cze 2007, 23:46

Karol - Skoro na Kię trzeba mieć 70 koła to na Poldka pójdzie przynajmniej 30 koła, zakładając profesjonalne serwisowanie. Na pewnych rzeczach mozna oszczędzić, ale zawiasy, hamulce, silnik. Jeśli przesadziłem to i tak nie zmienia to postaci rzeczy, mało kogo stać na to żeby w rok wywalić tyle z własnej kieszeni, prościej i taniej jest wziać samochód od tatusia i pogrzać go na 1/4 mili. Grupa N to też wyścig zbrojeń, nie taki jak A gr, ale raczej trudno liczyć na to, że będzie można kupić sobie poldka na Allegro , wstawić klatkę, system gaśniczy i mieć konkurencyjne auto. Zresztą przecież nie chodzi o to żeby zrobić z tego wyścigi dookoła trzepaka przy użyciu szrotów posklejanych na plastelinę, to w końcu są profesjonalne zawody a nie KJSy... To co śmiga za granicą w tanich klasach to na pewno nie są rupiecie tuz przed skierowaniem ich do Destruction Derby.

Promocja - no własnie, nie ma tego w gazetach, ale co w związku z tym należy robić? Siedzieć i marudzić że media sa opanowane przez żydomasonerię i działają na szkodę przacującego ludu miast i wsi, czy może wypadałoby samemu zadziałać w tym kierunku a nie czekać ażmedia przypadkiem same się tym zainteresują. Tak jak w przypadku promowania rajdów kandydujących do rangi WRC, jesli jakiemuś organizatorowi zależy żeby pojawili się znani kierowcy to podstawia im fury a rozsyła zaproszenia i liczy źe zjedzie się cała światowa czołówka bo oni o niczym innym nie marzyli jak o tym, żeby poupalać po naszych Oesach. Dokładnie taka sama impotencja twórcza jest w przypadku promocji wyścigów, wszyscy czekają aż ktoś inny zadziała w tym kierunku, czekają na trzęsienie ziemii i zgłaszają pretensje do całego świata, że nikt o wyścigach nie pisze ani nie daje ich w TV...

Nie twierdzę, że wyciągnięcie wyścigów z takiej dupy w jakiej są obecnie będzie łatwe, ale tym bardziej potrzeba sprawnych menedzerów a nie towarzystwa wzajemnej adoracji, wyspecjalizowanego w poklepywaniu się po plecach i trzymaniu się stołków. Dlatego właśnie tak mocno trafiła dfo mnie konkluzja MSG -

Zaczynam uważać ze dopóki się ich nie wyp......i z krzeseł to nic sie konkretnie nie zmieni i nie zacznie dziać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron