z klekotem na podbój Le Mans

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez prezes-tk » poniedziałek, 19 gru 2005, 21:15

Ari_Krakow napisał(a):Jeśli diesel będzie działał na tej samej zasadzie co teraz (czyli spalał olej napędowy) to jest to FIZYCZNIE NIEMOŻLIWE


Oto przykład patrzenia na "problem" z punktu widzenia dzisiejszej (teraz) wiedzy.
prezes-tk
Avatar użytkownika
prezes-tk
N3
 
Posty: 217
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 13:52


Postprzez MSG Racing » wtorek, 20 gru 2005, 00:19

obowiązują przepisy sztucznie wyrównujące poziom mocy diesli i benzyn


To niby czym wedlug Was jest przepis :
- silnik turbodoładowany maks 4litry i maks 8cylindrów.
- silnik wolnossący maks 6litrów i maks 12cylindrów.
Do tego dochądzą jeszcze różne inne drobne różnice: zwężki ograniczenia obrotów itp, itd.
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez !ADI! » wtorek, 20 gru 2005, 00:33

Żółtodziób, przyłączam się do akcji "za bezpieczny łikend".

Ja się tu przychylam do wersji, że start dieslem to dosyć dobry chwyt marketingowy. Bo jak ktoś będzie kupował AUDI 2.0TDI, to będzie miał "diesla, który wygrał Le Mans".

Nie wiem jak to jest z paliwem w wyścigach długodystansowych. Dlateog mam pytanie, czy teamy muszą używać seryjnego paliwa, czy mogą być takie "mutanty" jak rajdowy elf. Bo jak ktoś dobrze zauważył, to sposobem na osiągi może być zmiana składu chemicznego paliwa. I nie chcę tu nawiązywać do tuningu, ale diesle z 1/4mili mają wtrysk LPG. Wiec, wyobraźmy sobie AUDI, do którego jednocześnie nankują ropę i gaz.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » środa, 21 gru 2005, 16:35

Wiec, wyobraźmy sobie AUDI, do którego jednocześnie nankują ropę i gaz.


To by była dopiero perwersja... Gaz raczej nie wchodzi w rachubę, nawet paliwo płynne w wyczynowych wozach tankuje się do elastycznych zbiorników, tymczasem gaz mozna wpakować tylko do butli.

Ari_Krakow napisał:
Jeśli diesel będzie działał na tej samej zasadzie co teraz (czyli spalał olej napędowy) to jest to FIZYCZNIE NIEMOŻLIWE

Oto przykład patrzenia na "problem" z punktu widzenia dzisiejszej (teraz) wiedzy.


Kilka postów wyżej napisałeś, że nie wiadomo w jakim kierunku technika się rozwinie. Skoro więc nie wiadomo to należy patrzec na sprawę z dzisiejszego punkti widzenia dzisiejszej wiedzy. Bo może okaże się, że uda się zwykłe silniki zrobić bardziej oszczędnymi, a wtedy diesel pójdzie do lamusa jaki zbyt kosztowny w produkcji.

Ari_Krakow napisał:
Jeśli diesel będzie działał na tej samej zasadzie co teraz (czyli spalał olej napędowy) to jest to FIZYCZNIE NIEMOŻLIWE

Zależy co będzie spalał . Silnik Diesla z założenia to nie silnik na ropę, tylko silnik o zapłonie samoczynnym. Jeśli uda się zrobić dostatecznie wytrzymały silnik i zastosuje odpowiednią mieszankę to pewnie uda się zwiększyć obroty maksymalne.


Problem w tym, że jedyna przewaga diesla wynika własnie z tego że spala ropę przy niskich obrotach. Jeżeli uda się zwiększyć obroty to nie będzie palił ani tak mało ani tak taniego paliwa jak ON. A robienie diesla ktory chodzi na benzynę i spala jej tyle samo ile silnik z zapłonem iskrowym będzie już tylko sztuką dla sztuki.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » piątek, 23 gru 2005, 01:24

żółtodziobie, ja wiem, że może jest wybuchowy ale chyba nie zrozumiałeś sensu mojego pytania. Chodzi mi o to, czy paliwo wyśligowe jest takie jak na stacjach benzynowych, czy odpowiednio przerobione?
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez stein911 » piątek, 23 gru 2005, 18:16

Na pewnym poziomie sportu motorowego zwykłego paliwa się nie stosuje. Szczęka by mi do ziemi opadła gdyby okazało się że stosuje się zwykłe paliwo w le mans. Zwykłe paliwo to mniejsza moc i większe prawdopodobieństwo awarii, a koszt takiego paliwa to i tak nic przy innych kosztach.

Myślę że przy takiej konkurencji audi ma szanse wygrać ropą w le mans.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 26 gru 2005, 14:19

żółtodziobie, ja wiem, że może jest wybuchowy ale chyba nie zrozumiałeś sensu mojego pytania. Chodzi mi o to, czy paliwo wyśligowe jest takie jak na stacjach benzynowych, czy odpowiednio przerobione?


Sens zrozumiałem, jeśli chodzi o odpowiedź na to pytanire to oczywiste jest, ze nie jest to zwykłe paliwo, jednak na pewno nie ma możliwości tankowania gazu do aut wyczynowych. Samo zaś paliwo jest sprawdzane na zgodnosć niektórych własciwosci z paliwem powszechnie dostępnym, jednak nie da sę wykryć wszystkiego. Na tym własnie bazuja dostawcy paliw. Wyczynowe paliwo w jakimś stopniu jednak posoztaje podobne do zwykłego, dlatego nawet wyczynowe diesle nie kręcą się zbyt wysoko, na takie numery żeby lać do diesla specjalny preparat o szybkim zapłonie, otwierajacym drogę do większych obrotów raczej nie ma miejsca.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » środa, 4 sty 2006, 23:33

Nowy rok i nowe wesołe wieści dla miłośników wyścigowych komabjnów. Marketingowcy i ekolodzy nie odpuszczają.

Mówi się, że BMW chce wrócić do Le Mans.Oczywiście z prototypem napędzanym dieslem.
A w Wielkiej Brytanii, raju dla fanów motorsportu, to dopiero jest wesoło. Autosport podał, że wspierana przez rząd organizacja o nazwie Energy Efficient Motorsport przekazała dużą sumę Ricardo i Juddowi, aby ją wykorzystali przy budowie dieslowskiej V10tki. Przeznaczenie silnika :?: Tak, zgadliście, prototypy do wyścigów długodystasowych. Nie rozumiem, czemu szacowna organizacja EEMS nie zajmie się raczej rajdami o kropelce.

A najgorszą plotką z ostatnich dni jest to, że Porsche przestraszone inwazją diesli i życzliwymi dla klekotów zmianami przepisów ze strony ACO, może opóźnić/odwołać program w LMP1.

Chyba powoli trzeba będzie zacząć zbierać kasę na zalewanie tego robala :cry:
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Karol » czwartek, 5 sty 2006, 10:28

początek roku a Ty już takie wieści dajesz alfan :lol:
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez stein911 » czwartek, 5 sty 2006, 14:57

Ja już zalewam, szuszone śliwki :wink: do Le Mans się pięknie przegryzie...
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez żółtodziób » czwartek, 5 sty 2006, 17:43

ja pier... a tak lubiłem wyścigi długodystansowe...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MSG Racing » czwartek, 5 sty 2006, 17:53

A co się zmieni w rywalizacji?
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 sty 2006, 10:48

W rywalizacji może nic, ale sam fakt użycia klekota to profanacja.

A najbardziej śmieszy mnie zachowanie ekologów, promoją diesla ale to przecież diesel emituje znacznie więcej brudów niż benzyniak.W benzyniaku wystarczy katalizator, a tutaj jakieś cuda nie widy, filtrycząstek stałych i inne dziwadła. nie widziałem benzyniakaktóry by kopcil z rury jak parowóz. To normalne, ropa ma dużo więcej śmieci, benzyna jest znacznie czystsza... No, ale ekolodzy zawsze muszą wygadywać bzdury.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » wtorek, 24 sty 2006, 21:01

Na razie R10 daleko za R8 i najszybszymi aktualnie benzynami, ciekawe jak rozwinie się ta konstrukcja.

SEBRING - 23.1
Lucas Luhr (D) Porsche RS Spyder 1.49,93 (1. P2)
Duncan Dayton/Rick Knoop/Gregor Fisken/Andy Wallace (USA/USA/GB/GB) Lola EX257-AER 1.50,74
Clint Field/Jon Field/Liz Halliday (USA) Lola B05/40-AER 1.50,84
James Weaver (GB) Lola B06/10-AER 1.51,54
Rinaldo Capello (I) Audi R10 1.54,25
Frank Biela (D) Audi R10 1.54,54
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez stein911 » środa, 25 sty 2006, 09:47

SEBRING - 24.1
Rinaldo Capello (I) Audi R10 1.48,816
Sascha Maassen/Lucas Luhr/Emmanuel Collard (D/D/F) Porsche RS Spyder 1.49,477 (1. P2)
Duncan Dayton/Rick Knoop/Gregor Fisken/Andy Wallace (USA/USA/GB/GB) Lola EX257-AER 1.49,547
Clint Field/Jon Field/Liz Halliday (USA) Lola B05/40-AER 1.50,231 (2. P2)
Chris Dyson/James Weaver (USA/GB) Lola B06/10-AER 1.50,359
Frank Biela (D) Audi R10 1.54,037
Guy Cosmo/Raphael Matos (USA/BR) Courage C65-Mazda 1.55,960 (3. P2)
Kontra audi
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości