Oto list który dzisiaj dostałem od Janusza Wróbla z Grand Prix Promotion.
W czasie spotkania zawodników w Częstochowie padła propozycja zorganizowania wyścigów długodystansowych.
Tydzień później projekt był dyskutowany na posiedzeniu Komisji Wyścigów w Warszawie. Stanęło na tym, że wyścigi długodystansowe w randze mistrzostw Polski wejdą do kalendarza 2004.
Regulamin jest jeszcze w fazie redakcyjnej, ale założenia nie są tajemnicą.
Stawką będą tytuły w generalce i w klasach: 1150, 1400, 1600, 2000 i ponad 2000 ccm.
Wyścigi będą trzygodzinne. Do każdego auta musi być minimum dwóch, maksimum czterech kierowców, jadących na zmianę. Pojemność silnika będzie jedynym kryterium, a to oznacza, że - jak w Czechach - pojadą obok siebie auta w różnych specyfikacjach.
Do zaliczenia wyścigu wystarczy przejechanie 70 procent dystansu najlepszego w klasie.
Do sklasyfikowania wystarczy ukończenie jednej eliminacji, ale do klasyfikacji końcowej zalicza się wszystkie rundy.
Punktacja wg art.3.2. regulaminu szczegółowego WSMP.
Tytuły: mistrz Polski w wyścigach długodystansowych przy trzech sklasyfikowanych zespołach, pierwszy wice przy 4-5, drugi przy 6 i więcej.
W sezonie 2004 nie przewiduje się klasyfikacji indywidualnej.
W najbliższą sobotę projekt będzie konsultowany z Czechami, ponieważ chcemy stworzenia wspólnej platformy, a docelowo - obok narodowych - klasyfikacji "inter" .
To by z grubsza było na tyle.
O zatwierdzeniu regulaminu poinformujemy w oddzielnej korespondencji. Po ogłoszeniu regulamin będzie na stronie PZM oraz na
www.gpp.org.pl
Pozdrawiam. Janusz Wróbel (biuro GPP)
Moje fotki lotnicze.
http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net