Wyścigi w Polsce

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez eSWu » piątek, 20 lut 2004, 19:49

Alfan: mam rozumieć że sformułowanie "niezwykle tanie" było ironią ???
Wystarczy troszkę w tym siedzieć i znać koszty wyścigów w polsce aby stwierdzić że fun-cup był poprostu bardzo drogi. Natomiast jeśli chodzi o długodystansowe to podstawową kwestią są opony. Trzeba sprowadzić takie które są produkowano właśnie z myślą o długodystansowych bo inaczej koszty byłyby nie do zaakceptowania. Jednak mimo że wielu się do tych wyścigów szykuje (ja też) to jesteśmy trochę sceptyczni. Jest w polsce tylko kilkanaście aut które moga w tym startować, głównie popucharowe alfy. Superturystyki będące w polsce mają silniki nieprzystosowane do długich dystansów, a nie sądze że ludzie wywala po 20 tysięcy euro na nowe słabsze ale bardziej wytrzymałe. Jeśli jednak na starcie pojawi się z 25 aut to może być ciekawie, chociaż przy polskim systemie informacji kibiców w trakcie wyścigu to po pół godzinie nawet najbardziej wytrawny kibic niebędzie wiedział kto jest który w generalce niemówiąc o klasach. Ale bądźmy optymistami.
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia


Postprzez :alfan: » piątek, 20 lut 2004, 19:57

eSWu napisał(a):Alfan: mam rozumieć że sformułowanie "niezwykle tanie" było ironią ???
Wystarczy troszkę w tym siedzieć i znać koszty wyścigów w polsce aby stwierdzić że fun-cup był poprostu bardzo drogi.

Oczywiście,to wyrażenie tak ocieka ironią,że nawet zapomiałem o wzięciu tego w cudzysłółw. 28tys euro za samochód....taka okazja...Cieluch robi ciekawsze za 7-8 :roll:

ednak mimo że wielu się do tych wyścigów szykuje (ja też) to jesteśmy trochę sceptyczni. Jest w polsce tylko kilkanaście aut które moga w tym startować, głównie popucharowe alfy. Ale bądźmy optymistami.


Z roku na rok,coraz trudniej mi byc optymistą...ale fakt nadzieję umiera ostatnia.
Życze powodzenia w realizacji planów na sezon :)
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mm » piątek, 20 lut 2004, 22:26

eSWu - kilkanascie aut? alfy po pucharowe? 3 godziny wytrzyma przeplywomierz, sprzeglo, polos.....
w takim razie ide na generalke :)

a tak powaznie to mam nadzieje, ze pojawia sie na tych dlugodystansowych jacys zawodnicy spoza wyscigow (rajdowcy, z pucharu PZMot, a nawet z KJS-ow - byle auto bylo ok pod wzgledem bezpieczenstwa).
Moze byc calkiem wesolo.... szczegolnie jak 1 godzine bedzie Slonce, potem 20 minut oberwania chmury, a pozniej zacznie przesychac....
hihhhihi
ale beda jaja ;)
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Glitol » poniedziałek, 23 lut 2004, 11:26

Miłosz: dobry scenariusz :D
Też jestem ciekawy jakie auta zostaną zgłoszone do długodystansowych.
Alfan: a może B. Cieluch wystawi ze 3 Tigery. Te samochody z niewysilonymi silnikami mogą namieszać w stawce.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez :alfan: » poniedziałek, 23 lut 2004, 12:12

Glitol napisał(a): Alfan: a może B. Cieluch wystawi ze 3 Tigery. Te samochody z niewysilonymi silnikami mogą namieszać w stawce.


O tak kolego dobrze kombinujesz,tylko silniki musiałyby być po regeneracji a nie pzełożone prosto ze starej Sierry.Ale AFAIK nie jest to zbyt kosztowna operacja.
No i poza tym Cieluch może wystawi w HR nie tylko Tigery.... :wink:
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kakao » poniedziałek, 23 lut 2004, 12:54

Czy któryś z bezpośrednio zainteresowanych (mm, eSWu) mógłby przedstawić orientacyjną kalkulację ile ta zabawa może kosztować ?
kakao
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 10:50

Postprzez mm » wtorek, 24 lut 2004, 02:26

a kto to wie????
ile to moze kosztowac....
hahaha dobre pytanie!
czym? gdzie? w jakiej klasie?
jak ktos ma auto to JEDYNY koszt to:
-jakies wpisowe,
-opony....
-paliwo,
-hamulce,
-i inne rozne rzeczy, ktore nalezy wymienic w aucie po 3 godzinach jazdy (w roznych autach rozne to sa rzeczy....)

na to pytanie ne da sie odpowiedziec - tak dokladnie.
mm
Avatar użytkownika
mm
N3
 
Posty: 322
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kakao » wtorek, 24 lut 2004, 12:11

miłosz nie chciałem "jakiejś" kalkulacji tylko twoich wstępnych obliczeń, przy założeniu jedziesz sejem, lub gdy planujesz coś innego to też to już na pewno wstępnie liczyłeś
kakao
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 10:50

Postprzez mop » wtorek, 24 lut 2004, 17:49

heh, chcecie zeby wyscigi sie rozrosly to wspomozcie mnie wiedza :)

pytanie off topic. gdzie zrobic silnik zeby bylo super i czy warto robic seja na abrtha czy tez bede mial jakies szanse sportingiem (pytanie np do milosza :)) (czy warto przerabiac silnik na wielopunkt)
(tzn. jak juz sie naucze jezdzic)

pytanie do tematu
jak to jest ze zmiana kierowcy w dlugodystansowych, np. w moim przypadku trzba byloby przekrecac fotel, a to zajmuje troche czasu i w efekcie duzo sie traci, nie? chyba ze jak w sztafecie, dwa rozne samochody :)))
tak samo z podzialem na grupy a raczej z jego brakiem, nie bedzie tak ze delikatnie zrobione A-grupy (nie wysilone) beda mialy wiele wieksze szanse niz N-ki (wytrzymalosc podobna chyba jest)

ps. te pytania sa mocno amotorskie i nie podparte zadna konkretna wiedza, ale badzcie tolerancyjni, nie mozna wiecznie jezdzic w kjsach, a nie chce np zeby w polowie sezonu okazalo sie ze mam zle zrobiony samochod i moge go tylko sprzedac :(
Avatar użytkownika
mop
A5
 
Posty: 510
Dołączył(a): sobota, 13 wrz 2003, 14:42
Lokalizacja: wwa

Postprzez Fan wyścigów » wtorek, 24 lut 2004, 21:26

Z tym fotelem to większość aut ma regulację w przód i w tył, jeśli goście są róznych rozmiarów niektórzy stosują takie wkładki do fotela który jest na przykład za duży (widziałem na eurosporcie na FIA GT). Tak jakbyś sobie poduszkę podkładał tylko zrobioną do fotela.
Problem, moim zdaniem nie polega na tym że to jest a-grupa i nie wytrzyma dystansu. Problem tkwi w kosztach, bo chyba N powinieneś przejechać cały sezon bez remontu, oczywiście bez jakiś nieprzewidzianych awarii, a super mocną a grupą np. po trzech godzinach jazdy czyli po imprezie musisz robic remont - koszty. No i większe prawdopodobieństwo awarii.
Jak na polskie warunki, raczej większość aut będzie zbliżonych do N.
Ale może być i tak że znajdzie się parę gości co będą mieli kupę forsy i przywiozą topowe auta, ale takich w Polsce jest teraz coraz mniej.

A tak wogóle to może wiecie kto czym planuję wystartować w długim dystansie. Zawsze będzie wiadomo czego będzie można spodziewać.
Fan wyścigów
N2
 
Posty: 120
Dołączył(a): piątek, 22 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez eSWu » czwartek, 26 lut 2004, 11:25

Oto list który dzisiaj dostałem od Janusza Wróbla z Grand Prix Promotion.

W czasie spotkania zawodników w Częstochowie padła propozycja zorganizowania wyścigów długodystansowych.
Tydzień później projekt był dyskutowany na posiedzeniu Komisji Wyścigów w Warszawie. Stanęło na tym, że wyścigi długodystansowe w randze mistrzostw Polski wejdą do kalendarza 2004.
Regulamin jest jeszcze w fazie redakcyjnej, ale założenia nie są tajemnicą.
Stawką będą tytuły w generalce i w klasach: 1150, 1400, 1600, 2000 i ponad 2000 ccm.
Wyścigi będą trzygodzinne. Do każdego auta musi być minimum dwóch, maksimum czterech kierowców, jadących na zmianę. Pojemność silnika będzie jedynym kryterium, a to oznacza, że - jak w Czechach - pojadą obok siebie auta w różnych specyfikacjach.
Do zaliczenia wyścigu wystarczy przejechanie 70 procent dystansu najlepszego w klasie.
Do sklasyfikowania wystarczy ukończenie jednej eliminacji, ale do klasyfikacji końcowej zalicza się wszystkie rundy.
Punktacja wg art.3.2. regulaminu szczegółowego WSMP.
Tytuły: mistrz Polski w wyścigach długodystansowych przy trzech sklasyfikowanych zespołach, pierwszy wice przy 4-5, drugi przy 6 i więcej.
W sezonie 2004 nie przewiduje się klasyfikacji indywidualnej.
W najbliższą sobotę projekt będzie konsultowany z Czechami, ponieważ chcemy stworzenia wspólnej platformy, a docelowo - obok narodowych - klasyfikacji "inter" .
To by z grubsza było na tyle.
O zatwierdzeniu regulaminu poinformujemy w oddzielnej korespondencji. Po ogłoszeniu regulamin będzie na stronie PZM oraz na www.gpp.org.pl
Pozdrawiam. Janusz Wróbel (biuro GPP)
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez samer_wrc » środa, 3 mar 2004, 21:59

Te wyscigi 3 godzinne bardzo mi sie podobaja :) Klasa 2000 bedzie super obsadzona. Zapewne wiekszosc kierowcow z pucharu alfy powzmacniaja swoje bryki i beda dalej smigac nimi , no albo je sprzedadza i kto inny bedzie nimi jezdzic, ale wlasnie jest to ze bedzie sens nimi smigac :) Znam paru kumpli co szykuja sie tez do tej klasy , moze auta troszke starsze bo zlat 90 , ale zawsze cos :)

Do zobaczenia w Kamieniu :)

Pozdrawiam
Samer
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez Rambis » wtorek, 23 mar 2004, 13:11

Może ktoś orientuje się, kto i czym będzie jeździł w tym roku w płaskich. Wiem tylko o Maćku Stańco a o reszcie nic, co z Wywiałem, Hilem, Gładyszami no i klanem Myszkierów, a i jeszcze Bednarek. Może ktoś nowy dołączy, jeśli ktoś coś wie to byłbym bardzo wdzięczny.
Rambis
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 sty 2004, 15:57

Postprzez eSWu » wtorek, 23 mar 2004, 14:28

Rambis: Stańco być może wystartuje (bardzo by chciał) w polsce saleenem. Dziurka jak się znajdzie godziwy sponsor to wystawi porschaka, Wywiał pojedzie swoim znanym A4, Gładysze napewno wystawią jedno A4 a z drugim niewiadomo, porsche po Stańcy trafiło na 90 % w ręce Śmiechowskiego więc można podejrzewać że się nim pokaże, u Myszkierów problem z kasą więc planują startować w długodystansach starych kwadratem M Powerem. Superturystyczna 155 trafiła do Krakowa (niepamiętam nazwiska) jest przemalowana na czarno i będzie jeździć w GP, a obsługiwać ją będzie ekipa Maćka Stańcy. Może Mancin wystartuje pucharową 147 (którą razem z Maćkiem pojadą w europie). Hill jest na etapie poszukiwań czegoś rozsądnego. No i to na tyle.
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez Glitol » wtorek, 23 mar 2004, 15:26

A to się Śmiechowski ostro uzbroił :!: :shock:
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron