A propos listy i klas - "histeryki" są teraz podzielone nie tylko ze względu na pojemność, ale także na przedział wiekowy aut, right? I ten podział stanowi:
a) dodatkowe podklasy w grupie, ktore są odrębne i osobno punktowane?
b) czy może punktowane równolegle z inną klasą wiekową, ale tożsamą pojemnościową w HS?
c) czy może to tak tylko dla orientacji "ludu pracujacego miast i wsi" oraz dodatkowego zamieszania w głowach i wszystko bedzie liczone zbiorczo po staremu?
Jeśli odpowiedź "a" jest słuszna to.. ja wiem, że postęp, że Unia, że FIA i ujednolicenie przepisów itd., ale nie jestem przekonany, czy to u nas ma sensowne podstawy, gdzie ściganie się historykami wciąż raczkuje, a już na pewno w zestawieniu z cywilizowanym światem. A tak znowu przysłowiowe 5000 klas na 60ciu startujących. Albo jezdzisz dla frajdy, albo masz ambicje na szarfy i potem "pompujesz"...
Z drugiej strony zestawienie np. Astry GSi, czy Civica EG6 z faktycznie prawdziwymi, historycznymi już klasykami typu Escort MKI/II RS, czy Golf I może budzić konsternacje..
Cieszę się, że to w kosmetycznym wydaniu obniża koszty startów, więc podnosi też frekwencje, ale ze strony sportowej nie jest to nader idealny układ, podobnie jak mnożenie klas. Swoista kwadratura koła.