z klekotem na podbój Le Mans

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez schwepes » piątek, 24 mar 2006, 00:43

stein911 napisał(a):A tak poza tym sposobów na większą pojemność jest kilka, w różny sposób wpływających na mechanikę silnika.

kilka czyli całe 2 ;) - skok tłoka i średnica cylindra
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków


Postprzez żółtodziób » piątek, 24 mar 2006, 01:45

To to ja też wiem, myslałem że żółtodziób uprawia jakąś czarną magię tajnych zaklęć .


masz na myśli tajne zaklęcia w stylu "kilka sposobów na zwiększenie pojemności? :)

Są skoro można powiekszać pojemność silnika. Ale poza tym co ma piernik do wiatraka? Ważne że silnik z większa pojemnością kręci sie wysoko, uzyskuje wysoką moc i ma odpowiednią wytrzymałość.


No własnie to ma piernik do wiatraka, że porsche ma obecnie problem w ALMS i (prawdopodobnie) w FIA GT. aż tak dokładnie nie studiowałem przepisów, ale wydaje mi sie ze w tych seriach nie da się aż tak bardzo zwiększyć pojemności.

Poza tym pamiętać należy że Ferrari będzie miało w zanadrzu podobne sztuczki, oni też mogą sobie powiększyć swoje 4,3 litra jeśli sytuacja będzie tego wymagała. Zawsze bedą mieli, lub mogli mieć te 0,7 litra więcej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stein911 » piątek, 24 mar 2006, 10:31

Można tez rzeźbić tłok zachowując seryjny skok, można też nieco podnieść głowicę.

masz na myśli tajne zaklęcia w stylu "kilka sposobów na zwiększenie pojemności?


Nie: "zresztą zbytnie odejście od tłoka podkwadratowego (chyba jakos tak to się określało)" :)

No własnie to ma piernik do wiatraka, że porsche ma obecnie problem w ALMS i (prawdopodobnie) w FIA GT. aż tak dokładnie nie studiowałem przepisów, ale wydaje mi sie ze w tych seriach nie da się aż tak bardzo zwiększyć pojemności.

Poza tym pamiętać należy że Ferrari będzie miało w zanadrzu podobne sztuczki, oni też mogą sobie powiększyć swoje 4,3 litra jeśli sytuacja będzie tego wymagała. Zawsze bedą mieli, lub mogli mieć te 0,7 litra więcej.


Jeżeli porsche uzna, że potrzebuje większego silnika, homologuje odpowiedni motor i wtedy będzie sobie mogło jeździć gdzie będzie chciało. Poza tym jeden wyścig wiosny nie czyni więc nie ma co piać o dominacji ferrari póki co.
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez :alfan: » piątek, 24 mar 2006, 12:37

Hmm widzę, że dyskusja się rozwinęła pod moją nieobecność.

żółtodziób i stein - obawiam się, że wasze dywagacje o walce Porsche z Ferrai o dominację w GT 2 są trochę na wyrost, zwłaszcza w przypadku Ferrari. Włosi mają na głowie przede wszytkim F1, gdzie walczą o powrót na szczyt. W wyścigach GT wciąż mają starą, genialną 550tkę, w której Gardell zdobył mistrza FIA GT 2005 pomimo iż walczył ze teoretycznie mocniejszą konkurecją. Pierwsze miejsce w generalce jest jakby lepsze od dziesiątego, więc nie dziwię się, że 360tka była traktowana bardzo po macoszemu. Ferrari nie wystawiało półfabrycznego zespołu tak jak Porsche i nie rozwijano Modeny.

Nad 430 już pracowano w Maranello dużo więcej, ostro testowano na Fiorano. Myślę, że duży wpływ miał na to fakt, iż program w GT1 przejęło Maserati. Ale sądzę, ze w dalszym ciągu żaden w teamów nie dostanie wsparcia fabryki (Risi Competizione otrzymało 430 na kilka dni przed Sebring, wcześniej jej nie widzieli na oczy...). Zatem się nie zdziwię, jeśli 997ka przeskoczy za jakiś czas 430tkę. Choć oczywiście powstaje pytanie, czy mając LMP2 na torze i LMP1 w planach, Porsche też trochę nie odpuści w GT2...


ALMS w Europie można oglądać na Motors TV, ale cytat o którym mówiłem pochodził z amerykańskiej Speed TV. Niestety, niczego wiecej na ten temat nie wiem.

MSG Racing - jednak wciąż najwyraźniej nie rozumiesz moich argumetów, więc koniec tego wątku z mojej strony.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez schwepes » piątek, 24 mar 2006, 16:29

stein911 napisał(a):Można tez rzeźbić tłok zachowując seryjny skok, można też nieco podnieść głowicę.

no i co to zmieni w kwestii pojemności skokowej?
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » piątek, 24 mar 2006, 19:00

Nie: "zresztą zbytnie odejście od tłoka podkwadratowego (chyba jakos tak to się określało)"


Starość, nie radość, każdego dopadnie skleroza... a w kwestii formulowania zdania - schwepes jakoś zajarzył...

Można tez rzeźbić tłok zachowując seryjny skok, można też nieco podnieść głowicę.


Głowicę i tłok to raczej się w drugim kierunku rzeźbi jeżeli w ogóle... chodzi o jak największy stopień sprężania, jak podniesiesz głowicę to i sprężanie spadnie, to samo jak zrobisz wklęsły tłok.

Jeżeli porsche uzna, że potrzebuje większego silnika, homologuje odpowiedni motor i wtedy będzie sobie mogło jeździć gdzie będzie chciało. Poza tym jeden wyścig wiosny nie czyni więc nie ma co piać o dominacji ferrari póki co.


jeżeli uzna że w ogóle jest sens bawić się w GT2... Poza tym nawet jak uzna to jeszcze trzeba go wdrożyć do produkcji seryjnej, żeby można było homologować, tak duzych silników do tej pory nie zakładali do 911stek i bez tego są raczej cokolwiek nerwowe, choć te nowsze to już ponoć nie tak bardzo.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez micz » poniedziałek, 27 mar 2006, 14:11

:alfan: napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Ludzie bo diesel to inny silnik dla niego dane inną pojemnośc i pewnie jeszcze coś.

ciśnienie doładowania itp , aby móc konkurować z silnikami benzynowymi pod względem osiągów


większe to ma ale wynika to z zasady jego działania. 1,6 bara ma seryjne 1,9. Przy tylu benzyna musi byc zakuta i już trzeszczy
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 27 mar 2006, 18:39

większe to ma ale wynika to z zasady jego działania. 1,6 bara ma seryjne 1,9. Przy tylu benzyna musi byc zakuta i już trzeszczy


Co z tego, skoro przy tylu benzyna będzie miała 300 KM, a diesel to jak dociągnie do połowy tego to i tak można mówić o sukcesie. Nawet w wyczynowych dieslach jest słabo, bo nie znam przypadku żeby ktoś zrobił więcej niż 120 -130 KM z litra, nawet jeśli jest to możliwe to wiąże się z koniecznością założenia mocnej i ciężkiej skrzyni biegów oraz sprzęgła, a nawet jesli pójdziemy tą drogą to i tak mamy silnik reagujący nerwowo w dolnym zakresie obrotów. jest to śmieszne o tyle że takie wartości są już osiągalne w seryjnych benzyniakach BEZ turbo, np. w Hondzie S 2000, albo w Lotusie Elise, są więc do opanowania dla zwykłego kierowcy i nie wymagają czołgowego przeniesienia napędu.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » czwartek, 30 mar 2006, 23:45

Hmm z przyjemością stwierdzam, że mogłem się mylić co zaangażowania Ferrari w klasę GT2. W FIA GT mają jechać 430tki w barwach AF Corse, i to ze świetnymi załogami (Salo/Bobbi, Melo/Augas). :D
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Saruto » piątek, 31 mar 2006, 11:28

a jest gdzieś lista zgłoszeń do FIA GT ?
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez Marmetal » piątek, 31 mar 2006, 19:48

Saruto napisał(a):a jest gdzieś lista zgłoszeń do FIA GT ?


Jak na razie nie.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez żółtodziób » sobota, 1 kwi 2006, 00:50

Hmm z przyjemością stwierdzam, że mogłem się mylić co zaangażowania Ferrari w klasę GT2. W FIA GT mają jechać 430tki w barwach AF Corse, i to ze świetnymi załogami (Salo/Bobbi, Melo/Augas).


Krótko mówiąc - Porsche podbija wyższe kategorie, Ferrari schodzi do niższych :) A tak poważnie to chyba raczej nie po to mówi się A żeby potem nie powiedzieć B, samo zaangażowanie się fabryki w rozwój tego wynalazku już było sygnałem że chcą się odegrać. Mają ku temu szansę, bo Porsche ma teraz inne zmartwienia niz GT2, wtopili kasę a teraz moze się okazać że klekoty ich objadą, bo bedą dwa razy rzadziej zjeżdzać do boksów. To się nazywa obudzic się z ręką w nocniku... W odróżnieniu od Steina uważam że większy silnik jednak będzie potrzebny. Chyba ze w przepisach sa jakieś paragrafy nakazujące równanie w dół, tak jak ma to miejsce w przypadku GT1, gdzie używa się różnych silników, od 4.7 litra w Ferrari 550 do 7 litrów w Saleenie ale koniec końców wszystkie mają podobne osiągi. Sytuacja jednak na taką nie wygląda, skoro Ferrari ma znacznie mocniejszy napęd w chwili obecnej (wózki z prawie 4 litrowymi silnikami ścigające się po Nurburgringu nie sa dopuszczone do GT2 zdaje się, tutaj wszyscy trzymają się tego co fabryka ddała, zapewne gdyby mogli to by juz dawno skorzystali z opcji powiększenia pojemnosci.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :alfan: » poniedziałek, 3 kwi 2006, 21:44

Saruto napisał(a):a jest gdzieś lista zgłoszeń do FIA GT ?


Tak jak wspomniał Marmetal , oficjalnej listy zgłoszeń do FIA GT nie ma, informacje o AF Corse pojawiły się na dosc solidnym serwisie o wyscigach GT . Jest płatny, więc nie mogę niestety służyć linkiem.

Ogłoszono już za to listę zgłoszeń do LeMans. Tam z kolei ubogo w 430tki - tylko dwie w niezbyt silnych zespołach . No cóż zobaczymy. Zgłoszono Panoza z Multimaca - ciekawe czy zaprezentuje się równie dobrze jak w Sebring.

W klasie LMP2 nie ma Porsche. Czy któryś z obecnych tu fanów owej marki pamięta, czy zeszłoroczne plany obejmowały wystawienie Spydera w LeMans 2006 ? Bo mnie na tym polu pamięć zawodzi.
404 podpis niedostępny
Avatar użytkownika
:alfan:
A5
 
Posty: 696
Dołączył(a): sobota, 24 maja 2003, 23:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez micz » wtorek, 4 kwi 2006, 22:24

Znam diesla z mocą 250 KM (z 1,9 tdi), który przejechał 70 tysięcy bez awarii. Mój diesle miał 110 KM a teraz ma 215 KM. I najechałem nim już 50kkm.
Co do nerwowości z dołu to pewnie opierasz się na doświadczeniach z chipowanymi autami. W tak mocnych jednostkach jak opisywane powyżej zamontowane jest duuuuże turbo co powoduje, że np u mnie max moment jest przy 3075 a nie przy 1800 jak w zwykłym dieslu. Dodatkowo dzięki specjalnym sportowym wałkom auto można kręcić do 5000. U mnie przy 4800 moc wynosi 215 Km i nadal rośnie. Poniewaz jednak nie chciałem sprawdzać ile obr/min wytrzyma mój silnik to skończylismy pomiar.
Dodam, że mój silnik to VP (czyli na pompie rotacyjnej). Mocne PD kręcą się do 5500.
Tak więc możliwości są, muszą być tylko odpowiednie regulaminy :D

ahaś i jeszcze jedno-co napewn bardziej zainteresuje kolegów z VW CUP. Z 2,0 tdi, bez wałków firma Compsport zrobiła ponad 240 KM :D. Zmierzone na hamowni obciązeniowej MAHA a nie jakimś obciązeniowym badziewiu (od razu wyjasniam.Moje a4 na obciązeniu ma 180 KM. Na inercji wyszło ponad 190 KM)
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez żółtodziób » wtorek, 4 kwi 2006, 22:45

Co to jest 5500 rpm? Tyle to ma seryjny Focus 1.6... Co do obrotów przy jakich występuje maksymalny moment obrotowy - tym większa turbodziura...

Zasadnicz jednak nawet z wynikiem 215 KM z 2 litrów nie ma co diesla porównywać do benzyny, która z takiej pojemności może mieć nawet 600 KM (tyle wyciagają z Lancerów w Japonii)
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości