Maluchem w WSMP DSMP????????

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Maluchem w WSMP DSMP????????

Postprzez kopecky » czwartek, 17 cze 2004, 13:26

Co o tym sądzicie??!!
kopecky
 
Posty: 41
Dołączył(a): poniedziałek, 8 gru 2003, 14:39


Postprzez marecki » czwartek, 17 cze 2004, 13:51

a czemu nie :D.Kiedyś w wyścigach były trzy kalsy małych fiatów. Ten z silnikiem Hondy z motocykla co jeździł kiedyś w WSMP mógłby dużo zamieszać dziś, ale to jeździło :shock: a jak wył.
marecki
N3
 
Posty: 350
Dołączył(a): sobota, 26 paź 2002, 16:22

Postprzez samer_wrc » czwartek, 17 cze 2004, 13:57

95KM przy 10500 obr/min :)
Na http://www.fiat-furious.prv.pl/ jest film z tym potwirem
13.02.2004 , dlaczego ten dzien musial byc ? :( Janusz trzymaj sie! Jestes Nadal Mistrzem

Nowe GG - 6195772
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole

Postprzez Glitol » czwartek, 17 cze 2004, 14:30

Byłoby fajnie zobaczyć malczaka. Mam do tych aut duży sentyment.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez eSWu » czwartek, 17 cze 2004, 15:02

Jeśli chodzi o maluchy z silnikami Hondy to były takie napewno 3. Piotra Kolasińskiego, Leszka Grynhofa i Zbycha Szwagierczaka.

Kolasiński miał seryjną skrzynię natomiast Szwagier miał skrzynie od motoru więc układ biegów był.... prawie sekwencyjny ( jeden w dół reszta w górę lub odwrotnie). Bieg wszteczny był elektryczny. Silnik ...obok kierowcy. Auto jechało ponad 200 Km/h. Bodajże dwa lata temu Zbychu wyciągnął potwora z muzeum odpalił ale z jazdami było gorzej. Główny problem polega na braku opon w odpowiednim wymiarze (yokohamy na których się ścigał są poprostu zmurszałe). Mam nadzieje że kiedyś znowu przyjdzie mu zapał i auto uruchomi.
P.S. jeden taki (albo po Grynhofie albo po Kolasińskim) jeszcze w roku 2000 jeździł cywilnie po Poznaniu.
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez rally_fan1 » piątek, 18 cze 2004, 13:59

rzadko zaglądam na tę część forum,ale jak już zajrzałem,to wkleję tu swój post z innego działu forum:
Fragment artykułu "Krajowe konstrukcje wyścigowe"autorstwa Władysława Paszkowskiego z czasopisma „AUTO TECHNIKA MOTORYZACYJNA” numer 9/1989:

"(…)Inny konstruktor Marek Gątkowski jest oficerem-elektrykiem w Polskiej Marynarce Handlowej, ale kiedy schodzi na ląd w Świnoujściu staje się kierowcą wyścigowym i konstruktorem. Wspólnie z Edwardem Obarą z Bielska-Białej do napędu Polskiego Fiata 126p zastosowali silnik motocykla Yamaha XJ650. niełatwa to była współpraca, bowiem mieszkają przecież od siebie tylko… 674 kilometry, ale przemożne były wspólne zainteresowania. Silnik Yamaha XJ650 ma cztery cylindry chłodzone powietrzem i moc ok. 57 kW i jest zblokowany z pięciobiegową skrzynią biegów, ale jak każdy przeciętny motocykl są to biegi tylko do jazdy do przodu. Ale od czego wodniackie doświadczenia Marka Gątkowskiego? Konstruktorzy zastosowali rewers jak w motorówce i teraz samochód wyścigowy Polski Fiat 126p/Yamaha XJ650 ma pięć biegów do przodu i pięć do tyłu. Silnik jest wbudowany w miejsce przedniego prawego fotela pasażerskiego i osłonięty tunelem, przez który przepływa powietrze chłodzące. W bagażniku jest wmontowana pokaźnych rozmiarów dmuchawa polepszająca chłodzenie silnika szczególnie na postoju. Akumulator przeniesiono do tyłu, gdzie po otwarciu pokrywy jest… pusto i widać tylko sztywny most napędowy zaadaptowany z FSO 125p ze zmienionym przełożeniem całkowitym na 2,75, które umożliwia osiągnięcie prędkości około 170 km/h. Hamulce przednie i tylne pochodzą też z FSO 125p. Nadwozie zostało poszerzone w miejscu kół (błotniki), a przód zdobi spojler o nieco kanciastych kształtach.(…) Inny konstruktor – Piotr Kolasiński mieszka w Poznaniu i startuje w wyścigach samochodowych w klasie III w barwach Automobilklubu Wielkopolskiego. Jego Polski Fiat 126p jest wyposażony w japoński silnik motocyklowy Honda o pojemności 750 cm3 . Silnik ten ma cztery cylindry w układzie V wyposażone w cztery zawory każdy, osiąga moc 70 kW przy 10,500 obr/min. Jednostka napędowa jest chłodzona cieczą, z chłodnicą samochodu Dacia umieszczoną z przodu pojazdu w miejscu koła zapasowego. Napęd jest przenoszony bezpośrednio z wału korbowego do oryginalnej skrzyni biegów Polskiego Fiata 126p. Hamulce kół przednich są kombinacją zacisków tylnych od FSO 125p oraz tarczy i piasty dorobionej we własnym zakresie, hamulce tylne są jak w seryjnym PF 126p. Największą trudność sprawiło komstruktorowi połączenie wału korbowego silnika z wałkiem sprzęgłowym skrzyni biegów, ale udało się je skutecznie rozwiązać."

post pochodzi z tego tematu,w którym to temacie został raczej zignorowany,ponieważ wytworzył się tam off-topic na temat przyspieszeń i przeciążeń...może tutaj będzie przydatniejszy
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50


Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość