maciekd napisał(a):Dzióbek daj spokój. Aktywne dyferencjały to nie ESP. To że dzisiaj w rajdach króluje styl jazdy "na okrągło" wcale nie jest spowodowany tylko przez rozwój elektroniki ale i rozwój kierowców. Dlaczego w wyścigach nie jeździ się bokami? Nie dlatego, że samochody to tramwaje, ale dlatego, że tak jest szybciej. Po znanym na pamięć torze nie sztuka jechać bez poślizgu, ale już na nieprzewidywalnym oesie tak. Dziś kierowcy są lepsi niż w latach 80-tych i nie podzielaja taktyki, że w zakręt można wejść z dowolną prędkością. (...)
sposób jazdy czy to w wyścigach czy w radach wymuszony jest właśnie techniką i tym jak ustawione są samochody.. kiedyś widziałem relację z wyścigów aut turystycznych z lat 80. i tam auta chodziły bokami i nikomu to nie przeszkadzało - no oprócz jakiegoś tam szybszego zużycia opon..
jeśli chodzi zaś o dzisiejszych kierowców rajdowych. to myślę, że są oni dużo gorsi niż np. ci z okresu istnienia Bgrupy.. kiedyś samochody były dużo bardziej wymagające niż dzisiaj, a i same rajdy są krótsze, przez co łatwiejsze dla załóg..
na dowód można przytoczyć fakt wsiadania niekiedy dzieci
do aut WRC i osiągania przez nie niezłych wyników.. sorry, ale dzisiejszy WRC to samochód zręcznościowy z doskonałym zawieszeniem, wyważeniem, aerodynamiką mocno stroniący od poślizgu..